Square-Enixin pelihahmot

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Elyse

Re: Square-Enixin pelihahmot

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Marras 03, 2009 16:50

Kide-Chan kirjoitti:Tarkotus olis vääntää (ikuisuusprojektiksikin kutsuttu) X-2 Yunan Blackmage asu. Ite aattelin et jos tekis sen jonku toisen lätsän päälle, mut muita vinkkejä otan kyllä vastaan.
Hmm. Hyvä kysymys. Itse ehkä tekisin hatun ensiksi ohuehkosta huovasta runsailla saumakohdilla, jotka voi siis liiamata suhteellisen huomaamattomasti yhteen. Sitten jotain joustavaa violettia kangasta liimaamalla päälle sekä alle ja reunaan rautalankaa. Ideana toimii, mutten ole varma toimiiko käytännössä. Tämäntapaista on tullut kokeiltua aiemminkin. Trikoo on toimivaa, mutta siinä on myös miinuspuolensa, nimittäin se menee helposti ryttyyn. Tuolloinkin minulla oli mahdollisuus saada "ryppykohtia", joihin saatoin kiinnittää kankaan huomaamattomasti nuppineuloilla pohjaan, jossa oli runsaasti liimaa. Noin sileässä pinnassa tulee varmasti olemaan jälkiä.

CalmTirius

Viesti Kirjoittaja CalmTirius » Su Marras 29, 2009 18:23

Tervehdys

Ensi vuoden coneja varten ajattelin tehä itselleni Reno cosplay ja tarvitsisin hiukan apua niiden lasien kanssa...
Sattuuko kenelläkään olemaan jotain hyvää neuvoa miten ne lasit oikein saa tehtyä tai mistä semmoiset lasit voisi ostaa? Tiedän kyllä että jotkut käyttää uimalaseja tai aurinkolaseja mutta haluaisin saada mahdollisimman oikeannäköiset lasit, en mitään aurinkolasi/uimalasi-wannabee kopioita.

E: Lisäksi sattuisiko kukaan tietämään erittäin hyvää ohjetta kuinka tehdä Renon Electro-magnetic Rod? Suomenkielinen olis paras vaihtoehto ^^"

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » Ma Joulu 07, 2009 21:33

Minä täällä taas!

Mulla menee oikeesti kohta pää,ku koitan miettii että millä ihmeen tekniikalla ton Vincent Valentinen vasemman käden Clawin vois tehdä...joten oisko kellään vinkkejä miten ihmeessä? :D
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Ma Joulu 07, 2009 23:02

LittleDreamer kirjoitti: Mulla menee oikeesti kohta pää,ku koitan miettii että millä ihmeen tekniikalla ton Vincent Valentinen vasemman käden Clawin vois tehdä...joten oisko kellään vinkkejä miten ihmeessä? :D
Tämä kysymys minulle!

Zippadippadippadaa. Kaukaa katsoen ainakin näyttää ihan kauniilta. Siinä ei ole mitään muuta kuin kanaverkkoa, liisteriä, Helsingin Sanomia, teippiä, verta, hikeä, kyyneliä ja haavoja. Ihan perinteisesti siis minä tuon tein ensimmäiseen cossiini... ja tuli siitä lopulta hiukan kiitostakin. Alle puin vain mustat pitkävartiset hanskat. Sormet tehty jotakuinkin samoin, ilman metalliverkkoa vain. Kunhan vain tein yhdellä samalla mäkkärimukimuovista tehdyllä muotilla alun ja aloin sitten muokkaamaan sormen pituutta ja kaarevuutta. Tosin tuon kämmenselän tein kyllä lakanakankaasta, jonka sitten maalasin muiden tapaan kultaiseksi. Tuskaisaa työtä?

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Ti Joulu 08, 2009 00:41

LittleDreamer kirjoitti:Minä täällä taas!

Mulla menee oikeesti kohta pää,ku koitan miettii että millä ihmeen tekniikalla ton Vincent Valentinen vasemman käden Clawin vois tehdä...joten oisko kellään vinkkejä miten ihmeessä? :D
Ja minä voisin puolestani ehdottaa materiaaliksi jälleen softista; tätä tutoriaalia soveltamalla tein oman kourani. Kannattaa tosiaan tehdä ensin vaikka paperista malli, jonka pohjalta leikkelee softiskappaleet. Ne saa muotoiltua kaareviksi kuumentamalla ja ainakin itse käytin palasten kiinnittämiseen kuumaliimaa ja kontaktiliimaa.
Viimeksi muokannut Wemppa, To Tammi 21, 2010 04:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
| writing | to | reach | you |

sayah_

Viesti Kirjoittaja sayah_ » Ke Joulu 09, 2009 22:37

Mun pää on kiehumispisteessä. Mistään ei löydy sopivaa ohjetta Kingdom Heartsin Soran kenkiin -.- koska mitään erikoisia materiaaleja ei oikein ole, on melkein mahdotonta vaahtomuovista alkaa muotoilemaan. Tarkoituksena olis tehdä kenkä kengän päälle-tyylillä, ja sitten vielä mieluiten tennareiden ympärille.. :D vaikeeta tällätteelle tyhjätaskulle..
キングダムハーツ <3
ファイナルファンタジーVII <3
レノ <3
アクセル <3
すばらしきこのせかい <33

Tracon V: Naminé - Kingdom Hearts

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Su Tammi 10, 2010 22:35

Nyt tarvitsisin hieman kokeneempien neuvoja.

