Maskeeraus

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Saimaanvuohi

Re: Maskeeraus

Viesti Kirjoittaja Saimaanvuohi » La Touko 14, 2011 14:15

Miss Alice kirjoitti:Tekoripset, tuo pirullinen mutta aika ihana ulkonäkölisä cossatessa. Mikä onkaan ärsyttävämpää kuin niitä asetellessa tajuta, että ulkoreunasta ripsirypäs on lähtemässä irti. KOKO AJAN. Vaikka noudatan ohjeita orjallisesti, vaikka pistän varmuuden vuoksi reunoille hiukan tavallista paksumman kerroksen liimaa, aina ne lerpahtaa.

Onko vika ripsissä vai minussa? Liima on mukavaa Grimasin kamaa ja todettu toimivaksi kavereiden ja osittain myös itsenikin puolesta.
Se on vissiin Grimasin lateksinen ripsiliima, jota siskonikin on joskus käyttänyt?
En nyt helkkari vie aio mitään asiantuntijaa näytellä, mutta ei kuitenkaan kannata pistää liikaa tai enemmän liimaa irtoileville reunoillekkaan. Laita liimaa kaikkialle ripsen tyvestä alkaen hyvin ohuilla kerroksilla, jolloin lopputulos on riittävän "paksu ja tasainen". Ohjeita ei välillä kannata ihan tunnollisesti seurata, sillä eihän se ohje sinua (ainakaan aina) voi oikein tuntea. Itseppähän itsesi tunnet.
Nääs siskollenikin kävi sama ongelma reunoissa ^^

Oletko katsonut, miten kaverisi asettavat tekoripset sillä liimalla? Voit ottaa mallia heistä. Vika voi olla ripsissäkin, jos ne ripset eivät oikein "halua" takertua juuri siihen liimaan.
Jos täytyy, voit ostaa uudetkin liimat ja tekoripset eri merkiltä täältä: http://punanaamio.fi/kategoria/113/ripsiliimat tai täältä: http://www.pretty.fi/silmat-tekoripset- ... 4_189.html. Siskoni käyttää nykyään liimamerkkiä Individual Lashes Everlash.
Koeta nyt ottaa ihmeessä sepitteestäni selvää, jos saat :D

Ps. YouTubesta löytyy tekoripsien asettelu-opetusvideoita! ;)

Sora-sama

Viesti Kirjoittaja Sora-sama » Pe Kesä 10, 2011 18:11

Tarvitsisin vähän apua näiden meikki-hommien kanssa .>

Olen aikalailla kokematon meikkien käytössä, jos jotain pitää laittaa naamaan niin ÄITIIIII! Siksipä olenkin tyytyväinen, että ensimmäisen cossini conipäiville tuli mukaan täysin coneista (ja japanilaisista asioista) välittämätön ihmine, joka meikkaa hyvin 8D

Mutta asiaan. Cossin siis Black Rock Shooteria, josta parhaimman kuvan saa minisarjan ensimmäisestä osasta. Hahmo on se, jonka silmä palaa sinisellä liekillä. (Koska oikeita kuvia ei löydy ja hyvää fanarttia ei löydy kunnolla.)
Kyseessä on siis aikalailla poikatyttö, huitoo isoilla pyssyillä ja miekoilla. Minkälaiset meikit tähän sopisivat? Tietenkin perus puuteri ja nämä, mutta ongelmana ovat lähinnä silmät.

Sen sijaan että valittaisin ripsistäni, pitää sanoa heti että minun on luultu käyttävän jo eskarissa ripsiväriä .P Ripsarin kanssa ne näyttävät taas siltä, että niiden taittamiseen on käytetty aikaa mutta ne kaartuvat luonnollisesti ja ovat jumalattoman pitkät. Ne myös isontavat aika lahjakkaasti silmiä, joka on hyvä asia.
Mutta kannattaako poikatyttömäiseen meikkiin laittaa sellaiset supermeikatun näköiset ripset? o.o Ja sitten minkälaiset luomivärit, jos ollenkaan?

