Maskeeraus

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

YumiKoyuki
Viesti:

Re: Maskeeraus

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Ke Kesä 27, 2012 21:57

White Samurai kirjoitti:Tietääkö kukaan mitä semmoisia liimapuikkoja myydän Suomessa mitkä ovat.. ööh.. washable? Siis lähtee vedellä pois... Minkä merkkisiä, mistä saa? Ajattelin just kulmakarvoihiin.

Sori jos joku on jo samaa kysynyt.
Yleensä ihan tavalliset lasten askarteluliimat ovat vesiliukoisia, mutta jos kaipaat ihan tarkkaa ja yksittäistä esimerkkiä, niin vaikkapa Tiimarista saa kaupan omaa merkkiä olevaa paperiliimaa puikkona. Ennen olivat valkoisia puikkoja vihreällä korkilla, nykyisin taitavat olla sinisiä. Kysy kassalta, jos et löydä~

EDIT: Muistinpas, että olen joulukalenteriini onnistunut ottamaan kuvan, jossa tuommoinen puikko näkyy. Ei saa ihan teksteistä selvää, mutta edes joku käsitys puikon ulkoasusta on varmaankin saatavissa. En kyllä ole varma, miltä puikkojen ulkoasu tänä päivänä näyttää, tuo tosiaan talvelta. -> http://jumittaa.blogspot.fi/2011/12/mas ... ku-16.html
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

coolstorybro

Viesti Kirjoittaja coolstorybro » Ke Kesä 27, 2012 22:11

YumiKoyuki kirjoitti:
White Samurai kirjoitti:Tietääkö kukaan mitä semmoisia liimapuikkoja myydän Suomessa mitkä ovat.. ööh.. washable? Siis lähtee vedellä pois... Minkä merkkisiä, mistä saa? Ajattelin just kulmakarvoihiin.

Yleensä ihan tavalliset lasten askarteluliimat ovat vesiliukoisia, mutta jos kaipaat ihan tarkkaa ja yksittäistä esimerkkiä, niin vaikkapa Tiimarista saa kaupan omaa merkkiä olevaa paperiliimaa puikkona. Ennen olivat valkoisia puikkoja vihreällä korkilla, nykyisin taitavat olla sinisiä. Kysy kassalta, jos et löydä~

EDIT: Muistinpas, että olen joulukalenteriini onnistunut ottamaan kuvat tuosta liimapuikosta. En ole varma, miltä puikkojen ulkoasu tänä päivänä näyttää, tuo tosiaan talvelta. -> http://jumittaa.blogspot.fi/2011/12/mas ... ku-16.html
Tuli tässä mieleen että niissä liimapuikoissa saattaa olla jotain ihoo ärsyttäviä aineita, mutta veikkaisin että lasten liimat on harmittomampia..? :'>

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Ke Kesä 27, 2012 22:15

coolstorybro kirjoitti:
YumiKoyuki kirjoitti:

EDIT: Muistinpas, että olen joulukalenteriini onnistunut ottamaan kuvat tuosta liimapuikosta. En ole varma, miltä puikkojen ulkoasu tänä päivänä näyttää, tuo tosiaan talvelta. -> http://jumittaa.blogspot.fi/2011/12/mas ... ku-16.html
Tuli tässä mieleen että niissä liimapuikoissa saattaa olla jotain ihoo ärsyttäviä aineita, mutta veikkaisin että lasten liimat on harmittomampia..? :'>
Lasten liimapuikot yleisesti ottaen ovat harmittomampia, koska no, ne ovat lapsille. Tuo Tiimarin liima on myös siihen kategoriaan sujahtavaa ja sen puoleen varsin kehuttavaa. Se ei haise (liimat nyt aina vähän haisee, tietysti, mutta tuo on todella mieto) ja rakenteeltaan se on hyvin pehmeää.
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Tammi 09, 2013 23:00

Kirjoitin just mun cossiblogiin omat ensikokemukset Rigid Collodion arpinesteen kanssa. Jos ketään kiinostaa lukea tässä on linkki: http://valkoinensamurai.blogspot.fi/201 ... sting.html

Voin sanoa että hämmästyttävän hyviä lopputuloksia saa aikaan jos vaan laittaa monta kerrosta! Suosittelen!
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Su Tammi 13, 2013 01:20

Olen törmännyt tähän ongelmaan jo useaan otteeseen, niin päätin kysyä vihdoinkin neuvoa:

Hahmolla, jota tulen cossaamaan, on valkoiset ripset. Miten pystyn maskeeraamaan itselleni ne? Olen yrittänyt löytää valkoista ripsiväriä, tuloksetta.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Tammi 13, 2013 01:26

Shewon kirjoitti:Olen törmännyt tähän ongelmaan jo useaan otteeseen, niin päätin kysyä vihdoinkin neuvoa:

Hahmolla, jota tulen cossaamaan, on valkoiset ripset. Miten pystyn maskeeraamaan itselleni ne? Olen yrittänyt löytää valkoista ripsiväriä, tuloksetta.
Testasin kirjoittaa eBay:hin "white mascara" ja sieltä ainaki näkyi löytyvän, joten jos pystyt tilamaan netistä/ulkomailta niin kannattaa katsoa sieltä.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Su Tammi 13, 2013 03:50

White Samurai kirjoitti:
Shewon kirjoitti:Olen törmännyt tähän ongelmaan jo useaan otteeseen, niin päätin kysyä vihdoinkin neuvoa:

Testasin kirjoittaa eBay:hin "white mascara" ja sieltä ainaki näkyi löytyvän, joten jos pystyt tilamaan netistä/ulkomailta niin kannattaa katsoa sieltä.
Komppaan tätä, juurikin ostin sieltä itselleni edullisesti valkoisen ripsivärin. Ebay tarjoaa myös paljon hair mascaroita joista en tiedä miten toimivat peittävyydeltään ripsiin, ne ovat ebayn edullisimmasta päästä. Star Gazerin goth white mascara on omaan käteen tarttunut ebaysta ja ollut varsin mukaisa ostos, eikä todellakaan ollut paha hinta.

