Piilolinssit!

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Piilarit cosplayssä...

ovat turhat
5
1%
ovat tarpeeliset, jos on itsellä huono näkö
108
27%
ovat tarpeeliset, jos hahmolla on hiukankin eriväriset silmät
95
24%
eivät ole tarpeelliset, jos oma silmien väri lähentelee hahmon väriä
138
35%
ovat liian kalliit
29
7%
muu (viestitä ja kerro lisää)
25
6%

Ääniä yhteensä: 400

saogin

Re: Piilolinssit!

Viesti Kirjoittaja saogin » Ti Touko 07, 2013 18:06

Oliko noissa linsseissä, mitkä linkkasin, niin suurikin koko? En oikein tiedä noista numeroista mitään. Olen käyttänyt piilareita, siis ihan tavallisia, jo monta vuotta kesäisin, joten ne ovat kyllä aika tutut jo.

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Ti Touko 07, 2013 21:21

saogin kirjoitti:Oliko noissa linsseissä, mitkä linkkasin, niin suurikin koko? En oikein tiedä noista numeroista mitään. Olen käyttänyt piilareita, siis ihan tavallisia, jo monta vuotta kesäisin, joten ne ovat kyllä aika tutut jo.
Ainakin 14.0-14.2 ovat suht yleisiä kokoja, 14.5 ja ylöspäin meneekin jo vähän suuremman puolelle. Mutta jos tavalliset piilarit istuvat hyvin niin on tuo 14.2 varmaan se yleisempi, saa tulla korjaamaan jos olen väärässä. Ja siis tuo koko yleensä lukee ihan linssien vieressä, siellä missä vahvuudenkin saa päätettyä.

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Pe Touko 24, 2013 19:39

En löytänyt haulla tästä aiheesta, mutta tarvitsen piilolinssit Snake-asuuni (Kuroshitsuji) (kuva) enkä ole löytänyt vielä hyviä linssejä. Oon kuullut että suomen linsseillä on tapana vääntyillä ja kääntyillä silmässä niin että käärmelinsseistä voi nopeastikin tulla sammakkolinssit. Osaisiko kukaan kertoa, mistä löytyisi laadukkaampia linssejä jotka ei tekisi tätä? (eikös niissä ole joku "paino" ettei ne lähde kääntymään? en kyllä tiedä tarkemmin kun en asiaan oo perehtynyt)
Kiitoksia vastauksesta jo etukäteen C:
There is no spoon.

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » Ke Heinä 17, 2013 14:45

Piilarit löydetty, kiitos sinulle joka vinkkasit!

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » To Syys 19, 2013 17:23

Edellisestä viestistä on kulunut jo niin kauan aikaa että enköhän uskalla upata tätä uudelleen. Hahmolla on sinivihreät silmät ja minulla ennestään vihreät. Tilaanko siis siniset linssit, kuten nämä ja toivon että niistä tulee jonkinlainen sinivihreä lookki? Vai pitäisikö vain pysytellä vihreissä linsseissä korostaakseen omaa väriä - vai meneekö se sitten vähän yli? Jos auttaa niin Eren Jaegeria olisi tarkoitus cossata. Ja the reason miksi valitsin nuo linssit on se, että mulle sopii kaikista parhaiten 14.2mm linssit.

HCJorma

Viesti Kirjoittaja HCJorma » La Tammi 11, 2014 00:13

Ajatukseni olisi cossata Miketsukamia Inu x Boku SS:tä Frosbitessä. Tarkoitus olisi tehdä itselle heterokromiset silmät mallin mukaan piilolinssien avulla. Silmäni on vaaleahkon siniset, mutta kaikki mallit, esimerkiksi tämä, ovat tummanruskeilla silmillä mallikuvattu.

Silmän oma väri tulee varmasti läpi erilaisilla linsseillä eri määriä. Saanko vaikkapa kyseisillä linsseillä halutun lopputuloksen, eli vaalean keltaiset silmät? Ajattelin hommata myös sinistä, mahdollisesti samaa sarjaa olevan piilolinssin toiseen silmään. Riippuu tietenkin miltä keltainen piilolinssi näyttää silmään laitettuna.

En ole aiemmin käyttänyt minkäänlaisia piilolinssejä, enkä tarvitse vahvuuksia. Ei ole väliä vaikka joutuu ostamaan 2 linssin settejä. Tuntuu olevan jo valmiiksi aika vaikeaa löytää sopivia.

Edit:
Aiheen luettua voisi käväistä optikolla katsomassa käykö linssit silmiin laisinkaan. Silmiä nyt sattuu olemaan vain pari kappaletta, eikä olisi tämmöisen takia mukava saada näköä huononnettua.

