Piilolinssit!

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Piilarit cosplayssä...

ovat turhat
5
1%
ovat tarpeeliset, jos on itsellä huono näkö
108
27%
ovat tarpeeliset, jos hahmolla on hiukankin eriväriset silmät
95
24%
eivät ole tarpeelliset, jos oma silmien väri lähentelee hahmon väriä
138
35%
ovat liian kalliit
29
7%
muu (viestitä ja kerro lisää)
25
6%

Ääniä yhteensä: 400

maron-chan

Re: Piilolinssit!

Viesti Kirjoittaja maron-chan » Ti Kesä 24, 2008 10:45

Shee kirjoitti:Löysin tuossa ihan suomalaisesta kaupasta crazyvärjättyjä puolivuotispiilolinssejä, joista suurinta osaa saa varsin suurillakin vahvuuksilla- ongelmana on vain hinta. 59,90€ per linssi. Itse olen sen verran likinäköinen, että -4,00 vahvuus ei riitä ja Animeconiin kuitenkin täytyisi saada valkoiset linssit, mieluitsen hieman halvemmalla. Jos joku sattuu tietämään mistä löytyisi tuota halvemmalla, olisin todella kiitollinen.
Itse olen nähnyt tuollaisia erivärisiä piilareita ainakin pilailupuodeissa. Tuossa kyseisessä liikkeessä -joka muuten oli tamperreella siatseva naamiohuvit- piilarit maksoivat 50e per pari. Noista kuukausi ja puolivuosi sun muista jutuista en tiedä,
mutta ainakin sieltä löytyi. :wink:

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Vigly

Viesti Kirjoittaja Vigly » Ti Kesä 24, 2008 11:20

maron-chan kirjoitti: Itse olen nähnyt tuollaisia erivärisiä piilareita ainakin pilailupuodeissa. Tuossa kyseisessä liikkeessä -joka muuten oli tamperreella siatseva naamiohuvit- piilarit maksoivat 50e per pari. Noista kuukausi ja puolivuosi sun muista jutuista en tiedä,
mutta ainakin sieltä löytyi. :wink:
Noissa tuskin on vahvuuksia, jos ovat myynnissä pilailupuodissa.
Kannattaa kysellä myös optikolta niitä linssejä. Voivat olla kalliimmat kuin netista, mutta tietysti voivat olla myös halvempia... Ja linssit saanee riittävillä vahvuuksilla.
Viimeksi muokannut Vigly, Ti Kesä 24, 2008 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mida

Viesti Kirjoittaja Mida » Ti Kesä 24, 2008 16:54

Itselleni piilarit ovat luonnollinen valinta cossatessakin, sillä huonon näköni takia käytän niitä päivittäin. Yleensä kuitenkin pyrin valitsemaan hahmon, jolla olisi vihreät silmät niin kuin itselläni tai tummemmat, kuten ruskeat, sillä oikeasti väriä vaihtavat (ja vaalentavat) piilarit tuppaavat maksamaan jonkin verran. Ostin nimittäin kerran yhdet aika mukavan hintaiset siniset piilarit, jotka eivät muuttaneetkaan silmien väriä sinisiksi ja lopputulos oli erittäin ruma. Kyllä harmitti.

Omasta mielestäni värilliset piilarit ovat oikein mukava lisä cossiin, mutta eivät tietenkään pakolliset, sillä kaikillehan piilarit eivät sovi.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » To Kesä 26, 2008 10:17

Shee kirjoitti:Löysin tuossa ihan suomalaisesta kaupasta crazyvärjättyjä puolivuotispiilolinssejä, joista suurinta osaa saa varsin suurillakin vahvuuksilla- ongelmana on vain hinta. 59,90€ per linssi. Itse olen sen verran likinäköinen, että -4,00 vahvuus ei riitä ja Animeconiin kuitenkin täytyisi saada valkoiset linssit, mieluitsen hieman halvemmalla. Jos joku sattuu tietämään mistä löytyisi tuota halvemmalla, olisin todella kiitollinen.
Halvimmalla valkoiset linssit löytyy googlen kautta(linkki ei toimi) kun laitat hakuknettään lenson ja oikea linkki on se, jossa se on kirjoitettu näin:LensOn. Selaa värillisitä linsseitä Crazy Lenses ja sieltä löytyy. Hintaa yhdellä linssillä 22e ja kahdella 35e. Valitettavasti vahvuudet ovat rajoitettu miinus neljään. Kuinka paljon huonompi näkö kuin tuo sinulla on? Kokemuksia on samasta asiasta ja olen ollut myös toinen linssi silmässä, toinen sokeana ja käyttänyt vääränvahvuisia linssejä. Lenson on erittäin hyvä piilolinssinettikauppa: halvat hinnat, kohtuullisen nopeat kuljetukset. Uudet asiakkaat saavat 5e alennusta, mutta ei kannata mennä hämyyn - 5e kustantaa vain toimituskulut, joten hinta on se, mikä linssissä tarkalleen ilmoitetaan.

