Piilolinssit!

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Piilarit cosplayssä...

ovat turhat
5
1%
ovat tarpeeliset, jos on itsellä huono näkö
108
27%
ovat tarpeeliset, jos hahmolla on hiukankin eriväriset silmät
95
24%
eivät ole tarpeelliset, jos oma silmien väri lähentelee hahmon väriä
138
35%
ovat liian kalliit
29
7%
muu (viestitä ja kerro lisää)
25
6%

Ääniä yhteensä: 400

Leed

Re: Piilolinssit!

Viesti Kirjoittaja Leed » Ma Loka 08, 2012 18:55

-
Viimeksi muokannut Leed, Ma Loka 15, 2012 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ma Loka 08, 2012 22:43

Mulla on se ongelma piilareiden kanssa, että käytän niitä muutenkin koko ajan ja mulla on uskomattoman huono näkö (-8.00). Enkä ole onnistunut löytämään piilareita, jotka olisi niin kovilla vahvuuksilla (siis shokkipiilareita, mitä yleensä tarvitsisin), korkeintaan oon löytäny -4.00 ja jo ne ovat aivan uskomattoman hintaisia verrattuna sellaisiin joissa ei ole vahvuuksia. Yleensä siis menen omilla hailakan sinisillä silmilläni ja vain oikein erikoisten väristen silmien kohdalla käytän piilareita (esim. Preussin punaiset (häiritsee suunnattomasti, jos törmään vihreä tai sinisilmäiseen Preussiin, joten käytän itsekkin piilareita)), mutta silloin joudun käyttämään myös silmälaseja, joka pilaa hahmon kokonaisuuden (ja jos vielä unohdan ottaa ne pois, kuten Traconin pukukilpailun yhteiskuvassa kävi (nolotti ja harmitti kun tajusi, että jokin on pieles, mähän nään)).

Toivon kyllä pääseväni tässä muutaman vuoden sisällä silmäleikkaukseen, kun näkö lakkaa heikkenemästä.... sitten luultavasti käytän värilinssejä paljon :3 (paitsi jos silmistä tulee niin kuivat ettei pysty (<-- jotenkin hirveän pessimististä))

Tuli jotenkin masentava vastaus....

Ja sitte vielä painotan ihmisille, että käykää oikeasti ensin siellä optikolla, ennen kuin tungette niitä piilareita silmiinne! Sieltä saa hyviä neuvoja (nimim. katseli viikonloppuna kuinka eräs ei osanut laittaa piilaria silmään tai sieltä pois, eikä ollut ikinä kuullut että piilareiden pitää olla oikein päin ;_; (samainen ihminen oli pari viikkoa sitten useamman tunnin toinen piilari väärinpäin silmässä))

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ti Loka 09, 2012 13:06

Yokiri kirjoitti:Mulla on se ongelma piilareiden kanssa, että käytän niitä muutenkin koko ajan ja mulla on uskomattoman huono näkö (-8.00). Enkä ole onnistunut löytämään piilareita, jotka olisi niin kovilla vahvuuksilla (siis shokkipiilareita, mitä yleensä tarvitsisin), korkeintaan oon löytäny -4.00 ja jo ne ovat aivan uskomattoman hintaisia verrattuna sellaisiin joissa ei ole vahvuuksia. Yleensä siis menen omilla hailakan sinisillä silmilläni ja vain oikein erikoisten väristen silmien kohdalla käytän piilareita (esim. Preussin punaiset (häiritsee suunnattomasti, jos törmään vihreä tai sinisilmäiseen Preussiin, joten käytän itsekkin piilareita)), mutta silloin joudun käyttämään myös silmälaseja, joka pilaa hahmon kokonaisuuden (ja jos vielä unohdan ottaa ne pois, kuten Traconin pukukilpailun yhteiskuvassa kävi (nolotti ja harmitti kun tajusi, että jokin on pieles, mähän nään)).
Oletko käynyt katsomassa Pinky Paradisessa? K.o. paikka tarjoaa joissain piilareissa jopa -10.00 ja usein on ainakin -7.00 linssejä tarjolla. Laadukkaita piilareita ja erittäin yksinkertainen ja luotettava paikka tilata.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ti Loka 09, 2012 22:10