Lisäksi pitää kysyä arvista. Hahmolla tulee linkkaamassani videossa (parhaiten kohdassa 08.21) kylkiluiden ja lantion alueelle sellaiset arvet, jotka yleensä piirretään vain viivoilla. Minulla ei ole aikaa hankkia minkäänsorttisia lateksi- tai muitakaan hommeleita, vaan jonkinlaisella halvalla menetelmällä ne pitäisi saada .P Mahdollisuutena on varmaan kaverilta lainattu kajaali (+ hiuslakka XD) tai sitten oikein hullusti musta copic. Onko muita ideoita, miten ne voitaisiin toteuttaa? Ja sellaisia, jotka eivät kestäisi paria päivää enempää? Vanhempani eivät oikeastaan tiedä tästä ja alkaisivat ihmetellä, jos hypin arpien näköiset jäljet vyötäröllä jossain .P

Niin, ja tämän vuoden Desuun pitäisi näihin saada ratkaisu .>
No, minä olen juonittelija. Kuuluu työnkuvaan epäillä jäätelöäkin tappajaksi.

suyenin

Viesti Kirjoittaja suyenin » Ti Elo 16, 2011 20:49

Heissan!
Täällä on puhuttu aika paljonkin tuosta kulmakarvojen piilottamisesta (or however you want to call it) paperiliiman avulla. Kikka näyttääkin oikein toimivalta ja hyvältä, mutta ainakin omalla kohdalla eteeni tuli pienoinen ongelma siinä muodossa, että todella harvassa liimassa tuntuu lukevan ovatko ne vesiliukoisia. En nyt tiedä onko allekirjoittanut vain sokea (en yllättyisi), mutta tosiaan...

Ostin tänään Tiimarista liiman, josta myyjän kanssa jonkun verran puhelin. Hän sanoi, että ihmiset ovat käyttäneet ko. liimaa liimaillakseen kasvoilleen esim pitsejä/vastaavaa "extreme meikkejä" varten, joten luulisi että silloin tämä toimii myös tuossa kulmakarva-asiassa. Mutta olen silti hieman epävarma, enkä millään haluaisi joutua kantapään kautta sitä testaamaan - sen verran rakkaat kulmakarvani ovat minulle, etten haluaisi niitä joutua syyttä suotta ajamaan pois.
Joten voisiko joku ihana ihminen kertoa ihan konkreettisesti että minkämerkkistä ja minkälaista liimaa tähän tarkoitukseen ostaa ja mistä?
I've seen your version of SANITY - it BORES me.

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » Ke Loka 12, 2011 22:28

Sairon kirjoitti:Heissan!
Täällä on puhuttu aika paljonkin tuosta kulmakarvojen piilottamisesta (or however you want to call it) paperiliiman avulla. Kikka näyttääkin oikein toimivalta ja hyvältä, mutta ainakin omalla kohdalla eteeni tuli pienoinen ongelma siinä muodossa, että todella harvassa liimassa tuntuu lukevan ovatko ne vesiliukoisia. En nyt tiedä onko allekirjoittanut vain sokea (en yllättyisi), mutta tosiaan...

Ostin tänään Tiimarista liiman, josta myyjän kanssa jonkun verran puhelin. Hän sanoi, että ihmiset ovat käyttäneet ko. liimaa liimaillakseen kasvoilleen esim pitsejä/vastaavaa "extreme meikkejä" varten, joten luulisi että silloin tämä toimii myös tuossa kulmakarva-asiassa. Mutta olen silti hieman epävarma, enkä millään haluaisi joutua kantapään kautta sitä testaamaan - sen verran rakkaat kulmakarvani ovat minulle, etten haluaisi niitä joutua syyttä suotta ajamaan pois.
Joten voisiko joku ihana ihminen kertoa ihan konkreettisesti että minkämerkkistä ja minkälaista liimaa tähän tarkoitukseen ostaa ja mistä?
En ole tiennytkään/kuulutkaan että ihmiset ovat peittäneet kulmakarvansa paperiliimalla. O_o Jestas sentään, pitäisi kai sitten kokeilla sitä joskus. En nyt ole täsin varma minkälaisen paperiliiman olet itsellesi ostanut Tiimarista. Onko se sitten ollut Tiimarin oma liima vai mikä. Olen ollut työharjoittelussa jo aika kauan Tiimarissa täälläpäin, joten olen tullut sillloin tällöin lukeneeksi kaikenmaailman tuotteiden kylkiä. Mikäli ostit sen liimaan, mikä on ikään kuin merkattu Tiimarin ''omaksi liimaksi'' niin sen pitäisi olla tosiaan vesiliukoinen. Sen pitäisi lukea siellä puikon kyljessä.
(et ole ainoa jolle kulmakarvat ovat rakkaat... :'3 )

Toivottavasti ongelmasi hieman aukeni.

Juttelin tänään pomoni kanssa ja tiedustelin onko liima vesiliukoista vai ei. Hetken aikaa hänkin mietti mutta totesi ettei sitä paperiliimaa kannata käyttää kulmien peittämiseen.
Tactical Facepalm!

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Pe Loka 14, 2011 18:42

Sariel kirjoitti:
Sairon kirjoitti:Heissan!