Pem_

Viesti Kirjoittaja Pem_ » La Syys 13, 2008 21:06

Mistä löytäis tästä läheltä Itachin cossiin kuuluvat piilarit?
Olisivat nyt tarpeeseen. xD
Apuja olisiko?
Akuroku
(~^,^)~

Kokonhoray

Viesti Kirjoittaja Kokonhoray » La Syys 13, 2008 21:37

Viuhka kirjoitti:Mistä löytäis tästä läheltä Itachin cossiin kuuluvat piilarit?
Olisivat nyt tarpeeseen. xD
Apuja olisiko?
Et mistään. Ainakaan Suomen sisältä. Tässä ovat yhdenlaiset piilarit, mutta hintaakin on.

Pliis käyttäkää oikeasti sitä hakua, tuohonkin löytyi vastaus edelliseltä sivulta.
Don't get worked up. Chill out and help me find a time machine.
- Gintoki

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » La Syys 13, 2008 23:38

Mistä saisi Raitolle sopivat piilarit? Siis sellaiset puna ruskeat?
Itselläni on vihreät joten se on ongelma.
Ja tällä tiedolla olisi myös kiire.

Na-ni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Na-ni » Su Syys 14, 2008 23:09

Zero-chan kirjoitti:Mistä saisi Raitolle sopivat piilarit? Siis sellaiset puna ruskeat?
Itselläni on vihreät joten se on ongelma.
Ja tällä tiedolla olisi myös kiire.
Tässä olisi aika Raitomaiset piilarit. Tosin väristä ei voi olla varma, varsinkaan vihreissä silmissä. Luulenpa, että myös ihan normaalit ruskeat piilolinssit käyvät tähän tarkoitukseen, punertavanruskeisiin piilolinsseihin törmää aika harvoin. (ja mitä itse olen nähnyt, niin Raito-cossaajilla on ollut normiruskeat piilarit)
ナニ ♥ ジュホ, あいしてる よ はちみつ~
Don't let go of my hand.

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Pe Syys 19, 2008 22:06

Bohohohoo! Ihanaa, että tämänkin aiheen löysin, muuten olisin ollut enemmän tai vähemmän ksuessa tämän asian kanssa..

Pitäisi näet punaiset piilarit jostain löytää (tällainen ihana pilkunviilaaja kun olen, oli asia mikä tahansa), ja läheisestä optikkoliikkeestä kysäistynä ne ovat halvimmillaan maksaneet 150e.. Rakkaat vanhempani, tämänhetkiset (ja ainoat sponsorini eivät olleet kovin mielissään tästä.. Onneksi löytyi halvemmat, päivä kertakaikkisen pelastettu!

Tämänhetkisen katsauksen mukaan 35e taitaa olla pienin mahdollinen pulitushinta, paneeko joku paremmaksi?

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Pe Syys 19, 2008 23:53

Punaisia piilareita minäkin olen arvon miehelleni etsinyt yhtä pukua varten ja ollaan päädytty lensonin valikoimaan. Ne kun saa vahvuuksillakin vielä ja ilmeisesti hajataittoakin noissa saisi huomioitua.

Kaze No Kizu

Viesti Kirjoittaja Kaze No Kizu » Su Syys 21, 2008 19:40

Jaah. Itsestäni piilarit eivät ole välttämättömät, eikä silmälaseitta tarvitse hillua ympäriinsä, vaikka muut mitä sanoisivatkin... Itse crossasin Roy Mustangia ja minua ilmeisesti luultiin Hughesiksi, kun eivät pyytäneet poistamaan laseja kuvatessakaan ja itsehän en tietenkään muistanut :lol: Itselleni piilareiden käyttö on ollut hiukan hankalaa ja en jaksanut harjoitella parivuotta sitten pitämään niitä, vaikka kerran aloitinkin. Omakohtaisesti SUOSITTELEN SUURESTI menemään käymään optikolla juttelemassa piilareitten hankkimisesta ja uhraamaan sen verran aikaa/rahaa ettei mene näkö, jos sattuu huono tuuri. Sittenhän on vielä hauskempi cossailla, kun ei näe yhtään mitään, eikä voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Älkääkä ihmiset lähtekö puolisokeina, ilman laseja haahuilemaan, pitäkää ne vähintäänkin taskussa! Rappuset tms. muutenkin vaarallisemmat paikat kannattaa oikeasti kulkea näkevänä tai voi tulla sairaala reissu.

