Mistä löytyy mitäkin

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Rora

Re: Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja Rora » Ma Syys 05, 2011 16:58

ABA kirjoitti:Tietäisikö joku mistä voisi suomesta ostaa krinoliinin?
Tai sitten joku krinoliinin korvike tms : D
Ne kannattaa itse tehdä. Erimallisiin krinoliineihin löytyy hyvin valmiita kaavapaketteja, jos tuntuu epävarmalta. Tai sitten kaavat voi käydä kopsaamassa kirjastosta Norah Waughnin Corsets & Crinolines -kirjasta. Tukiluiksi ei kannata käyttää ompeluliikkeiden tarjoamaa rigiline-nauhaa, koska se ei tue tarpeeksi, eikä ole tarpeeksi kestävää, vaan käyttää metallivannetta. Vähän kalliimpaa, mutta tuhat kertaa parempaa.

Skinski

Viesti Kirjoittaja Skinski » Ke Syys 07, 2011 17:01

joo eli itse tarvisin muutamia rullia kipsiä
ajattelin kokeilla miten siintä onnistuu haarniska propit XD ei mikään paras materiaali mut rahan puute pakottaa
eli mistä niitä pystyisi tilaa/ostaa
lähiapteekki myy 16e rulla... mut joku puhu tracon 5 proppi luennolla et jostaa ois saanu 3-5e rulla nii jos joku tietää vois vaittaa privaa viestii
pääsee paremmi perille XD

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ke Syys 07, 2011 17:24

Skinski, viestistä ei käynyt ilmi asuinpaikkaasi, mutta ainakin Helsingissä muistaakseni viiden kipsirullan paketti maksaa noin 7euroa. Tullut hankittua niin Stockalta kuin lähiapteekista ja hinta oli molemmissa aikalailla sama. :')
Kipsi ei kuitenkaan ihan kamalasti kolhuja kestä, joten ainakin conikäyttöön kannattaa ehkä miettiä muitakin materiaalivaihtoehtoja (nim. päähine kipsistä ja sydänkohtauksen partaalla aina kun kaveri meinasi pudottaa ko. esineen).

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Su Syys 25, 2011 12:13

Tiestäisikö kukaan saako Oulusta lippalakkikoviketta? (Tai jotain tuon suuntaista se oli...) Itse kun en ole ainakaan törmännyt...
Ja sitten; Tarvitsisin suurehkon höyhenen/sulan Hetalian Englannin piraattiversion hattuun, mutta minulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta edes harkita Etelä-Suomessa vierailua ennen Desuconin Frostbitea... Olisko kellään tietoa, josko tällaisen höyhenen tai jonkin korvaavan härpäkkeen saisi jostain Oulun seudulta?

Kitichan

Viesti Kirjoittaja Kitichan » Ke Syys 28, 2011 12:29

siis lippalakkikoviketta lippiksen lippaan? Ite tein kerran siskolle hätälätsän niin että pistin lipan sisään kaksin kertasta kartonkin. Ei taida kastumista oikeen kestää, mutta ompelukoneella sai ommeltua päältä ilman että neula katkesi. Minusta ihan kelporatkaisu, mikäli ei aijo uittaa lippistä missään.

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ke Syys 28, 2011 15:31

Kaeru kirjoitti:Olisko kellään tietoa, josko tällaisen höyhenen tai jonkin korvaavan härpäkkeen saisi jostain Oulun seudulta?
Hobbypointista saa. Pulju sijaitsee tosiaankin Helsingissä, mutta jos netistä tilaaminen onnistuu niin tuolta tosiaankin löytyy.
Jos ei netistä hommaaminen onnistu niin luulisi Sinooperin yms. kaltaisista kaupoista löytyvän (en tosin mitään tiettyä kauppaa osaa osoittaa Hobbypointin ohella kun en Oulussa itse asustele)
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

xpsych

Viesti Kirjoittaja xpsych » Pe Loka 14, 2011 14:28

Tarvisin Rub'n'Buffin korviketta, suomessahan tätä ei luultavimmin myydä..
Pitäisi saada hopeaan eri sävyjä, varjostuksiin ja koloihin..
En ainaan itse ole löytänyt hirveesti eri hopean sävyjä, joten ideat alkaa loppua.
Objection is when I say: this doesn't suit me. Resistance is when I make sure that what doesn't suit me never happens again.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Pe Loka 14, 2011 15:31

Miniatyyrimaaleja saa kolmessa eri hopean sävyssä. Niitä myydään ainakin fantasiapeleissä ja ne maksaa 3e per purkki.