En ole tiennytkään/kuulutkaan että ihmiset ovat peittäneet kulmakarvansa paperiliimalla. O_o Jestas sentään, pitäisi kai sitten kokeilla sitä joskus. En nyt ole täsin varma minkälaisen paperiliiman olet itsellesi ostanut Tiimarista. Onko se sitten ollut Tiimarin oma liima vai mikä. Olen ollut työharjoittelussa jo aika kauan Tiimarissa täälläpäin, joten olen tullut sillloin tällöin lukeneeksi kaikenmaailman tuotteiden kylkiä. Mikäli ostit sen liimaan, mikä on ikään kuin merkattu Tiimarin ''omaksi liimaksi'' niin sen pitäisi olla tosiaan vesiliukoinen. Sen pitäisi lukea siellä puikon kyljessä.
(et ole ainoa jolle kulmakarvat ovat rakkaat... :'3 )

Toivottavasti ongelmasi hieman aukeni.

Juttelin tänään pomoni kanssa ja tiedustelin onko liima vesiliukoista vai ei. Hetken aikaa hänkin mietti mutta totesi ettei sitä paperiliimaa kannata käyttää kulmien peittämiseen.
Täältä suunnalta voin laittaa kokemuksia samaisesta liimasta, tuosta Tiimarin omasta, vesiliukoisesta puikkoliimasta. Itse puikossa ei lue, onko vesiliukoinen vai ei, mutta kyllä se on. Jos epäilyttää, että on ostanut väärän liiman, kannattaa kokella käsivarteen ihan vaan levittämällä, antamalla kuivua ja kokeilla pestä pois vain vedellä. Kokeneena ja omia kulmiani ehkä ihan liikaa rakastavana henkilönä suosittelisin kyllä nimenomaan tuota Tiimarin liimaa. Se on rakenteeltaan melko kevyttä, mutta peittää kuitenkin hyvin. Useasti kokeiltu ja vaarattomaksi (omakohtaisesti) todettu, liima lähtee loistavasti irti pesussa -- jos ei ihan niin helposti muilla kuin itselläni, niin viimeistään lämpimällä vedellä hauduttamalla. Kaikki karvat pysyy siinä silmien yläpuolella, missä kuuluukin! : )
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

Jalle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jalle » Ti Marras 01, 2011 21:22

Halo ~ Mie en ole todellakaan expertti tässä asiassa, joten kysympäs neuvoa kansalta:

Ihon maalaus cossiansa varten. Mitä? Miten? Kuinka? Apua! >A<

Pitäisi saada kasvot ja olkapäiden tasolle saakka cossia varten iho mustaksi (ihmisversio Umbreon-pokemonista) ja toista cossia varten taas vain kasvot (ehkä kaulakin, sillä kyseessä on Jäärouva Muumeista). Elikkä mikä olisi helpoin keino tätä ihomaalausta varten? En edes meikkaa (käytän joskus ehkä kajaalia) että en tiedä kasvomaaleistakaan, olisivatko kuinka toimivia~ ^^'' Niin että kuinka sitten jäljestä saisi kestävän, mutta sellaisen että saa irti suihkun alla/lavuaarin ääressä joillain pesuainein-tyyliin? Tell me, tell me ~

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Ke Marras 02, 2011 19:02

Jalle kirjoitti:Halo ~ Mie en ole todellakaan expertti tässä asiassa, joten kysympäs neuvoa kansalta:

Ihon maalaus cossiansa varten. Mitä? Miten? Kuinka? Apua! >A<

Pitäisi saada kasvot ja olkapäiden tasolle saakka cossia varten iho mustaksi (ihmisversio Umbreon-pokemonista) ja toista cossia varten taas vain kasvot (ehkä kaulakin, sillä kyseessä on Jäärouva Muumeista). Elikkä mikä olisi helpoin keino tätä ihomaalausta varten? En edes meikkaa (käytän joskus ehkä kajaalia) että en tiedä kasvomaaleistakaan, olisivatko kuinka toimivia~ ^^'' Niin että kuinka sitten jäljestä saisi kestävän, mutta sellaisen että saa irti suihkun alla/lavuaarin ääressä joillain pesuainein-tyyliin? Tell me, tell me ~
Esimerkiksi Grimasin kaikenmaailman kasvomaalit tms., olemassa on rasva- ja vesipohjaista. Rasvapohjainen maali on vesipohjaista paksumpaa ja peittävämpää, mutta se tahraa helpommin. Vesipohjainen sen sijaan kuultaa helposti hieman läpi, mutta ei juuri tahraa. Päälle voi heittää kiinnityspuuteria ja/tai ihan vaan hiuslakkaa, esim got2be glued on aika liimaavaa laatua.

