Mistä löytyy mitäkin

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Minorea
Viesti:

Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja Minorea » Pe Tammi 08, 2010 20:33

En törmännyt tähän aiheeseen täällä niin ajattelin tehdä tästä topicin kun toisella sivustolla hieman vastaavanlaisen huomasin.
Tarkoituksena siis viime hetkellä kuten yleensäkin, niin alkaa huudella muille kanssaihmisille "mistä löytyy nappi X asuun Y" ja jos joku toinen kanssacosplayaaja on sattunut bongaamaan kyseisen napin jostain, voi sitten antaa vinkkiä, että tällainen nappi löytyi paikasta Ö.

Itse nyt etsiskelen tuskaisena sydämen muotoista, joko tumman pinkkiä tai sitten kirkkaan punaista vyönsolkea, mutta mistään en löydä. Jotenkin minulla on muistikuva, että jollakin nettisivustolla olen nähnyt sellaisia solkia vuonna keppi ja kivi, mutta koska minua ei soljet niin kiinnostaneet niin eipä jäänyt mieleen missä noita solkia olisi ollut. Nyt kun sitten sellaiseen olisi tarve, ei löydy kirppareilta, kaupoista tai netin laajasta valikoimastakaan. Onko joku mahdollisesti nähnyt, missä myytäisiin sydämen muotoisia vyönsolkia?
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

strawberrychip

Re: Mistä löytyy mitäkin

Viesti Kirjoittaja strawberrychip » La Tammi 09, 2010 02:13

Minorea kirjoitti:Itse nyt etsiskelen tuskaisena sydämen muotoista, joko tumman pinkkiä tai sitten kirkkaan punaista vyönsolkea, mutta mistään en löydä. Jotenkin minulla on muistikuva, että jollakin nettisivustolla olen nähnyt sellaisia solkia vuonna keppi ja kivi, mutta koska minua ei soljet niin kiinnostaneet niin eipä jäänyt mieleen missä noita solkia olisi ollut. Nyt kun sitten sellaiseen olisi tarve, ei löydy kirppareilta, kaupoista tai netin laajasta valikoimastakaan. Onko joku mahdollisesti nähnyt, missä myytäisiin sydämen muotoisia vyönsolkia?
En tiedä tarkalleen millaista sydänsolkea haet, mutta Etsy.com voisi olla apu ongelmaasi. Laitoin hakuun "buckle of belt heart" ja tuli jos jonkinmoista sydämen muotoista vyönsolkea, kun sivuja selailin eteenpäin. Eli jos ulkomailta tilaaminen onnistuu, niin tuo voisi auttaa paljonkin. Muutenkin tuolta löytää vähän kaikkea mahdollista, vinkkinä muillekin joille sivu ei ole tuttu. :wink: Toivottavasti löydät mitä haet, ja jos väri on väärä niin ainahan voi maalata!
My art&style blog

Tyson stole my bike

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » La Tammi 09, 2010 12:54

Kiitoksia todella paljon!

Ihan sydämenmuotoista haeskelin ja meinasinkin että värjäilen (punaista haen, ajattelin itse tehdä valkean helmikoristelun reunoille) ja tuolta löytyy todella halvallakin sydämiä joita voi maalata.
+ löytyi myös sellaisia jota voisi ostaa ihan muuten vaan siviiliin kun ovat niin nättejä....<3

Kiitoksia todella paljon, ensimmäinen sivusto jossa oikeasti löytyi valinnanvaraa (: Mm. ebayssa en löytänyt kuin siivellisiä sydämmiä samalla hakusanalla
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Pe Tammi 22, 2010 16:42

Laitanpas tänne jos joku osaisi auttaa.

Eli siis tarvitsisin cosplayta varten airsoft pumppuhaulikkoa. Ongelma on vain, että suomessa ko. kapsitukset maksavat vähän turhan paljon mitä verrataan vaikka jenkkilään. Etsisin siis kauppaa joka myisi airsoftaseita edullisesti ja shippaisi eurooppaan suht. kohtuullisin hinnoin.
Hintavertailuksi vielä, että kyseinen kapine maksaa suomessa uutena sellaisen 50e+postit, että sen mukaan sitten.

Voin enemmän kuin mielelläni myös ostaa käytettynä, että jos joku tietää jonkun myyvän edullisesti kyseistä asetyyppiä. Aseen kunnolla ei ole muuten väliä (ei siis tosissaankaan tarvitse toimia tms), mutta kunhan on ulkoisesti kunnossa tai ainakin korjattavissa (värilläkään ei ole väliä, voin tarpeen tullen maalailla).

//majo: olen nuo katsellut läpi jo, mutta valitettavasti ainoa joka itselleni käy malliltaan on sellainen joka maksaa saman verran tuolla huuto.netissä kuin mitä se maksaisi jos ostaisin uutena 8<.
Viimeksi muokannut Lirlys, La Tammi 23, 2010 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

majo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja majo » Pe Tammi 22, 2010 23:03

Voi olla että olet jo nämä selannut, mutta näin äkkiseltään Huuto.netistä löytyi tällaisia.

