Peruukeista vol. 2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kokonhoray

Peruukeista vol. 2

Viesti Kirjoittaja Kokonhoray » Ti Loka 14, 2008 21:51

Edellinen ketju oli suosittu ja paisui mammuttimaisiin mittoihin. Kiitos hyvistä kysymyksistä ja vastauksista, mutta nyt on aika jättää vanha ketju taakse, muttei suinkaan unholaan, ja aloittaa hieman puhtaammalta pöydältä.
Selkeyden vuoksi edellisen ketjun aloitusviestiin on tulossa linkkejä fiksuimpiin ja yleisimpiin kysymyksiin sekä niiden vastauksiin, joten hyödyntäkää sitä ennen kuin kyselette täällä. Ja muistutamme vielä haun käytöstä.

Peruukeista vol. 1
Don't get worked up. Chill out and help me find a time machine.
- Gintoki

Scarface

Re: Peruukeista vol. 2

Viesti Kirjoittaja Scarface » Ma Loka 27, 2008 11:16

Olisi kysymys liittyen fysiikan lakien uhmaamiseen.
Eli siis, kuinka tehdä "ilmavat" otsahiukset, eli otsahiukset jotka nousevat ensin juurestaan jonkin matkaa ylöspäin ja laskeutuvat jälleen alas?
Vähän hankalasti muotoiltu, mutta visuaalisesti ilmaistuna kyseessä olisivat jotakuinkin tällaiset hiukset. Entä sama pitkien hiusten kanssa (esim. tällaisten kanssa) - onko tuollaista ylipäätään mahdollista saavuttaa, mikäli hiusten tyven pitäisi tehdä tuollainen pieni koukkaus ylöspäin latvojen ollessa kuitenkin puolessa välissä selkää?

Etukäteen suurensuuri kiitos vastauksesta, mikäli sellaisen saan. \o/

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ma Loka 27, 2008 11:29

^ Tristen Citrenen tutoriaali on hengenpelastaja. Ja tuo oikeasti toimii. Ilman höyryäkin, mutta silloin projekti on hieman hitaampi. Itse olen ihan suosiolla antanut kutrien ja lakan kuivua yön yli, näyttänyt sitten niille hiustenkuivaajaa sopivan ei-sulattavan etäisyyden päästä ja antanut komeuden hengittää tämänkin jälkeen vielä hetken.

Ja kyllä tuo pitkänkin tukan kanssa onnistuu. Itse käytin aikanani "vessapaperirulla ja hiuslakkaa" -metodia, joka on vähän alkeellisempi versio tuosta TC:n tavasta, ja lässähti melkoisen nopeasti. Tämä tosin johtui ehkä siitä, etten käyttänyt stailatessani lainkaan lämpöä, joten tästä opimme taas jotain. Mutta kyllä, kyllä tuon pitäisi pidemmässäkin tukassa toimia.

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ma Loka 27, 2008 22:11

Nyt tarttetaan kyllä hyviä neuvoja kehiin.
Olen tekemässä Soul Eaterin Death the Kidiä ja suurimmaksi kompastuskiveksi ilmenee hiukset. 1 ja 2.
Millä siis kannattaisi nuo kolme valkoista viivaa lähteä tekemään?
Kaverit ovat heitelleet ehdotuksia erillisistä hiuslisäkkeistä, spraymaaliin ja akryyliväreihin.
Onko kellään siis minkäänlaista kokemusta samankaltaisen (tai jopa saman?) peruukin tuunaamisesta? Ja miten ja millä tuo kannattaisi lähteä tekemään, että mustasta peruukkipohjasta tulee tosiaankin valkoinen (vai olisiko sittenkin helpompaa lähteä kääntämään valkoista peruukkia mustaksi?).

/eedittooo. linkit uusittu.
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Loka 28, 2008 17:14

Lirlys kirjoitti:Nyt tarttetaan kyllä hyviä neuvoja kehiin.
Olen tekemässä Soul Eaterin Death the Kidiä ja suurimmaksi kompastuskiveksi ilmenee hiukset. 1 ja 2.
Millä siis kannattaisi nuo kolme valkoista viivaa lähteä tekemään?
Kaverit ovat heitelleet ehdotuksia erillisistä hiuslisäkkeistä, spraymaaliin ja akryyliväreihin.
Onko kellään siis minkäänlaista kokemusta samankaltaisen (tai jopa saman?) peruukin tuunaamisesta? Ja miten ja millä tuo kannattaisi lähteä tekemään, että mustasta peruukkipohjasta tulee tosiaankin valkoinen (vai olisiko sittenkin helpompaa lähteä kääntämään valkoista peruukkia mustaksi?).

