Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Convallaria

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Convallaria » La Tammi 12, 2013 14:23

Okei myönnettäköön etten ihan koko ketjua jaksanut selata läpi...

Kuitenkin, minutta siis on olemassa sellainen pitkä punainen peruukki (vähän silmien alle) otsatukalla ja silleen vähän lyhyenpi siitä korvien kohdalta ja siitä pitäisi saada -----> Kuva <----- tälläinen.

Eli siis Final Fantasy VII Series Renoa olisin cossaamassa (kuten varmaan huomasittekin) jahjah, olisi kaksi ongelmaa.
1) Peruukkini kuitu on aika liukasta, joten muokkaus on suht hankalaa... no joo kun sitä roikottaa alaspäin nii hiukset näyttää suht samalta ku Renon, mutta ne ei pysy.
2) Vaikka tuo otsatukka pysyisikin pystyssä peruukin reuna näkyy otsalla inhottavasti. Apuja siihen?

Eli, help, anybody!?

Nannapus

Viesti Kirjoittaja Nannapus » La Tammi 12, 2013 16:30

Sestra kirjoitti:
Nannapus kirjoitti:Heei! En tiedä, onko tätä kysytty aiemmin, mutta kysynpä kuitenkin: Miten saan peruukin pysymään päässäni? Peruukkimyssy pitää kyllä omat hiukset aisoissa, mutta itse peruukki alkaa päivän mittaan kulkeutua koko ajan ylöspäin ym. (niin että lopulta omat hiukseni näkyvät jo alta) Miten saan sen pysymään paikoillaan? @___@
Onko peruukissasi kiristysnauhat? Jos on, niin laita ne tarpeeksi tiukalle peruukkiverkossa oleviin lenkkeihin. Yleensä kaikissa ebay yms laadukkaammissa kuin suomilaatuperuukeissa pitäisi olla kyseiset nauhat.
Joko mulla on sitten hassun muotoinen pää tai sit en oo tarpeeks taitava, mut ne kiristykset ei riitä :D Vaikka laitan kireelle, se liusuu pakosti.. pääni ei ole kovin pieni, joten kyse ei ole siitä. Tässä vaan mietin, et onko muita keinoja saada pysymään peruukki, kuin ne nauhat :s
En ole naiivi, aikuisuuden tuoma kyynisyys ei ole vain vielä lannistanut minua ~

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Su Tammi 13, 2013 15:04

Nannapus kirjoitti:Heei! En tiedä, onko tätä kysytty aiemmin, mutta kysynpä kuitenkin: Miten saan peruukin pysymään päässäni? Peruukkimyssy pitää kyllä omat hiukset aisoissa, mutta itse peruukki alkaa päivän mittaan kulkeutua koko ajan ylöspäin ym. (niin että lopulta omat hiukseni näkyvät jo alta) Miten saan sen pysymään paikoillaan? @___@
Itse käytän pinnejä peruukin kiinnittämiseen vielä paremmin päähäni. Tarpeeksi suurella määrällä edes clip-on -ponnarit eivät saa peruukkia liikahtamaan. Käytän yleensä hengettömiä, joita laitan ympäri peruukkia niin, että ne menevät peruukin ja peruukkisukan läpi. Joskus laitan varmuuden vuoksi myös muutaman ns. tavallisen pinnin kiinnittämään peruukin ja peruukkisukan tiukasti kiinni hiusrajaani. Molempia löytyy paketteina ihan tavallisista pikkukaupoista aika halvalla ja yksi paketti riittää lyhyeen peruukkiin aivan mainiosti.

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » La Maalis 09, 2013 23:49

Meikällä olisi tälläinen pieni probleema tulevaisuuden peruukkini kanssa.

Kuva

Vaikka ensi vuoden puolelle tätä cossia vasta kehittelemässä olen, haluan saada kaiken hyvissä ajoin valmiiksi. Peruukki toki olisi sellainen sopiva sininen, ja noiden "antennien" valmistus-tapakin olisi jo tiedossa, ainut vain etten oikein tiedä että miten ne antennit saisi laitettua siihen itse peruukkiin kiinni niin, että ne ns. antennit myös pysyisi tuollattiin jännästi :/
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Su Huhti 07, 2013 11:48

Vähän erilaisempi kysymys tähän väliin, eritoten niille, jotka ovat junassa coneihin matkustelleet. Itsellä on tullut aina mietittyä, että miten ihmiset saavat piikki- tai kiharahirviönsä tai muuten vain jotkin ulokemonsterit, joiden stailaamiseen on kotona käytetty tunteja viimeisinä päivinä kuljetettua coniin saakka? Itse olen kerran yhden kiharan peruukin kuljettanut laukussa ja sanotaan nyt vaikka, että onneksi heräsin aikaisin.
Onko tähän jokin hieno pakkausmenetelmä joka ei ole minulle vielä auennut, vai ottaisitteko tekotukat ennemmin peruukkipäässä junaan mukaan ihmisten katseltavaksi?

