Cosplayssa tarvittavat naamarit

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Wemppa
Viesti:

Re: Cosplayssa tarvittavat naamarit

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Ke Kesä 22, 2011 13:28

[Roronoa] kirjoitti:Kiitos vinkistä, Rakuen~ Kipsiharsokin käväisi mielessä, mutta enpä sitä sitten pidemmälle ajatellut. Varmaan tällä tavalla teen, onhan sekin jo paljon parempi tapa kuin sanomalehti ja liisteri.
Muitakin ehdotuksia kyllä otetaan vastaan :D
Komppaan tuota edellämainittua kipsiharsoideaa, mutta kannattaa joko pyytää kaveri asettelemaan niitä kipsiliuskoja tai ostaa pohjaksi valmis naamari, jotta voit asetella ne itse, koska liuskoja on aika hankalaa asetella omalle naamalle. Kannattaa lopuksi myös päällystää naamio vaikka jollain kevytmassalla ja hioa se että tulee tasaista jälkeä, pelkkä kipsi saattaa jäädä vähän hauraaksi.
| writing | to | reach | you |

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ke Kesä 22, 2011 14:54

^Juu, eihän sitä ihan yksin saa tehtyä :D Kiitos neuvosta!

Kitichan

Viesti Kirjoittaja Kitichan » Pe Heinä 01, 2011 20:58

[Roronoa] kirjoitti:Nyt olisi kyse Darker Than Blackin Hein naamiosta. Naamiohan on ihan yksinkertainen, mutta ensimmäisestä cossipuvusta olisi kyse, eikä ole mitään kokemusta. Mikä olisi siis paras keino/menetelmä tehdä Hein naamio? Ainoa tuttu naamionteko menetelmä on se ala-asteelta tuttu ilmapallo + liisteri + sanomalehti + maalaus, mutta lopputuloksesta ei koskaan voi olla varma. Naamion ei edes tarvitsisi sopia kasvojen muotoon (vaikka olisi sekin suotavaa), kun pitäisin sitä luultavasti vain kädessä mukana. Jos naamiosta tulee sopiva, niin kiinnitykseenkin tarvitsisin vinkkejä.
En tunne tuota hahmoa, mutta onko sillä nenää vai onko sen kasvot aivan tasaiset? Tein veljeni kanssa Henkien kätkemän kaonashin maskin (kaonashilla ei ole nenää) niin että tein ensin edellä mainituista kipsinauhoista maskin joka on veljeni kasvojen muotoinen (elmukelmua kasvoille, muista hengitysaukko, ja sitten kipsinauhaa päälle) ja sitten toinen maski, joka on aivan tasainen. Leikkasin toista maskia varten superlonista sopivat muotoisen kappaleen, jonka päälle pistin elmukelmua ja kipsinauhaa.

Tein naamareita kaksi, koska Kaonashin "nenätön naamari" ei välttämättä pysy paikallaa, mutta kun sen sisäpuolelle on kuumaliimalla laitettu kasvojen muotoinen masti, niin ei naamari ei valunut eikä seikkaillut. Päällimäisen maskin päällystin vielä kipsillä, koska en saanut kipsinauhasta kovinkaan sileää pintaa.

Toivottavasti auttoi edes jotain. ^^

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Su Heinä 24, 2011 12:14

^Kyllä, Hein naamio on täysin tasainen, ei nenää tai muita kasvojen muotoja.
Kiitos vinkistä Kitichan! (:

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Pe Syys 23, 2011 22:52

Hellou hyvät ihmiset~ Netistä satuin erään pikkuisen söpöliinin kuvan löytämään, ja heti tuntui, että tämä on seuraava cossini~!
Ja ongelmahan on: pää~
Kaunis valkea pää, mutta jotain pitäisi alta nähdäkkin, ja mistä materiaalista tälläinen olisi hyvä rakennella, Kanaverkko/paperi/liisteri yhdistelmä, jotain muuta? Jotain suunnitelmia on mutta vinkit ois aina ihania~

Ja hahmohan oli NO.7 pelistä NIER~
http://lparchive.org/NIER/Update%2065/53-no7render.jpg

Kitichan

Viesti Kirjoittaja Kitichan » Ke Syys 28, 2011 12:35

Gahika kirjoitti:Hellou hyvät ihmiset~ Netistä satuin erään pikkuisen söpöliinin kuvan löytämään, ja heti tuntui, että tämä on seuraava cossini~!
Ja ongelmahan on: pää~
Kaunis valkea pää, mutta jotain pitäisi alta nähdäkkin, ja mistä materiaalista tälläinen olisi hyvä rakennella, Kanaverkko/paperi/liisteri yhdistelmä, jotain muuta? Jotain suunnitelmia on mutta vinkit ois aina ihania~

Ja hahmohan oli NO.7 pelistä NIER~
http://lparchive.org/NIER/Update%2065/53-no7render.jpg
Aaawwws, se on supersöpö. *w* Ite ehkä tekisin ton pääkyn niin että vetäsin riittävän ison ilmapallon päälle sanomalehteä ja liisteriä, sitten kun on kuivunut niin ilmapallo pois ja sanomalehden päälle kipsiä tai sitten suoraan kipsinauhaa ilmapallon päälle ja siihen päälle kipsit niin tulee tasainen. En oikeen tiedä miten kipsi toimii sanomalehden kanssa yhdessä, voi olla että varisee pois, joten ehkä suosittelisin tuota kipsinauhaa. Jotkut silmän reijät kannattaa tehdä kuivaneeseen kipsinauhaan ennen kipsimassan lisäämistä, koska kipsinauha leikkaantuu kivasti, mutta itse kipsi saattaa halkeilla.