Crimson kirjoitti:
Yokiri kirjoitti:Mulla on se ongelma piilareiden kanssa, että käytän niitä muutenkin koko ajan ja mulla on uskomattoman huono näkö (-8.00). Enkä ole onnistunut löytämään piilareita, jotka olisi niin kovilla vahvuuksilla (siis shokkipiilareita, mitä yleensä tarvitsisin), korkeintaan oon löytäny -4.00 ja jo ne ovat aivan uskomattoman hintaisia verrattuna sellaisiin joissa ei ole vahvuuksia. Yleensä siis menen omilla hailakan sinisillä silmilläni ja vain oikein erikoisten väristen silmien kohdalla käytän piilareita (esim. Preussin punaiset (häiritsee suunnattomasti, jos törmään vihreä tai sinisilmäiseen Preussiin, joten käytän itsekkin piilareita)), mutta silloin joudun käyttämään myös silmälaseja, joka pilaa hahmon kokonaisuuden (ja jos vielä unohdan ottaa ne pois, kuten Traconin pukukilpailun yhteiskuvassa kävi (nolotti ja harmitti kun tajusi, että jokin on pieles, mähän nään)).
Oletko käynyt katsomassa Pinky Paradisessa? K.o. paikka tarjoaa joissain piilareissa jopa -10.00 ja usein on ainakin -7.00 linssejä tarjolla. Laadukkaita piilareita ja erittäin yksinkertainen ja luotettava paikka tilata.
Oo, kiitos tosi paljon, pelastit mun muuten huonon päivän <3

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » To Loka 18, 2012 13:21

Mä en oo vielä käyttänyt piilareita cosplayssa, koska a) en omista yksiäkään piilareita ja b) moni cosseistani on ollut sellaisia, että omien silmieni väri on suunnilleen samanlainen kuin hahmolla. Mun mielestä piilareiden käyttö cossissa ei ole kovin tärkeää, ellei hahmolla ole tyyliin punaiset silmät jne. Silloin mulla ainakin pistää silmään, jos hahmolla onkin siniset silmät.

Mulla on onneksi hyvä näkö eli en tarvitse vahvuuksia piilareissa~ Seuraavaa cossiani varten olen kyllä suunnitellut hankkivani ruskeat piilarit, koska olen muutenkin suunnitellut hankkivani joskus ruskeat piilarit ja hahmollakin on ruskeat silmät, joten miksi ei? :D
please release me before breaking

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Su Loka 21, 2012 21:43

En tiedä onko joku jo tämän sanonut(anteeksi, en jaksannu ihan koko ketjuu selata), mutta Naruto sarjan cossaajille sen verran että Suomest saa iha kohtu hintaa Sharinganit, kun seikkailin tässä sivuilla, ja itelleki aika järkytys oli, mutta esim Pilailupuoti myy perus Sharingania nimellä "Sasuke eye" ja EMP myy Sasuken ja Kakashin Mangekyoota, vaikkakaan ei tietenkään oikeilla nimillään. ^-^
Resident Evil <3

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Su Loka 21, 2012 23:27

CissyDella kirjoitti:En tiedä onko joku jo tämän sanonut(anteeksi, en jaksannu ihan koko ketjuu selata), mutta Naruto sarjan cossaajille sen verran että Suomest saa iha kohtu hintaa Sharinganit, kun seikkailin tässä sivuilla, ja itelleki aika järkytys oli, mutta esim Pilailupuoti myy perus Sharingania nimellä "Sasuke eye" ja EMP myy Sasuken ja Kakashin Mangekyoota, vaikkakaan ei tietenkään oikeilla nimillään. ^-^
Jep, mutta näin on ollut vasta vähän aikaan, kun mä tein Kakashi cossini, ainut mahollisuus saada sharingan piilari oli tilata ulkomailta...

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Pe Tammi 04, 2013 13:17

Ihan mielenkiinnolla täällä kyselen, että ketkä kaikki ovat tilanneet youknowit.com nimisestä nettimyymälästä piilolinssejä? Onko piilolinsseissä ollut jotain ns. häikkää?