/eedittooo. linkit uusittu.
Siihen on yksinkertainen vastaus. Maalaa ne. Se on paras vaihtoehto ja ihan ehdottomasti. Itse olen käyttänyt jonkin verran akryylivärejä peruukeissani ja kokemuksesta voin sanoa, että jos hiuksia haroo liikaa, tai jotain sen tapaista, väri lähtee muruina irti. Mutta silti olen ollut siihenkin ihan tyytyväinen. Paras olisi vaikka huonekalumaali, tai joku muu valkoinen hiukan ronskimpi maali. Ei todellakaan kannata mennä valkoista peruukkia maalaamaan mustaksi, koska se ei yksinkertaisesti onnistu. Suosittelen lämpimästi selittämääni keinoa peruukin pilaamisen sijaan.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Loka 28, 2008 17:31

Lirlys kirjoitti:Death the Kid ja peruukki?
En selannut linkkiäni mitenkään erityisen tarkasti, mutta tämä Cosplay.comin ketju saattaisi olla avuksi. Ja siellä voi myös kysäsäistä lisätietoa, jos jokin juttu ei toimi.
Muistaakseni myös jossain Cosmode-lehdessä (varsin tuoreessa sellaisessa) on ollut ohje tuohon peruukkiin ja olen varma jostain päin nettiä löytyy scannejakin. Itse en valitettavasti ole niitä tallentanut.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Ti Loka 28, 2008 20:27

Yhtään peruukkia modaamattomana tungen nenäni tännekin. Tuli vain mieleen, että jos tekisi sapluunan noista raidoista ja sen jälkeen suihkuttaisi ne mustaan peruukkiin valkoisella sprayvärillä? Sapluunan kanssa niistä ainakin saisi teräväreunaiset, mutta raidat ulottuisivat vain peruukin päällimmäisiin kuituihin.

wiid

Viesti Kirjoittaja wiid » Ti Loka 28, 2008 20:48

Jokainen maalattu Death the Kid -peruukki, jonka olen nähnyt, on valitettavasti näyttänyt uskomattoman kamalalta. Peruukin kuidut ovat kuitenkin liikkuvaa materiaalia, joten raidat sekoittuvat helposti muihin kuituihin, menevät vinoon ja niin edelleen. Ja Kiddohan on tunnetusti äärimmäinen perfektionisti, joten tätä ei sallita. ;) Kaverini on tehnyt juurikin tähän cossiin kuuluvan peruukin (kuva), mutta valitettavasti en tiedä tekotapaa, joten en voi laajempaa ohjeistusta antaa.

/cgl/ssä tosin eräs anonyymi on tehnyt ihan hienon näköisen peruukin maalaamalla valkoisen mustaksi. Oli käyttänyt jotain copickin kaltaisia tusseja hommaan, ja peittänyt raitakohta jonkinlaisella vahvalla teipillä. Järjetön työhän siinä on, mutta jälki oli yllättävän hyvää ottaen huomioon, kuinka vaikeat Kiddon hiukset ovat. Peruukki tosin kiilsi melko rankasti, ja valkoisesta peruukista on TODELLA vaikeaa saada täysin musta.

Itse suosittelisin valkoisen hiuskuidun ompelemista peruukin verkkoon vaakasuorasti, ja sitten leikkaamaan peruukin. Sekään ei tosin kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta - musta kuitu näkyy helposti valkoisen alta ja sitä voi olla vaikea hallita. Lisäksi leikkeleminen ja ompeleminen on aika peruuttamatonta, jos se ei sitten näytäkään hyvältä.

