Mistä löytyy mitäkin

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Thalionkalwen
Viesti:

Re: Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » To Elo 05, 2010 01:22

Itselläni on myös sama ongelma etsiessäni Maes Hughesille (FMA) laseja. Optikolta löytyi kyllä jopa viiden euron laseja (vahvuuksilla tai ilman), mutta nekin olivat suurimmaksi osaksi pyöreähköjä, eivät kapeita. Tänään sitten katselin vanhantavarankaupassa kahden euron silmälaseja, mutta kaikissa sopivan mallisissa oli tietenkin suurimmat vahvuudet, jolloin olisin aika likinäköinen lasien kanssa.

Punanaamion valikoimasta löytyykin näköjään muutamat kapeat, tosin metalliset lasit.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » To Elo 05, 2010 07:30

Raykenstain kirjoitti:Chibicon lähestyy ja tarvitsen vielä muutaman yksityiskohdan Grell-cossiini, kuten silmälasit. Tuskaisesti olen yrittänyt etsiä tavallisia feikkilaseja (eli silmälaseja ilman tehoja), mutta kaikki mitä löydän on sellaisia joissa linssit ovat yhtä suuret kuin ruokalautaset. Ne ovat hirveitä, mutta silti niitä on kaikkialla. En löydä mistään sellaisia tavallisia, kuten tällaisia.
Ihan täysin vahvuuksettomat lasit ovat muotijuttuja joten linssien koko menee sen mukaan mistä hipsterit kulloinkin käsketään tykkäämään. Tiimari, isommat huoltoasemat yms. sekatavarakaupat myyvät usein ns. lukulaseja, joissa on kyllä vahvuudet mutta kunhan ei ota niitä missä on suurimmat plussat niin ei ole kovin paha. Malleja on ainakin ennen ollut montaa sorttia.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Elo 12, 2010 00:14

adreena kirjoitti:
Raykenstain kirjoitti:Chibicon lähestyy ja tarvitsen vielä muutaman yksityiskohdan Grell-cossiini, kuten silmälasit. Tuskaisesti olen yrittänyt etsiä tavallisia feikkilaseja (eli silmälaseja ilman tehoja), mutta kaikki mitä löydän on sellaisia joissa linssit ovat yhtä suuret kuin ruokalautaset. Ne ovat hirveitä, mutta silti niitä on kaikkialla. En löydä mistään sellaisia tavallisia, kuten tällaisia.
Ihan täysin vahvuuksettomat lasit ovat muotijuttuja joten linssien koko menee sen mukaan mistä hipsterit kulloinkin käsketään tykkäämään. Tiimari, isommat huoltoasemat yms. sekatavarakaupat myyvät usein ns. lukulaseja, joissa on kyllä vahvuudet mutta kunhan ei ota niitä missä on suurimmat plussat niin ei ole kovin paha. Malleja on ainakin ennen ollut montaa sorttia.
Ja noista Tiimarin/yms laseista saattaa jopa pystyä suhteellisen helposti plopsauttamaan sen linssin ulos, jos käyttää lukulaseja pitkään tarpeetta, saattaa saada päänsäryn. Eikä näe kunnolla eteensä. Jos ei ihan ronskisti painamalla lähde niin luin jostain että kuuma vesi saattaa auttaa linssien irrotuksessa, tosin saatat ehkä haluta vaikka googlata tarkempia ohjeita tähän hommaan. Joissain laseissa on myös linssinirrotusruuvit mutta epäilen että jossain halpislukulaseissa olisi.

Meeppa

Viesti Kirjoittaja Meeppa » Pe Elo 13, 2010 18:31

Luulen että tämä on oikea paikka kysyä tätä kysymystä mutta kuitenkin....

Mistä saisi näitä "styroksipäitä"/peruukkipäitä joittenka päähän voisi sen teurastettavan muokattavan peerukin iskeä? Helpottaisi aivan mielettömästi peruukin muoksintaa, voisi tehdä itse eikä antaa ei_niin_kokeneen_kaverin_tehdä_sitä_kun_peruukin_pitää_olla_omassa_päässä...
~Ketsuekigata~

"Tyyppi vaan hengannu tollasen jätkälauman kanssa pukeutuneena lolitaks!!!:DDDDD"

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Pe Elo 13, 2010 19:13

Chira kirjoitti:Luulen että tämä on oikea paikka kysyä tätä kysymystä mutta kuitenkin....