Arokiuru

Viesti Kirjoittaja Arokiuru » Pe Maalis 21, 2014 19:25

Käännynpä teidän puoleenne kun en itse ongelmaan ratkaisua löytänyt.
Eli Mimiconiin mennessä olisi tarkoitus saada Rozen Maidenista Souseiseki-cossi tehtyä ja siskollani työn alla saman sarjan Suiseiseki. Koska kummallakin hahmolla toinen silmä on punainen ja toinen kirkkaanvihreä, piilarit olisivat todella hyvät olla.
Ehdotuksia, mistä kannattaisi etsiä? En halua sellaisia tasaisen värisiä, vaan mieluummin sellaiset missä olisi eri sävyjä (niin kuin silmissä oikeastikin). Lisäksi tehot olisi hyvä olla, oma näkö -1,75 ja -2,00, siskolla muistaakseni jotain -5 luokkaa.

EDIT: katselin tuolta PinkyParadisesta, ja siellä oli muutamia, joita voisin harkita. Kyselisinkin nyt, millaisia kokemuksia kyseisestä nettikaupasta on? Paljonko suunnilleen tulee toimituskuluja? Siellä oli se taulukko, mutta en sitä oikein ymmärtänyt.. Ovatko piilarit olleet laadukkaita/mukavia silmässä? Muita kommentteja?
♫ Climb the highest peaks of history ♫

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » La Maalis 22, 2014 02:25

Arokiuru kirjoitti:Kyselisinkin nyt, millaisia kokemuksia kyseisestä nettikaupasta on? Paljonko suunnilleen tulee toimituskuluja? Siellä oli se taulukko, mutta en sitä oikein ymmärtänyt.. Ovatko piilarit olleet laadukkaita/mukavia silmässä? Muita kommentteja?
Postikulut suomeen menevät sivujen mukaan näin: Global Mail 14-25 pv. $5 (Jokainen extra tuote +$1.50), Registered Mail 14-25 pv. $9 (Jokainen extra tuote +$1.50), FedEx Economy Express 4-7 pv. $14.90, FedEx Priority Express 1-3 pv. $24.90, DHL Express 2-5 $34.90 ja ilmainen FedEx Express postitus yli $130 ostoksista.
Itse olen tilannut kyseisestä liikkeestä lähes kaikki piilolinssini ja tykkään. Linssit ovat olleet aina hyvän tuntuisia.
Ongelmatilantissa asiakaspalveluun saa helposti yhteyttä ja sieltä vastataan nopeasti. Itselleni oli kerran tullut linssit, joissa valmistusvirheen takia ei ollutkaan voimakkuuksia. Kun otin yhteyttä asiakaspalveluun, sain uudet linssit pian tilalle. Muita ongelmia minulla ei olekkaan ollut.
Kannattaa kuitenkin olla tarkkana linssien värin kanssa, koska osa linsseistä näyttää vähän hassulle vaaleissa silmissä. Nykyään kuitenkin aika moneen linssiin on liitetty linkit ostajien omiin kuviin, mistä saa hyvän käsityksen oikeasta väristä erivärisissä silmissä.
Se oli vihreä omena : D

Zew

Viesti Kirjoittaja Zew » Ke Maalis 26, 2014 16:57

Ostin tuossa pari viikkoa sitten elämäni ensimmäiset piilolinssit, jotka nyt tänään saapuivat. Sivusto oli iszocirclelens.com ja ainakin tähänastisen perusteella olen sivustoon tyytyväinen. Linkki tässä btw.

Linssit tulevat siis Fullmetal Alchemistin Edward Elricin cossiin. Paketista purettaessa näyttivät erittäin hyviltä siihen tarkoitukseen, olivat vähän vaaleammat kuin tuo sivun kuva antaa ymmärtää. Mutta sitten huomasin, että toisen linssin musta reunus on huomattavasti toista linssiä vaaleampi. Onko tällainen kovinkin yleistä? Ja kuinkahan selvästi se näkyy silmässä...

Olen nyt viikon päästä menossa linssejä optikolle sovittamaan, keltanokka kun olen. Ja todellakin toivon, että ne nyt myös olisivat sopivat. Ei huvittaisi joutua ostamaan kovin monia ja odottelemaan jokaista ostosta näin kauaa. Iiiks...
- Hyvin arvattu on jo puoliksi tiedetty -

Appp

Viesti Kirjoittaja Appp » Ke Maalis 26, 2014 23:32

-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”