Square-Enixin pelihahmot

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Cidi
Viesti:

Re: Square-Enixin pelihahmot

Viesti Kirjoittaja Cidi » Ke Huhti 21, 2010 22:32

Leonhart kirjoitti:
Cidin keihäs on melkomoisen helppo tehdä esimerkiksi harjanvartta käyttäen. Sopivan paksuista harjanvartta kannattaa käydä katsomassa rautakaupoissa (esim. Rautia, K-Rauta), se ei ole kallista. Jos sen haluaa värjätä tuollaiseksi tummanruskeaksi kuin se Advent Childrenissa on, sen voi toteuttaa ostamalla itse veteen sekoitettavaa petsiä, se on halpaa ja imeytyy puuvarteen siten, että se ei pois siitä kulu ja lopputulos näyttää aidolta.

Keihään terä onkin toinen juttu. Itse tekisin sen styreenimuovista, joka on todella helppo materiaali. Leikkaisin vain itse varren pään kärjen muotoiseksi ja liimaisin epoksilla millistä tai kolmemillistä styreeniä siihen päälle. Kaikki muutkin ulokkeet ovat todella helppoja tehdä styreenistä.
Vaneri on toinen, samalla tavalla toimiva helppo ja suhteellisen halpa materiaali.
Joku toinen täällä saattaa neuvoa käyttämään jonkinlaista massaa, moisen käyttöä en ole itse kokeillut, joten en voi sanoa ko. materiaalista mitään.

Keihään varteen tippamosaiikkia askarteluliikkeestä vihreiksi materioiksi, valkoisiksi siteiksi urheiluliikkeestä valkeaa jääkiekkomailateippiä.

Jos tarvitset yksityiskohtaisempia neuvoja kuin nämä tässä tarjoamani, sano heti, tarjoan apua ja tarkempaa selittelyä kuvia apuna käyttäen mielelläni. ^^
juu, itsekin ajattelin tuota harjanvartta juuri sopivaksi tuohon hommaan, ja pienellä etsinnällä sainkin selville että varastossani olikin ruskeaa petsiä(ainakin luulen :) ) ja vaneriakin löytyy. Jäkisteippi oli mulla mielessä, mutta pitää ammattilaiselta aina kysyä varmistusta :lol: . käynkin ostaa heti kättelyssä sportti-liikkeestä, kunhan kerkiän.

Kaikki tarvittavat raaka-aineet on tiedossa niin eikun hommiin.

Ainoa mikä on ongelmana enää on tuo teräosan värjäys. ajattelin aluksi että eihän mulla ole mitään maalia tms. millä värjätä se ja enkä viiti ostaa usean kympin väripönttöjä pelkän teräosan maalaukseen. Ehkä tusseilla värjäisi?(toisaalta ei mulla mitään huopakyniä tai vastaavia olekaan) tai ainakin sen vaalean ulkoterän voi vaik teipata jos ei muuta.
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Huhti 22, 2010 03:26

jantsu2307 kirjoitti:Ainoa mikä on ongelmana enää on tuo teräosan värjäys. ajattelin aluksi että eihän mulla ole mitään maalia tms. millä värjätä se ja enkä viiti ostaa usean kympin väripönttöjä pelkän teräosan maalaukseen. Ehkä tusseilla värjäisi?(toisaalta ei mulla mitään huopakyniä tai vastaavia olekaan) tai ainakin sen vaalean ulkoterän voi vaik teipata jos ei muuta.
Ostapa Mastonin spraymaaleja. Maksavat Prismoissa ja Tokmanneilla 3,90 € purkki. Sieltä mattamustaa ja hopeaa/harmaata, niillä tulee melkoisen hyvää jälkeä. Jos haluaa kiiltävän terän, Mastonilla on olemassa vielä kromimaaliakin, se tosin maksaa sitten reilun kympin. :) Voit sitten säästää maalit seuraavia projekteja varten, jos et muuten keksi niille käyttöä.
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Cidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cidi » To Huhti 22, 2010 09:31

Leonhart kirjoitti: Ostapa Mastonin spraymaaleja. Maksavat Prismoissa ja Tokmanneilla 3,90 € purkki. Sieltä mattamustaa ja hopeaa/harmaata, niillä tulee melkoisen hyvää jälkeä. Jos haluaa kiiltävän terän, Mastonilla on olemassa vielä kromimaaliakin, se tosin maksaa sitten reilun kympin. :) Voit sitten säästää maalit seuraavia projekteja varten, jos et muuten keksi niille käyttöä.
kiitti taas hyvästä vinkistä. Jos mulla vielä ilmenee joitain ongelmia(epäilen kyllä ettei tuu, kun on tämmöiset neuvot jo annettu :mrgreen: ) niin lähetän sulle sitten yv:tä.
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » To Elo 12, 2010 09:54

Heyy... Olisi tälläinen kysymys... Mitä kangasta kannattaisi käyttää Summoner Yunan obissa ja hameessa... Kun en ite oikein sopivaa kangasta keksi... :mrgreen:
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Elo 12, 2010 20:12

Inami-sama kirjoitti:Heyy... Olisi tälläinen kysymys... Mitä kangasta kannattaisi käyttää Summoner Yunan obissa ja hameessa... Kun en ite oikein sopivaa kangasta keksi... :mrgreen:
Hameeseen kannattaa käyttää jotain ei-kiiltävää kangasta, esimerkiksi puuvillaa tai puuvillasekoitetta. Se saisi olla suht jämäkkää eikä sellaista ihan luirua.
Sellaista joko tummansinistä tai violetinsinistä, riippuen mitä kuvaa käyttää lähteenä.

