Propit (aseet, korut, korvat jne.)

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Leonhart
Viesti:

Gesso

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Kesä 19, 2008 11:57

Mistähän saisi kaikkein edullisimmin gessoa? Löytääkö sitä ihan askarteluliikkeistä vai tarvitaanko jokin erikoisempi kauppa?
Tässä on ArtShop-verkkokaupan Gesso, litran pönttö 11,90 €, onko kallis/normaalihintainen/edullinen?

Asiantuntijat, apuanne tarvitaan! ^^
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Lolita-sohvi

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.)

Viesti Kirjoittaja Lolita-sohvi » To Kesä 19, 2008 17:33

Mites saisin tehtyä mew berryn korvat?
PAljonko kangas maksais?
mitä kangasta?
Millä pysyis päässä?
Animecon VII: Azumanga Daioh!/Chiyo-chan

Wemppa
Viesti:

Re: Gesso

Viesti Kirjoittaja Wemppa » To Kesä 19, 2008 17:49

Leonhart kirjoitti:Mistähän saisi kaikkein edullisimmin gessoa? Löytääkö sitä ihan askarteluliikkeistä vai tarvitaanko jokin erikoisempi kauppa?
Tässä on ArtShop-verkkokaupan Gesso, litran pönttö 11,90 €, onko kallis/normaalihintainen/edullinen?

Asiantuntijat, apuanne tarvitaan! ^^
Ostin oman litran gessotörppöni Temperasta hintaan 8,40 e. Kyseessä tosin oli tarjous, joten en ole ihan varma onko mokoma mennyt jo ohi. o,o
| writing | to | reach | you |

Vigly

Viesti Kirjoittaja Vigly » To Kesä 19, 2008 18:12

Mitä "hyötyä" gessosta on?
Mietin tässä olisiko paperimassan päälle mitään millä jäljen voisi tasoittaa niin että se kelpaa pikkutarkalle tekijälleen. Osia on hiottu ja massaa lisätty on lisätty, mutta edeleen on niitä pienenpieniä epätasaisuuksia. Lopullinen maali on kiiltävä, joten epätasaisuudet näkyvät ikävästi.

Lolita-sohvi

Viesti Kirjoittaja Lolita-sohvi » To Kesä 19, 2008 18:16

Saisinko kysyä että mitä gesso edes on? Anteeksi, kun olen tietämätön, mutta aloitin Japaniharrastuksen vasta puoli vuotta sitten. Enkä ole ollut siinä niin aktiivinen.
Animecon VII: Azumanga Daioh!/Chiyo-chan

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Pe Kesä 20, 2008 11:26

Lolita-sohvi kirjoitti:Saisinko kysyä että mitä gesso edes on? Anteeksi, kun olen tietämätön, mutta aloitin Japaniharrastuksen vasta puoli vuotta sitten. Enkä ole ollut siinä niin aktiivinen.
Gesso on maalauspohjan (kangas tai esim. puupohja) pohjustusaine, imevä kipsipinta, jota käytetään ainakin öljyvärimaalauksessa. (Wikipediasta) Eli siis, esimerkiksi, kun olen aikeissa tehdä puisen miekan, ja haluan maalata sen, ajattelin pohjustaa sen ensin Gessolla, annan sen kuivua ja vasta sitten maalaan oikeat värit. Tulee paljon parempi tulos, kuin jos pelkästään maalaisin. :D Joten ei sinänsä ole mikään japaniharrastuksen elementti, vaan kuvataiteen.

EDIT/ Piti muuten kysyä, riittääkö tuo yksi litra kahden miekan pohjustamiseen? Toinen on metrin mittainen (kuva) ja toinen n. 160 cm (kuva).
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Michiko

Viesti Kirjoittaja Michiko » La Kesä 21, 2008 16:17

Lolita-sohvi kirjoitti:Mites saisin tehtyä mew berryn korvat?
PAljonko kangas maksais?
mitä kangasta?
Millä pysyis päässä?
Itse cossasin Mew Berryä Tampere kuplii-tapahtumassa.

Itse piti tehdä Berryn korvat, mutta aika pääsi loppumaan X3, mutta kyllä netistä pitäisi löytyä ohjeet.
Johtuu kankaasta, ostin kangaskaupasta tukevampaa kangasta korsettiin ja ohuempaa, mutta laskostuvampaa kangasta alaosaan (tein kappaleet erillään) ja hinnaksi taisi tulla n. 40 e.
Korvat olivat pannassa kiinni, ja peitin vain pannan hiuksilla. Eli: Kampasin kaikki hiukset eteen silmien päälle, panta päähän, ja sitten edessä olevat hiukset pannan yli takaisin taakse ja pinneillä kiinni, ei siis tämän vaikeampaa.^^
Surulliset silmät pystyvät muistamaan mutteivät puhumaan...

Teurastajaenkeli

Mistä käsiraudat?

Viesti Kirjoittaja Teurastajaenkeli » Ma Kesä 23, 2008 11:09

Ideana olisi tänä kesänä olevaan Animeconiin pukeutua Death Note teemaisesti, mutta koska olen varsinainen keltanokka näissä asioissa, turvaudun teihin. Jostain tulisi taikoa käsiraudat, enkä todellakaan osaa sanoa, että mistä. Sarjan tuntevat tietävät, että käsirautojen välissä oleva ketju on normaalia pidempi. Tässä tapauksessa noin muutaman metrin. Noin pitkän ketjun saan luultavasti ihan itse käsirautoihin lisätä, mutta mistä saan edes nuo itse "rannekkeet"?
Viimeksi muokannut Teurastajaenkeli, Ma Kesä 23, 2008 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Futoi yatsu
Viesti:

Re: Mistä käsiraudat?

