Mistä löytyy mitäkin

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

adreena

Re: Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja adreena » Ke Tammi 12, 2011 19:33

Chira kirjoitti:Bindaus toppia varten on tullut kissojen ja koirien kanssa metsästettyä "purjenyörirenkaita." Eli sellaisia metallisia renkaita joita saisi laitettua jesari korsettin nyöri kohtia varten. Vieläkään en ole niihin törmännyt. Mistä "purjenyörirenkaita" oikein löytää?
Pienistä, vaatetuskäyttöön tulevista purjerenkaista käytetään yleisesti myös nimitystä sirkat (sirkka).
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Kitichan

Viesti Kirjoittaja Kitichan » Ke Tammi 12, 2011 19:37

Fukka kirjoitti:Näin suuressa epätoivossani käännyn tämän puoleen. Tämä kysymys voisi ehkä kuulua myös toiseen ketjuun, mutta koska tarkoitus on lähinnä saada tietää mitstä löytyy etsimääni asiaa, niin päätin kysäistä täältä.

Kysymys kuuluu: Mistä voisin löytää kangasvärejä kankaan värjäustä varten?

Kangaskaupat minulle tekivät oharit, joten päätin olla ronski ja värjätä kankaani itse (tosi ronskia). Asuin paikkani on tällä hetkellä Oulu ja tuntuu siltä, että kaikki kaupat, jotka ovat ennen myyneet kangasvärejä, ovat lopettaneet sen myymisen tai supistaneet valikoimaa säälittäviin mittoihin. Olisiko siis olemassa jotain ihme liikettä tai tahoa, jota en ehkä ole tajunnut? Suuremmat ruokakaupat, Anttilat ja Stockmann ovat ennen onnistuneet tyydyttämään tarpeeni kangasvärien kohdalla, mutta enää ei onnista.

Tutkailtuani Dylon'n värikarttaa aprikoin, että Jeans blue olisi minulle oikea vaihtoehto (käsittämätöntä, miten sitä ei muka kangaskaupoista löydy). Tähän asti ainoa sininen väri, joka tielleni on eksynyt on Dylon'n Navy Blue.

Pyytäisin siis apua tällaisen ongelman kanssa. Mainittakoon vielä, että jos löytyy netikauppa, joka värejä myy, ei ole mikään ongelma siltä tilata. Toistaiseksi kuitenkin Google-setä on minut pettänyt.
Hmm, kukaan ei ole tainnut sinulle vielä vastata, tai sitten olen sokea, mutta siis niin tuota niin.
Tarkoitatko ihan käsinvärjäystä että ei pesukoneessa? Minä tuossa kenties viikko sitten värjäsin dylonin virheällä napilla (käsin) ja en löydä sitä mukana tullutta ohjetta enää. ^^'' Mutta siis seeinä ohjeessa neuvotaan että yhtä pakkausta kohden öööh.... olikohan se 250 grammaa kangasta, ja tuota varmaan tulee vähän vaaleampi jos kangasta on enemmän kuin tuo suositus. (meni nyt vähän sekavaksi minun selitys...) Eli suosittelen tuota navy blueta mikäli muuta ei löydy.
Joitakin dylonin värinappeja on Karstulan (keski-suomessa, asun sielä) pala-aitassa, eli varmaan kannattaa kaikki mahdolliset kangas- ja käsityökaupat koluta läpi. Pesukonevärejä on näkynyt mm. alemakasiinissa. Toivottavasti minusta oli edes jotain apua. ^^''

Kitichan

Viesti Kirjoittaja Kitichan » Ke Tammi 12, 2011 19:43

Chira kirjoitti:Bindaus toppia varten on tullut kissojen ja koirien kanssa metsästettyä "purjenyörirenkaita." Eli sellaisia metallisia renkaita joita saisi laitettua jesari korsettin nyöri kohtia varten. Vieläkään en ole niihin törmännyt. Mistä "purjenyörirenkaita" oikein löytää?
Anteeksi kauheasti kun laitan kaksi viestiä peräkkäin. ^^''
Pieniä sirkkoja/purjerenkaita löytyy kovasti ja kaikkialta, mutta jos tahtoo todella pieniä ja halvemmalla kun askartelu kaupoista niin ebay on oikea paikka. Löytyy sieltä vissiin isompiakin kuin todella pieniä, en ole oikeen vielä kerennyt tutkailla tuota mystistä kauppaa.