Mistä saisi näitä "styroksipäitä"/peruukkipäitä joittenka päähän voisi sen teurastettavan muokattavan peerukin iskeä? Helpottaisi aivan mielettömästi peruukin muoksintaa, voisi tehdä itse eikä antaa ei_niin_kokeneen_kaverin_tehdä_sitä_kun_peruukin_pitää_olla_omassa_päässä...
Punanaamiosta saa tilattua, ja erilaiset peruukkiliikkeet ja muut pilailuliikkeetkin voivat myydä. Myös mahdollisesti kampaamotarvikeliikkeetkin myyvät niitä. Ne ovat usein muuten pienempiä kuin oma pää, joten kantsii vähän mittailla pään ympäryksiä ja sitten vaikka topata styroksipäätä sanomalehdellä jos on tarpeen.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » La Elo 28, 2010 10:36

Näin suuressa epätoivossani käännyn tämän puoleen. Tämä kysymys voisi ehkä kuulua myös toiseen ketjuun, mutta koska tarkoitus on lähinnä saada tietää mitstä löytyy etsimääni asiaa, niin päätin kysäistä täältä.

Kysymys kuuluu: Mistä voisin löytää kangasvärejä kankaan värjäustä varten?

Kangaskaupat minulle tekivät oharit, joten päätin olla ronski ja värjätä kankaani itse (tosi ronskia). Asuin paikkani on tällä hetkellä Oulu ja tuntuu siltä, että kaikki kaupat, jotka ovat ennen myyneet kangasvärejä, ovat lopettaneet sen myymisen tai supistaneet valikoimaa säälittäviin mittoihin. Olisiko siis olemassa jotain ihme liikettä tai tahoa, jota en ehkä ole tajunnut? Suuremmat ruokakaupat, Anttilat ja Stockmann ovat ennen onnistuneet tyydyttämään tarpeeni kangasvärien kohdalla, mutta enää ei onnista.

Tutkailtuani Dylon'n värikarttaa aprikoin, että Jeans blue olisi minulle oikea vaihtoehto (käsittämätöntä, miten sitä ei muka kangaskaupoista löydy). Tähän asti ainoa sininen väri, joka tielleni on eksynyt on Dylon'n Navy Blue.

Pyytäisin siis apua tällaisen ongelman kanssa. Mainittakoon vielä, että jos löytyy netikauppa, joka värejä myy, ei ole mikään ongelma siltä tilata. Toistaiseksi kuitenkin Google-setä on minut pettänyt.

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ma Elo 30, 2010 15:32

Olen varma, että olen nähnyt jossain tuollaisen huivin, mutta ´missä... Kertokaa, please! http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... ea_bbs.png
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ma Elo 30, 2010 16:02

Inami-sama kirjoitti:Olen varma, että olen nähnyt jossain tuollaisen huivin, mutta ´missä... Kertokaa, please! http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... ea_bbs.png
Heeyaa sinä, seppälästä/H&M oletko kattonu? Siellä oon sellasia nähny... :mrgreen:

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ma Elo 30, 2010 16:03

Gahika kirjoitti:
Inami-sama kirjoitti:Olen varma, että olen nähnyt jossain tuollaisen huivin, mutta ´missä... Kertokaa, please! http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... ea_bbs.png
Heeyaa sinä, seppälästä/H&M oletko kattonu? Siellä oon sellasia nähny... :mrgreen:

Ooke...
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » Pe Tammi 07, 2011 20:05

Heipä hei!

Tarvitsisin tulevaan cosplayihin aika ison määrän (n. 20 kpl) sinisiä ruusuja asusteeksi. Aidoista kukista tehtynä tulisi varmaan tosi hieno, mutta ne eivät taida kestää saati säilyä kovin pitkään xD

Kysyisin siis, että tietäisikö joku jonkinlaista nettikauppaa (mieluiten suomesta) josta voisi ostaa sinisiä tekoruusuja (tai mahdollisesti valkoisia, jotka voi maalata) useamman kappaleen kerralla?

