Maskeeraus

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

NuttyNuti
Viesti:

Re: Maskeeraus

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Joulu 22, 2009 21:26

Palahaarniskaa en tahtoisi käsiä varten väsätä, koska nuo robokädet ovat miltei täsmälleen saman muotoiset kuin ihmiskädet, ja palahaarniskasta taitaa tupata tulemaan möykkyinen. Hmmm, ehkä pitkien hanskojen tuunaaminen voisi olla vaivattomin vaihtoehto... tuollaisia yli kyynärpäänmittaisia hanskoja olen nähnyt ainakin Ratsulassa ja Sokoksessa juhlapukineosastolla. Ehkä jos sellaiset hopeanväriset löytäisi... mutta miten värjätä keinokuitua? Olisiko viisaampaa applikoida? Hmmmm...

Ja jotta ei menisi offtopiciksi, kyselisin yhä törröhuulista.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » Ke Joulu 23, 2009 17:13

Törröhuulista en osaa kummempaa sanoa, kuin että näin että yhdessä videossa ko. ominaisuutta haettiin laittamalla vähän valkoista kajalia ylähuulen korkeimpiin kohtiin ja häivyttämällä. Lopputulos oli ihan kiva minusta.

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Ke Joulu 23, 2009 17:49

Youtubesta löytyy ainakin todella monia huuliin liittyviä meikkausvideoita, joissa näytetään miten huulista saa täyteläisemmän näköiset valo ja varjo efekteillä huulipunan väristä oikeastaan riippumatta.
Tässä esimerkiksi yksi ja lisääkin löytyy hakemalla:
http://www.youtube.com/watch?v=OyKFS693dsQ
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

Karakuri

Viesti Kirjoittaja Karakuri » To Joulu 24, 2009 21:58

itse (joskus valitettavastikkin) meikkaan cosplayssa(kin). Olen meikannut iät ja ajat ja en osaa luopua tavasta. Mutta minun mielestäni lähe joka cosplay vatii edes iiiiihan pikkuriikkistä rajausta silmille. Animessa simmut erottuvat ihan kivaisasti piiroksen takia, mutta oikeilla ihmisillä tätä mustaa rajaa ei ole olemassa. Joten hitunen kajaalia voisi tehdä poikaa silloin tällöin.

ja minä pidän siitä jos tyttöhahmoilla olisi edes ripsiväriä, se tekee heti selvästi leidimmän ilmeen 8riippuen toki hahmosta) ja ehkä ihan hitunen huulikiiltoa tai sävyä tai muuta.

Mutta sitten cosseihin liikaa meikkaaminen...! Sitä näkee valitettavan paljon esim Amerikkalaisissa laadukkaissa Naruto -sarjan cosseissa (ei pahalla Narustosta!) mutta Suomessakin olen muutamaan kertaan törmännyt näihi lähes törkeisiinkin kajaaleihin.

mikä on liikaa?

Hérainia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hérainia » To Tammi 07, 2010 19:37

En oikein tiennyt, minne muuallekaan tämän laittaisin, joten laitoin kysymykseni pokkana tänne ^^'

Eli, cossaisin Bleachista tuttua Yumichika hahmoa ja kuten kuvasta näkyy, hänellä on tuollaiset sulan näköiset jutut toisessa silmässään:
http://i138.photobucket.com/albums/q252 ... wa0024.jpg

Eli kysymykseni on, että millä ja miten minun kannattaisi tehdä nuo sulat tuota cossia varten? Vai tietäisikö joku kauppaa, mistä tuollaiset voisi ostaa?
"Se, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ma Tammi 11, 2010 19:27

Täällä on jo puhuttu ihonvärin tummentamisesta, mutta entäs sitten vaalentaminen/sävyn muuttaminen? Onko se mahdollista?
Oma ihoni kun on hiukan kellertävänsävyinen, eikä siihen kunnolla sovi vaaleanpunainen. (Mahdollisella) tulevalla cossihahmolla kuitenkin on vaaleanpunaiset hiukset. Eli miten saada luonnollisen näköisesti vaaleanpunainen sopimaan ihonväriini?

