Peruukeista vol. 2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kranatte
Viesti:

Re: Peruukeista vol. 2

Viesti Kirjoittaja Kranatte » Ma Joulu 08, 2008 18:49

Onko täällä kenelläkään tietoa ja kokemusta Punanaamion Veronica XTPRO tai Pocahontas peruukeista?

Pitkää mustaa peruukkia pukuuni tarvitsisin, mutta olen vähän skeptinen Punanaamion peruukkien suhteen. Ovatko hyviä? Takkuuntuvatko? Ovatko edes mustia, kun ensimmäisenä mainittu Veronica-peruukki ei näytä täysin mustalta. Vai liekö kuvan tausta syynä värimuutokseen?

Ennemmin tilaisin Cosworxista laatuperuukin, mutta en omista Paypalia saatikka Visaa, niin tuo tilaaminen on aika mahdotonta.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Joulu 08, 2008 19:22

Paypalinhan saa konfiguroitua myös Visa Electroniin minkä taas voi saada kai aikaisintaan 13-vuotiaana, tosin ikä pitää valehdella paypaliin rekisteröityessä mikäli on alle 18. Noi Punanaamion peruukit on senverran hintaviakin että eBaysta varmaan tolla rahalla saa jo ihan oikeasti laadukkaita.

Kranatte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kranatte » Ma Joulu 08, 2008 19:24

madu kirjoitti:Paypalinhan saa konfiguroitua myös Visa Electroniin minkä taas voi saada kai aikaisintaan 13-vuotiaana, tosin ikä pitää valehdella paypaliin rekisteröityessä mikäli on alle 18. Noi Punanaamion peruukit on senverran hintaviakin että eBaysta varmaan tolla rahalla saa jo ihan oikeasti laadukkaita.
O_o onko näin? No sitten ei pitäisi olla kovin paljon ongelmia, täytyy vain sitten tutustua tarkemmin tuohon Paypaliin, kun Visa Electron on kuitenkin käytössä.

Kiitoksia avusta. :D

Chirrchiru

Viesti Kirjoittaja Chirrchiru » Ti Joulu 09, 2008 00:08

Kranatte kirjoitti:Onko täällä kenelläkään tietoa ja kokemusta Punanaamion Veronica XTPRO tai Pocahontas peruukeista?
Tällä ei taida enää olla merkitystä, jos jo (ilmeisesti) päätit netistä tilata, mutta omat kokemukseni ainakin tuosta Veronikasta ovat huonot (se oli ensimmäinen cossiperuukkini). Kammottava karvakasa jo ensimmäisen conipäivän jälkeen eikä se siitä enää koskaan toipunutkaan. Lisäksi tyypillinen halpisperuukki-ilmiö eli edestä oli liiankin paksua tökköä, mutta takaa paistoi verkko lävitse.
Get stupid. Don't stop it.

Ofoli~

Viesti Kirjoittaja Ofoli~ » Ke Joulu 17, 2008 10:48

Mitä mieltä Corpse Briden Emilyn hiuksiksi Punanaamion Dark Queen DELUXE -peruukista? Kenelläkään parempia ehdotuksia?
ò__ó

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ma Joulu 22, 2008 22:20

madu kirjoitti:Paypalinhan saa konfiguroitua myös Visa Electroniin minkä taas voi saada kai aikaisintaan 13-vuotiaana, tosin ikä pitää valehdella paypaliin rekisteröityessä mikäli on alle 18. Noi Punanaamion peruukit on senverran hintaviakin että eBaysta varmaan tolla rahalla saa jo ihan oikeasti laadukkaita.
Voiko eBayhyn luottaa? Vanhemmat on aika tarkkoja sen kanssa mitä saa netistä tilata. Toistaiseksi ainoa asia johon mulla on ollu lupaa on ollu.... ....Eipäs olekaan ollut lupaa. o.o Pulassa ollaan kun eihän Suomesta edes löydy mitään ku puskassa asutaan! x(

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ma Joulu 22, 2008 23:13

washi kirjoitti:Voiko eBayhyn luottaa? Vanhemmat on aika tarkkoja sen kanssa mitä saa netistä tilata. Toistaiseksi ainoa asia johon mulla on ollu lupaa on ollu.... ....Eipäs olekaan ollut lupaa. o.o Pulassa ollaan kun eihän Suomesta edes löydy mitään ku puskassa asutaan! x(
Voi siihen luottaa kun kattoo keneltä tilaa, jos myyjällä on paljon positiivista palautetta niin eiköhän se luotettava ole silloin.

