Hiukset ja niiden värjäys

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

NuttyNuti
Viesti:

Re: Hiukset ja niiden värjäys

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Su Syys 12, 2010 13:12

^ Viemäri-ilmiö kävi minullakin: Koetin värjätä niskahiuksiani mustiksi Wellan Viva-väreillä testatakseni, miten kauan tökötti kestää päässäni. Hiuksistani, jotka ovat luonnostaan tummanruskeat, tuli vain hitusen likaisenmustemmat, kun tavoite oli väri jota voisi sanoa edes hyvällä tahdolla mustaksi. Ilmeisesti kuontaloni hylkii hiusväriä tai jotain.

En kuitenkaan halua olla pysyvästi mustahiuksinen, joten osaisitteko ehdottaa vähän tujumpia mutta silti pysymättömiä mustia värejä? Tai keinoja saada Wellan väristä merkittävästi voimakkaampi? (Foliot ja pidemmät vaikutusajat on jo kokeiltu.) Miten toimii kombinaatio "melko kestävä väri ja sitten värinpoisto"? Olen kuullut, ettei värinpoisto rasita hiuksia jos sitä käyttää kyllin harvoin, mutta palaavatko hiukset todella takaisin alkuperäiseen väriinsä?
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Su Syys 12, 2010 14:04

NuttyNuti kirjoitti:En kuitenkaan halua olla pysyvästi mustahiuksinen, joten osaisitteko ehdottaa vähän tujumpia mutta silti pysymättömiä mustia värejä? Tai keinoja saada Wellan väristä merkittävästi voimakkaampi? (Foliot ja pidemmät vaikutusajat on jo kokeiltu.) Miten toimii kombinaatio "melko kestävä väri ja sitten värinpoisto"? Olen kuullut, ettei värinpoisto rasita hiuksia jos sitä käyttää kyllin harvoin, mutta palaavatko hiukset todella takaisin alkuperäiseen väriinsä?
Värinpoisto polttaa hiuksistasi kaiken värin pois, eikä siihen hiukseen palaudu oma väri vaikka kuinka haluaisit, vaan tukka muuttuu oranssiksi tai pissablondiksi.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ti Syys 28, 2010 18:06

Hei, apua näihin kahteen:

Naruton Moegi: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... meskip.jpg

Kh Birth By Sleepin Lea: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... /11Lea.jpg
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Su Tammi 23, 2011 22:05

Jos laitan puolipysyvää tummanruskeaa epätasaisen hiusvärini päälle, tasaantuvatko vanhat värjäysrajat? Minulla on ns. 'tummanvaaleaa' juurikasvua pari senttiä ja latvat hieman vaaleammat ajat sitten tehdyn vaalennuksen vuoksi ja itse väri on ollut punaruskea, nyt vain hieman tummempi kuin oikea värini. (Kuulostaa ihan kauhealta, mutta ei ne värit kauhiasti toisistaan eroa... kai)

EDIT: värjäsin - oikein tasaiset ja kivat hiukset tuli! Käytin viva-sarjan n. 8 pesua kestävää väriä, omissa hiuksissani ainakin tuntuu kestävän, olen pessyt pari kertaa. Mutta en käytä teollisia shampoo- tai hoitoainejuttuja, joten en tiedä mitä väri niitä tykkäisi...
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Aava meri

Viesti Kirjoittaja Aava meri » Su Syys 23, 2012 09:48

Bumps! Ja kyselyä:

Haaveksisin (Victorian Romance) Emma- cosplayn tekemisestä, hahmo kun muistuttaa jossain määrin meikäläistä ulkonäöltään ja hänen vaatteensa eivät näytä ylitsevuotavan vaikeilta tehdä (vaikka mekko saattaakin vaatia kokeneemman ompelijan apua). Ongelmaksi jää vielä tuo palmikkonuttura: miten se kannattaisi tehdä? Moni muukin palvelijatarhahmo näyttää käyttävän tuota hiustyylia ja he näyttävät osaavan tehdä sen itse itse omista hiuksistaan. Sarjan autenttisuuden huomioon ottaen toisi sellaisen mielikuvan, että tuo tyyli saattoi olla ihan aito tyyli viktoriaanisen ajan Englannissa... Hiukan kitkaa saattaa tosin aiheuttaa se, että hiukseni ovat lyhyemmät kuin Emmalla (melkein lapaluu vs lantiolle).

Onko kyseessä mahdollisesti sellainen tyyli, että tehdään väljä letti pään sivulle ja kääritään siitä nuttura niin, että letin pää menee hiusten sisään? Emma pitää hiuksiaan todella usein sellaisella sivuletillä ollessaan vapaalla. *alkaa epäillä omien hiusten massan riittävyyttä*

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » To Loka 25, 2012 15:51

Mä värjään mustiksi hiuksia. (oikeesti sellaset tummat ruskeet) ja niihin ei sitten tartu hyvällä tahdollakaan mikään muu vöäri, kuin ensin värinpoistolla.

Se mitä itte voisin tehdä hiuksilleni on värjätä ja leikata otsatukka lyhyemmäksi, MUTTA en ikinäikinäikinä leikkaa hiuksiani, nyt kun jo alle pepun yltävät ja yllättävän hyvässä kunnossa kaiken lisäksi. Ehkä nyt muutama sentti latvoista mitä voisi poistaa...

Mutta siis itselläni ei ole kovin kielteisiä kokemuksia värjäyksistä, paitsi että jos sinulla on pitkät vaaleat hiukset ja värjäät Crazy Color värillä KÄYTÄ KAKSI PULLOA!! (Vielä parempi jos kolme) Koska värjäsimme siskon hiukset (luonnollinen blondi, noin puoliselkään) ensin yhdellä pullolla ja tuli aikas harmaa sävy. Käyttäkää useampia pulloja, niin tuloksestakin tulee parempi.

rizumamu

Viesti Kirjoittaja rizumamu » To Heinä 04, 2013 01:57

Täällä ei oo hetkeen tapahtunut mitään, mutta ois vähän kyseltävää.

Onko pääkaupunkiseudulla sellasta kampaamoa, jossa vois saada omista hiuksista jonkin hahmon tukan? Tarkoitan enimmäkseen poika/mieshahmoja ja myös erikoisempia värejä, joista täälläkin on ollu puhetta.

Vai kannattaako värjäys tehdä itse? Onko tullut mitään uusia keinoja/värejä, joilla sais tukasta vaikka vaaleanpunaisen, sinisen, vihreän, oranssin tms? Mistä värit kannattaa hankkia? Kokeilin viime vuonna ite blondata ja siihen sitten shokkiväriä päälle, mutta se kului niin nopeasti pestessä pois, että hädin tuskin conin ajan hiukset näytti edes vähän siltä, miltä piti. :?

Kaikki vinkit on tervetulleita! :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”