Morndulin

Viesti Kirjoittaja Morndulin » Ma Tammi 11, 2010 20:00

Holly kirjoitti:Täällä on jo puhuttu ihonvärin tummentamisesta, mutta entäs sitten vaalentaminen/sävyn muuttaminen? Onko se mahdollista?
Oma ihoni kun on hiukan kellertävänsävyinen, eikä siihen kunnolla sovi vaaleanpunainen. (Mahdollisella) tulevalla cossihahmolla kuitenkin on vaaleanpunaiset hiukset. Eli miten saada luonnollisen näköisesti vaaleanpunainen sopimaan ihonväriini?
Suosittelen hankkimaan Grimasin teatterivärejä. Soveltuvat sekä värin tummentamiseen/vaalentamiseen että sävyttämiseen, koska pigmenttiä on todella paljon. Kannattaa kuitenkin muistaa rasvata iho kunnolla, sillä kuivattavat ihoa ihan kiitettävästi.
Homoilla on hauskempaa.

DeviantArt

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ti Tammi 12, 2010 23:07

Morndulin kirjoitti:
Holly kirjoitti:Täällä on jo puhuttu ihonvärin tummentamisesta, mutta entäs sitten vaalentaminen/sävyn muuttaminen? Onko se mahdollista?
Suosittelen hankkimaan Grimasin teatterivärejä. Soveltuvat sekä värin tummentamiseen/vaalentamiseen että sävyttämiseen, koska pigmenttiä on todella paljon. Kannattaa kuitenkin muistaa rasvata iho kunnolla, sillä kuivattavat ihoa ihan kiitettävästi.
Kiitoksia vinkistä!
En vain oikein tajua, mikä väri tuolta sitten pitäisikään valita, kun niitä on niin paljon. Enkä myöskään voi mennä kyselemään liikkeestä, koska asun sen verran kaukana yhdestäkään Punanaamiosta. Ihan summamutikassa en oikein uskaltaisi lähteä tilaamaan...
Olisiko vinkkiä värin valintaan tai muita konsteja ihon sävyn vaihtamiseen? Jos löytyisi vaikka ihan yksinkertainen vinkki vaikka ihan "tavallisten" meikkien avulla tämän efektin saamiseen, niin olisin erittäin kiitollinen.
Tai entä sitten, pystyisikö vaaleanpunaisen saamaan sopimaan minulle paremmin esimerkiksi luomivärien ja jonkun jännänsävyisen (=vaalean?) puuterin avulla tai jotain?

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Ti Tammi 12, 2010 23:37

Holly kirjoitti: En vain oikein tajua, mikä väri tuolta sitten pitäisikään valita, kun niitä on niin paljon. Enkä myöskään voi mennä kyselemään liikkeestä, koska asun sen verran kaukana yhdestäkään Punanaamiosta. Ihan summamutikassa en oikein uskaltaisi lähteä tilaamaan...
Punanaamiossa on yleensä hirveän avulias henkilökunta. Saattaa olla että pystyvät neuvomaan sinulle oikean sävyn kun lähetät sähköpostia ja selität mitä haet. Kaverini aikoinaan tilasi sieltä ihomaaleja ja vartin sisällä tuli puhelua että "älä tilaa noita, tilaa näitä parempia, tulee halvemmaks ja jälki on parempaa!"
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

destine

Viesti Kirjoittaja destine » Ti Tammi 26, 2010 19:17

Pakko kysyä neuvoa ihmisiltä, jotka oikeasti osaisivat auttaa ^^

Elikäs, tarkoituksena on cossata D. Gray-Manin Cross Mariania. Apua sain jo kulmakarvojen punaisiksi värjäykseen, mutta sitten on vielä toinen ongelma. Hänellä on leuassa lyhyt parran tynkä (esim. kuva D. Gray-Man Wikia sivulta). Mitenkä sellaisen saisi tehtyä parhaiten? Jotenkin kallistun maskeerauksen puoleen, sillä punaiset irtotupsuhiuslisäkkeet *mitälieovatkaan* kuulostavat jo ihan kamalalta. Elikäs, olisiko maskeerausvinkkejä?
WD Cosplay | Destine Cosplay | Deviant destinette
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
- Andre Gide

