Kengät

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

BanaaniMiku

Re: Kengät

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ti Loka 19, 2010 16:33

Ofoli~ kirjoitti:Mistä materiaalista voisi tehdä Bleachin shinigamien sandaalit? -> http://www.mycuteshop.com/images/store/ ... andals.jpg
Ajattelin joihinkin läpysköihin solmia paalinarua tms, mutta mikä olisi tarpeelsi vahvaa pohjaksi?
Luultavasti ihan normaali pahvi käy hyvin, vaikkei ehkä siltä vaikuta, mutta se kestää esim. jos laitat monta kerrosta pahvia kuitenkin ohuesti niin eiköhän se siitä sitten :)
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Ti Marras 16, 2010 21:22

Ofoli~ kirjoitti:Mistä materiaalista voisi tehdä Bleachin shinigamien sandaalit? -> http://www.mycuteshop.com/images/store/ ... andals.jpg
Ajattelin joihinkin läpysköihin solmia paalinarua tms, mutta mikä olisi tarpeelsi vahvaa pohjaksi?
Itse toimisin niin että ottaisin varvastossut ja ottaisin siitä ne narut pois, ja korvaisin ne tuolla siun narulla. Sitten liimailisin sitä narua läpysköjen sivuun ja ulkoreunoihin että kun sen pistäisi jalkaan ei enään alkuperäistä varvastossua näkyisi.
(ei siis kokopohjaan. Saattaa tuntua ikävältä + jää mukavat jäljet)

Muistakaa ihmiset että saksia voi käyttää kun toimii varvastossujen kanssa, eli kuin noissa näyttää olevan vähän suipot takaosat, niin sakset vaan käyttöön : D

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Pe Maalis 25, 2011 22:27

Mikäs mahtaisi olla paras tapa maalailla mustista nahkasaappaista ruskeita?

Thalionkalwen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » Su Maalis 27, 2011 01:51

Spray-maali tulee mieleen. Ei ainakaan mitkään läpikuultavat nahkavärit käy. Joku akryylimaalikin saattaisi olla, mutten tiedä miten hyvin pysyvät pidemmän päälle.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

Regi

Viesti Kirjoittaja Regi » Ma Huhti 04, 2011 23:34

Kuinka tehdä Altairin kengät? 81 http://i585.photobucket.com/albums/ss29 ... ltair2.jpg

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ke Huhti 06, 2011 16:17

Regi kirjoitti:Kuinka tehdä Altairin kengät? 81 http://i585.photobucket.com/albums/ss29 ... ltair2.jpg
Minä tekisin niin, että menisin ja ostaisin ruskeaa (teko)nahkaa ja tekisin siitä shoecoverit. Voisit esimerkiksi lakanakankaalla mallata, minkälaisia paloja sinun pitää leikata (laitat vaan sen kankaan kengän päälle ja laitat muotoon ja leikkelet kunnes vaikuttaa hyvältä). Noita yksityiskohtia varmaan voisi maalata tai jotain, en kuvasta oikein saa selvää että miten ja mistä ne on muka tehty.

Lio

Viesti Kirjoittaja Lio » Ma Touko 16, 2011 12:40

Mietin tässä, että miten tekisin Lamenton Konoen kengät?
Suht helpoilta näyttää, mutta pitäisikö tehdä shoecoverit vai lähteä maalailemaan? Kumpi on helpompi vaihtoehto?
Löysin jo sopivat kengät parilla eurolla, mutta mietinnän alla on vielä, miten alan työstämään niitä.
trollaan sut. <3

PANCAKEBOY

Viesti Kirjoittaja PANCAKEBOY » La Kesä 11, 2011 22:25

kertoisko joku viisas et voiks mustiii creepersei ->http://www.wicked.fi/images/uploads/Creeper-402-BLE.jpg värjätä valkosiks millään tapaa? (siis nahkaosast puhun) +Luulen et tämä 'nahka' on tekonahkaa:o
ja sitte et ku toi pohja on mun kengis valkone, ni millä sen värjäys kannattais/onnistuis?

destine

Viesti Kirjoittaja destine » Ma Joulu 26, 2011 16:35

Olisi pieni ongelma. Olen etsinyt varvassandaaleja mutta vielä ei ole tullut esille. Frostbiteen mennessä pitäisi saada ninjan kengät tehtyä, mihin varvassandaalit soveltuisivat pohjaksi loistavasti. Mikäli varvassandaaleja ei löydy (niitä yhä etsin), niin onko jollain joku idea, mistä voisin kengät tehdät? Mietin jo, että pohjallisia muotoilemalla. Mutta huolena on tietysti se, että on talvi enkä halua kaatua liukkaiden pohjien vuoksi. Mikä neuvoksi?
WD Cosplay | Destine Cosplay | Deviant destinette
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
- Andre Gide

Delectantne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Delectantne » La Maalis 10, 2012 21:36

http://rmart.org/45546/Src/825399d61b19 ... 14d9d7.png
http://images2.fanpop.com/image/photos/ ... 0-1024.jpg
Tarkoituksenani olisi ensi kesänä cossata Rozen Maidenin Kirakishouta ja nuo kengät vähän mietityttää... En usko että tuollaisia saappaita mistään kovin helposti löytyy eikä niiden tilaaminen jostain kuullosta kovin houkuttelevalta. Äiti ehdottikin että tekisin itse. Minulla ei kuitenkaan ole tästä yhtään kokemusta ja kaipaisin vinkkejä siitä miten saisin näin pitkät saappaat toteutettua kun on vielä nuo nauhatkin edessä...

