Square-Enixin pelihahmot

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Wemppa
Viesti:

Re: Square-Enixin pelihahmot

Viesti Kirjoittaja Wemppa » La Syys 18, 2010 16:33

Vyörysorakeila kirjoitti:Sellaista vaan kysyisin, että eikös FFVII:n Turksien (turkisten :lol: ) puvussa ole vetoketju? Ainakin siltä se näyttää. Ja tietäiskö kukaan mistä sais kuvia Vincentin aseesta siltä ajalta kun se kuului niihin (en oo tosin varma oliko sillä joku eri ase vai ei, johtuen vähäisistä lähdekuvista)?
On vetoketju ja ainakin jos Dirge of Cerberuksen kuvista katsoo mallia, ase on sama kuin kyseisessä pelissä ja mm. Advent Childrenissä. Referenssikuva (se hilavitkutin tuosta kyllä näkyisi puuttuvan).
| writing | to | reach | you |

Vyörysorakeila

Viesti Kirjoittaja Vyörysorakeila » Su Syys 19, 2010 19:54

Kiitos paljon :D Nyt kun laitoit noin ison kuvan (kiitos siitäkin) niin logoa kauluksessa en muistanutkaan, ei kai se vaan ole ShinRa-logo? Mitenhän sellasenkin tekee.. Ja sitten vielä joissain cossikuvissa Vincentillä on semmoinen punainen ShinRa-nauha käsivarressa, mutta lähdekuvissa en ole nähnyt. Tietääkö kukaan, miksi? :cry: (Jos vaan alkuperäsestä pelistä olisi enemmän lähdemateriaalia...)

Vivumn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vivumn » Ke Joulu 29, 2010 16:04

miten sais kh:n Roxasin housut tehtyä? oon ajatellu muuutamia tapoja mut... (ei oikee toimi mun ideat) olisko kellää hyvää vinkkiä :3
No Lollygagging

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » Ke Joulu 29, 2010 16:54

Veikkaan sinun puhuvan Twilight Town-Roxasista?
Mie itse tekisin ne housut hankkimalla jostakin (tai jos kokisin itseni erityisen ahkeraksi, tekisin) tavalliset mustat housut ja tekisin vaalean harmaasta kankaasta ne vaaleat lahkeiden osat (koostunevat kahdesta palasta?) ja ompelisin ne niiden mustien housujen päälle. Lopuksi sitten pari pyöreää niittiä oikeille paikoilleen.
(Ja pitänee myös tehdä niistä harmaista osista hiukan pidemmät, jotta ne voisi sitten kääriä mallikuvien mukaisella tavalla.)

Vai oliko tuo edes se ongelma, mikä niissä housuissa oli? :3

Vivumn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vivumn » Ke Joulu 29, 2010 23:27

joo oikeassa olet, itekki ajatelluut tuota tyyliä, voisin kokeilla kun saan värkit x9 katsotaan mitä tulee kun ompelukone on vähän vanhahko ja ompelee vähän mitä sattuu x)
No Lollygagging

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Ti Helmi 01, 2011 11:02

Hei, tietäisikö joku miten voisin tehdä ne Renon lentäjänlasit? Kun mietin tässä sitä että olisiko ne hyvä tehdä vanhoista uimalaseista vai miten?
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ti Helmi 01, 2011 13:49

Kissansilmä kirjoitti:Hei, tietäisikö joku miten voisin tehdä ne Renon lentäjänlasit? Kun mietin tässä sitä että olisiko ne hyvä tehdä vanhoista uimalaseista vai miten?
Tai sitten jos helpommalla tahtoo päästä niin nokka kohti tätä tai tätä sivustoa ja senkun tilaamaan sopivat. Ainakin PCSUNista saa halvalla laadukkaita lentäjänlaseja.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

SILVERDROPS

Organisaation takki

Viesti Kirjoittaja SILVERDROPS » Ke Huhti 06, 2011 14:51

Mun on pakko kysyä ja ihmetellä, kun kaikki sanoo että organisaation takki pitäisi tehdä nahasta... kun mun mielestä se ei oo yhtään nahan näköistä kangasta siinä pelissä?? Onko ne oikeasti olevinaan nahkatakkeja??