Obi on ehkä hieman kiiltävä, mutta erittäin lievästi. Siihen kannattaisi käyttää oranssihtavaa keltaista kangasta joka ei myöskään mielellään olisi kamalan luirua. Vyön ylälaidassa myös näkyy hieman hentoa vaaleanpunaista keltaisen osan alta, joten kannattaa ostaa jämäkkää vaaleanpunaista josta tekee keltaista hieman leveämmän lärpäkkeen ja ompelee ne yhteen siten että vaaleanpunainen jää vähän näkyviin. Jotain kovikekangasta kannattaa myös käyttää että vyö pysyy ryhdikkäänä.

Itse jouduin tyytymään hieman vääränlaiseen obikankaaseen kun seudun ainoassa eurokankaassa ei oikein ollut valinnanvaraa ja se harmittaa. Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri!

Kannattaa myös muuten ottaa lähdekuvia mukaan ja kysyä myyjiltä neuvoa.

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Pe Elo 13, 2010 08:26

Kiitoksia oikeinpaljon! ^^
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » To Syys 09, 2010 17:42

Heiii... minulla on ongelma! En nyt oikein tiedä, mihin tämän tunkisin, mutta kerotkaa, jos aiheesta on tietoa. Ongelmanai olisi siis Kingdom Heartsin Yuffien sukat http://www.creativeuncut.com/gallery-02 ... yuffie.jpg. Miten ne olisi helpointa toteuttaa niin, että ne vielä pysyvät ylhäälläkin? Itse olen kokeillut jo aika monia keinoja, mutta en vain tunnu keksivän, miten asian hoitaisin.
-Laguna

strawberrychip

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » To Syys 09, 2010 18:44

Inami-sama kirjoitti:Heiii... minulla on ongelma! En nyt oikein tiedä, mihin tämän tunkisin, mutta kerotkaa, jos aiheesta on tietoa. Ongelmanai olisi siis Kingdom Heartsin Yuffien sukat http://www.creativeuncut.com/gallery-02 ... yuffie.jpg. Miten ne olisi helpointa toteuttaa niin, että ne vielä pysyvät ylhäälläkin? Itse olen kokeillut jo aika monia keinoja, mutta en vain tunnu keksivän, miten asian hoitaisin.
CU:n linkit ei toimi ikinä. :[ Eli kannattaa upata se kuva esim. tinypiciin ja sieltä linkki tänne. Miten olisi ns. sukkaliima? Itse en ole kokeillut, mutta luulisi takaavan pysyvyyden, kun kerran urheiluunkin suositellaan. Löytyy ainakin eBaysta ja joltain random sukkasivulta. Saatavana näköjään myös söpömmissäkin paketeissa.
My art&style blog

Tyson stole my bike

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » Pe Syys 10, 2010 14:54

Nyt tarvisin Kingdom Hearts Organization XIII kaapun ne jännät ketjut.
Mistä niitä saa? ja vielä parempi vaihtehto: miten sellaisen voisi tehdä?
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

EpikFeil

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Pe Syys 10, 2010 19:00

Nameless kirjoitti:Nyt tarvisin Kingdom Hearts Organization XIII kaapun ne jännät ketjut.
Mistä niitä saa? ja vielä parempi vaihtehto: miten sellaisen voisi tehdä?
Rautakauppa voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. En ole ihan varma, löytyykö sieltä tuollaisia, mutta yrittäminen kuulemma kannattaa.

Thalionkalwen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » Pe Syys 10, 2010 20:45

Erilaisia koristeketjuja löytyy myös Tarjoustalosta, Hong Kongista ym. kauppojen rakennus/rautaosastolta. Useimmat kuulemma tehneet helmet itse massasta. Minä ehkä veistän pyöreästä puutangosta ja maalaan hopeisiksi. Kiinnitysklipsujuttuja voisi löytyä ompelutarvikkeita myyvistä kaupoista. Käsittääkseni toisen ketjunpäänhän pitäisi mielellään olla irrotettavissa takin päällepukemista varten.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » La Syys 11, 2010 08:54

Thanx :D

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ti Syys 14, 2010 14:35

Heiii.... Sainpa tässä päähäni, että KH-Akun takki ja hattu ovat hienot, joten päätin väsätä itselleni sellaiset... Ja törmäsin ongelmaan nimeltään miten toteutan tuon kyseisen hatun...?
http://media.photobucket.com/image/kh%2 ... donald.jpg
-Laguna

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » Ti Syys 14, 2010 14:59

Inami-sama kirjoitti:Heiii.... Sainpa tässä päähäni, että KH-Akun takki ja hattu ovat hienot, joten päätin väsätä itselleni sellaiset... Ja törmäsin ongelmaan nimeltään miten toteutan tuon kyseisen hatun...?
http://media.photobucket.com/image/kh%2 ... donald.jpg
Eikös tämä ole jonkin sortin merimieshattu? kokeile etsiä sellainen ja muokkaa sitä.

Vyörysorakeila

Viesti Kirjoittaja Vyörysorakeila » La Syys 18, 2010 14:16

Sellaista vaan kysyisin, että eikös FFVII:n Turksien (turkisten :lol: ) puvussa ole vetoketju? Ainakin siltä se näyttää. Ja tietäiskö kukaan mistä sais kuvia Vincentin aseesta siltä ajalta kun se kuului niihin (en oo tosin varma oliko sillä joku eri ase vai ei, johtuen vähäisistä lähdekuvista)?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”