Kyselen ihan sen takia, että olen itse ollut youknowit.com'in huonojen piilolinssien uhri. Olen tilannut kyseisestä liikkeestä n. 4 piilolinssit, joista kolmesta hain korvausta (yhdestä jopa sain). Olen tilannut youknowit.com'ilta mm. kahdet punaiset piilolinssit. Ensimmäiset aiheuttivat 4-5 tunnin jälkeen sumeutta näkökentällä ja jo 7 tunnin jälkeen en enää nähnyt mitään muuta kun ns. sumua (kaverit joutuivat kirjaimellisesti taluttamaan minut kotiini). Toiset punaiset piilolinssini taas menivät hajalle silmissäni (sain onneksi otettua ajoissa pois, ennen kun tapahtui mitään pahempaa damagea). Ja kerran myös tilasin heiltä harmaat piilolinssit, mutta en voinut pitää niitä linssejä kun about 30 minuuttia ennen kun silmiäni alkoi särkeä(näistä sain sen korvauksen).
Näitten ”tapauksien” jälkeen olen alkanut boikotoimaan kyseistä nettimyymälää.

Olen kuullut, etten olisi ainoa "uhri" youknowit.com'illa. Mutta halusin juuri siksi kysellä onko ihmisillä omia huonoja kokemuksia kyseisen liikkeen piilolinsseistä?

FankiKitsune

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » Pe Tammi 04, 2013 20:05

Mä olen myös youknowit:n uhri. Ensimmäisistä linsseistä mitkä sieltä ostin, toinen kirveli aivan mielettömästi silmää, eikä se myöskään pysynyt kunnolla paikoillaan. Tilasin toiset ja näistäkin toinen ei pysynyt kunnolla, no ajattelin sitten että mullahan on kaksi hyvää linssiä ja kaksi huonoa, joten käytän niitä hyviä. Oispa olluki noin, heti huomasin toisessa "hyvistä" olevan halkeamia ja roskiinhan se meni. :roll: Se ainut hyvä ei sitten loppujen lopuksi sekään pysynyt hyvin silmässä...
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Pe Tammi 04, 2013 20:52

Njaah... Itte ostan piilarini iha tyyliin Cybershopista tai Morticiasta. Kohtuuhintaisia ja hienojakin vielä. Tosin käytän piilareita muutenkin aika paljon, siis värillisiä. Ku omat silmät on sellaset haaleenvihreet nii joku on joskus kysyny et miks sulla ei oo iiristä ku on kaukaa kattonu. Sopivassa valossa nimittäin hävää sekin vähä pigmentti... Omistan ehkä noin kymmenet tai vähän yli piilarit. Alunperin ihan ihan ekat ostin cossia varten (punaset) ja sen jälkeen oon keräilly eri värejä vähän sieltä ja täältä ja aina ku oon miettiny cossia tehdessä, että "Hetkinen, minkäs väriset ne sen silmät olikaan?" nii yleensä väri löytyy valmiina varastosta. =) (Vaikka kylhä ne vanhoiks menee, mut yleensä ostan samanväriset heti ku vanhat on käyttökelvottomat)

Ja tähän sharingan asiaan... Cybershopissa myydään ihan Itachin Mangekyouta ihan nimella sharingan ja Sasuken Mangekyouta nimella Red Star, jos jotakuta kiinnosti.
Cyber on muutenkin siitä hyvä että sieltä ostettaessa saa neuvot kaupanpäälle. Eli myyjä siis kertoo kaiken tarvittavan ja antaa vielä ohjelappusenkin mukaan eikä varmasti voi mennä pieleen. (Sen verran tyhmänkestävät neuvot oli kun ekaa kertaa ostin...)

Itte en oikeen koskaan oo harkinnu piilareiden ostamista netistä... Jotenki ne kuuluu asioihin, jotka ostan ihan liikkeestä itestään, jostain kumman syystä.

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » La Tammi 05, 2013 13:25

Piilolinssit ovat yleisessä käytössä niitä jotkut käyttävät joka päivä tai sitten ei. Ainakin cossaamisessa piilolinssit ovat hyvin käytännölliset ja valitseman hahmon cossaaminen on paljon helpompaa (hahmo joka ei käytä silmäsilmälaseja). Useat silmälasiliikeet myyvät piilolinssejä ihan edulliseen hintaan, tietenkään hinta ei ole mitään satoja euroja. Toki piilolinssejä löytyy myös verkkokaupoista edullisin hinnoin. Omasta mielestäni piilolinssit eivät ole turhia vaan suorastaan hyvin yleiset kaikissa tilanteissa esim. cosplay
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » Ma Touko 06, 2013 19:42

Kummat piilolinssit kannattaisi tilata, jos hahmon söpöyttä pitäisi jäljitellä: circle lensit vai ihan tumman ruskeat linssit? Itselläni on vihreät silmät eikä se mielestäni oikein sovi cossiin, hahmolla kun on vähän punaruskeat isot silmät. Mutta kumman kannalla olette, meneekö circle lensit vähän liian pitkälle, kun muokkaavat silmää aika paljon vai ovatko ruskeat liian tavalliset? Mielipiteitä?

