Piilolinssit!

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Piilarit cosplayssä...

ovat turhat
5
1%
ovat tarpeeliset, jos on itsellä huono näkö
108
27%
ovat tarpeeliset, jos hahmolla on hiukankin eriväriset silmät
95
24%
eivät ole tarpeelliset, jos oma silmien väri lähentelee hahmon väriä
138
35%
ovat liian kalliit
29
7%
muu (viestitä ja kerro lisää)
25
6%

Ääniä yhteensä: 400

Yineko

Re: Piilolinssit!

Viesti Kirjoittaja Yineko » Ti Maalis 13, 2012 18:50

Juu, väripiilareita käytän pukujen kanssa aina kun mahdollista, itse kun en tingi yksityiskohdista. Piilolinssit täydentävät asukokonaisuutta. Ja ihan huonon näkönikin takia piilareita tulee käytettyä myös arkisin.
Jos kuitenkin omaa suurinpiirtein saman väriset silmät kuin hahmolla, en näe mitään erityistä syytä hankkia väripiilareita. Vaikka olen perfektionisti, en masentuisi kovin pahasti, jos silmät ovat hieman eriväriset/sävyiset kuin hahmolla.

Mutta ennen kaikkea silmien terveys on otettava huomioon! Suosittelen erittäin lämpimästi testaamaan optikolla piilareiden sopivuuttaa silmiin sekä harjoittelemaan niiden laittamista. Piilarit saattavat aiheuttaa pahoja vaurioita silmiin, jos niitä käyttää jatkuvasti väärin.

Samoin piilarit + vesi ovat huono yhdistelmä: menin kerran vahingossa uimaan normipiilarit silmissä ja veden mennessä silmiin seurauksena oli silmätulehdus. Kaikilla ei tietenkään ole yhtä herkät ja kuivat silmät kuin minulla, mutta veden kanssa kannattaa olla varovainen, kun piilarit on silmissä!
Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try again. The fall breaks them. And some are given a chance to climb, but refuse. They cling to the realm, or love, or the gods…illusions. Only the ladder is real.

Meruto

Viesti Kirjoittaja Meruto » To Touko 10, 2012 15:49

~
Viimeksi muokannut Meruto, To Kesä 21, 2012 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They say before you start a war,
You better know what you're fighting for.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » To Touko 10, 2012 16:44

Itsellä kysymys koskien erilaisia kissansilmäpiilareita. Olen monesti kuullut, että viirupiilarit ovat siksi huonot, että ne voivat pyöriä paikallaan ja olla vinossa tai vaakatasossa tai muuten vaan miten sattuu. Nyt tosin löysin yhdestä kaupasta piilarit, joissa snaotaan, että ovat "painotettu" pysymään pystyasennossa. Onko kellään kokemusta tällaisista piilareista, ja jos on, tuntuvatko yhtään erilaisilta "tavallisiin" piilareihin verrattuna? :I
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » To Touko 10, 2012 18:04

^ edelliseen viitaten, onko näiden kissansilmäpiilareiden tapana kovinkin pahasti pyöriä väärään asentoon? Sellaisia olen hankkimassa.
Oon miettinyt piilareiden hankkimista Cybershopista, koska en saa niitä tilata ulkomailta ja Tampereella oon kohta käymässä. (siellähän on se kauppa ihan konkreettisena)
Oon vaan kuullut että Cybershopin tuotteet on joskus aika pahassa jamassa. (kaverin piilareissa oli karvoja ja toisen mekossa linnunpskaa)
Onko kellään mitään kokemuksia kaupasta, onko tullut perille ehjänä ja miten on kestänyt, yms? Vai tiedättekö jotain parempaa suomalaista liikettä, josta saisi halpoja crazylinssejä? P: (tarvitsen mielellään vihreät kissansilmät ja punaiset linssit)
There is no spoon.

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » To Touko 10, 2012 18:32

Horaaneko kirjoitti:Oon miettinyt piilareiden hankkimista Cybershopista, koska en saa niitä tilata ulkomailta ja Tampereella oon kohta käymässä. (siellähän on se kauppa ihan konkreettisena)
Oon vaan kuullut että Cybershopin tuotteet on joskus aika pahassa jamassa. (kaverin piilareissa oli karvoja ja toisen mekossa linnunpskaa)
Onko kellään mitään kokemuksia kaupasta, onko tullut perille ehjänä ja miten on kestänyt, yms? Vai tiedättekö jotain parempaa suomalaista liikettä, josta saisi halpoja crazylinssejä? P: (tarvitsen mielellään vihreät kissansilmät ja punaiset linssit)
Itse olen kaikki linssit tilannut Cybershopista, ja aina on tullut hyvässä kunnossa, kunnolla pakattuna ja ohjeiden kera. Toimituskin on kehuttavaa : nopeimmat tulleet jo kahdessa päivässä.
Sisarenikin on sieltä tilannut, eikä vielä ole kummallakaan meistä ollut ongelmia tuotteiden kanssa. :3