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ti Joulu 23, 2008 19:54

Voi siihen luottaa kun kattoo keneltä tilaa, jos myyjällä on paljon positiivista palautetta niin eiköhän se luotettava ole silloin
Kiitti kauheesti. Netistä tilaamisen kanssa me ollaan aina riidelty, toivottavasti saan luvan ostaa sen peruukin... -_-
Löysin muuten heti eBaysta miltei täydellisen mutta se on vaalea, joten se pitäisi värjätä. Kysymys kuuluu MITEN värjätä peruukki?? Copiceilla tussaamisen tiedän jo mutten ehkä kumminkaan halua pilata kalliita copicceja siihen tarkoitukseen... :roll:

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ti Joulu 23, 2008 20:14

washi kirjoitti:
Kiitti kauheesti. Netistä tilaamisen kanssa me ollaan aina riidelty, toivottavasti saan luvan ostaa sen peruukin... -_-
Ebaystä mie olen kaikki peruukkini joita on yli kymmenen (en jaksa miettiä tarkkaa lukua) olen hommannut ja kaikki on tullut nopeasti perille. Ihan turhaa sitä pelkää sen tilaamisen kanssa. Siihen hintaan mitä suomesta saa huonon peruukin saa hyvän peruukin netistä.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ti Joulu 23, 2008 20:18

Ofoli~ kirjoitti:Mitä mieltä Corpse Briden Emilyn hiuksiksi Punanaamion Dark Queen DELUXE -peruukista? Kenelläkään parempia ehdotuksia?
Minulla on tuo peruukki. Tuotekuvasta sitä ei kovin hyvin näe, mutta hopeisia hiuksia on HYVIN paljon. Peruukki näyttää kuvassa myös vaaleammalta kuin mitä se on, oikeasti väri on paljon tummempi. Emily-peruukiksi en tuota suosittelisi.

http://www.cosplay.com/photo/1781175/ Siinä kuva cossistani, jossa käytin tuota peruukkia. Kuten huomaat, peruukki on tummempi kuin kuvassa, ei pysy kovin siistinä ja hopeiset hiukset pilkottavat vaikka yritin leikata kaikki pois. Lisäksi peruukki haisee kamalalta, sain kerran päänsäryn kesken hopeisten hiusten leikkausurakkaa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ti Joulu 23, 2008 21:21

Ebaystä mie olen kaikki peruukkini joita on yli kymmenen (en jaksa miettiä tarkkaa lukua) olen hommannut ja kaikki on tullut nopeasti perille. Ihan turhaa sitä pelkää sen tilaamisen kanssa. Siihen hintaan mitä suomesta saa huonon peruukin saa hyvän peruukin netistä.
No kun vanhemmat nyt sattuu olemaan aikasta vashtahakoisia netistä tilaamisen kanssa, varsinkin äiti. Kun oikeesti oon jopa kattonu et se tyyppi joka sitä myis on saanu hirveesti positiivistä feedbackiä ja kaikkea ja kaikki sanoo et se on ollu nopee ja peruukit on vastannu kuvausta ja ja ja... *itkee ja mutisee itsekseen* Tahtoo kasvaa aikuiseks PIAN...!!

washi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja washi » Ma Joulu 29, 2008 21:46

Niin ja muuten löysin värjäysohjeen cosplay.comista mutta yks asia on pikkusen hankala... Tietääkö joku mistä sais 70% rubbing alkoholia?? Huononpuoleisesti suomea puhuvana en edes tiedä mitä se olisi suomeksi... -_- Tarkoitus on kai ohentaa sitä tussin mustetta sillä alkoholilla niin kävisköhän joku rautakaupan thinner tai jotain?