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Su Tammi 16, 2011 21:48

- purjerenkaat/sirkat voi bindauksessa korvata nauhasta ommelluilla lenksuilla. Ei tarvitse ostaa mitään, eiköhän kaikkien kotoa löydä jotain nauhaa/edes pieni pala kangasta. Voi ommella joko jokaisen lenksun erikseen, tai taitella pidemmän pätkän sopivaksi siten, että siihen jää lenksut joista pujetella kiristysnauha :)
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Su Tammi 16, 2011 22:24

Niitä saa myös esim. Belle Modesten verkkokaupasta ja suhteessa edullisemmin kuin monista käsityö- tai askarteluliikkeistä. http://www.bellemodeste.com

Ninkku

Viesti Kirjoittaja Ninkku » Ma Helmi 07, 2011 21:27

Tietäiskö joku mistä saisi lateksi(kumi, muovi tms) HANSKOJA? Olen metsästänyt tällaisia jo kauan (selasin myös huutonetin tms)... Yritin myös tehdä itse mutta yh, taitoni ja hermoni eivät riittäneet...
Siivoushanskojakin olen miettinyt, mutta ne näyttää sitten taas liian siivoushanskoilta ja tönköiltä... ja rumilta.

eli tällaisia etsisin tällä hetkellä punaiset ja mustat

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Ti Helmi 08, 2011 16:35

Googlea selattuani ja pari rautakauppaa kierrettyäni kysäisen täältäkin, jos joku sattumalta sattuisi tietämään mistä voisi ostaa yksittäisinä kappaleina finnfoam levyä, jonka paksuus olisi noin 3-6 senttiä.
Suurina paaleina sitä on tullut vastaan, mutta yhtä proppia varten ei niin paljoa tarvittaisi eikä sellaisen paalin viidenkympin hintakaan oikein houkuttele.
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

Edeae

Viesti Kirjoittaja Edeae » Ti Helmi 08, 2011 19:56

AG kirjoitti:Googlea selattuani ja pari rautakauppaa kierrettyäni kysäisen täältäkin, jos joku sattumalta sattuisi tietämään mistä voisi ostaa yksittäisinä kappaleina finnfoam levyä, jonka paksuus olisi noin 3-6 senttiä.
Suurina paaleina sitä on tullut vastaan, mutta yhtä proppia varten ei niin paljoa tarvittaisi eikä sellaisen paalin viidenkympin hintakaan oikein houkuttele.
No jo on jännä jos eivät myy yksittäisiä levyjä. Minä ainakin marssin vaan rautakaupassa palvelupisteelle ja ilmoitin tarvitsevani yhden finnfoamlevyn ja sellaisen myös sain ihan ilman mutinoita, hinnatkin oli yksittäisen levyn mukaan. Eipä noita varmaan varsinaiseenkaan tarkotukseensa aina sitä paalillista tarvitse.

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Ti Helmi 08, 2011 22:17

Morwen kirjoitti:No jo on jännä jos eivät myy yksittäisiä levyjä. Minä ainakin marssin vaan rautakaupassa palvelupisteelle ja ilmoitin tarvitsevani yhden finnfoamlevyn ja sellaisen myös sain ihan ilman mutinoita, hinnatkin oli yksittäisen levyn mukaan. Eipä noita varmaan varsinaiseenkaan tarkotukseensa aina sitä paalillista tarvitse.
Ainakaan Tampereen suunnalla ei ole vielä tarjottu kuin paalia, vaikka totesinkin, etten niin paljoa sitä tosiaan tarvitse. Todennäköisesti täällä tulee se paalillinen myytyäkin niin eivät siksi antaneet niitä yksittäisinä.
Mutta on silti hyvä tietää, että ovat kuitenkin antaneet joissain kaupoissa, niin voin jatkaa kyselyä paikallisista rautakaupoista ja vaikka viestin perille viemiseksi todeta, että onhan sitä levyä saanut yksittäin muualtakin niin johan se nyt on kumma, ettei täältä saa. ; )
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

markus_mk3

Se kunnon klassinen trench coat

Viesti Kirjoittaja markus_mk3 » Pe Helmi 18, 2011 16:35

Elikkä:

Olen yrittänyt löytää vaikka mistä niin kutsuttua pitkää trenssiä ("Trench coat")

Kyseessähän on siis se klassisin malli aiheesta, mitä Burberry onnistuneesti toimitti sotilaille päällystakiksi. Yli polvien pituudeltaan, ruskea/beige väriltään. Kaksirivinen tai yksirivinen, vyö keskellä. Paras esimerkki onkin varmaan tunnetun Rorschackin käyttämä trenssi, mutta pituudeltaan yli polvien.