Väristä sen verran ettei sillä ole yleensä NIIN suurta merkitystä cossissa, kuin puvulla ja hiuksilla. Itselläni on aika tummat siniharmaat silmät ja olen cossannut esimerkiksi Inuyashan kogaa. Jos haluaa olla tarkka, olkoon, muttei kannata arvostella toisia jos he eivät ole vaivautuneet piilareiden ostoon. Kun kuvan ottaa tarpeeeksi kaukaa, silmien väri ei erotu, useimmissa kuvissa on juuri näin X) Kuvaus tilanteessa siis silmien värillä ei ole väriä niin kauan kuin kuvat otetaan kaukaa, lähikuvat sitten erikseen XD
~Elä jokaista päivää kuin se olisi viimeisesi~
FMA rope vailla pelaajia! http://www.geocities.com/kizu_the_wind
Oletko Armeijan koira vai Liekki joka puhdistaa korruptoituneen maan?

candypop

Viesti Kirjoittaja candypop » Ma Loka 06, 2008 02:02

Omalla kohdallani; kyllä kiitos.
Mutta koska en itse edes tarvitse silmälaseja, oli tämä vielä aika uusi juttu (onneksi kävi tuuri optikkoreissulla ja pystyn käyttämään piilareita täysin huoletta).
Yleisimmin hahmolla, jota cossaan on siniset / vihreät / minkä tahansa muun väriset silmät kuin itsellä on jo luonnostaan (omat ovat todella tumman ruskeat), tosin joustin tässä asiassa, kun cossasin Acon VI:ssä Cloud Strifeä, sillä pidin aurinkolaseja koko conipäivän.
Tämä asia on tietenkin jokaisen itse päätettävissä, haluaako pitää piilareita vaiko ei, enkä itse ainakaan katso pahalla jos jollain on eriväriset silmät, kuin cossattavalla hahmolla on :D
"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia."

Kikucon: Pikachu kigurumi ~
Animecon VI: Cloud Strife
Desucon: Beat/random Reaper
Animecon VII: Kamui Gakupo ja Rikun Replica

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ma Loka 27, 2008 13:39

Kyselisin keltaisten peruspiilareiden perään.
Olen onnistunut löytämään aika huokealla sellaisia kissansilmäisiä, mutta tarvitsisin sellaiset tavalliset keltaset, joissa pupilli olisi normaali.
Olen toki löytänyt, joistakin nettikaupoista, mutta aika korkealla hinnalla. Kysyisin siis, että tietäisikö joku joitakin halpoja piilaripareja jostakin kaupasta?
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

^mirugashi

Viesti Kirjoittaja ^mirugashi » To Marras 06, 2008 16:43

Piilarit eivät ole kovin tarpeelliset -ellei ole rillipää, kuten minä- mutta jos cossaa hahmoa jolla on suuri poikkeus silmien värissä, esim. Vincent Valentine. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... ne_art.jpg
Itse en niitä ole vielä tarvinnut, mutta tuntuu siltä että pitäisi hankkia pian... Cossit menossa haasteellisten suuntaan.
NYA? It's can't end like that...

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » To Marras 06, 2008 19:50

^mirugashi kirjoitti:Piilarit eivät ole kovin tarpeelliset -ellei ole rillipää, kuten minä- mutta jos cossaa hahmoa jolla on suuri poikkeus silmien värissä, esim. Vincent Valentine.
Itse en niitä ole vielä tarvinnut, mutta tuntuu siltä että pitäisi hankkia pian... Cossit menossa haasteellisten suuntaan.
Kyllä vain. Kyseiseen Vincentiin hommasin linssit LenSonilta, ja kyllä toimivat. Olivat erittäin näyttävät, eivätkä edes tuntuneet silmissä melko paksusta materiaalista huolimatta.

Kyllähän sitä rillejenkin kanssa voi cossailla, kunhan muistaa ottaa pokat pois kuvauksissa ja runwaylla. ;) Ihan itsestä tietenkin kiinni, kuinka tarkka hahmon suhteen haluaa olla.

Ps. Linkkiä muokattu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”