Tällainen puku olisi suunnitteilla, tässä toinen kuva.
Nuo olkakoristeet.
Miten tekisitte?
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ma Tammi 11, 2010 08:47

Maalaamalla ja käyttämällä liimaa tms. jos haluaa kohokuviointia? Tai sitten jollain kumman tuurilla löydät kangaskaupasta oikeantyyppistä kangasta.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ma Tammi 11, 2010 22:27

Maalaamalla ja käyttämällä liimaa tms. jos haluaa kohokuviointia?
Kankaalle soveltuvia kohovärejä on myöskin olemassa

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Ke Tammi 13, 2010 22:41

Asagi kirjoitti:
Maalaamalla ja käyttämällä liimaa tms. jos haluaa kohokuviointia?
Kankaalle soveltuvia kohovärejä on myöskin olemassa
Hmm, tuo olisi hyvä idea. Olisivatko esimerkiksi nämä kelvollisia?

//Edit: Lisäksi, se pitäisi tietää, että kuinka hankausta kestäviä kohomaalilla tehdyt kuviot ovat? Jos siis esimerkiksi nuo omat kuvioidut läpyskäni tulevat pukuun olkapäille, tuhoaako vaikkapa olkalaukun olkahihna kuviot kokonaan?

Michi-chan

Viesti Kirjoittaja Michi-chan » La Maalis 06, 2010 01:14

sayah_ kirjoitti:Mun pää on kiehumispisteessä. Mistään ei löydy sopivaa ohjetta Kingdom Heartsin Soran kenkiin -.-
Myöhässä vastaan, mutta jos et vieläkään ole löytänyt mitään ja ohjeelle on tarvetta, toivottavasti tästä olisi apua, tai ainakin ideoita. Älä heitä vielä pyyhettä kehään :D
We can all have individual holes!
Much like we have individual rooms in the castle,
we would have our individual holes in the ground.

sayah_

Viesti Kirjoittaja sayah_ » Ma Huhti 05, 2010 23:43

Joo.. Taas ängen tänne xD

Nyt mun niskaan heitettiin meidän porukan cossejen teot.. Ja mulla on taas ongelmia xD

Eka puku: http://www.creativeuncut.com/gallery-08 ... imoto1.jpg Ei oikein muista kuvakulmista kuvia löytyny X(
Ja ongelmana on se, että mistä voisi löytää tuon tyyppisen peruukin/miten sellasen voisi stailata?? Ja sitten, että tietäiskö kukaan, miten tuon ns. "hanskan" voisi tehdä??

Ja toka puku: http://www.creativeuncut.com/gallery-08 ... rhyme1.jpg
Tässä on ongelmana hieman enemmän asioita; miten tuollaisen kaula-kellon voisi ostaa/tehdä, kannattaisko tuo kuvio tuohon paitaan maalata vaiko pikkutarkasti ommella (vika kyllä kuulostais paremmalta mutta..) ja nuo housut; löytyisköhän mistään tuon värisiä, henkseleillä koristettuja housuja, jotka ei tunnu kovin epämukavalta väärinpäin käännettynä (x'D Laiskojen keinojen kautta..)?? Vai kannattaako ne ommella itte??

Kolmas puku: http://www.creativeuncut.com/gallery-08 ... -beat2.jpg
Miten tehdä kengät? Ja tuo kaulaketju... Miten tuollasen pääkallo-killuttimen voi hankkia/tehdä?? :D

Nojoo, turhaa sitten pälliks alkaa sanomaan x'D Sellanen mä olin jo syntyessäni ompelun suhteen :'D
キングダムハーツ <3
ファイナルファンタジーVII <3
レノ <3
アクセル <3
すばらしきこのせかい <33

Tracon V: Naminé - Kingdom Hearts

Cerberus

Viesti Kirjoittaja Cerberus » Su Huhti 18, 2010 19:15

Aloitteleva cossien tekijä ja Vincent = mahdoton yhtälö?

Meikäläisen nickistä saattaa huomata ja avatarista että aivan armotonta Vincentin palvontaa ja hörinää ja fanitusta ja tälleen. Elikkä, olen tehnyt Dark 'toon' Linkin puvun ilman proppeja ja menossa on Fire Emblem: The Path of Radiancen Soren, joten en ole kamalan etevä käsistäni. Emäntä on kyllä apuna ompelemassa ja näin.
Joka tapauksessa, otetaan ensinnä esille kinkkisimmät asiat:

SAAPPAAT.