Ja mikäli et pysty itse ebayta käyttämään, toki varmaan löytyy joku kaveri, joka voisi tarjoutua toimimaan välittäjänä. :>

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Su Tammi 13, 2013 23:27

Täältä ainakin saisi luotettavasti ja halvalla tilattua jos jonkin väristä ripsaria. :3
Itse omistan hiusmaskaroita, mutta niitä en käyttäisi ripsien värjäämiseen. Ne toimivat kulmakarvoihin ihan hyvin, mutta ripsien kanssa kannattaa käyttää ihan niille suunniteltuja tuotteita.

satoko

Viesti Kirjoittaja satoko » Pe Tammi 25, 2013 19:22

Pahoittelen, jos tätä on kysytty aiemmin. Olen tässä harkinnut cossaavani The Spine -nimistä herraa Steam Powered Giraffesta. Ongelmana on kuitenkin se, että pitäisi koko naama vetää hopeanväriseksi. Kasvomaaleista minulla ei ole kokemusta juuri ollenkaan. Joten siis, mitä merkkiä kannattaa suosia? Olisi myös mukavaa, jos maali pysyisi kasvoissa koko conipäivän ajan sen kummemmin valumatta, mutta olisi kuitenkin pestävissä pois. Muita vinkkejäkin otetaan vastaan. Maskeerausnoob kiittää.
(en oikein löytänyt järkevän näköisiä kuvia herran uudemmasta ''versiosta'', pahoittelen siis huonoa referenssikuvaa.
Please don't say you are lazy, datte honto wa crazy~
Tumblr

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Pe Tammi 25, 2013 19:43

satoko kirjoitti:Pahoittelen, jos tätä on kysytty aiemmin. Olen tässä harkinnut cossaavani The Spine -nimistä herraa Steam Powered Giraffesta. Ongelmana on kuitenkin se, että pitäisi koko naama vetää hopeanväriseksi. Kasvomaaleista minulla ei ole kokemusta juuri ollenkaan. Joten siis, mitä merkkiä kannattaa suosia? Olisi myös mukavaa, jos maali pysyisi kasvoissa koko conipäivän ajan sen kummemmin valumatta, mutta olisi kuitenkin pestävissä pois. Muita vinkkejäkin otetaan vastaan. Maskeerausnoob kiittää.
(en oikein löytänyt järkevän näköisiä kuvia herran uudemmasta ''versiosta'', pahoittelen siis huonoa referenssikuvaa.

Itse suosittelisin piliksestä saatavaa superstar kasvoväriä ^^ toimii hyvin kunhan ei käytä liikaa vettä:3
Tarjolla on myös useita eri värejä, ja sitä voi laittaa silmienkin lähelle :)

quirrell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja quirrell » To Maalis 14, 2013 21:48

miten kannattaa maskeerata itsensä jos cossaa yugioh Shadia
eli sellainen vaalea ruskea

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » To Maalis 28, 2013 21:33

quirrell kirjoitti:miten kannattaa maskeerata itsensä jos cossaa yugioh Shadia
eli sellainen vaalea ruskea
Shadilla näkyy sen verran vähän ihoa, että yhdistelmä tumma meikkivoide + aurinkopuuteri toimii ihan hyvin : ) Jättää ihoon kivemman pinnan kuin Grimasit sun muut. Tai itse ainakin totesin Marikin kanssa niin.

quirrell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja quirrell » Pe Maalis 29, 2013 22:32

paljon kiitoksia täytyy kokeilla

Chiro-chan

Viesti Kirjoittaja Chiro-chan » Pe Heinä 19, 2013 21:48

Tarkoitukseni olisi cossata Tracon 8:ssa silmänsä menettänyttä hahmoa. Löysin googlaamalla erään pienen tutoriaalin, mutta missään vaiheessa tutoriaalia ei mainita materiaaleista. En ole koskaan maskeeraanut mitään, tarvitsisin vähän neuvoja. Mitä tarvikkeita tarvitaan kohtiin 3, 5 ja 6 (kohdan 1 lappu näyttää olevan tekonahkaa ja kohdan 3 tuubi taitaa olla jotain iholiimaa)? Olisi myös hyvä, jos silmään tarvittavat tökötit voisi hankkia Suomesta ja vielä mielellään Punanaamiosta.
Jaa.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Pe Heinä 19, 2013 22:57

Chiro-chan kirjoitti:Tarkoitukseni olisi cossata Tracon 8:ssa silmänsä menettänyttä hahmoa. Löysin googlaamalla erään pienen tutoriaalin, mutta missään vaiheessa tutoriaalia ei mainita materiaaleista. En ole koskaan maskeeraanut mitään, tarvitsisin vähän neuvoja. Mitä tarvikkeita tarvitaan kohtiin 3, 5 ja 6 (kohdan 1 lappu näyttää olevan tekonahkaa ja kohdan 3 tuubi taitaa olla jotain iholiimaa)? Olisi myös hyvä, jos silmään tarvittavat tökötit voisi hankkia Suomesta ja vielä mielellään Punanaamiosta.
Kannattaa tutustua Grimasin tuotteisiin :3, ne on kohtuu edullisia ja laadukkaita maskeeraus tuotteita ja juuri Punanaamio on yksi niiden myyjistä Suomessa ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”