Viesti Kirjoittaja Futoi yatsu » Ma Kesä 23, 2008 11:29

Erotiikkakaupoista voisi löytyä.

Teurastajaenkeli

Viesti Kirjoittaja Teurastajaenkeli » Ma Kesä 23, 2008 12:29

Paikkahan tuokin, mutta voi olla kieltämättä hauska näky nähdä tämmöinen tyllerö käsirautoja ostelemassa tuollaisista paikoista kuin sisälläni eläisi toinen minäni, varsinainen hardcore peto. :wink:
Muita ehdotuksia?

Kisu

Viesti Kirjoittaja Kisu » Ma Kesä 23, 2008 13:14

Oletko naamiaistarvikeliikkeistä katsellut? Ainakin Punanaamion weppisivujen mukaan heillä olisi käsirautoja (kategoriassa "pikkutuhmat hupilahjat").
Tampere Kuplii! 2015

Na-ni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Na-ni » Ma Kesä 23, 2008 15:48

Teurastajaenkeli kirjoitti:Ideana olisi tänä kesänä olevaan Animeconiin pukeutua Death Note teemaisesti, mutta koska olen varsinainen keltanokka näissä asioissa, turvaudun teihin. Jostain tulisi taikoa käsiraudat, enkä todellakaan osaa sanoa, että mistä. Sarjan tuntevat tietävät, että käsirautojen välissä oleva ketju on normaalia pidempi. Tässä tapauksessa noin muutaman metrin. Noin pitkän ketjun saan luultavasti ihan itse käsirautoihin lisätä, mutta mistä saan edes nuo itse "rannekkeet"?
Ihan lasten lelukaupoistakin löytyy käsirautoja, ihan metallisia yms. aidon näköisiä, ettei minnekään erotiikkakauppoihin asti tarvitse lähteä.
ナニ ♥ ジュホ, あいしてる よ はちみつ~
Don't let go of my hand.

nukkelapsi

Re:

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » Ma Kesä 23, 2008 22:53

Pulu- chan kirjoitti:Itselläni on nukkelapsi:n kanssa samalainen ongelma, aikaiseksi pitäisi saada
Oblivion http://i124.photobucket.com/albums/p21/ ... ion5cc.jpg
ja Oathkeeper http://i174.photobucket.com/albums/w93/ ... keeper.gif
vinkkejä, ehdotuksia ja omia kokemuksia otetaan kiitollisena vastaan ^^
Teen tuota Oblivionia laminaattieristeestä (kyllä, taas selvisi, pidän lattiasta). Siis sellaista styroksin tapaista levyä jota laitetaan laminaatti lattian alle vaimentamaan ääniä, pitämään lattian lämpimänä ym.
Ensin mittasin kuinka pitkän miekan teen, ja noin 80 cm paikkeilla se pituus on. Ensin tein kaksi keskuspalaa, jotka sitten kuumaliimasin yhteen (jos käytät liikaa liimaa, muovi sulaa!) ja sen jälkeen näitä kolmiulotteisempia paloja siihen päälle. Miekasta kannattaa tehdä mahdollisimman yhtenäinen, omani nimittäin heiluu ikävästi kahvan ja varren heikon liitoksen takia (oma moka). Sitten päällystän koko jutun kovettuvalla massalla (yritin ensin kylppäritiivistettä, ei pysynyt kiinni), ja maalaan. Tadah! Voin lisätä kuvia jos USB-kaapeli suostuu toimimaan.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Ti Kesä 24, 2008 08:33

Jahans, Dashi haki sitten postista peruukkinsa ennen juhannusta ja puvun ensimmäinen sovitus tapahtui eilen - kaikki on siis suhteellisen hyvällä mallilla siltä osin ja kohta pitäisi kaiketi lähteä työstämään Dion ainokaista pikku proppia, eli pientä hiuskorua, joka näkyy tässä kuvassa melko hyvin. Väriltään koru on kultainen ja kooltansa pieni, mutta koska en ole vielä saanut ratkaistua sen yhtälöä, haluan kysyä, josko tällä boardilla pyörivillä nuppusilla olisi jonkin sortin ideaa, miten sen voisi parhaiten toteuttaa. Melkein jo meinasin tilata pienen 4 euron pakkauksen sculpeyta Helsingistä, mutta ajattelin kuitenkin ensin konsultoida täällä.
Viimeksi muokannut Dashi, Ti Kesä 24, 2008 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Ti Kesä 24, 2008 12:41

Teurastajaenkeli kirjoitti:Ideana olisi tänä kesänä olevaan Animeconiin pukeutua Death Note teemaisesti, mutta koska olen varsinainen keltanokka näissä asioissa, turvaudun teihin. Jostain tulisi taikoa käsiraudat, enkä todellakaan osaa sanoa, että mistä. Sarjan tuntevat tietävät, että käsirautojen välissä oleva ketju on normaalia pidempi. Tässä tapauksessa noin muutaman metrin. Noin pitkän ketjun saan luultavasti ihan itse käsirautoihin lisätä, mutta mistä saan edes nuo itse "rannekkeet"?
Kaverini ja minä cossasimme Kikuconissa L ja Lightia ja meillä oli käsiraudat. Ostin meille Prisman lastenosastolta käsiraudat ja kaverini osti metrin kokoiset kettingit. Sen jälkeen poikasiimme käsi raudat kahtia toisistaan. Sen jälkeen kaverini äiti ja isä väänsivät lelukäsirautojen kettingit auki ja pistivät oikeat kettingit niihin kiinni vääntämällä. Ei se ole kuitenkaan vaikeaa ollut loppujen lopuksi. :D

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”