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Ke Loka 29, 2008 19:59

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että löytyykö täältä koko Suomen maasta mistään hyvänlaatuista pinkkiä peruukkia otsatukalla.
Haluaisin nimittäin viimeinkin hieman paremman peruukin tulevia cossejani varten, sillä hermothan tuon 12 euron halpisperuukin suhteen menee. =___='''
Olen katsellut paljon erilaisten halpispuotien (Aprilli, Pilailupuoti, Punanaamio) tarjontaa, mutta aika laaduttomilta näyttävät. Löytyisikö kalliimpaa vaihtoehtoa siis täältä Suomesta (ukomailta en ainakaan vielä kehtaa tilata)?
Lisäksi hakisin jostain myös suht pitkää, sinistä peruukkia.
Kaname Chidoria olisi joskus kiva cossata.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Tiuke

Viesti Kirjoittaja Tiuke » To Loka 30, 2008 01:55

Sellaista utelisin mistä Suomesta saatavilla olevasta (en haluaisn ulkomailta tilata) peruukista olisi järkevin/helpoin muotoilla Fullmetal Alchemistin Riza Hawkeyen hiukset?

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » La Marras 01, 2008 16:52

Hakemalla en oikein löytänyt, mutta tässäpä tämä:

Tarvitsisin mahd. pian Sephirothmaisen peruukin... Mielellään Suomesta, mutta kyllä voin ulkomailtakin tilata -siis jos Suomesta ei mitään sopivaa löydy.

Mielestäni olen jo vaikka kuinka kauppoja selaillut, mutta.. No, tuloksen näette itsekin.

Leikkelemisen ja muokkaamisen mahdollisuudet ovat käytössäni.

Kokonhoray

Viesti Kirjoittaja Kokonhoray » La Marras 01, 2008 17:20

kameli kirjoitti:Tarvitsisin mahd. pian Sephirothmaisen peruukin...
Muistelinkin jossain nähneeni Sephirothille peruukin ja tässä olisi ainakin yksi vaihtoehto. Tuolta peruukkikaupasta en ole koskaan tilannut peruukkeja, joten en osaa laadusta sanoa. Veikkaan kuitenkin, että parempi laatu kuin mitä Suomesta saisi. Katsastin pari muutakin peruukkikauppaa, mutta jostain syystä hopeisia pitkiä peruukkeja ei löydy ilman jonkin sortin otsatukkaa.

Toivottavasti minusta oli jotain apua.
Don't get worked up. Chill out and help me find a time machine.
- Gintoki

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » La Marras 01, 2008 18:14

Iipon kirjoitti:
kameli kirjoitti:Tarvitsisin mahd. pian Sephirothmaisen peruukin...
Muistelinkin jossain nähneeni Sephirothille peruukin ja tässä olisi ainakin yksi vaihtoehto.
Hyvältä näyttää. Tämänkin kaupan olen jotenkin sivumennen katsastanut, jostain syystä vain en ole huomannut/löytänyt kyseistä peruukkia. Thankssss.

Mitenkäs muuten, tietääkö joku, paljonko suurinpiirtein tulisi kyseisen peruukin kokonaishinnaksi (euroina), jos tämänhetkinen hinta olisi 34,00$ ja siihen vielä mahdolliset tullimaksut ja postikulut?

E// Lieneekö muuten vähän laihanlainen tuo peruukki?

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » La Marras 01, 2008 18:49

kameli kirjoitti: Mitenkäs muuten, tietääkö joku, paljonko suurinpiirtein tulisi kyseisen peruukin kokonaishinnaksi (euroina), jos tämänhetkinen hinta olisi 34,00$ ja siihen vielä mahdolliset tullimaksut ja postikulut?
Peruukin hintaan ilmeisesti sisältyy postikulut eli saat kaiken tuolla 34 taalalla, joka tällä hetkellä on noin 27 euroa. Olen tilannut muutaman kerran peruukin tuolta myyjältä enkä ole tullia maksanut eli luulisin, että sinunkin kohdallasi paketti tulee suoraan joko postilaatikkoon tai postiin odottamaan sinua.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Su Marras 02, 2008 21:56

Kiitos edelliselle.

Tähän samaan syssyyn voisi heittää, että etsiskelín am. sivuilta mahdollisia muita peruukkivaihtoehtoja, ja löysin tämän. Kysymys kuuluukin: Sopiiko Sephirothille? Kuvista ei oikein saa selvää käsitystä väristä, mutta muuten näyttäisi mielestäni melko hyvältä.. Otsatukkaakin voisi vähän kohennella.

Lähinnä se väri tässä mietityttää, laadusta nyt osaa mitään sanoa..

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”