Kengät

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Gumimon09

Re: Kengät

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ti Huhti 03, 2012 18:32

Nyt alkaa meikäläiseltäkin olla ideat vähissä. Eli miten tehdä tämmöset tossut niinku tällä pikku Malikilla? Tarkotuksena olisi siis cossata pikku Yami Malikia(erohan on vain hiuksissa).

Rewigaro

Viesti Kirjoittaja Rewigaro » Ma Huhti 30, 2012 13:56

Tarvitsisin mielipiteen että minkälaiset kengät Brave10:nin Saizoulle teen? Sillähän on pelkät sandaalit, tai välillä tuntuu ettei sillä ole edes niitäkään vaan pelkät sukat, mutta sukkasillaan en kyllä lähde coniin seikkailemaan =D Olisko pelkät tavalliset mustat varvassandaalit ihan ok?

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ti Touko 22, 2012 10:20

Apuaaaaaaaaaa.

Mä en ole ikinä ennen tehnyt/muokkanut cosseille kenkiä koska aina on löytynyt close-enough valmiina. Mutta nyt on kenkäongelma. xD Elikkäs elikkäs, Desuconiin olen cossaaamassa semmoista ultimate obscure hahmoa nimeltään Ichito ja mulla on tyyliin kaikki muut tiedossa että miten teen paitsi tuota, err... sen kengät... I don't even. Siis yhen semmoisen skissin mukaan ne pitäis olla jotku tyyliin jika-tabit mutta ei ne nyt minusta semmoisilta näytä sit yhtään. Tulee jotku keijutossut mieleen ku sillä on tommoinen nouseva ihme kärki ja mulla ei oo hajuakaan miten mä sen teen... valaistusta kaipaisin kipeästi ku Desuun ei ole enään kovin kauan aikaa. Kiitos.
Rewigaro kirjoitti:Tarvitsisin mielipiteen että minkälaiset kengät Brave10:nin Saizoulle teen? Sillähän on pelkät sandaalit, tai välillä tuntuu ettei sillä ole edes niitäkään vaan pelkät sukat, mutta sukkasillaan en kyllä lähde coniin seikkailemaan =D Olisko pelkät tavalliset mustat varvassandaalit ihan ok?
Itse en ole Saizoun kenkiä paljon katsellut mutta ainaki minusta mustat varvassandaalit olisivat ihan yees hänelle!

PS. tuun bongamaan Animeconissa! Itse meinaan cossia Brave 10:nin Datea joskus luultavasti ensvuoden alussa.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Sei

Viesti Kirjoittaja Sei » To Loka 25, 2012 13:49

Tönitäänpäs kenkäketjua vähän ylöspäin täällä.

Mistä olisi mahdollista löytää mahdollisimman korkeapohjaiset pleaserkengät suht järkevään hintaan? Ebayta on selattu usean sivun verran, ja olen tutkinut muitakin nettikauppoja jonkin aikaa tuloksetta. Ongelmana lähinnä hinnat jotka hipovat parhaimmissa tapauksissa yli sataa euroa ja toimitus. Liike josta kengät haluaisin tilata ei lähetä niitä Suomeen, ja tätä on tullut manailtua jo ihan tarpeeksi. Kenkien tulisi olla mielellään vähintään 7.5 tuumaa (noin 19 cm) korkeat. Kengässä ei tarvitse olla vartta vaan joku remmiläpyskäjuttu joka pitää sen suurinpiirtein jalassa kiinni riittää, koska rakennan kenkään sitten itse muut tarvittavat kiinnityssysteemit. Plus pleaserit joissa ei ole sen kummempia varsia tai hienouksia ovat halvempia. 8|

Eli siis te jotka olette jumalattomia horobootseja aiemminkin tilailleet/tiedätte mistä sellaiset voisin hankkia, ilmiantakaa itsenne minulle. Kiitos. XD

Fujiapple

Viesti Kirjoittaja Fujiapple » To Loka 25, 2012 17:27

Hei,mistä saisi ostettua pitkille saappaille kengännauhat?
kun tarvitsisin vähintään 130cm. nauhat(pitemmätkin käy) mieluiten mustat.
Oopperasta saapuu pakkoruotsia puhuva natsi - Rauno Repomies

Sei

Viesti Kirjoittaja Sei » To Loka 25, 2012 21:00

Hei,mistä saisi ostettua pitkille saappaille kengännauhat?
Superpitkiä kengänauhoja löytyy esim. urheiluliikkeistä kun kysyt luistinten nauhoja. Tuskin sillä mitään väliä on kummille ne on tarkoitettu, kunhan ovat oikean pituiset. :D

FankiKitsune

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » Pe Loka 26, 2012 13:05

Ite kävin ihan nauha- ja nappikaupasta ostamassa polvenkorkuisiin maihareihini nauhat.
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ma Tammi 14, 2013 14:11

En tiiä oonko sokee mut en ainakaan huomannu et tätä ois kysytty. Oon siis tekemässä nahkapäällystettä ja pidennystä kenkiin. En voi nyt kännykällä kirjotellessa googlata kuvaa mutta kengät yltää siis yli polvien eikä ne oo täten hirveen tukevat vaan melko taipuisat. (hahmo on Snake sarjasta Kuroshitsuji) Mietin vaan tässä että miten saisin tuon nahkan niin kireäksi että sinne ei jää paljon ilmaa väliin. :P Kellään kokemuksia tän tapaisten kenkien teosta?
There is no spoon.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » To Tammi 17, 2013 21:51

Noniin, siis olisin cossaamassa FF IX Viviä ja kengät niin... Tollasii vanhanaikasii kenkiä kun ei tunnu olevan missään, niin miten sellaiset saisi muokattua, vai tietääkö joku paikan josta niitä voisi ostaa?
Ja hahmohan näyttää tältä jos joku ei tiedä.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Ma Helmi 11, 2013 01:37

Tietääkseni kukaan ei ole kysynyt tätä joten..:
Mistä kannattaa ostaa zori/草履 tai waraji/草鞋 sandaalit? Olen tutkinut eBayn myyntejä, mutta yleisesti sandaalit näyttävät huonolaatuisilta tai niitä ei myydä jalkani koolle (40-41).