Suiggari-Tou
Viesti:

Re: Organisaation takki

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » Ma Huhti 11, 2011 20:01

OutoÖrvelö kirjoitti:Mun on pakko kysyä ja ihmetellä, kun kaikki sanoo että organisaation takki pitäisi tehdä nahasta... kun mun mielestä se ei oo yhtään nahan näköistä kangasta siinä pelissä?? Onko ne oikeasti olevinaan nahkatakkeja??
Tästäkin kai liikkuu erilaisia mielipiteitä, mutta omasta mielestäni se on ehdottomasti nahkaa (tai tekonahkaa, oikea nahka olisikin järkyttävän tyyris vaihtoehto normicossaajalle). Tässä figuurissa materiaali korostuu ainakin omasta mielestäni parhaiten menemällä ryppyyn samalla tavalla kuin nahka oikeassa elämässä, ja pelissäkin kangas kiiltää nahan tavoin. Toisaalta taas itse pelissä kangas kieltäytyy välillä näyttämästä miltään muulta kuin epämääräiseltä mustalta mömmöltä jossa ei ole juuri valoja eikä varjoja...
Without love, it cannot be seen.

Vivumn
Viesti:

Re: Organisaation takki

Viesti Kirjoittaja Vivumn » Pe Touko 06, 2011 17:03

Suiggari-Tou kirjoitti:
OutoÖrvelö kirjoitti:Mun on pakko kysyä ja ihmetellä, kun kaikki sanoo että organisaation takki pitäisi tehdä nahasta... kun mun mielestä se ei oo yhtään nahan näköistä kangasta siinä pelissä?? Onko ne oikeasti olevinaan nahkatakkeja??
Tästäkin kai liikkuu erilaisia mielipiteitä, mutta omasta mielestäni se on ehdottomasti nahkaa (tai tekonahkaa, oikea nahka olisikin järkyttävän tyyris vaihtoehto normicossaajalle). Tässä figuurissa materiaali korostuu ainakin omasta mielestäni parhaiten menemällä ryppyyn samalla tavalla kuin nahka oikeassa elämässä, ja pelissäkin kangas kiiltää nahan tavoin. Toisaalta taas itse pelissä kangas kieltäytyy välillä näyttämästä miltään muulta kuin epämääräiseltä mustalta mömmöltä jossa ei ole juuri valoja eikä varjoja...
munkin mielestä enemmän käyttäisisin nahkaa... tuosta tulikin mieleen että pitäisi käydä jossain muualla kangaskaupassa kun täällä ei ole kuin vaaleaa tekonahkaa... mutta joo itsekin käyttäisisin nahkaa (tai tekonahkaa) mieluummin kuin kangasta organisaation takkeihin.
No Lollygagging

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Pe Touko 13, 2011 11:46

No niin...

Ongelmana on tämän pikkuisen korvat ja silmät. Jotain piilolinsejä harkitsin, mutta en itse saa niitä hommattua... http://images2.wikia.nocookie.net/__cb2 ... Female.jpg
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » La Syys 10, 2011 14:28

Hellou hyvät ihmiset~ Netistä satuin erään pikkuisen söpöliinin kuvan löytämään, ja heti tuntui, että tämä on seuraava cossini~!
Mutta ongelma nro.1 ovat jalat~ Miten, mistä ja näin? Ja ongelma kaksi: pää~
Kaunis valkea pää, mutta jotain pitäisi alta nähdäkkin, ja mistä materiaalista tälläinen olisi hyvä rakennella, Kanaverkko/paperi/liisteri yhdistelmä, jotain muuta? Jotain suunnitelmia on mutta vinkit ois aina ihania~ :mrgreen:

Ja hahmohan oli NO.7 pelistä NIER~
http://lparchive.org/NIER/Update%2065/53-no7render.jpg

Moonertus

Viesti Kirjoittaja Moonertus » La Syys 10, 2011 21:29

Olen vasta aloittelemassa cossaamisen parissa ja haluaisin cossata Kingdom Heartsin Roxasia. Puvun teen itse, mutta mietityttää hieman, että saako jostain noin pitkiä vetoketjuja? Ja miten tekisitte nuo kaulanauhan pampulat?