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Su Huhti 07, 2013 12:33

Kaeru kirjoitti:Vähän erilaisempi kysymys tähän väliin, eritoten niille, jotka ovat junassa coneihin matkustelleet. Itsellä on tullut aina mietittyä, että miten ihmiset saavat piikki- tai kiharahirviönsä tai muuten vain jotkin ulokemonsterit, joiden stailaamiseen on kotona käytetty tunteja viimeisinä päivinä kuljetettua coniin saakka? Itse olen kerran yhden kiharan peruukin kuljettanut laukussa ja sanotaan nyt vaikka, että onneksi heräsin aikaisin.
Onko tähän jokin hieno pakkausmenetelmä joka ei ole minulle vielä auennut, vai ottaisitteko tekotukat ennemmin peruukkipäässä junaan mukaan ihmisten katseltavaksi?
Hmm itselläni kerran meni proppi laukussa rikki, vaikka koitin olla varovainen, joten en ole varma onnistuuko se pakkaaminen laukkuun niin hyvin. Peruukkitaideteoksen toki voi kuljettaa pahvilaatikossa peruukkipäässä, vie tilaa ja luultavasti ei kauhean hyvä vaihtoehto junailijoille, mutta pitäisi pysyä kunnossa. Monet myös tulevat junaan ihan cosseissa ja näin ne pysyvät matkan ajan melko hyvässä kunnossa.. hieman oudoksuvia katseitahan siinä saa osakseen, mutta jos ne kestää niin mikä ettei. Nämä kaksi vaihtoehtoa ovat kai silti parhaat mahdolliset, jos peruukkia ei ehdi itse conipaikalla/hotellissa/kaverilla yms. stailata.

Chanoue

Viesti Kirjoittaja Chanoue » Ma Huhti 08, 2013 14:18

Bijou kirjoitti:
Kaeru kirjoitti:Vähän erilaisempi kysymys tähän väliin, eritoten niille, jotka ovat junassa coneihin matkustelleet. Itsellä on tullut aina mietittyä, että miten ihmiset saavat piikki- tai kiharahirviönsä tai muuten vain jotkin ulokemonsterit, joiden stailaamiseen on kotona käytetty tunteja viimeisinä päivinä kuljetettua coniin saakka? Itse olen kerran yhden kiharan peruukin kuljettanut laukussa ja sanotaan nyt vaikka, että onneksi heräsin aikaisin.
Hmm itselläni kerran meni proppi laukussa rikki, vaikka koitin olla varovainen, joten en ole varma onnistuuko se pakkaaminen laukkuun niin hyvin. Peruukkitaideteoksen toki voi kuljettaa pahvilaatikossa peruukkipäässä, vie tilaa ja luultavasti ei kauhean hyvä vaihtoehto junailijoille, mutta pitäisi pysyä kunnossa. Monet myös tulevat junaan ihan cosseissa ja näin ne pysyvät matkan ajan melko hyvässä kunnossa.. hieman oudoksuvia katseitahan siinä saa osakseen, mutta jos ne kestää niin mikä ettei. Nämä kaksi vaihtoehtoa ovat kai silti parhaat mahdolliset, jos peruukkia ei ehdi itse conipaikalla/hotellissa/kaverilla yms. stailata.
Minulla ei ole varsinaista kokemusta junamatkoista coneihin (ainakaan vielä) mutta bussilla ja autolla olen mennyt, silloin aina cossit päällä. Se on ehkä paras vaihtoehto, varsinkin jos peruukki on kihara/muotoilu. Muussa tapauksessa peruukin voi tietysti letittää, jos se on tarpeeksi pitkä - tällöin peruukki pysyy suht' hyvänä.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ti Huhti 23, 2013 18:37

Te kaikki jotka olette värjäneet peruukkeja käyttäen Copic täyttöpulloja.. mistä niitä oikein saa ja mikä on perushinta? Mietin myös että kuinka lähellä se copic-kynän oma väri on sitä miltä peruukki tulee näyttämään värjäyksen jälkeen, eli kannattaako valita joku tummempi/vaaleampi väri kuin mitä haluaa lopputuloksen olevan?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Huhti 24, 2013 08:10

^ Itse tilasi täältä copicpullon. Tuolla ainakin hinta on se 9.10 €, välillä siellä täyttöpullot on joskus jollain seitsemällä eurolla. Tuosta väristä en osaa sanoa, oma peruukkini oli jo valmiiksi aika lähellä oikeaa väriä, piti vain saada sitä tummemmaksi. Eli riippuu oikeastaan siitä, minkä värinen värjättävä peruukki alunperin on.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Huhti 24, 2013 09:08

Mikichan kirjoitti:^ Itse tilasi täältä copicpullon. Tuolla ainakin hinta on se 9.10 €, välillä siellä täyttöpullot on joskus jollain seitsemällä eurolla. Tuosta väristä en osaa sanoa, oma peruukkini oli jo valmiiksi aika lähellä oikeaa väriä, piti vain saada sitä tummemmaksi. Eli riippuu oikeastaan siitä, minkä värinen värjättävä peruukki alunperin on.
Kiitos linkistä!

