Kaavat

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Sei

Re: Kaavat

Viesti Kirjoittaja Sei » Ma Joulu 03, 2012 10:52

^Joo, ihan suorakaiteesta olen itse tehnyt. Huomioi leveydessä käännökset ja pituudessa laskokset, ilman mittoja on paha sanoa kuinka pitkä kappaleen tulisi olla. :D Tee siitä kuitenkin ihan reilun pituinen, koska kohottavan tyllihameen laskokset syö kangasta ihan kunnolla. Itse kun tein puuvillaiselle kellohameelle alushametta niin kaksi kerrosta riitti kohottamaan juuri sopivasti. En muista kuinka paljon lopulta käytin kangasta, mutta ostin 3 metriä tylliä ja siitä jäi yli aika paljon.

mini-Shira

Viesti Kirjoittaja mini-Shira » Ti Joulu 18, 2012 23:28

tarttisin apua: oon puheutumassa penkkareihin rukiaks (rukia kuchiki bleachista, varmaan lähes kaikki tietää), mutta tarttisin hakaman kaavat. tai ees jonkunnäköisen kuvan, miltä ne näyttää avattuna. en ole nimittäin nähnyt ikinä aitoja hakamahousuja niin että olisin päässyt niitä tutkimaan. ompeleminen ja kuosittelu ei oo ongelma, mutta kun edes tiedä, mitä kuositella! O.o

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » La Joulu 22, 2012 03:22

mini-Shira kirjoitti:tarttisin apua: oon puheutumassa penkkareihin rukiaks (rukia kuchiki bleachista, varmaan lähes kaikki tietää), mutta tarttisin hakaman kaavat. tai ees jonkunnäköisen kuvan, miltä ne näyttää avattuna. en ole nimittäin nähnyt ikinä aitoja hakamahousuja niin että olisin päässyt niitä tutkimaan. ompeleminen ja kuosittelu ei oo ongelma, mutta kun edes tiedä, mitä kuositella! O.o
Kun itse tein aikoinani nämä housut Shuuhei Hisagille, tein vain toodella isot housut ja niihin vekkejä :3. Voin laittaa housujen käännöksistä kuvia uuden vuoden jälkeen, kun saan ne käsiini (ovat tällä hetkellä 400 km päässä Oulussa -_-")

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » La Joulu 22, 2012 10:44

mini-Shira kirjoitti:tarttisin apua: oon puheutumassa penkkareihin rukiaks (rukia kuchiki bleachista, varmaan lähes kaikki tietää), mutta tarttisin hakaman kaavat. tai ees jonkunnäköisen kuvan, miltä ne näyttää avattuna. en ole nimittäin nähnyt ikinä aitoja hakamahousuja niin että olisin päässyt niitä tutkimaan. ompeleminen ja kuosittelu ei oo ongelma, mutta kun edes tiedä, mitä kuositella! O.o
Kannattaa käydä jossain budoliikkeessä kattelemassa. (Jos Helsingin suunnalla vaikutat nii ainaki hämeen kadulla on kaks) Sieltä sais käytännön mallin hypisteltäväksi ja tutkittavaksi.

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ma Joulu 31, 2012 19:15

Toivottavasti tätä ei ole kukaan vielä kysynyt... Jos on, luotan, että ohjaatte minut oikean vastauksen äärelle (;

Elikkä siis, suunnitelmissa olisi joskus tässä väsätä Juvia Loxarin Fairy Tail -asu. Tällä hetkellä kuitenkin pähkäilen tuota hametta: edessä näkyvä sininen osa on ilmeisesti ikään kuin "alempana" kuin hameen valkea kangas. Onko tällaista mitenkään mahdollista tehdä ilman, että ompelee kokonaan erillistä sinistä hametta tuohon alle, johon sitten kiinnittäisi toisen, valkean kankaan. Olisi kiva saada vähän näkökulmia siihen, miten te tällaista lähtisitte tekemään : )
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Cemiru

Viesti Kirjoittaja Cemiru » Ke Touko 08, 2013 12:25

Oon laiska enkä jaksa kahlata (ainakaan vielä) keskustelua läpi, joten niin. Kuitenkin. Homura on jotenkuten nyt hoidossa ja haluisin vielä tehdä toisen cossin samaiseen coniin, ja Kirikishou, Rozen Maidenista (vai miten kirjoitetaan & laitan kuvan kun pääsen koneelle) olisi suunnitelmissa. Mutta miten ihmeessä saan oikeen muodon siihen paita osaan? Oon tähän mennessä tehnyt pelkästään suoria, rypytyksettömiä asuja joten apuja kaivataan. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”