Ja toisena ongelmana on se, että puuttuisi peruukki. Aion muotoilla sen itse, koska valmiit Roxas-peruukit ei oikein miellytä. Tiedän miten muotoilisin sen, mutta ongelmana on etten ole löytänyt kuin vain pari peruukkia jotka sopisivat (ehkä) peruukin tekemiseen. Haluaisin tietää mielipiteitänne ja ehkäpä kokemuksianne tästä ai tästä peruukista. Soveltuuko kumpikaan Roxas-peruukin tekemiseen?

Ja jos teillä on parempia (ja edullisia) ehdotuksia peruukiksi, niin otan mielelläni niitä vastaan.

Xion

Viesti Kirjoittaja Xion » Su Marras 27, 2011 20:28

Moonertus kirjoitti:Olen vasta aloittelemassa cossaamisen parissa ja haluaisin cossata Kingdom Heartsin Roxasia. Puvun teen itse, mutta mietityttää hieman, että saako jostain noin pitkiä vetoketjuja? Ja miten tekisitte nuo kaulanauhan pampulat?

Ja toisena ongelmana on se, että puuttuisi peruukki. Aion muotoilla sen itse, koska valmiit Roxas-peruukit ei oikein miellytä. Tiedän miten muotoilisin sen, mutta ongelmana on etten ole löytänyt kuin vain pari peruukkia jotka sopisivat (ehkä) peruukin tekemiseen. Haluaisin tietää mielipiteitänne ja ehkäpä kokemuksianne tästä ai tästä peruukista. Soveltuuko kumpikaan Roxas-peruukin tekemiseen?

Ja jos teillä on parempia (ja edullisia) ehdotuksia peruukiksi, niin otan mielelläni niitä vastaan.
Vetoketjuista osaan sen verran neuvoa, että jos et ulkomailta halua suurta/pitkää vetoketjua tilailla, niin voit ommella kaksi vetoketjua, joista toisen alapääty on leikattu pois niin, että kun vetoketjut ommellaan sitten riittävän tiiviisti yhteen, niin ne näyttävät olevan samaa ketjua. Tällöin tosin vetoketjun käyttö on hiukan hankalampaa, koska ne eivät luonnollisesti ole samaa vetoketjua, mutta ainakin eräs tuttavani oli sillä tavalla saanut aivan hyvännäköisen, pidemmän ketjun pukuunsa.

Ja toiseksi, helpommin saat tietoa peruukista peruukkipalstalta: siellä on useaankin kertaan käsitelty peruukkivalintoja ja esim piikkiperuukkeihin on usein suositeltu punky-wig tyylisiä krepattuja peruukkeja.

Ecca1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ecca1 » La Touko 05, 2012 20:07

Hei!
Olisin kiinostunut tekemään Rinoa Heartilly (Final Fantasy VIII), oon jo varmaan kaks vuotta halunnu tehä sen, mut joka kerta kun alan suunittelemaan ja ettii kankaita niin tulee se sama este... Se pitkä vaalean sininen neule. Itse en osaa ollenkaan neuloa ja en haluaisi rumaa jälkee niin oon yrittäny ettii jotain "rib knitted fabric".

Olisko mitään neuvoja, apua, miten tämän tekisin?
yaoi is my heaven

DeviantART | facebook | WordPress | Blogger | WorldCosplay

Broken Heart

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”