Olen tosiaan yrittänyt löytää moista ympär-ämpär Suomea cossiani varten mutta ei semmosta ole vaan löytynyt. Ei teillä olisi mitään ajatusta, mistä moista takkia vois Suomesta löytää?

Kiitos!
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

Gahika

Re: Se kunnon klassinen trench coat

Viesti Kirjoittaja Gahika » Pe Helmi 18, 2011 23:31

markus_mk3 kirjoitti:Elikkä:

Olen yrittänyt löytää vaikka mistä niin kutsuttua pitkää trenssiä ("Trench coat")

Kyseessähän on siis se klassisin malli aiheesta, mitä Burberry onnistuneesti toimitti sotilaille päällystakiksi. Yli polvien pituudeltaan, ruskea/beige väriltään. Kaksirivinen tai yksirivinen, vyö keskellä. Paras esimerkki onkin varmaan tunnetun Rorschackin käyttämä trenssi, mutta pituudeltaan yli polvien.

Olen tosiaan yrittänyt löytää moista ympär-ämpär Suomea cossiani varten mutta ei semmosta ole vaan löytynyt. Ei teillä olisi mitään ajatusta, mistä moista takkia vois Suomesta löytää?

Kiitos!
Suosittelen ettii tuolta~
Ja nyt ku näin nopeesti katoin, nii tää vastais kuvaustas parhaiten~(Jotain leikkelemistä joo..)
Toivottavasti jotain apua~ :mrgreen:

markus_mk3

Re: Se kunnon klassinen trench coat

Viesti Kirjoittaja markus_mk3 » Ti Helmi 22, 2011 20:10

Gahika kirjoitti:
markus_mk3 kirjoitti:Elikkä:

Kiitos!
Suosittelen ettii tuolta~
Ja nyt ku näin nopeesti katoin, nii tää vastais kuvaustas parhaiten~(Jotain leikkelemistä joo..)
Toivottavasti jotain apua~ :mrgreen:
Kiitoksia vaivannäöstä, mutta ei ihan ollut se mitä olit löytänyt. Toki manttelikin on hyvä takki, sitä en kiellä, mutta taitaa mennä ebay:n puolelle tää homma vaikka ulkomailta hommailu ei ihan mee yks yhteen oman käytännön kanssa.

Kiitos kuitenkin!
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ke Helmi 23, 2011 11:21

Itekkin nytte pistän tähän hakemuksen
Joo, eli oiskos kellään ideaa mistä sais revittyy A2/A3 kokoista mustaa (suht läpinäkyvää) muovia?
PINEAPPLE SURPRISE!

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Su Maalis 06, 2011 22:08

Ninkku kirjoitti:Tietäiskö joku mistä saisi lateksi(kumi, muovi tms) HANSKOJA? Olen metsästänyt tällaisia jo kauan (selasin myös huutonetin tms)... Yritin myös tehdä itse mutta yh, taitoni ja hermoni eivät riittäneet...
Siivoushanskojakin olen miettinyt, mutta ne näyttää sitten taas liian siivoushanskoilta
Tämä vinkki on vähän turhan K-18 materiaalia, mutta aika monet erotiikkaliikkeet myyvät tuonkaltaisia niin rannemittaisina kuin pitkinäkin, mutta varaudu sitten siihen, että ne maksavat!

Scandal_

Viesti Kirjoittaja Scandal_ » Ke Touko 25, 2011 10:16

Tietäisikö joku, mistä saa cosplay-käyttöön sopivaa "sideharsoa" tai muuta vastaavaa, joka sopisi käyttöön?
Tarkoitus olisi sitä laittaa raajoihin (kokonaan) sekä kasvoihin (osittain).
Entä paljon sitä suurinpiirtein tulisi ostaa, missä hintaluokissa mahdollisesti liikutaan ja tarvitsisivatko ne jotain erikoista, että pysyvät kasassa vai pysyvätkö niine hyvineen?

Esimerkkikuvia vastaavanlaisista tapauksista: tässä ja tässä.

Kiitos, jos joku tietää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”