Maskeeraus

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Biitti

Re: Maskeeraus

Viesti Kirjoittaja Biitti » Ke Heinä 08, 2009 15:39

^ Ylempään viestiin totean että toimi allekirjoittaneellakin. Ja yhtään karvaa ei uhrattu prosessissa.

Tosin lisään testauksiani tehtyä sen verran, että erikeepperin päälle tosiaan voi levittää ihan normi meikkejäkin kuten kulmakynää, kajaalikynää ja luomivärejä. Itse sain huomattavasti luonnollisemmat valkoiset kulmat (...kuulostipa hienolta) kun levitin liiman päälle valkoista kajaalia ja luomiväriä. Pidosta en sitten tiedä onko yhtä jykevää kuin akryylilla. Päädyin kuitenkin tähän ratkaisuun kun oma akryylini on vähän turhan kiiltävä ja kirkkaan valkoinen peruukkiini nähden.

Sinu

Viesti Kirjoittaja Sinu » Ke Heinä 15, 2009 02:44

Arvista täällä on ollut juttua jonkin verran, mutta mitenkä saa luotua arpikudosta terveelle iholle? Siis tämän tyylistä kuin on kuvan oikean puoleinen arpi.
Arven kuuluisi tulla kasvoihin, joten sen tulisi kestää hikoamiset sun muut haasteet, mutta samalla näyttää siltä, että se olisi osa kasvoja. Muu iho on muutenkin vaalean puoleista (meikkivoiteissa nro 2 'sand' on jo vähän liian tumman puoleinen).
Hides my true shape, like Dorian Gray.

milzux
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milzux » La Elo 08, 2009 21:48

Olisin cossaamasta Project Zero 3:sta pelanneille tuttua "I won't let you goooooooooooooo~~!" -huutavaa naista eli Woman Brushing aka Kyouka Kuzea. Minunkin harmikseni kyseisestä kummituksesta ei löydy mitään kuvaa googlesta, ei yhtään mitään, mutta onneksi löysin cosplay.comista yhden Kyouka-cossarin ettei tarvitse itse alkaa PZ3:sta pelailemaan ja ottamaan kuvia hänestä (pelissä siis tapetaan kummituksia ottamalla niistä kuvia mutta ei siitä sen enempää) (en voi yksinkertaisesti itse pelata kyseistä peliä vaikka sen omistankin, koska en uskalla, kaverini pelaa sitä aina meillä ollessaan :D).

http://www.cosplay.com/photo/1145275/ Tuossa kuva edellämainitusta cossaajasta, siinä näkyy meikkiäkin hieman. Tossa ne näyttävät kyllä aika mustilta, mutta minä ajattelin tehdä niistä ihan tavallisen veren näköset. Milläs ne saa sitten tehtyä? Punanaamion geeliverta katselin mutta sivuilla lukee ettei sitä saa laittaa silmien ja suun lähelle - eli juuri sinne minne tarvitsisin.... :D

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » La Elo 08, 2009 22:50

Sinu kirjoitti:Arvista täällä on ollut juttua jonkin verran, mutta mitenkä saa luotua arpikudosta terveelle iholle? Siis tämän tyylistä kuin on kuvan oikean puoleinen arpi.
Arven kuuluisi tulla kasvoihin, joten sen tulisi kestää hikoamiset sun muut haasteet, mutta samalla näyttää siltä, että se olisi osa kasvoja. Muu iho on muutenkin vaalean puoleista (meikkivoiteissa nro 2 'sand' on jo vähän liian tumman puoleinen).
Olen itse testaillut vähän samantapaista itseeni ja käytin tällaista meininkiä: Alle erikeepperiä arven muotoon, jonka jälkeen sotketaan erikeepperin päälle. Ihan vielä en ole tätäkään masteroinut, mutta ensimmäinen kokeilukerta lupasi ihan hyvää. Itse sotkin liimakerroksen päälle huulipunaa, ruskeita rajauskyniä ja punaista/ruskeaa luomiväriä. Vähän sotkuista tuli, mutta keino tuokin. Ei ainakaan valu pois ja koko höskä lähtee kun pesee kasvonsa lämpimällä vedellä ja saippualla.