Shoteharu

Viesti Kirjoittaja Shoteharu » La Maalis 10, 2012 23:23

Delectantne kirjoitti:http://rmart.org/45546/Src/825399d61b19 ... 14d9d7.png
http://images2.fanpop.com/image/photos/ ... 0-1024.jpg
Tarkoituksenani olisi ensi kesänä cossata Rozen Maidenin Kirakishouta ja nuo kengät vähän mietityttää... En usko että tuollaisia saappaita mistään kovin helposti löytyy eikä niiden tilaaminen jostain kuullosta kovin houkuttelevalta. Äiti ehdottikin että tekisin itse. Minulla ei kuitenkaan ole tästä yhtään kokemusta ja kaipaisin vinkkejä siitä miten saisin näin pitkät saappaat toteutettua kun on vielä nuo nauhatkin edessä...
Ehdottaisin ihan shoecovereita. Itse tein vähän vastaavat saappaat Yuffie-cossissa. Eli edestä auki olevat shoecoverit ja sitten vain sirkkoja ja nyöritys (luistinten nauhat osoittautuivat kivan pitkiksi ja toimiviksi). Yksi tuto covereihin esim täällä

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » Ti Maalis 13, 2012 20:22

Tiedustelisin tässä sellaista, että onko shoecovereita mahdollista yhdistää sandaaleihin?

Esimerkiksi tällaisiin? Täydelliset pohjat
Kenkien lopulliseksi muodoksi tulisi tällaiset pinkit nilkkurit.
Toinen vaihtoehto olisi kokeilla sivun 1 lopussa olevaa Elysen kenkienteko-ohjetta, joka jatkuu sivulle 2, mutta itselle jäi vähän hämäräksi miten nuo pahvipohjat tulisi muovittaa/vesitiivistää.

Kaupoista ja kirppareilta ei ole järkyttävää kyllä löytynyt muita kuin epäsopivia kenkiä (neljä kokoa liian isoja jne.)
Whoever said the pen is mightier than the sword obviously had a Death Note and not a lightsaber.

Gladstone

Viesti Kirjoittaja Gladstone » Ke Maalis 14, 2012 14:59

Fuy kirjoitti:Tiedustelisin tässä sellaista, että onko shoecovereita mahdollista yhdistää sandaaleihin?

Esimerkiksi tällaisiin? Täydelliset pohjat
Kenkien lopulliseksi muodoksi tulisi tällaiset pinkit nilkkurit.
Toinen vaihtoehto olisi kokeilla sivun 1 lopussa olevaa Elysen kenkienteko-ohjetta, joka jatkuu sivulle 2, mutta itselle jäi vähän hämäräksi miten nuo pahvipohjat tulisi muovittaa/vesitiivistää.

Kaupoista ja kirppareilta ei ole järkyttävää kyllä löytynyt muita kuin epäsopivia kenkiä (neljä kokoa liian isoja jne.)
Jos kyse on kuitenkin covereista, on hieman haastavaa lähteä rakentamaan pelkän jalkapöydän päälle tuota. Jos kuitenkin päädyt kyseisiin sandaaleihin, itse tekisin "rungon" softiksesta ja päällystäisin sekä tuon sandaaliosan että softiksen Gessolla. Lopullinen pinta kankaasta tai jostain mistä saa kengän muotoisen ja oikean värisen. Mutta tietenkin yksinkertaisempaa olisi jos löytäisit kengät, joita sitten voisit muokata.

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » Pe Maalis 16, 2012 00:18

Gladstone kirjoitti: Jos kyse on kuitenkin covereista, on hieman haastavaa lähteä rakentamaan pelkän jalkapöydän päälle tuota. Jos kuitenkin päädyt kyseisiin sandaaleihin, itse tekisin "rungon" softiksesta ja päällystäisin sekä tuon sandaaliosan että softiksen Gessolla. Lopullinen pinta kankaasta tai jostain mistä saa kengän muotoisen ja oikean värisen. Mutta tietenkin yksinkertaisempaa olisi jos löytäisit kengät, joita sitten voisit muokata.
Kiitokset ehdotuksesta, pitää kokeilla tuota softisratkaisua jos oikeat kengät pohjana jäävät vain haaveeksi. Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa saada tuo cossi valmiiksi, mutta ajattelin, että jos sitten kuitenkin täytyy alkaa säveltämään, niin parasta hankkia siihen neuvoja hyvissä ajoin^^
Whoever said the pen is mightier than the sword obviously had a Death Note and not a lightsaber.

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » Ma Huhti 02, 2012 19:05

Löydettyäni kirppikseltä juuri oikeanlaiset kengät covereiden pohjaksi, mieleen nousi vielä tällaista kysyttävää: millaisesta kankaasta saisi mokkakenkien näköiset kengät ja mikä olisi hyvä maali sellaiselle pinnalle?
Viereisestä Eurokankaasta löytyy ainakin jotain eläinkuoseja sekä perus sisustuskankaita, joilla ehkä saisi toivotun vaikutelman. Eläinkuosissa tosin on kuvioina pilkkuja ja viiruja, jotka pitäisi saada peittoon. Sisustuskankaissa taas on kyseenalaista kestävätkö ne cosplay -ulkokäyttöä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”