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » Ke Tammi 27, 2010 20:54

destine kirjoitti:Elikäs, tarkoituksena on cossata D. Gray-Manin Cross Mariania. Apua sain jo kulmakarvojen punaisiksi värjäykseen, mutta sitten on vielä toinen ongelma. Hänellä on leuassa lyhyt parran tynkä (esim. kuva D. Gray-Man Wikia sivulta). Mitenkä sellaisen saisi tehtyä parhaiten? Jotenkin kallistun maskeerauksen puoleen, sillä punaiset irtotupsuhiuslisäkkeet *mitälieovatkaan* kuulostavat jo ihan kamalalta. Elikäs, olisiko maskeerausvinkkejä?
Kulmakarvojen värjäämiseen paras on kulmakynä, mutta myös kajaalikynät ovat aika näpsiä. Itse käytän myös erivärisiä luomivärejä. Jos on astetta tummemmat kulmakarvat kuin mitä väriä hakee, voi alle sutaista kerroksen erikeepperiä pohjaksi, pitäisi värin tarttua paremmin (ja erityisesti pitää, omat valkoiset Allen kulmakarvat pitivät koko hikisen Animecon lauantain tällä reseptillä).

Partaan puolestani voin sanoa, että kannattaa testailla erilaisten meikkien kanssa parisen kertaa, jos ei aio hankkia karvalisäkkeitä. Kaveri hankki Crossiaan varten Punanaamiosta partakreppiä, eikä tulos ollut ollenkaan köpömpi. Oikeastaan huomattavasti parempikin kuin meikkiparta. Harjoittelu tässäkin kaiken a ja o.

HulluMel

Viesti Kirjoittaja HulluMel » Su Helmi 07, 2010 21:30

Kun olen tätä osiota tässä lukenut niin olen vihdoin alkanut arvostamaan tuota meikkiä ja maskeerausta cosplayn tärkeänä osana ja voisin jopa sanoa että olette minut pelastaneet surkeiden cossien syöksy kierteestä, mutta nyt itse kysymyksiini elikkäs meikä aikoisi tämmöistä hahmoa crossata eli Axis Powers Hetalian Amerikkaa Ja ongelmana on että miten saisin kasvojani kavennettua kun omani ovat vähän pyöreämmät kuin kyseisellä hahmolla ja kuinka saisin muutenkin naamani näyttämään vähän enemmän hahmon oloiselta. Suurimman ongelman tuottavat kuitenkin meikän silmät jotka ovat semmoiset pingispallo mopsi silmät siellä syvällä kallossa ja niitä haluaisin jotenkin nostettua enemmän esiin kuitenkin näyttämättä tytöltä. Miten se onnistuisi?
Ja nyt samalla kun kerran kyselemään pääsin niin vähän myöhempää hyvin mahdollisesti saatan crossata myös ehkä saman sarjan toista hahmoa Englantia jonka paksut kulmakarvat tuottavat pienenmuotoisen ongelman. Parempi kuva niistä tässä
Ja kuten huomaatte niin animessa ja mangassa ne on toteutettu kapeina päällekkäisinä viivoina, mutta miten sitten cossatessa niin miten niistä saisi aidon näköiset mutta kuitenkin niin että ne säilyttäisivät erikoisuutensa?
Kiitos jos minua osaatte neuvoa näissä koska olen ihan kujalla tässä hommassa.
"Hei hei iskä anna viiniä, hei hei äiti hei hei äiti!..... HETAALIAAA!!!" (tossa vähän lyhennetty versio mutta en koko laulua tähän rupea änkemään xD