siryan

Viesti Kirjoittaja siryan » Pe Loka 16, 2009 01:35

Apuaa, tajusin juuri että olen hienoisessa ongelma tilanteessa Grimmjowin cossauksessa. Pitäisi saada sininen silmämeikki aikaseksi.
Yksinkertaiseltahan se periaatteessa vaikuttaa mutta nyt on kyseessä meikkauksen suhteen täysin uuno naispuolinen henkilö. Ainoat meikit joita on tullut käytettyä (ja tuskin näkyvästi) ovat kajaali ja ripsiväri sekä peitepuikko satunnaisesti johonkin näppylään. Ja koska omistan melkoisen näkyvän pisamakokoelmankin, niin olisi syytä turvautua ihan meikkivoiteeseen ym.. mutta kun olen sellasta purnukkaa hädin tuskin hipaissut niin ei ole kauhean selkeää kuvaa siitä mitä voisin tehdä :P ja miehistävä varjostuskin (ohjeet luin) on hieman epäselvä toistaiseksi (jahka tässä pääsee kokeilemaan).

Jos ja kun näiden viestiketjussa olleiden ohjeiden ym avustuksella ehkä joskus onnistun tekemään suht sileän ja kiillottoman ihon pinnan itselleni (kunhan kiusaan myyjiä jossain meikkiosastolla) niin sitten pitäisi enää tietää että millä välineellä/värillä saisi parhaimman näköisen ja sanotaanko vuorokauden verran pysyvän lopputuloksen (penkkareista kyse nimittäin) ? Kulmien värjäyksestä täällä jo olikin vinkkejä onneksi, koska siniseksihän ne on vetäistävä ^^

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » To Loka 22, 2009 18:27

Kysymys kuuluu: Mistä nudea huulipunaa? Alueena pk- seutu ja interwebsi, mutta parempi jos löytyisi ihan tavallisesta kaupasta, että pääsisi kokeilemaan omalle iholle ennen ostamista.
Joitakin kauppoja olen kierrellyt, mutta mistään ei oikein tunnu löytävän. Olisi tuosta huulipunasta iso apu crossplayhin (ja ihan tavalliseen cossaukseen) varsinkin nyt talvella kun huulet kuivaavat muutenkin ihan liikaa, eikä meikkivoide paranna asiaa yhtään.
Helsingin keskustassa olen kuullut olevan jonkin kosmetiikkaliikkeen josta löytyy meikkejä aivan kaikissa sateenkaaren väreissä aina täysin valkoisesta, vihreän kautta pikimustaan. Itse en vain kuollaksenikaan muista liikkeen nimeä, joten en sinne oikein pääse näin ollen käymäänkään. Kukaan tietäisi mistä liikkeestä on kyse?
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Fooku

Viesti Kirjoittaja Fooku » To Loka 22, 2009 23:12

Lirlys kirjoitti:Kysymys kuuluu: Mistä nudea huulipunaa?
Bodyshop. Joskus niitä näin siellä, mutta hintaa en muista. Helsingin Kampissa ja Itiksessä on ainekin Bodyshop.

Myös Lumenella on nude sävy nro. 154. Näitä näin pari päivää sitten Kärkkäisellä, mutta Kärkkäisiä on vain Lahdessa, Ylivieskassa ja Oulussa. Tuo Lumenen nude sävy saattaa löytyä, kyllä myös Sokokselta.
Do I repulse you with my queasy smile?

Norie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Norie » Su Loka 25, 2009 21:12

Itse olen todennut erittäin hyväksi yhdistelmän kostea huulikiilto ja puuterimainen meikkivoide. Nopea, toimiva tapa.

Levitän ensiksi huulikiiltoa normisti huulille, saa olla punertavan sävyistäkin, se ei haittaa. Antaa kuivahtaa pinnalta hetken ja sitten vaan puuteria meikkisienellä varovasti vedellen päälle.
Tältä näyttää meikäläisellä tältä. (arkinaamani julkisuudessa omg)
Kuvassa siis pistin huuliin puuteria kohtuudella, niistä saa vielä peitetymmätkin.
Plussana kostealla huulikiillolla pohjustettuna huulet tuntuvat äärimmäisen mukavilta ja luonnollisilta.
Ja pysyy muuten todella hyvin, kannattaa kuitenkin poistaa ruokailun ajaksi ellei halua pakkelia mahaansa.
Itse käytän jotain maybelinen halpishuulikiiltoa +vähän tyyriimpää puuteria, mutta olettaisin tämän toimivan muillakin tuotteilla.