Kiitän jo näin etukäteen.

Eringo

Viesti Kirjoittaja Eringo » Ma Helmi 11, 2013 15:36

Ajattelin kysäistä sellaista mitä materiaalia minun kannattaisi käyttää näihin kenkiin. Ajattelin käyttää pohjana vanhoja UGGien tapaisia mustia talvisaapikkaita, mutta kankaalla tuota varmasti täytysi lähteä päällystämään, mutta millainen kangas olisi hyvä? Ja mistä te tekisitte nuo ruusukkeet noihin kenkiin? Itselläni oli ajatus että voisin puupahvista sellaiset leikata, mutta en ole ihan 100% varma sopiiko puupahvi sellaiseen käyttöön. Kertokaa toki mielipiteitä ja hyviä ideoita ^^
Blogi // dA // Fanfiction // Galleria // Cosplay.com

Cossit 2013:
Desucon Frostbite: Inuyasha (movie 3)
Desucon: Daesung (Monster), Zero Kiryu, Usami Akihiko, Sebastian (Black) Michaelis

Shiymi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiymi » To Touko 23, 2013 14:21

Haluaisin kovasti cossata Nier:n Devolaa mutta miua huolestuttaa nuo kengät useammastakin syystä.
1. Miulla on luonnostaan hirveät lättäjalat, joten on vaikeaa löytää normaalejakin kenkiä jotka ei olisi liian kapeita. Saati sitten korkokenkiä >__>
2. En ole koskaan 18 vuoden aikana käyttänyt korkkareita + hyvin huonokuntoiset nilkat = hyvin nopeasti kävelykyvytön.

Mietin siis olisiko kovakin synti käyttää muunlaisia kenkiä. Kuinka paljon yleensäkään cossaajien kenkiä katsotaan?
http://www.youtube.com/user/Shiymi

I can be your friend and all, but if you fuck with me, or GAKO-family, I will not hesitate to set you on fire. :3

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » La Touko 25, 2013 19:34

Shiymi kirjoitti:Haluaisin kovasti cossata Nier:n Devolaa mutta miua huolestuttaa nuo kengät useammastakin syystä.
1. Miulla on luonnostaan hirveät lättäjalat, joten on vaikeaa löytää normaalejakin kenkiä jotka ei olisi liian kapeita. Saati sitten korkokenkiä >__>
2. En ole koskaan 18 vuoden aikana käyttänyt korkkareita + hyvin huonokuntoiset nilkat = hyvin nopeasti kävelykyvytön.

Mietin siis olisiko kovakin synti käyttää muunlaisia kenkiä. Kuinka paljon yleensäkään cossaajien kenkiä katsotaan?
Minä olen sitä mieltä, että omia jalkojaan ei kannata pilata. Jos ei jotain kenkiä voi käyttää, niin älä laita niitä jalkaasi koko conin ajaksi. Itse olen kärsinyt huonojen kenkien takia ja sitä en toista kertaa tee. Minä en kauheasti kenkiä katsele, enemmän sitä pukua. Valitsemasi hahmo on kuitenkin sellainen, että housujen lahkeet peittävät kengät hyvin, niin kukaan ei tiedä onko sinulla korot vai ei. Jos korkokenkien käyttö johtaa kävelykyvyn menettämiseen, en suosittele missään tapauksessa niiden käyttöä. Uskon että halaut mieluummin nauttia conista, kuin pilata sen kivulla ja sillä, että et pääse liikkumaan. Cosplayssakin kannattaa olla maalaisjärki mukana, ei tämä ole sellaista touhua, että tämän takia pitää omalla terveydellään leikkiä. Muistetaan pitää hauskaa ja mennään oman kropan ehdoilla :D

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Pe Heinä 05, 2013 22:30

Minulla on nyt onkelman poikanen (ei tosin kiireinen sellainen)

Olen tekemässä Cloud cossia Crisis core versiona ja ongelmani koskee kenkien väriä.
Eli omistan kengät, jotka toisivat sellaiset 8cm lisää pituutta mitä tarvitsen Cloudin pituuteen. Ne ovat muutenkin saman näköiset kuin nuo, mutta mustat.

Onko siis mitään keinoa tehdä mustista kengistä väliaikaisesti ruskeat? Olen ajatellut päällystä, mutta pohjat ovat kanssa mustat, ja se peittäisi kengän muutenkin, joten en oikein syttynyt idealle. Muita ratkaisuja ei oikein tullut mieleen, joten Help, anyone?

Zoroporo

Viesti Kirjoittaja Zoroporo » Su Heinä 07, 2013 03:57

Oisko mitää ideaa miten saisin tehtyä/ostettua tollaset http://www.cosplayshopper.com/one-piece ... play-shoes kengät o:

//Tuolta en ees viitti tilata, koska liian kalliit mun budjetille. :D

//Unohtakaa!! En tarvitse enään apua :D
Tääl ei vissii voi poistaa viestejä tai en ainakaa ite osaa.. :o
Tracon 2013-Hetalia Saksa cossi(joskunhan saan sen valmiiks :D)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”