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » To Helmi 11, 2010 09:03

HulluMel kirjoitti:Ja nyt samalla kun kerran kyselemään pääsin niin vähän myöhempää hyvin mahdollisesti saatan crossata myös ehkä saman sarjan toista hahmoa Englantia jonka paksut kulmakarvat tuottavat pienenmuotoisen ongelman. Parempi kuva niistä tässä
Ja kuten huomaatte niin animessa ja mangassa ne on toteutettu kapeina päällekkäisinä viivoina, mutta miten sitten cossatessa niin miten niistä saisi aidon näköiset mutta kuitenkin niin että ne säilyttäisivät erikoisuutensa?
Kiitos jos minua osaatte neuvoa näissä koska olen ihan kujalla tässä hommassa.
Veikkaisin että nuo viivat merkkaavat vain miten paksut hänen kulmakarvansa ovat, joten voisit omia kulmakarvojasi korostaa värittämällä niitä, lisäämällä irtokarvoja ym. saadaksesi kulmasi näyttämään paksummilta. Tai voit peittää omat kulmasi kokonaan näkyvistä ja piirtää nuo viivat, kummin vain haluat toteuttaa. Kulmien peittämisestä taisi tässä ketjussa olla aikaisemmin juttua.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » La Helmi 20, 2010 21:00

Ei nyt ehkä ihan osu oikeaan topickiin, mutta maskeeraus oli mielestäni lähinnä oikeaa.

Elikkäs kysymykseni koskee feikkitupakkaa, joita käytetään mm. elokuvissa. En tiedä onko kyseinen tupakka jonkin sortin yrttitupakkaa(?), mutta nikotiinitonta kuitenkin. Kysymys siis kuuluu, että voiko sitä saada mistään cosplay-tarkoituksiin ja jos voi, mistä?
Tiedän, kyllä, että pilailukaupoista tms saa jotakin, mutta haluaisin ihan sellaisen joka olisi mahdollista sytyttää palamaan, että tupakat kuvissa näyttäisivät jopa aidoilta, että se ei olisi vain sitä "hei seison tässä sätkä kädessä, joka useassa tapauksessa ei ole edes sytytetty, mutta kuitenkin 'polttelen' sitä tässä", jota se harmillisen useasti on.
Tietysti voin alkaa ihan oikeaakin tupakkaa polttelemaan, mutta itseäni eniten se tupakan haju epäilyttää. En haluaisi, että savun haju tarttuu peruukkiin ja itse pukuun jota ei luultavasti ole mahdollista edes pestä. Tietysti voin juosta miehekkäästi parfyymipullo kädessä, mutta eipä sekään hajua poista, peittää vain. Plus vielä mahdollisesti sisätiloissa kuvien ottaminen, jolloin oikean tupakan polttaminen ei tule kysymykseen.

En sitten tiedä tuon feikkitupakan hajuhaitoista, mutta sen käsityksen olen saanut, että se on vähintäänki miedompihajuisempaa.

Olipa taas harvinaisen sekavaa teksitä. No ehkäpä tajuatte tästä sepustuksesta edes jotakin 8D.
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Morndulin

Viesti Kirjoittaja Morndulin » La Helmi 20, 2010 21:12

Lirlys kirjoitti: Tietysti voin alkaa ihan oikeaakin tupakkaa polttelemaan, mutta itseäni eniten se tupakan haju epäilyttää. En haluaisi, että savun haju tarttuu peruukkiin ja itse pukuun jota ei luultavasti ole mahdollista edes pestä. Tietysti voin juosta miehekkäästi parfyymipullo kädessä, mutta eipä sekään hajua poista, peittää vain. Plus vielä mahdollisesti sisätiloissa kuvien ottaminen, jolloin oikean tupakan polttaminen ei tule kysymykseen.
Älä tee sitä. Tupakointi = PAHA. ihan kuin oisin paras puhumaan.... Yksi vaihtoehto voisi olla kääriä sätkiä ja korvata tupakanpurut esimerkiksi kuivatulla (normaalilla) ruoholla. Savuaa kuin oikea, mutta ei sisällä nikotiinia eikä sitä pahaa hajua. Sitäpaitsi sätkätarvikkeet tulevat halvemmaksi kuin tupakkatoppa, varsinkin jos ei tarvitse ostaa niitä sätkäpuruja.
Homoilla on hauskempaa.

DeviantArt

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”