Zigu

Viesti Kirjoittaja Zigu » La Tammi 23, 2010 01:09

Jos satut käymään Virossa, kannattaa siellä pitää katse auki noiden airsoftaseiden varalta: hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin Suomessa ja myynnissä myös monenlaisia halpisversioita(piraatteja?) niin sähkökäyttöisinä kuin vemppuinakin. Käytössä eivät ilmeisesti ole kovinkaan hyviä tai kestäviä, mutta sopinevat varsin hyvin cosplaykäyttöön ainakin halvan hintansa vuoksi. Tarkkoja paikkoja en osaa näiden etsimiseen antaa, mutta luulisin merekeskuksen tyyppisistä halpapaikoista löytyvän melko hyvin.

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » Su Tammi 24, 2010 10:58

Suoraa vastausta minulla ei noihin airsoftaseisiin ole, mutta kannattaa kysellä ainakin Juoksuhaudan myyntipalstalta mahd. rikkinäistä haulikkoa. Suurin osa tuskin listaa sellaisia itse myytäväksi. Monilla airsoft-yhdistyksillä on lisäksi omat ostetaan/myydään -palstat. WGC:stä oli halvimmat haulikot lopussa tällä hetkellä (39$ -->), mutta jos asialla ei ole kiire, sitäkin varmaan kannattaa seurata. Posteista en osaa kyllä sanoa.

Huuto.nettiinkin näyttäisi tulleen muutama lisää 23. päivä.

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » Ma Helmi 01, 2010 23:34

Mie olen tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt sellaista über isoa vetoketjua, mutta tähän mennessä suurin löytämäni on ollut vain n. 1.5cm paksu. >.> (Ja sitten ne yhdet, joita saa vain turkooseina tai vaaleanpunaisina.)
Sattuisiko joku täällä siis tietämään mitään paikkaa, josta saisi sellaisia toooosi paksuja vetoketjuja? N. 4cm olisi kai sopiva. ^^

Värinä joko hopea tai harmaa, materiaalilla ei varsinaisesti ole väliä.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Helmi 02, 2010 20:11

bulbie kirjoitti:Mie olen tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt sellaista über isoa vetoketjua, mutta tähän mennessä suurin löytämäni on ollut vain n. 1.5cm paksu. >.> (Ja sitten ne yhdet, joita saa vain turkooseina tai vaaleanpunaisina.)
Sattuisiko joku täällä siis tietämään mitään paikkaa, josta saisi sellaisia toooosi paksuja vetoketjuja? N. 4cm olisi kai sopiva. ^^

Kannattaa metsästää kirpputoreilta. Mm. Särkänniemen repuissa oli joskus hyvin paksuja vetoketjuja. Pelkästä kangaskaupasta on kai turha edes ajatella löytävänsä mitään hienoa ja erikoista lisävarustetta. Kerran näin jättinappeja. Siihen se sitten on jäänytkin.

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Ti Helmi 02, 2010 21:55

Tampereella on kauppahallissa yksi pieni liike, joka myy mm. niitä jättinappeja ja leveitä vetoketjuja. En niiden leveyttä ole koskaan mitannut, mutta tavallista isompia ne ovat huomattavasti ja väreiltään taisivat olla harmaita, mustia ja valkoisia, jos en ihan väärin muista.
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » Ke Helmi 03, 2010 10:38

bulbie kirjoitti:Mie olen tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt sellaista über isoa vetoketjua, mutta tähän mennessä suurin löytämäni on ollut vain n. 1.5cm paksu. >.> (Ja sitten ne yhdet, joita saa vain turkooseina tai vaaleanpunaisina.)

Tässä http://orgxiii.org/zippers/. Järjettömän kokoisia vetoketjuja. Eri väreissä, eri pituuksia täysin toimivia vetskareita. Valmistavat myös mittatilauksena Organisaatio XIII pukuja.

EDIT: bulbie: Ole hyvä ^^ .
Viimeksi muokannut nukkelapsi, To Helmi 04, 2010 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » Ke Helmi 03, 2010 15:30

nukkelapsi: Oi! Nuo ovat juuri täydellisiä!
Itse asiassa nehän on oikeasti tehty tätä miun asua varten. X3