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Ke Tammi 07, 2009 21:55

Olen palaamassa Yotsuban pariin, mistä kesällä jo kyselin. Koska suomalaisten liikkeiden vihreät peruukit ovat sanalla sanoen surkeita, olen päättänyt kääntyä ebayn puoleen. Nyt pyytäisinkin mielipiteitä siitä, tekisinkö Yotsuban tummemman vihreänä vai vaaleampana vihreänä. Tumman vihreän myyjä vaikuttaa varmasti luotettavalta ja toimitus on riittävän ripeä ehtiäkseen Traconiin. Vaaleampi olisi paremman värinen, mutta jostain syystä myyjän palauteprosenttia ei näy. Kuvauksen perusteella olisi ihan ok kauppa kyllä. Lisäksi vaaleamman peruukin paksuus ei ole oikein selvää. Joka tapauksessa olen suunnitellut tuuhentavani peruukkia leikkaamalla hiuksia lyhemmäksi ja kiinnittämllä ne peruukin "juureen".

Edit. Löysin vielä yhden tosi hyvän värisen peruukin. Sama myyjä kuin tumman vihreällä. Vähän kalliimpi kuin tumma mutta voisi kyllä harkita...

Tästä mallista sen sijaan tuskin saa neljää saparoa aikaiseksi...? Pitäisi nähdä kuitujen kiinnitystapa jotta tietäisi.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Morndulin

Viesti Kirjoittaja Morndulin » To Tammi 08, 2009 12:43

Itse suosittelisin noista ensimmäistä ja kolmatta vaihtoehtoa. ProfessionalOnlyn peruukkien laatuun voi ainakin luottaa, vaikka hieman "kalliimpia" saattavat ollakin. Kuidut ovat erinomaista laatua ja tarpeeksi tiheässä, jotta peruukkia uskaltaa mennä muokkailemaan. Sitäpaitsi jos ottaa valmiiksi pidemmän peruukin, ylimääräiset kuidut voi lisätä takaisin peruukkiin ja siten taata että varmasti kaikki kuidut ovat samaa väriä.

Ja voisin samalla itse kysyä ihmisten mielipiteitä. Tarkoituksena olisi tässä keväällä cosplayata sekä Gino Weinbergiä (Code Geass) että Hanabusa Aidoa (Vampire Knight). Molemmilla on blondi, lyhyehkö tukka ja ajattelin tehdä herrat samalla peruukilla. Löysin ebaysta kaksi tarkoitukseen sopivaa peruukkia, mutten ole saanut päätettyä kumpi kannattaisi tilata. Toinen on värinsä puolesta lähempänä, toinen taas olisi valmiiksi taipuisa ja hieman kerrostettu. Eli olisiko neuvoja tämä vaiko tämä?
Viimeksi muokannut Morndulin, To Tammi 08, 2009 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Homoilla on hauskempaa.

DeviantArt

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Tammi 08, 2009 14:16

Seuraava valmistuva pukuni olisi Devil May Cry-sarjan Dante, tarkemmin vielä siis se Dante joka on pelisarjan ensimmäisessä osassa ja samalla siis sarjasta tehdyssä animessa.

Peruukkia pitäisi löytää ja tuossa ylemmässä viestissä mainittu ProfessionalOnly herätti huomioni ja heiltä löytyikin yksi peruukki, joka saattaisi olla oikeanlainen. Ehkä hiukan pitkä, mutta mieluummin liian pitkä kuin lyhyt, eikö? Mielipiteitä, kiitos ^^

Lisäksi haluaisin kuulla kyseisen peruukkimyyjän (siis ProfessionalOnly) peruukkien laadusta, ovatko hyviä ja kestäviä?

Toinen vaihtoehto Danten peruukiksi olisi sitten tämä. Onko liian ohkainen? Tuntuu jotenkin heppoiselta Danten tukaksi, vai mitä olette mieltä?

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”