Toinen vinkki minulta olisi maxfactoryn Pan Stick, joka on siis sellainen suurta huulipunaa muistuttava pötkö. Tarkoitettu oikeasti ihon virheiden korjaamiseen.
Peittää hetkellisesti hyvin mutten ole pitkäkestoisena (<- like 1 conipäivä) toimivuutta kerennyt testaamaan.

Näitä käytän minä, silla kaupan nudehuulipunat tuppaavat peittämään turhan vähän.
“Let’s try to fall in
love”

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Marras 03, 2009 16:39

Lyhyesti: Peitepuikko. Esimerkiksi Tokmann möi aikoinaan eurolla kipale. Ei siis kallista. Saattavat myydä sitä edelleen.

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » Ti Marras 03, 2009 17:03

Wax kirjoitti:
Lyhyesti: Peitepuikko. Esimerkiksi Tokmann möi aikoinaan eurolla kipale. Ei siis kallista. Saattavat myydä sitä edelleen.
Ainakin itelläni käy tuon peitepuikon kanssa niin, että huulet kuivuu saman tien ja kohta repeilevät auki ja vuotavat verta (ja se veri menee sitten pitkin leukaa, kun en sitä tunne). Varsinkin viileällä tai kylmällä ilmalla käy näin. Itse en siis suosittele jos vain suiinkin mahdollista välttää.

Ihan hauskaa, että tämä nude-huulipuna tuli esille, koska olen miettinyt viimeisimmän cossin jälkeen, mikä olisi ollut se parempi vaihtoehto peitepuikolle (urpo kun meikkiasioissa olen).

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ti Marras 03, 2009 18:27

Wax kirjoitti:
Peitepuikko on käytännössä ihan samaa tavaraa kuin se meikkivoide, vain puikkomuodossa, eli peikepuikko kuivattaa tasan yhtä paljon kuin meikkivoide. Ja huulten kuivuminen oli juuri se miksi kyselin nudehuulipunan perään.
Eli käytännössä tarjoat samaa tavaraa vanhan, huonoksi todetun tilalle.

Wedu

Viesti Kirjoittaja Wedu » Ti Marras 03, 2009 18:28

Nyt tarvis apua tällaises ongelmas, että miten saada iho täysin valkoiseksi (/harmaaksi). Lähes koko kroppa juu, ei vain naama. Luin tuolta juu jo noista ihomaaleista ja puutereista ym ja niitäkin voin toki käyttää, mutta nyt tällainen pieni hassu kysymys, että onko kukaan koskaan keksinyt kokeilla maalata perus vesiväreillä? : D Itse joskus huvikseni maalailin kättäni vesiväreillä ja huomasin, että sehän jopa pysyykin kuivuttuaan kohtalaisen hyvin, eikä tartu ihan heti vaatteisin tai mihinkään muuhunkaan. Mutta kun en koskaan ole kerennyt tätä puolta tuntia pitempään kokeilemaan enkä varmaan tule kerkeämäänkään, joten, jos jollakulla on tällaisesta kokemusta niin tahtoisin kovasti tietää että lähteekö kuitenkin monien tuntien aikana ropisemaan ja kuivattaako ihoa?

Tiedän toki ettei välttämättä maailman paras keino ole, varsinkaan jos conipäivä sattuu oikein kuumalle/sateiselle päivälle, mutta kun koitan vaan aina saada kaiken tehtyä mahd. halvalla. Sen ei niin kovasti tarvitsisi täydelliseltä näyttääkään, hahmo kun on kuollut/zombi/kummitus/mikälie.

Ja hahmohan on Kauna, tai peräti jopa nimeltä: Kayako Saeki. kuva (tuo oikeanpuolimmainen : D)
Y
A
Y
!

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ti Marras 03, 2009 18:33

Wedu kirjoitti:onko kukaan koskaan keksinyt kokeilla maalata perus vesiväreillä? .... tahtoisin kovasti tietää että lähteekö kuitenkin monien tuntien aikana ropisemaan ja kuivattaako ihoa?
Mitä nyt olen pienempänä maalaillut vesiväreillä omia ja muiden kätösiä ja naamoja:
kuivattaa ainakin omaa ihoa ihan perhanasti ja kaupanpäällisiksi halkeilee. Vaikea saada tasaista pintaa, eikä peitä kovinkaan tehokkaasti. Ja auta armias jos alat hikoilemaan (mitä yleensä conipäivän aikana tapahtuu) tai alkaa vaikkapa satamaan.
En ole itse koskaan kokeillut missään cossissa ja epäilen suuresti tulenko ikinä kokeilemaankaan. Ihomaalit on olemassa kuitenkin ihan hyvästä syystä, ei sen yhden napin ostaminen niin kalliiksi tule.