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » To Touko 10, 2012 20:50

RomantiC-ru kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Oon miettinyt piilareiden hankkimista Cybershopista, koska en saa niitä tilata ulkomailta ja Tampereella oon kohta käymässä. (siellähän on se kauppa ihan konkreettisena)
Itse olen kaikki linssit tilannut Cybershopista, ja aina on tullut hyvässä kunnossa, kunnolla pakattuna ja ohjeiden kera. Toimituskin on kehuttavaa : nopeimmat tulleet jo kahdessa päivässä.
Sisarenikin on sieltä tilannut, eikä vielä ole kummallakaan meistä ollut ongelmia tuotteiden kanssa. :3
Hei, helpottavaa kuulla! :3 Ehkä kavereilla sitten on vaan käyny huono tuuri. :>
There is no spoon.

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Pe Touko 11, 2012 22:48

Kissansilmien pyörimisestä: erästä tuttua ja sen viirupiilareita tuli seurattua sivusilmällä yhdessä conissa, kun ne olivat milloin missäkin asennossa. En osaa yhtään tarkemmin sanoa ^_^"
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Thalionkalwen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » Su Touko 27, 2012 22:19

Backstreetillä on vielä joitain piilolinssimalleja jäljellä 20 € /pari. Ovat kylläkin 90 päivän linssejä, mutta tuo lasketaan vain pitopäivistä :).

Itse ostin sieltä yhdet Electro Lencet ja näyttivät erittäin hyviltä/luonnollisilta päässä. Harmi, että niistä on mm. punaiset ehtineet loppua. Myös liike Helsingissä nettikaupan lisäksi.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

Tigrella

Viesti Kirjoittaja Tigrella » Su Kesä 10, 2012 16:17

Noh halvimmalla piilolinssit lähtevät ulkomailta (USA) Suomessa hinnat ovat no... Suomalaisia :S
Mutta kun haluat halvalla ja laadukkaaat niin http://www.youknowit.com/ tuolta pitäisi niitä löytyä :)
Täällä myös valikoima on huikea ja monipuolinen :)

ryuknosuke

Viesti Kirjoittaja ryuknosuke » Su Heinä 01, 2012 13:36

Tänään kun laitoin piilarini päähän ja ehdin pitää niitä n. 1 1/2 tuntii, niin toinen piilari lähti menemään luomen mukana ylöspäin aina kun räpäytti. Ei se hirveesti matkannut, mutta niin paljon, että haittasi näkemistä ja linssi oli enää puoliksi pupillin päällä. Otin linssin sitten pois silmästä ja puhdistin kunnolla ja katsoin ettei luomen alle ole jäänyt mitään ylimääräistä. Laitoin sen uudestaan silmään ja samantien lähti matkaamaan luomen mukana ylös. Tätä ei ole koskaan ennen tapahtunut niin ei ole minkäänlaista hajuakaan mistä johtui. Onko kenellekkään muulle sattunut samalla tavalla?
en ole ruusuinen mutta kukkii se perunakin
syntyy, elää, kuolee - keskimmäisen voi tehdä miten haluaa, lopputulos on aina sama
SHINICHIRO MIKI kuulostipa se tutulta...

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Su Heinä 01, 2012 14:21

ryuknosuke kirjoitti:Tänään kun laitoin piilarini päähän ja ehdin pitää niitä n. 1 1/2 tuntii, niin toinen piilari lähti menemään luomen mukana ylöspäin aina kun räpäytti. Ei se hirveesti matkannut, mutta niin paljon, että haittasi näkemistä ja linssi oli enää puoliksi pupillin päällä. Otin linssin sitten pois silmästä ja puhdistin kunnolla ja katsoin ettei luomen alle ole jäänyt mitään ylimääräistä. Laitoin sen uudestaan silmään ja samantien lähti matkaamaan luomen mukana ylös. Tätä ei ole koskaan ennen tapahtunut niin ei ole minkäänlaista hajuakaan mistä johtui. Onko kenellekkään muulle sattunut samalla tavalla?
Itse omistan parin violetteja linssejä jotka tekevät vähän samalla tavalla, eivät tosin mene niin ylös että näköä haittaisivat ja palautuvat usein paikalleen.
Voihan olla että kyseiset piilarit ovat erikokoiset kuin muut tai muuten vain huonon kokoiset silmällesi? Olen huomannut että omalla silmällä parhaiten paikallaan pysyvät 14.5mm kokoiset, kun taas nuo violetit jotka ovat 14mm tuppaavat liikkumaan luomen mukana.