Hmm.. no jos sanois esimeriksi että olis yks semmoinen vaalean kuparinruskea/oranssinruskea peruukki jota haluais saada tummanruskeaksi niin pitääkö sit ottaa täyttöpulloväriksi esimerkiksi tummanruskean vai mustan?

Mietin just koska usein olen vaan kuullut että ihmiset värjäävät valkoisen peruukin joten mietin että miten ne värisekoitusformulat menee jos peruukki on jo aikalailla oikea väri (tai ainaki oikea pääväri/"base color") mutta tarvii vaan tummennusta?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Thalionkalwen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalionkalwen » Ke Huhti 24, 2013 15:56

White Samurai: Tuolta löytyy lisää tietoa mistä ostaa Copiceja: http://www.tempera.fi/index_files/Page1196.htm

Itse yritin värjätä keskiruskeaa peruukkia tummanruskeaksi jollakin värikartan tummimmalla ruskealla (en muista millä ^^;), mutta en saanut tarpeeksi tummaa (kuva lopputuloksesta). Ihan täysin mustaa en kuitenkaan suosittelisi, vaan Warm Gray No. 9 tai 10 olisi varmasti parempi. Se on enemmän mustaan taittuva ruskea, kun taas itse käyttämäni ruskea oli punertavampi -_-".

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Huhti 24, 2013 21:22

White Samurai kirjoitti:
Mikichan kirjoitti:^ Itse tilasi täältä copicpullon. Tuolla ainakin hinta on se 9.10 €, välillä siellä täyttöpullot on joskus jollain seitsemällä eurolla. Tuosta väristä en osaa sanoa, oma peruukkini oli jo valmiiksi aika lähellä oikeaa väriä, piti vain saada sitä tummemmaksi. Eli riippuu oikeastaan siitä, minkä värinen värjättävä peruukki alunperin on.
Kiitos linkistä!

Hmm.. no jos sanois esimeriksi että olis yks semmoinen vaalean kuparinruskea/oranssinruskea peruukki jota haluais saada tummanruskeaksi niin pitääkö sit ottaa täyttöpulloväriksi esimerkiksi tummanruskean vai mustan?

Mietin just koska usein olen vaan kuullut että ihmiset värjäävät valkoisen peruukin joten mietin että miten ne värisekoitusformulat menee jos peruukki on jo aikalailla oikea väri (tai ainaki oikea pääväri/"base color") mutta tarvii vaan tummennusta?
Käy vilkaisemassa tuolta allekirjoituksessani olevasta linkistä, miten minun värjäily onnistui. Tuo kuvailemasi väri vastaa aikalailla minun peruukkini väriä. Näin puhelimella kirjoittaessa en voi suoraan linkittää juuri siihen tiettyyn postaukseen, mutta se löytyy sieltä ihan alaapäin rullaamalla.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ti Huhti 30, 2013 00:34

Kiitos Thalionkalwen vastauksesta!
Mikichan kirjoitti: Käy vilkaisemassa tuolta allekirjoituksessani olevasta linkistä, miten minun värjäily onnistui. Tuo kuvailemasi väri vastaa aikalailla minun peruukkini väriä. Näin puhelimella kirjoittaessa en voi suoraan linkittää juuri siihen tiettyyn postaukseen, mutta se löytyy sieltä ihan alaapäin rullaamalla.
Kävin just katsomassa ja hyvältä näyttää! Muistatko ollenkan mitä copic-nesteen värisävyä käytit siihen?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ti Huhti 30, 2013 11:39

^ Värisävy oli sellainen kuin Burnt Umber (värikoodi E29). Puoli pulloa tuota riitti värjäämään tuon peruukin noin tummaksi.

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » To Touko 23, 2013 15:19

Ensimmäinen peruukki ever hommattu ja nyt sitä pitäisi hieman leikellä, vain otsista onneksi. Miten siis kannattaa leikata? Peruukki päässä ja sakset jotenkin ylöspäin ja siitä lähtee leikkelemään? En haluaisi kuitenkaan amatöörimäisesti pilata sitä huonolla leikkauksella. Harmi kun ei ole ketään tuttua joka olisi kampaaja. x)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”