Mistä löytyy mitäkin

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

iikozilla

Re: Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja iikozilla » To Heinä 12, 2012 20:12

Tuosta kangastukusta on pakko mainita, että Furboardilla suittaajat on haukkuneet sen ihan maanrakoon, kankaat olleet kuulemma tosi huonolaatuisia ja niiden kotisivuilla osa niistä kuvista on muokattu eri väriseks kuvanmuokkausohjelmalla... Ite oon ostanu kankaani Vaasan Eurokankaasta. Laatu on vaihdellut laidasta laitaan mut ainakin on voinu paikanpäällä vähän kattoa mitä ostaa.

varjopoika

Viesti Kirjoittaja varjopoika » La Elo 04, 2012 22:51

Alan olla suhteellisen epätoivoinen, joten päätin tulla kysymään neuvoa. Tietääkö kukaan mistä voisi löytää mustavalkoraidallista kangasta (tähän cosplayhin)? Olen löytänyt vain ohutraitaisia kankaita, ja raitojen pitäisi kuvan mukaisesti olla melko paksuja... Joten apua kaivataan!
Sillä Pohjolan valtiaalle, joka häntä syvästi (ikuisesti) rakastaa, hänellä ei riitä lempeyttä.

Pihlajatar

Viesti Kirjoittaja Pihlajatar » Su Elo 05, 2012 11:04

varjopoika kirjoitti:Alan olla suhteellisen epätoivoinen, joten päätin tulla kysymään neuvoa. Tietääkö kukaan mistä voisi löytää mustavalkoraidallista kangasta (tähän cosplayhin)? Olen löytänyt vain ohutraitaisia kankaita, ja raitojen pitäisi kuvan mukaisesti olla melko paksuja... Joten apua kaivataan!

Ikeasta löytyy tällainen kangas. Raidat vaikuttaisivat ainakin minun silmääni tarpeeksi leveiltä :3

varjopoika

Viesti Kirjoittaja varjopoika » Su Elo 05, 2012 14:33

Pihlajatar kirjoitti:
varjopoika kirjoitti:Alan olla suhteellisen epätoivoinen, joten päätin tulla kysymään neuvoa. Tietääkö kukaan mistä voisi löytää mustavalkoraidallista kangasta (tähän cosplayhin)? Olen löytänyt vain ohutraitaisia kankaita, ja raitojen pitäisi kuvan mukaisesti olla melko paksuja... Joten apua kaivataan!

Ikeasta löytyy tällainen kangas. Raidat vaikuttaisivat ainakin minun silmääni tarpeeksi leveiltä :3

;____; Kiitos paljon! Pitääpä käydä vilkaisemassa lähimmästä Ikea-liikkeestä tuota kangasta!
Sillä Pohjolan valtiaalle, joka häntä syvästi (ikuisesti) rakastaa, hänellä ei riitä lempeyttä.

Pihlajatar

Viesti Kirjoittaja Pihlajatar » Su Elo 05, 2012 19:55

Eipä kestä! On sitä ennenkin sisustuskankaista asuja tehty : D

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Ti Joulu 04, 2012 14:02

Mistähän sitä saisi perus mustia/valkoisia ylipolvensukkia? Olen vähän sieltä täältä yrittänyt etsiä, mutta aina vaan löytyy pelkkiä perus polvisukkia ja jos sattuu ylipolvensukat löytymään, niin ne on eri värisiä tai kuviollisia. Tiedän et punanaamio myy jonkinnäkösiä, mutta päädyn niihin vaan jos ei muualta ota löytyäkseen.

jilty

Viesti Kirjoittaja jilty » Ti Joulu 04, 2012 18:30

Mourumaru kirjoitti:Mistähän sitä saisi perus mustia/valkoisia ylipolvensukkia? Olen vähän sieltä täältä yrittänyt etsiä, mutta aina vaan löytyy pelkkiä perus polvisukkia ja jos sattuu ylipolvensukat löytymään, niin ne on eri värisiä tai kuviollisia. Tiedän et punanaamio myy jonkinnäkösiä, mutta päädyn niihin vaan jos ei muualta ota löytyäkseen.