Joku toinen voisi tietää paremmat konstit, mutta itse tekisin nuin.

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ke Syys 28, 2011 20:27

Kiitosta paljon ihana olento~ Jakakaamme yhdessä suurta eakkautta kyseiselle.... olennolle xD :mrgreen:

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ke Joulu 14, 2011 10:31

Mask*DeMasquen naamaria olisin tekemässä enkä oikein tiedä mistä sen väkertäisin. Lisäksi naamion pitäisi olla kommandopipossa kiinni ilman sen suurempia näkyviä kiinnityssysteemejä, miten se kannattaisi hoitaa?
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

dreamscape

Konjiki no Gash Bellin Kanchome

Viesti Kirjoittaja dreamscape » Ma Heinä 23, 2012 23:46

Kysymykseni koskee naamaa. Koska en ole ikinä tehnyt mitään nokkaväkerryksiä, niin haluaisin kääntyä viisaampien puoleen. Miten saisin tehtyä tuollaisen nokkaviritelmän mahdollisimman kivuttomasti?

Kiitos etukäteen vastanneille.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ke Elo 01, 2012 00:57

Onko kukaan koskaan tehnyt valosta omasta päästään maskin pohjaksi? Uskoisin että se voisi helpottaa koko pään peittävien maskien tekoa ja myös peruukkien tuunausta, ainakin itselläni kun pää on selvästi omistamaani peruukkipäätä isompi.
Jossain netin syövereissä törmäsin tutoriaaliin jossa käytettiin alginaattia (samaa ainetta jolla hammaslääkärit ottavat jäljennöksiä) ja kipsiharsoa pään ja kasvojen muotojen kopioimiseen. En muista nähneeni alginaattia myynnissä, onko kellään havaintoja siitä tai vaihtoehtoisia ideoita?

Meruto

Viesti Kirjoittaja Meruto » Ti Syys 11, 2012 22:52

Niin, mua rupes vaan kiinnostaa kun seuraavaa cosplayta olen vääntämässä ja pitäis löytää ihan vaan normi valkoinen maski. Mistä? Tiimari?
They say before you start a war,
You better know what you're fighting for.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ke Syys 12, 2012 00:26

Meruto kirjoitti:Niin, mua rupes vaan kiinnostaa kun seuraavaa cosplayta olen vääntämässä ja pitäis löytää ihan vaan normi valkoinen maski. Mistä? Tiimari?
Helpoiten ja halviten varmaan löytyisi punanaamiosta. Heillä on ollut kahta erilaista aivan perusmaskia alle eurolla (siitä on kyllä vähän aikaa kun olen käynyt) ja sitten parempia ja kalliimpia maskeja heiltä myös löytyy. Joten punis olisi tälläisissä naamioasioissa varmaan se paras kauppa.

Kaislikko

Koko pään peittävät kyhäelmät

Viesti Kirjoittaja Kaislikko » Pe Syys 28, 2012 15:42

En sitten ole ihan varma, mihin ketjuun asiani pitäisi laittaa, mutta päätin sitten perustaa uuden ketjun tälle.

Olen tässä koettanut viimeisen viikon ajan etsiä netistä sellaista koko pään peittävää halloween kurpitsa-päähinettä, joka ei olisi ns.hirviönaamainen kuten esimerkki, vaan aivan 'perinteinen' pyöreä halloween-kurpitsa virnunaamalla kuten tämä tässä. Itse en ole löytänyt moista mistään myytävänä, joten mietin sen tekemistä itse. Olisiko ideoita? Tai jos joku keksii, mistä moisen löytäisi kohtuullisella tuskalla, olisin kiitollinen.

Cossiin/naamiaisasuunhan tämä tulee... :)

Ty

Re: Koko pään peittävät kyhäelmät

Viesti Kirjoittaja Ty » To Loka 04, 2012 15:56

Olen tehnyt yhteen cossiini juuri tuollaisen pyöreän kurpitsapään. Käytin pohjana riisipaperivarjostinta, niitä pyöreitä lampunvarjostimia, joka oli vähän isompi kuin oma pääni.
Päällystin sen useammalla kerroksella paperimassaa ja kun tekele oli kuivunut laitoin sisälle sellaisen pyöreäksi leikatun paksun pahvin johon olin leikannut keskelle reiän, jotta pallo pysyisi päässäni, eikä lähde pyörimään helposti. Sen jälkeen maalasin sen ja leikkasin silmä- ja suuaukot. Ne peitin mustalla läpinäkyvällä kankaalla sisältä päin, että sieltä jotain näkyi läpi. :>
gahh h

Mary Leathert

Re: Koko pään peittävät kyhäelmät

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » La Loka 06, 2012 00:58

Jos täysin pallonmuotoinen kelpaa, itse käytin isoa onttoa styrox-palloa. Joistain askerteluliikkeistä löytyy sen kokoisia, että pää mahtuu sisään.

Liimasin pallon puolikkaat yhteen, leikkasin mattoveitsellä pohjaan sen kokoisen aukon, että pää mahtuu siitä, samalla tavalla silmäaukon. Sitten maalasin usealla gessokerroksella, ettei styroksin kuvio näy läpi. Itse tein valkoisen, niin en osaa neuvoa värien kanssa. Jokin musta harsoinen kangas naaman aukkojen kohdalle auttaisi varmaan siinä, että näet läpi, mutta naamasi ei näy.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”