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Ma Touko 06, 2013 23:34

saogin kirjoitti:Kummat piilolinssit kannattaisi tilata, jos hahmon söpöyttä pitäisi jäljitellä: circle lensit vai ihan tumman ruskeat linssit? Itselläni on vihreät silmät eikä se mielestäni oikein sovi cossiin, hahmolla kun on vähän punaruskeat isot silmät. Mutta kumman kannalla olette, meneekö circle lensit vähän liian pitkälle, kun muokkaavat silmää aika paljon vai ovatko ruskeat liian tavalliset? Mielipiteitä?
Söpöyden nimissä sanoisin että circle lensit.
Circle lensit näyttävät tosin paremmilta jos meikkaa vähän normia enempi (esimerkki). Riippuen linssien koosta tottakai, 14.0-14.5 menevät ihan normimeikeillä, kun taas 14.8-15.0 jo vaati vähän enemmän. Tosin sekin riippuu ihan omasta silmästä ja siitä että mikä kenenkin mielestä näyttää hyvälle.
Toivottavasti olin edes jotenkin avuksi. uvu

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » Ti Touko 07, 2013 08:44

Kyllä olit avuksi, en edes tiennyt että niitä on erilaisiakin. Siis eri kokoisia. Enköhän kuitenkin tilaa noi circle lensit, asuun kuitenkin kuuluu ihan hyvä määrä silmämeikkiä niin jos piilarit vähän edesauttaisivat sitä. x) Onko näitä circle lensejä muuten vain tietyn värisinä? Mistä te yleensä tilaatte näitä, tuolta Pinky Paradisesta vai jostain muualta? Niin ja tarvitsen tosiaan sellaiset linssit, joissa on vahvuudet. Vähän enemmän ne maksaa kuin normilinssit, mutta haluan nyt panostaa kunnolla tähän kokonaisuuteen. ^^

Muoks: Kävisiköhän tällaiset? Eikö nämä juuri pyöristä silmiä? Oma väri kyllä näkyy, minun tapauksessani vihreä, mutta en tiedä haittaako se. Hahmo on nuori, söpö tyttö ja omistaa suuret punaruskeat silmät, toimisikohan nämä siinä tapauksessa?

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » Ti Touko 07, 2013 12:25

saogin kirjoitti:Kyllä olit avuksi, en edes tiennyt että niitä on erilaisiakin. Siis eri kokoisia. Enköhän kuitenkin tilaa noi circle lensit, asuun kuitenkin kuuluu ihan hyvä määrä silmämeikkiä niin jos piilarit vähän edesauttaisivat sitä. x) Onko näitä circle lensejä muuten vain tietyn värisinä? Mistä te yleensä tilaatte näitä, tuolta Pinky Paradisesta vai jostain muualta? Niin ja tarvitsen tosiaan sellaiset linssit, joissa on vahvuudet. Vähän enemmän ne maksaa kuin normilinssit, mutta haluan nyt panostaa kunnolla tähän kokonaisuuteen. ^^

Muoks: Kävisiköhän tällaiset? Eikö nämä juuri pyöristä silmiä? Oma väri kyllä näkyy, minun tapauksessani vihreä, mutta en tiedä haittaako se. Hahmo on nuori, söpö tyttö ja omistaa suuret punaruskeat silmät, toimisikohan nämä siinä tapauksessa?
Kyllä niitä on eri värisiä ja kokoisia, ja ainakin Pinky Paradisen lisäksi Honey Colorista saa joitain linssejä vahvuuksilla.
Ja kyllä, tuollaiset linssit missä on tumma ulkoreunus on tarkoitettu saamaan silmä näyttämään vähän isommalta, ja koska ne ovat mustat niin eipä omaa silmänväriä sieltä hirveästi tunnista ellei ihan läheltä tule katsomaan. Mutta tietenkin koska kyse on omasta puvustasi niin voit tehdä ihan niinkuin parhaaksi näet.
Tosin jos et ole ennen piilareita hirveästi käyttänyt niin ei kannata heti kokeilla ihan suurimpia kokoja. uvu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”