Myöskin musta käy varjostuksiin, itse olen varjostanut solkia mustalla ja valoistanut valkoisella. (tässä ja tässä)

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » La Loka 15, 2011 11:57

xpsych kirjoitti:Tarvisin Rub'n'Buffin korviketta, suomessahan tätä ei luultavimmin myydä..
Pitäisi saada hopeaan eri sävyjä, varjostuksiin ja koloihin..
En ainaan itse ole löytänyt hirveesti eri hopean sävyjä, joten ideat alkaa loppua.
Liberon myy ainakin erisävyisiä kultapronssitahnoja, mutta en yhtään muista, olenko sattunut näkemään hopeaa. Kai tuo kuitenkin katsastamisen arvoinen on, ainakin joissain askartelukaupoissa ja rautakauppojen maalausosastoilla on ollut tuotteita myytävänä.
| writing | to | reach | you |

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Ma Helmi 13, 2012 21:52

Mulla olis hakusessa limenvihreä, mieluiten huopakankainen baskeri. Ei taida olla ihan tämän vuoden muotivärejä, mutta tietäisikö kukaan, mistä semmoinen löytyisi Helsingistä tai muualta Uudeltamaalta?
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Ke Helmi 15, 2012 17:13

Tietääkö kukaan saako softista A4 kokoo isompana mistään?

Chiruka

Viesti Kirjoittaja Chiruka » Ke Helmi 15, 2012 17:51

Mourumaru kirjoitti:Tietääkö kukaan saako softista A4 kokoo isompana mistään?
Ainakin Hobbypointista saa. Itse olen sieltä tuollaisia 47 x 94 cm kokoisia arkkeja ostanut.

littleSora

Viesti Kirjoittaja littleSora » Ke Helmi 15, 2012 22:27

Mistä voi ostaa vaahtomuovia? Siis sellaista ohutta, taipuvaa, josta voi tehdä vähän kaikkea. Olisko kellään mitään hajua?:o

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » To Helmi 16, 2012 18:35

littleSora kirjoitti:Mistä voi ostaa vaahtomuovia? Siis sellaista ohutta, taipuvaa, josta voi tehdä vähän kaikkea. Olisko kellään mitään hajua?:o
Epäilen, että tarkoitat solumuovia, vaahtomuovia käytetään ennemmin pehmusteena ja se on yleensä paksumpaa.
Riippuu täysin missä asut. Esim. Tampereella on Yliopistonkadulla (aika lähellä Tullintoria) kauppa nimeltä Tampereen vaahtomuovi, josta löytyy vähän joka sortin muovijuttuja metrihintaan.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Su Helmi 19, 2012 17:53

Hei vaan kaikki pitkästä aikaa.

Onko kenelläkään teistä kokemusta pleksin/akryylimuovin ostosta? Olen yrittänyt etsiä pleksiä myyviä kauppoja ties mistä, mutta päädyn aina niihin nettikauppoihin, jotka myyvät jättiläiskokoisia pleksilevyjä jättihintaan. Tämän lisäksi pleksi on aina väritöntä. Tarvitsisin siis punaista, keltaista ja sinistä pleksiä.
Jos jollakulla olisi muistikuvaa, että on ostanut pleksiä/akryylimuovia (värillistä) Uudenmaan/Pääjät-Hämeen alueelta, niin voitko kertoa mistä liikkeestä ostit, ja paljonko maksoit?

Kiitos näin etukäteen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”