HANSKAN RÄÄPYSKÄ.(Tästä lukikin jotain, mutta jos on muitakin neuvoja niin kertokaa ihmeessä)

Mielessä on hillunut helposti taittuvat teräkset jotka ovat kyllä vaarallisia käytössä, joten olen miettinyt aika tiiviisti paperimassoja ja vastaavaa. Mutta tahtoisin kuulla hyviä mielipiteitä kaikista muista, kestävistä materiaaleista. Tunnetteko nimillä? Saako Suomesta? Voiko soveltaa kenkien teräksiin että hanskoihin?

Elikkä aion tehdä Advent Childrenin version.

Toivoisin muunmuassa tuon äskeisen tekstin lisäksi seuraavanlaista:

- Käteviä kaavoja, joita katsella vaatteisiin.
- Parhaat/suositeltavat materiaalit (Mitään halvan näköisiä kiiltäviä kankaita en aio käyttää)
- Mahdollisia peruukkivinkkejä/tutoriaaleja, olen ihan hirvittävä poropeukalo, onneksi sisko on parturi... Saa auttaa muokkaamaan peruukin.
- Miten sen kauluksen saa pysymään pystyssä, vai onko kovikekangas kätevin vaihtoehto?

Jos teillä on jotain hienoja vinkkejä Cerberukseen, niin valaiskaa.

- Kiitos avusta cossijumalat
~ Tracon III
~ Tracon IV
~ Bakacon 2009 Dark 'toon' Link
~ Bakacon 2010 "LAKKO, LAKKO!"

Cidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cidi » Ke Huhti 21, 2010 12:20

Mullakin olisi pientä avun tarvetta, kun olen aloittelija näissä hommissa. :oops: Elikkä mulla olisi ensimmäisenä cossina suunnitteilla tehdä FF7 Cid Highwind cossi Advent children- versio

http://revistagames.files.wordpress.com ... ghwind.jpg

http://img.qj.net/uploads/articles_modu ... osplay.jpg

tuosta aseesta sen verran(kuvia linkeistä) että mistä materiaalista minun pitäisi se tehdä? Olen amatööri tämmöisissä ja haluaisin hieman ammattilaisilta apua.

Vaateosastoon en tarvitse apua sillä luulen pärjääväni ainakin niiden teossa. ei mitään muuta, kiitos jo etukäteen ihmisille, jotka ehdottavat jotain...
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Ke Huhti 21, 2010 16:07

jantsu2307 kirjoitti:tuosta aseesta sen verran(kuvia linkeistä) että mistä materiaalista minun pitäisi se tehdä? Olen amatööri tämmöisissä ja haluaisin hieman ammattilaisilta apua.

Vaateosastoon en tarvitse apua sillä luulen pärjääväni ainakin niiden teossa. ei mitään muuta, kiitos jo etukäteen ihmisille, jotka ehdottavat jotain...
Cidin keihäs on melkomoisen helppo tehdä esimerkiksi harjanvartta käyttäen. Sopivan paksuista harjanvartta kannattaa käydä katsomassa rautakaupoissa (esim. Rautia, K-Rauta), se ei ole kallista. Jos sen haluaa värjätä tuollaiseksi tummanruskeaksi kuin se Advent Childrenissa on, sen voi toteuttaa ostamalla itse veteen sekoitettavaa petsiä, se on halpaa ja imeytyy puuvarteen siten, että se ei pois siitä kulu ja lopputulos näyttää aidolta.
Totta kai voit myös koittaa löytää juuri oikean värisen puuvarren, mutta se voi osoittautua hankalaksi.

Keihään terä onkin toinen juttu. Itse tekisin sen styreenimuovista, joka on todella helppo materiaali. Leikkaisin vain itse varren pään kärjen muotoiseksi ja liimaisin epoksilla millistä tai kolmemillistä styreeniä siihen päälle. Kaikki muutkin ulokkeet ovat todella helppoja tehdä styreenistä.
Vaneri on toinen, samalla tavalla toimiva helppo ja suhteellisen halpa materiaali.
Joku toinen täällä saattaa neuvoa käyttämään jonkinlaista massaa, moisen käyttöä en ole itse kokeillut, joten en voi sanoa ko. materiaalista mitään.

Keihään varteen tippamosaiikkia askarteluliikkeestä vihreiksi materioiksi, valkoisiksi siteiksi urheiluliikkeestä valkeaa jääkiekkomailateippiä.

Tai sitten vain laitat minulle tilauksen vetämään, tuommoisen teen käden käänteessä, jos tuntuu, että omat taitosi eivät riitä. ;)

Jos tarvitset yksityiskohtaisempia neuvoja kuin nämä tässä tarjoamani, sano heti, tarjoan apua ja tarkempaa selittelyä kuvia apuna käyttäen mielelläni. ^^

//EDIT: Huomasin tuossa Advent Childrenin pätkiä katsellessani, että Cidin keihäs ei ole pyöreävartinen, vaan varsi on itse asiassa nelikulmainen. Jonkinlaista tankoa pitäisi kyllä hyvin varustetusta rautakaupasta pystyä hankkimaan, jos ei, niin tarpeeksi paksusta (ja totta kai pitkästä) laudastahan saa hyvin helposti leikattua sopivanpaksuisen varren. Nelikulmainen varsi helpottaa koristeiden kiinnittämistä pyöreään varteen verrattuna.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”