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Joulu 22, 2009 12:45

Nyt kun aloin lukea uudelleen GUNNMia/Battle Angel Alitaa, mieleeni tuli, että mitä jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa cossaisi sarjan päähenkilöä, Gallya/Alitaa. Nyt projekti on sentään vain ajatusleikkitasolla. Itse asu ei välttämättä olisi edes supervaikea, jos valitsee sellaisen Gallyn (käytän nimeä Gally koska olen tottuneempi siihen) asuste-robokehoyhdistelmän, jossa ei näy aivan liikaa peltiä. Ottaa vaikka jotain mustaa trikooasua alle, Gallyhan käyttää sellaisia paljon.

Ongelmana on vain se, että haluaisin jotain kyborgimaisuutta esille. Olen esimerkiksi miettinyt sitä, että pitäisin kädet robottimaisina, kuten em. kuvassa ilmenee. Mitä luulisitte, olisiko fiksu veto maalata nuo kuviot käsiin ihan ihomaalilla? Vai tuleeko ihomaaleista käytännön ongelmia, tyyliin kuluu aivan liikaa aikaa tuhertamiseen tai maali huuhtoutuu pois kun pesee vessassa kätensä? En haluaisi tinkiä kovin paljon hygieniasta. Voisiko jopa kokeilla niin villiä ajatusta, että sutisi käsivarret kokonaan robomalliin, niin voisi käyttää Gallyn toppimaisempia yläosia? Vai olisiko maalin sutimisen sijaan viisaampaa käyttää vaikka kuvioituja hansikkaita?

Ja sitten toinen, joka on paremmin meikkauspuolella kuin mitä tämä käsivarsidilemma: Miten maskeerata Gallyn kuuluisat törröhuulet? Gally on siis ihan nainen, mutta en usko liioitellun ison huulipunakerroksen juuri auttavan asiaan, sillä sarjassa hän on aikamoinen nudehuuli. Olisiko kenties paras käyttää omien huulten väriä lähentelevää huulipunaa ja ylimaalata omat huulet sillä niin, että huulet näyttävät tavallista isommilta? Pelkkä pusukalaele ei tuo haluamaani tulosta, Gallyn huulet ovat tunnetusti aika paksut.

Ajatuksia keittymään. Kiirettä ei ole, tämä on vain ajatusleikki joka kuplii mielessäni.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ti Joulu 22, 2009 20:52

Uskoisin, että ihomaalit vähintäänkin kuluvat pesussa (minulla ei tosin ole paljoa kokemusta näistä). Se varmaan kyllä vähän riippuu väristä sun muusta. Kannattaa myös miettiä, onko liian vaikeaa saada käsi näyttämään aidolta kun sitä käy ihomaaleilla sutimaan ja löytyykö jotain mukavaa ihmistä siinä sinua auttamaan (sillä yksin tuollaisten maalaaminen omalle iholle voi olla hankalaa). Lisäksi sinun pitäisi joka kerta maalata kädet uudestaan kun cossaat kyseistä hahmoa.
En kyllä halua tyrmätä ajatusta, sillä se voi ihan hyvin toimiakin (kuten sanottu, itselläni ei ihomaaleista kokemusta paljoa ole).

Parempi vaihtoehto voisi olla hankkia jostain piiiiitkät hanskat ja maalata käsi siihen (ongelmana voi tosin olla oikeanlaisten hanskojen löytäminen). Tai vaihtoehtoisesti tehdä homma vaikeimman kautta ja leikellä käden eri palat jonkinlaisesta pahvista tms, liimailla hanskan päälle ja maalata oikean väriseksi. Tällä tavalla luultavasti kuitenkin tulisi aidoimman näköinen. Ainakin monet Edward Elricin automailit on tietääkseni tehty tähän tapaan ja onnistuneet hyvin (tutoriaaleja pitäisi löytyä netistä ja niitähän voi aina muokata :> ).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”