Apua kaavojen kanssa

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

hizu
Viesti:

Apua kaavojen kanssa

Viesti Kirjoittaja hizu » La Helmi 08, 2014 00:07

Suunnitteilla olisi Pandora Heartsista Jack Bezariusin asu ja tämä tulisi olemaan ihka ensimmäinen itse tehty cosplaypukuni (termistö ja kaikki ilmaukset eivät välttämättä ole ihan tuttuja vielä, kun keltanokka olen.. ^^" ). Ongelmana on kaavojen tekeminen, että tiedän ostaa tarpeeksi kangasta jne., joten osaisiko joku auttaa? Kaavat tarvitsisin takkiin.
Tarvittaessa lisätietoja saa kysyä~

Kiitos jo etukäteen, jos joku kykenee auttamaan! ^^
It cannot be seen, cannot be felt,
Cannot be heard, cannot be smelt.
It lies behind stars and under hills,
And empty holes it fills.
It comes first and follows after,
Ends life, kills laughter.

hizumus.deviantart.com

Mikichan

Re: Apua kaavojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ti Helmi 11, 2014 14:56

Suosittelen sinulle, kuten muillekin, että hanki Jokatyypin kaavakirjat (kaksi kirjaa). Niissä on hyvät peruskaavat ja paljon vinkkejä, miten niitä peruskaavoja muokkaamalla saa tehtyä vaikka minkälaista vaatetta. Näitä olen käyttänyt jokaisen cossini teossa ja tulen jatkossakin käyttämään. Kirjoissa on myös kankaan kulutus kerrottu, niin se auttaa kankaiden hankinnassa. Mitä googletin tuota hahmoa, niin noista kirjoista pitäisi olla apua kaavojen tekemisessä. Ja jos noita kirjoja ei löydä mistään, niin kannattaa kirjastosta katsella käsityölehtiä ja kaavakirjoja. Varmaan ihan täysin samanlaista takin kaavaa ei löydy, joten itse pitää hieman muokata kaavoja oikeanlaisiksi.

hizu
Viesti:

Re: Apua kaavojen kanssa

Viesti Kirjoittaja hizu » Ti Helmi 11, 2014 18:28

Selvä! Kiitos~ Pitääkin lähteä tästä etsimään. ^^
It cannot be seen, cannot be felt,
Cannot be heard, cannot be smelt.
It lies behind stars and under hills,
And empty holes it fills.
It comes first and follows after,
Ends life, kills laughter.

hizumus.deviantart.com