Ohessa vielä kuva, minkä värisiä niiden pitäisi olla:

http://img.tchatcheblog.com/articleimag ... =400&h=400

mviolet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mviolet » Su Tammi 09, 2011 16:49

AanZku kirjoitti:Heipä hei!

Tarvitsisin tulevaan cosplayihin aika ison määrän (n. 20 kpl) sinisiä ruusuja asusteeksi. Aidoista kukista tehtynä tulisi varmaan tosi hieno, mutta ne eivät taida kestää saati säilyä kovin pitkään xD

Kysyisin siis, että tietäisikö joku jonkinlaista nettikauppaa (mieluiten suomesta) josta voisi ostaa sinisiä tekoruusuja (tai mahdollisesti valkoisia, jotka voi maalata) useamman kappaleen kerralla?

Ohessa vielä kuva, minkä värisiä niiden pitäisi olla:

http://img.tchatcheblog.com/articleimag ... =400&h=400
Nettikaupoista en tiedä, mutta vuoden 2009 Sailor Moon -prinsessaryhmässämme monet toteuttivat värilliset ruusunsa tuolla jälkimmäisellä tavalla, t.s. ostivat valkoisen ruusun ja värjäsivät tämän akryylimaalilla halutunväriseksi. Kosteutta tällä tavalla valmistettu ruusu ei tietääkseni kestä, mutta menetelmä toimii mainiosti ja lopputuloksesta tuli mielestäni erittäin nätti. Ryhmäläisemme suosivat muistaakseni Tiimaria, mutta tukusta/nettikaupasta/tms voisi irrota useamman ruusun setti selvästi halvemmalla.

(Tässä kuva omasta Merkuriuksen sinisestä ruusustani: http://img823.imageshack.us/img823/1157 ... 3pieni.jpg)

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ma Tammi 10, 2011 22:31

Ei tietoa, että onko tätä kysytty, mutta joo...
Mistä onnistuisin löytämään tarpeeksi valkoisia sulkia ja höyheniä suht. pieniin siipiin? :mrgreen:

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » Ma Tammi 10, 2011 23:44

Gahika kirjoitti:Ei tietoa, että onko tätä kysytty, mutta joo...
Mistä onnistuisin löytämään tarpeeksi valkoisia sulkia ja höyheniä suht. pieniin siipiin? :mrgreen:
Suosittelisin ostamaan punanaamiosta valmiit sulkasiivet. Sellaiset eivät paljon maksa, ja niistä on hyvä kiskoa irti tarpeellinen määrä sulkia, jotka saa huomattavasti halvemmalla, kuin esim. tukusta tai nettikaupasta. Kannattaa olla myös silmä tarkkana askarteluliikkeissä ja kukkakaupoissa :)

Meeppa

Viesti Kirjoittaja Meeppa » Ke Tammi 12, 2011 10:25

Bindaus toppia varten on tullut kissojen ja koirien kanssa metsästettyä "purjenyörirenkaita." Eli sellaisia metallisia renkaita joita saisi laitettua jesari korsettin nyöri kohtia varten. Vieläkään en ole niihin törmännyt. Mistä "purjenyörirenkaita" oikein löytää?
~Ketsuekigata~

"Tyyppi vaan hengannu tollasen jätkälauman kanssa pukeutuneena lolitaks!!!:DDDDD"

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Tammi 12, 2011 12:04

Chira kirjoitti:Bindaus toppia varten on tullut kissojen ja koirien kanssa metsästettyä "purjenyörirenkaita." Eli sellaisia metallisia renkaita joita saisi laitettua jesari korsettin nyöri kohtia varten. Vieläkään en ole niihin törmännyt. Mistä "purjenyörirenkaita" oikein löytää?
Purjerenkaita pitäisi löytää ihan tavallisesta kangaskaupasta. Kysäise myyjältä, jos ei heti osu silmään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”