Asokselta löytyy ainakin, ensimmäisenä tuli mieleen nämä ja nämä. Valkoisissa taitaa tosin olla jotain neuloskuviota. Kannattaa tsekata myös Polywore! Siellä on listaus kaikista nettikaupoista, jotka myy mitä tahansa tuotetta mitä nyt tahdotkaan etsiskellä.
Paper money is bigger than metal money.
Nine comes after eight. And Spring comes after winter, right, Kuro?
Is that right?

Kuro, when the sky turns black why do I feel so blue?

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Joulu 05, 2012 18:31

Mourumaru kirjoitti:Mistähän sitä saisi perus mustia/valkoisia ylipolvensukkia? Olen vähän sieltä täältä yrittänyt etsiä, mutta aina vaan löytyy pelkkiä perus polvisukkia ja jos sattuu ylipolvensukat löytymään, niin ne on eri värisiä tai kuviollisia. Tiedän et punanaamio myy jonkinnäkösiä, mutta päädyn niihin vaan jos ei muualta ota löytyäkseen.

Itse löysin ylipolven sukat ihan vaan Seppälästä kummassakin värissä. Ei ole mitään kuvioita tai edes neulosta, ihan perusylipolvensukat.

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » To Tammi 24, 2013 13:54

Ihmiset ovat maininneet Proppi- ja Panssarointi -ketjuissa useampaan kertaan styreenilevyn.
Olen muutamasta rauta/muovikaupasta kysellyt sitä, mutta myyjät näyttävät vain hämmentyneiltä kun mainitsen materiaalin.

Onko kenelläkään siis aavistustakaan, mistä sitä voisi ostaa?
Whoever said the pen is mightier than the sword obviously had a Death Note and not a lightsaber.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ke Maalis 13, 2013 22:00

Hei vain immeiset, etsiskelisin Final Fantasy VII Reno cossiini laseja, jotka myös tuossa kuvassa näkyvät. Mistään en ole löytänyt ja vähän pelottaa että jos löydänkin niin taivaitahipovalla hinnalla. Olisiko siis kenelläkään kokemusta, mistä tuollaiset voisi löytyä suht normaaliin hintaan. Ei tarvitse olla prikuulleen, kunhan edes näyttävät siltä.

Atlas_101

Viesti Kirjoittaja Atlas_101 » Pe Maalis 15, 2013 21:59

Fuy kirjoitti:Ihmiset ovat maininneet Proppi- ja Panssarointi -ketjuissa useampaan kertaan styreenilevyn.
Olen muutamasta rauta/muovikaupasta kysellyt sitä, mutta myyjät näyttävät vain hämmentyneiltä kun mainitsen materiaalin.

Onko kenelläkään siis aavistustakaan, mistä sitä voisi ostaa?

Joskus Anno Dimini 2005 löysin sitä Tampereelta Harraste-nimisestä pienoismalliliikkeestä. Maksoi ~5€ n.40x100cm-kappale. Mistään muualta en styreeniä ole löytänyt Suomesta, mutta juurikin harraste-ja käsityöliikkeistä kannattaa katsella/kysellä.

_A
http://propforge.blogspot.fi/ <- Proppiblogini, johon päivittelen tekosiani. (Proppitilauksia otetaan myös vastaan)

Nihil Aliud Scit Necessitas Quam Vincere.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Su Loka 27, 2013 12:40

Huomenta, päivää tahi iltaa.

Tulin ihan sellaista kysymään ja ihmettelemään, että mistä voisi hankkia jämäkkää kultaista keino-/tekonahkaa? Kävin tuossa muutama päivä sitten Virossa, mutta sieltä löytyi vain erittäin höttöistä ja heikkoa tekonahkaa kultaisen värisenä. Pystyn tilaamaan ulkomailtakin, joten tekonahan ei tarvitse löytyä kotimaan nurkilta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”