Hetalia -aiheiset cossit

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Mestaritikku
Viesti:

Re: Hetalia -aiheiset cossit

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Ke Tammi 30, 2013 19:09

Itse ostin tässä tänään kun koulusta pääsin eilen löytämäni vaaleanpunaisen miesten kauluspaidan, (mikä on vähän teltta meikälle, tehee) mutta kuitenkin sitä ajattelin Romanoa varten : D
Ja jotkin tummat farkut vetäisin jalkaan, sekä tummanruskean peruukin, johon liitän itse väsäämäni hius-kiekuran.
Miltäs kuulostaisi? :33
En ole ainakaan itse onnistunut vielä löytämään netistä kuvaa tämmöisestä cosplaysta, vaikka Romano cosplayta on paljon, ja todella onnistuneita ja ihania sellaisia! ^^
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Inka-Chan

Viesti Kirjoittaja Inka-Chan » Ke Maalis 06, 2013 22:05

Mä mietin kun oon tekemäs Venäjä cossii Traconii, asun saan joko ebaystä tai omoista sama peruukin kanssa mut sit se saamarin putki mikä sil o. Se on pikkasen viäl hakusessa mut sain idean et tekisin sen vessapaperi rullista :'D mitä sanotte, voisko toimii?
With silence, comes peace. With peace, comes freedom. With freedom, comes silence.- Poets of the Fall, Illusion and Dream

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Pe Maalis 08, 2013 23:19

Inka-Chan kirjoitti:mut sit se saamarin putki mikä sil o. Se on pikkasen viäl hakusessa mut sain idean et tekisin sen vessapaperi rullista :'D mitä sanotte, voisko toimii?
Kyllä se musta toimia kyl voisi : D
Kunhan sen saa pysymään tukevasti kasassa, ja maalattua tai jollain tapaa värjättyä oikean värikseksi, nii kyllä se mun mielestä onnistua kyl voisi, kannattaa ainaki testata :3

Inka-Chan

Viesti Kirjoittaja Inka-Chan » Ti Maalis 12, 2013 17:33

Mestaritikku kirjoitti:
Inka-Chan kirjoitti:mut sit se saamarin putki mikä sil o. Se on pikkasen viäl hakusessa mut sain idean et tekisin sen vessapaperi rullista :'D mitä sanotte, voisko toimii?
Kyllä se musta toimia kyl voisi : D
Kunhan sen saa pysymään tukevasti kasassa, ja maalattua tai jollain tapaa värjättyä oikean värikseksi, nii kyllä se mun mielestä onnistua kyl voisi, kannattaa ainaki testata :3
Aattelin kääriä ne jesarilla yhteen :'D Mahdollisesti pitää vielä miettiä, onneks Traconii on aikaa.

Nyt tuli sit uus pröbleem. Päätin sittenkin ottaa itseeni niskasta kiini ja tehä sen Venäjän takin, mut en omista kaavoja/ohjeita ja olis kiva tietää onks kellään mitään hajuu mist semmoset vois löytää?
With silence, comes peace. With peace, comes freedom. With freedom, comes silence.- Poets of the Fall, Illusion and Dream

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ti Maalis 12, 2013 18:32

Inka-Chan kirjoitti:Nyt tuli sit uus pröbleem. Päätin sittenkin ottaa itseeni niskasta kiini ja tehä sen Venäjän takin, mut en omista kaavoja/ohjeita ja olis kiva tietää onks kellään mitään hajuu mist semmoset vois löytää?
Suosittelisin käymään kirjastossa ja ihan vain selaamaan Suurikäsityö-lehtiä. Venäjän takki on kuitenkin hyvin simppelin mallinen, joten luultavasti jostain takin/puseron kaavasta sen saa muokattua. SK lehdissä on myös aina ohjeet mukana, joten niitä seuraamalla pääsee varmasti pitkälle. Jos suvussa/tuttava piirissä/ jne. on joku käsityö ihminen, kannattaa rohkeasti kysyä apua hankalien tilanteiden tullessa vastaan.

Tuota putkea en ehkä itse lähtisi vessapaperihylsyistä tekemään, siitä voi olla vaikea saada kestävää. Parempi ratkaisu voisi olla valmiin pahvisen putkilon käyttöä, esimerkiksi kaavapaperirullan sisällä oleva pahviputkilo?
Se oli vihreä omena : D

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Ti Maalis 12, 2013 19:40

Inka-Chan kirjoitti:Nyt tuli sit uus pröbleem. Päätin sittenkin ottaa itseeni niskasta kiini ja tehä sen Venäjän takin, mut en omista kaavoja/ohjeita ja olis kiva tietää onks kellään mitään hajuu mist semmoset vois löytää?
e_123 kirjoitti:Suosittelisin käymään kirjastossa ja ihan vain selaamaan Suurikäsityö-lehtiä. Venäjän takki on kuitenkin hyvin simppelin mallinen, joten luultavasti jostain takin/puseron kaavasta sen saa muokattua. SK lehdissä on myös aina ohjeet mukana, joten niitä seuraamalla pääsee varmasti pitkälle. Jos suvussa/tuttava piirissä/ jne. on joku käsityö ihminen, kannattaa rohkeasti kysyä apua hankalien tilanteiden tullessa vastaan.
Totta tosiaan, että kaikenlaisista käsityö/ompelu/yms lehdistä löytää hyvin kaikenlaisia kaavoja. Ja jos Venäjän takkiin sopivaa ei löydy, niin kaavojen yhditsely toisiinsa ei onneksi ole hankala homma :3
Ja tosiaan, kysyä kannattaa. Oma mummoni auttaa aina pukujeni tekemisessä kun on tarve, niin vältyn feilailuilta jos epävarmille jäille mennään ompelun suhteen :''D

puro

Viesti Kirjoittaja puro » Ke Loka 09, 2013 22:14

-
“To learn to read is to light a fire; every syllable that is spelled out is a spark.”

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”