HulluMel

Viesti Kirjoittaja HulluMel » Su Helmi 07, 2010 04:11

En nyt tarkalleen tiedä että minne tämä kuuluu mutta oletan että tänne. Miulla oisi Bakaan tekeillä tämmöinen Axis Powers Hetaliasta Amerikka cossi ja olen sille saanut metsästää paria asiaa sieltä täältä mutta en kämmänä ihmisenä ole niitä löytänyt . Ensinnäkin:
Eniten päänvaivaa on tuottanut kyseisen hahmon ehkä parhaiten tunnistettava ja tärkein vaatekappale eli takki. Tarkoituksena olisi löytää semmoinen bomber eli pilootti tyylinen ruskea nahkatakki jossa on tumma karvakaulus ja sitten kiinnittää muut yksityiskohdat siihen itse. Itse ei koko takin tekeminen vielä meikäläisen taidoilla luonnistu ja olen kolunnut huuto.nettiä jopa naurettavan paljon. Jotkut sopivat sitten ovat olleet semmoisia muutaman sadan euron ostoksia joista ei minunlaiseni saisi maksettua puoliakaan ja loput sitten semmoisia kulahtaneita vintage-takkeja. Että olisi enemmän kuin tervetullutta jos joku pystysi tuollaisia aiemmin mainittuja takkeja sopivan hintasina linkittämään. -
Sitten toisena: .
Kun kerran valtiota cossataan niin lippu olisi aika kova sana. Olen hiukan etsiskellyt että löytyisikö sellaista isohkoa USA:n lippua jostain sopivan hintasena, mutta tulokset ovat aika laihoiksi jääneet. Jos ei sitten jostain lippua löydy niin sitten että mistä löytyisi jonkin sortin värejä, malleja tai ohjeita millä voisi sen lipun sitten itse ja vieläpä kiitettävän näköiseksi kyhätä? Varsinkin kun siihen lippuun saattaa ehkä jopa tulla tuhratuksi "HERO" kissan kokoisin kirjaimin.?
Jos vielä kotimaan puolelta näitä asioita löytyisi tai ainakin euroopan puolelta kun sen ulkopuolelta sitten se shipping ei aina ole mahdollista ja vaikka olisikin niin se ja tilaajan vanha vihollinen tullimaksut maksaisivat maltaita mikä ei oikein ainakaan tämänikäisen kukkarolle oikein sopisi vaikka kyllä vanhemmilta apua tulee mutta silläkin on se rajansa D8.
Mutta kiitos jos joku tälläistä amatööriä pystyy hädässä avittamaan~
"Hei hei iskä anna viiniä, hei hei äiti hei hei äiti!..... HETAALIAAA!!!" (tossa vähän lyhennetty versio mutta en koko laulua tähän rupea änkemään xD

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » Su Helmi 07, 2010 17:25

HulluMel kirjoitti:En nyt tarkalleen tiedä että minne tämä kuuluu mutta oletan että tänne. Miulla oisi Bakaan tekeillä tämmöinen Axis Powers Hetaliasta Amerikka cossi ja olen sille saanut metsästää paria asiaa sieltä täältä mutta en kämmänä ihmisenä ole niitä löytänyt . Ensinnäkin:
Eniten päänvaivaa on tuottanut kyseisen hahmon ehkä parhaiten tunnistettava ja tärkein vaatekappale eli takki.
Kehotan koluamaan kirppareita paatoksella. Kirppareilta löytyy usein jos minkänäköistä nahakatakkia. Jos ei löydy just hyvää, niin kannattaa ottaa mahdollisimman oikeanvärinen ja mahdollisimman lähellä olevaa mallia oleva takki, jota voi sitten muokata miten lystää. Tällä tavalla säästyy myös paljon rahaa, hyvän nahkatakin voi löytää ihan kympillä parilla kun tilaamalla joutuisi hyvällä tuurilla pulittamaan sen pari sataa.
Eikä kannata lannistua jos ekasta kirpparista ei löydy, isommissa kaupungeissahan kirppareita on vaikka kuinka monia. En voi itse alleviivata tarpeeksi kuinka törkeän hieno paikka kirppari cossaajalle voi olla. Olen löytänyt itse varmaan viisi paria erilaisia kenkiä, yhden takin, useamman kauluspaidan, solmion ja vaikka mitä muuta pikkulisää lähes ilmaiseksi. o/

Lippuja saattaa myös löytyä kirppareilta, tosin en ole itse niin isoihin törmännyt mitä Hetalia cossaajat yleensä kanniskelevat. :3

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » Ma Helmi 08, 2010 09:34

HulluMel kirjoitti:En nyt tarkalleen tiedä että minne tämä kuuluu mutta oletan että tänne. Miulla oisi Bakaan tekeillä tämmöinen Axis Powers Hetaliasta Amerikka cossi ja olen sille saanut metsästää paria asiaa sieltä täältä mutta en kämmänä ihmisenä ole niitä löytänyt . Ensinnäkin:
Eniten päänvaivaa on tuottanut kyseisen hahmon ehkä parhaiten tunnistettava ja tärkein vaatekappale eli takki.
Kannattaa UFF:ista katella, ainakin Turun liikkeessä on kattava nahkatakki valikoima, joten olettaisin muissakin liikkeissä olevan. Kannattaa myös vanhempien vanhoja vaatteita käydä läpi, itse sain nimittäin äidiltäni vanhan hänelle kuuluneen kasaritakin, joka sopii melkeimpä täydellisesti Amerikalle :mrgreen: .
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”