Vanhahko simppeli maskeeraustestaus omassa blogissani.
"I've been having these weird thoughts lately. Like... is any of this for real... or not?"

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Marras 16, 2011 01:47

Sori nyt mutta ku olen meikki-noobi ja pitää kysyä..
Elikkäs millä saa meikit pysymään naamassa cossatessa koko päivän? Siis joku juttu mikä niinku sitois sen ettei tarvis jatkuvasti huolehtia että pitääkö mennä tekemään touch-up:eja vessaan...

Muistan muuten lukeneen että hiuslakka toimis, onks tä totta?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

YumiKoyuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YumiKoyuki » Ke Marras 16, 2011 19:27

White Samurai kirjoitti:Sori nyt mutta ku olen meikki-noobi ja pitää kysyä..
Elikkäs millä saa meikit pysymään naamassa cossatessa koko päivän? Siis joku juttu mikä niinku sitois sen ettei tarvis jatkuvasti huolehtia että pitääkö mennä tekemään touch-up:eja vessaan...

Muistan muuten lukeneen että hiuslakka toimis, onks tä totta?
Hiuslakka toimii, samaten yksi varsin helpottava silmämeikin pitävyyden parantaja on jo aiemmin täällä mainittu silmämeikinpohjustusvoide, jota myydään pienessä tuupissa meikkiosastoilla. Jos haluaa olla varma, niin laittaa sitten vaikka molempia (lakkaa kun nyt ei järkevät ihmiset silmiinsä suihkuttele :) ).

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Pe Marras 18, 2011 21:08

Tännekkin nyt kirjoittelen :D

Elikkäs siis cossaan Dr. Steiniä Soul Eaterista, ja sillä on naamassa sellainen "vekki" höskä, niin millä se kannattaisi tehdä? Ja sitten mikä tuote olisi turvallinen/hyvä tähän tarkoitukseen :3

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Pe Marras 18, 2011 22:41

Lueskelin tässä offina näitä "miten saada meikki pysymään naamassa päivän ajan" -vinkkejä ja haluan kiittää niistä : D Itse pohdin jo epätoivoisesti samaa Frostin cossia varten.

Hiuslakasta tosin... Se sitte varmaan tuoksahtaa naamallakin?
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Pihlajatar

Viesti Kirjoittaja Pihlajatar » Pe Marras 18, 2011 23:42

Fazis kirjoitti:Hiuslakasta tosin... Se sitte varmaan tuoksahtaa naamallakin?
Ei haise naamalla jos valitset hajusteettoman hiuslakan! Näin herkkäihoisena ihmisenä olen havainnut hyväksi LV:n suihkeen, sopii niin tukkaan kuin nassuun. :) Tottahan toki lakka aina haiskahtaa ikävälle siinä kun suihkuttelee, mutta hengitystä voi pidätellä sen parin sekunnin ajan. Meikkejä kiinnitellessä kannattaa suihkuttaa myös tarpeeksi kaukaa, että lakka leviää kevyesti ja tasaisesti.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » La Marras 19, 2011 13:04

Pihlajatar kirjoitti:
Ei haise naamalla jos valitset hajusteettoman hiuslakan! Näin herkkäihoisena ihmisenä olen havainnut hyväksi LV:n suihkeen, sopii niin tukkaan kuin nassuun. :) Tottahan toki lakka aina haiskahtaa ikävälle siinä kun suihkuttelee, mutta hengitystä voi pidätellä sen parin sekunnin ajan. Meikkejä kiinnitellessä kannattaa suihkuttaa myös tarpeeksi kaukaa, että lakka leviää kevyesti ja tasaisesti.
Kiitos vinkistä c: Eiköhän LV'tä jostain löydä.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » La Marras 19, 2011 17:23

Kiitos YumiKoyuki tiedosta! :mrgreen:
Pihlajatar kirjoitti:
Ooh, kiitos, tuosta oli apua!
*köh* Sitten eiku LV:n lakkaa katsomaan että mistä löytyy...
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Pihlajatar

Viesti Kirjoittaja Pihlajatar » La Marras 19, 2011 23:32

White Samurai kirjoitti: Ooh, kiitos, tuosta oli apua!
*köh* Sitten eiku LV:n lakkaa katsomaan että mistä löytyy...
Ihan tavallisen marketin kemppariosastolta olen omani ostanut. Jos juuri LV:tä ei ole valikoimissa, Erisanilla on myös hajusteettomia hiusmuotoilutuotteita kaupan, kelpo kamaa nekin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”