ryuknosuke

Viesti Kirjoittaja ryuknosuke » Su Heinä 01, 2012 15:48

RomantiC-ru kirjoitti:
ryuknosuke kirjoitti:Tänään kun laitoin piilarini päähän ja ehdin pitää niitä n. 1 1/2 tuntii, niin toinen piilari lähti menemään luomen mukana ylöspäin aina kun räpäytti. Ei se hirveesti matkannut, mutta niin paljon, että haittasi näkemistä ja linssi oli enää puoliksi pupillin päällä. Otin linssin sitten pois silmästä ja puhdistin kunnolla ja katsoin ettei luomen alle ole jäänyt mitään ylimääräistä. Laitoin sen uudestaan silmään ja samantien lähti matkaamaan luomen mukana ylös. Tätä ei ole koskaan ennen tapahtunut niin ei ole minkäänlaista hajuakaan mistä johtui. Onko kenellekkään muulle sattunut samalla tavalla?
Itse omistan parin violetteja linssejä jotka tekevät vähän samalla tavalla, eivät tosin mene niin ylös että näköä haittaisivat ja palautuvat usein paikalleen.
Voihan olla että kyseiset piilarit ovat erikokoiset kuin muut tai muuten vain huonon kokoiset silmällesi? Olen huomannut että omalla silmällä parhaiten paikallaan pysyvät 14.5mm kokoiset, kun taas nuo violetit jotka ovat 14mm tuppaavat liikkumaan luomen mukana.
Noi mitkä liikku on 14mm ja toiset 14,2mm ni ei siinä hirveesti koko eroa kuitenkaan ole... Ja sit ku vaan toi toinen linssi liikkuu ja toinen pysyy paikallaan.
en ole ruusuinen mutta kukkii se perunakin
syntyy, elää, kuolee - keskimmäisen voi tehdä miten haluaa, lopputulos on aina sama
SHINICHIRO MIKI kuulostipa se tutulta...

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Su Heinä 01, 2012 16:33

ryuknosuke kirjoitti:Noi mitkä liikku on 14mm ja toiset 14,2mm ni ei siinä hirveesti koko eroa kuitenkaan ole... Ja sit ku vaan toi toinen linssi liikkuu ja toinen pysyy paikallaan.
Voihan olla että kyseinen linssi on sitten ollut väärinpäin? Varsinkin ohuemmissa linseissä on vaikea sanoa milloin ne ovat mitenkin päin, mutta kuulemma muillakin on ollut tuollainen ongelma ja silloin on kyseessä ollut juurikin linssin oleminen väärinpäin.
Jos ei vieläkään pulma ratkea, niin toivottavasti joku muu osaa auttaa paremmin.

Shinshou

Viesti Kirjoittaja Shinshou » Ti Heinä 03, 2012 20:04

Onko huono juttu jos ei käy optikolla tarkastuttamassa, sopiiko pehmeät linssit silmiin ja sopiiko kyseinen koko jonka aikoo ostaa? Ostan cossini takia piilarit Animeconiin Cybershopista ja en ehdi käydä missään optikolla kyseisiä asioita kattomassa. Mielestäni olen kuullu ettei se mitään vakavaa ole mutta kyselin nyt kuitenki. :3
Cossit

Animecon IX - Utatane Piko (Vocaloid)
Lisään conin nimen kun tiedän missä sitä cossaan mutta seuraavaksi - Ai Enma (Jigoku Shoujo; Hell girl)

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Ti Heinä 03, 2012 20:10

Shinshou kirjoitti:Onko huono juttu jos ei käy optikolla tarkastuttamassa, sopiiko pehmeät linssit silmiin ja sopiiko kyseinen koko jonka aikoo ostaa? Ostan cossini takia piilarit Animeconiin Cybershopista ja en ehdi käydä missään optikolla kyseisiä asioita kattomassa. Mielestäni olen kuullu ettei se mitään vakavaa ole mutta kyselin nyt kuitenki. :3
Suositeltavaahan tuo kuitenkin olisi. Itse olin kyllä vähän pöljä enkä optikolla käynyt, eikä linsseissä kyllä ollut oikein mitään ongelmia. Mutta jos omat silmät edes vähääkään epäilyttää, niin kannattaa optikolla käydä. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Ja itsellänihän siis on kaikki linssit pehmeitä, että jos nyt välttämättä sellaiset tarvit niin ainakin niitä voin suositella. Mutta ei kannata pitää 8h päivässä pidempään, ja käy vaikka animeconin jälkeen optikolla varmistamassa että voitko jatkossakin käyttää samanlaisia, vai pitääkö tyytyä johonkin muuhun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”