Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Hoothoot
Viesti:

Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Su Elo 09, 2009 07:41

Edellinen ketju oli suosittu ja paisui mammuttimaisiin mittoihin. Kiitos hyvistä kysymyksistä ja vastauksista, mutta nyt on aika jättää vanha ketju taakse, muttei suinkaan unholaan, ja aloittaa hieman puhtaammalta pöydältä.
Muistakaa tutkia kahta aikaisempaa kysymysketjua, koska niistä löytää vastauksia moneen uudelleen ja uudelleen kysyttävään asiaan. Hakua sopii myös käyttää.

Peruukeista vol. 1
Peruukeista vol. 2

Ykkösketjun alusta lainattu kysymys-vastaus - osio, josta löytyy tiettyjä vinkkejä. Kakkosketjun hyvät vinkit lisätään mahdollisimman nopeasti tähän ekaan viestiin.
Kysymys peruukkimyssyistä ja Vastaus kysymykseen
Kysymys peruukin vaalentamisesta ja Vastaus 1./Vastaus 2
Kysymys hiuslakoista ja Vastaus/Vastaus hiuslakkoihin liittyen/Toinen vastaus liittyen hiuslakkohin]
Otsahiuksien leikkaaminen ja Vastaus ja toinen vastaus
Kysymys korkean poninhännän tekemisestä ja Vastaus ja vielä toinen vastaus
VÄRJÄÄMINEN ja VASTAUS (huomatkaa, että tätä ohjetta ei enää kerrata)
Peruukin suoristaminen ja Vastaus 1/ Vastaus 2
Mistä saa hiuslisäkkeitä? ja Vastaus 1 Vastaus 2
"Piikikäs" peruukki (Sora, Cloud, etc.) ja Vastaus 1
Peruukin kihartaminen ja Vastaus
Twintailssien tekeminen ja Vastaus ja vielä lisää ohjeita (kannattaa lukea alemmatkin viestit liittyen aiheeseen)
Yotsuba-peruukki? ja vastaus
Liian tiheä peruukki ja vastaus
Kaljun saaminen ja vastaus
Kiiltävyyden poistaminen? ja vastaus
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Amirattus

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Amirattus » Pe Elo 14, 2009 16:49

Olen tosi uusi netistä tilaamisen kanssa, varsinkin kun olisin nyt tilaamassa ulkomailta. Olisin tosi kiitollinen jos joku voisi auttaa...

Olisin tilaamassa tämän ja sitten tarvitsisin lyhyen sinisen, jonka stailaan sitten piikikkääksi (sopisikohan tämä tarkoitukseen?)

Ongelmana on, että minulla ei ole hajuakaan, paljonko cosworxin postimaksut ovat (en löytänyt sivuilta vaikka etsin) ja joudunko maksamaan jotain tullia. Olen myös epävarma, voinko luoda paypal tilin, kun oma korttini on Osuuspankilta.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Pe Elo 14, 2009 17:33

AmiRose kirjoitti:Ongelmana on, että minulla ei ole hajuakaan, paljonko cosworxin postimaksut ovat (en löytänyt sivuilta vaikka etsin) ja joudunko maksamaan jotain tullia. Olen myös epävarma, voinko luoda paypal tilin, kun oma korttini on Osuuspankilta.
Cosworxin postikulut yhdelle peruukille ovat noin 20 dollaria (14 euroa noin), joten kahta peruukkia varten kannattaa varata 30-35 taalaa (noin 25 euroa) postikuluihin. Cosworxin paketit saattavat jäädä tulliin helpommin kuin esim. eBaysta tilatut paketit, koska putiikki merkkaa pakettiin hinnat todenmukaisesti. Tullia ei tässä tapauksessa tulisi kymppiä enempää, mutta kannattaa aina varautua.

OP:n Visa Electronin voi tietääkseni liittää Paypaliin, mutta tarkemmin en osaa neuvoa, koska olen toisen pankin asiakas. Ilmeisesti Paypalin vaatiman Verified by Visa-ominaisuuden pystyy jotenkin laittamaan päälle pankin nettisivuilla, joten suosittelen tutkimaan niitä nettisivuja. Jos ei onnistu, kannattaa varmaan Googlata tai vierailla lähimmässä toimipisteessä, mikäli se on mahdollista.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

wiid

Viesti Kirjoittaja wiid » La Elo 15, 2009 18:12

^Nykyään Osuuspankin Visa Electroniin tulee automaattisesti päälle Verified by Visa, mutta itse hyvin vanhana Electronin käyttäjänä jouduin tämän itse laittamaan nettitunnuksien avulla päälle. Myös vierailu pankkiin auttaa, jos ei jaksa asetusten kanssa säätää.

milzux
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milzux » Su Elo 16, 2009 19:53

AmiRose kirjoitti:Olen myös epävarma, voinko luoda paypal tilin, kun oma korttini on Osuuspankilta.
Jos sinulla on Visa Electron, homma hoituu. Ainakin itse sain muutama päivä sitten vihdoin nettipankkitunnukseni (prkl äiskä ku oli pihistellyt niitä) ja loin paypaltunnuksen.

http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm <- tuolta alaspäin rullaamalla löytyy hyvät Paypal-ohjeet Visa Electronille. Ovat tosin hiukka vanhat joten Paypal on vähän erilainen mutta ainakin minä sain tunnukseni toimimaan.

Ja sitten muuta asiaa. Minulla on Punanaamion Veronica-peruukki jota olen leikellyt ja muoksinut sopivaksi. Yritin lisätä siihen niitä leikkaamiani hiuksia Katie Blairin ohjeilla eli vetämällä ne neulalla hiusverkkoon ja sulattamalla kuidut nurjalta puolelta. Noh, minulla ei ole tuollaita Katien käyttämää heat sealer mikä ikinä se onkaan suomeksi, joten keksin kokeilla suoristusrautaa siihen hommaan. Suoristusrautani sai 180 asteeseen maksimissaan, joten säädin sitä vähän pienemmälle. Odotin että rauta lämpeni ja aloin sulattelemaan kuituja, mutta niille ei käynyt mitään, korkeintaan vähän lytistyivät. Säädin sitten lämmöt täysille ja kokeilin uudestaan, ei vieläkään mitään sulamiseenkaan päin. Lopulta päädyin sinetöimään kuidut kuumaliimalla kun en saanut niitä sulatettua ja tuli mieleen netissä monta kertaa lukemani että PERUUKKEJA EI SAA SUORISTAA SUORISTUSRAUDALLA.

Veronica-peruukki on suora, mutta jos joku haluaa vaikka kihartaa sitä, niin voi kokeilla kihartaa pienellä lämmöllä jonnekin niskatuppoon missä ei näy, jos kuidut vaikka sulavatkin. Älkää silti ostako peruukkeja sitä varten että sitten suoristatte/kiharratte ne tämän viestin perusteella! En halua että minulle tulee oven taakse vihainen väkijoukko mussuttamaan kun ovat menneet pilaamaan peruukkinsa....

Fooku

Viesti Kirjoittaja Fooku » Su Syys 06, 2009 20:43

Miten Kuroshitsujin Elizabethin peruukin voisi toteuttaa? Vai voiko sellaista koti oloissa edes tehdä. Itse en tuota Ebaytä osaa käyttää niin ei sieltä voi tilata. Muuten kyllä kävisi.

Kuva:
http://i253.photobucket.com/albums/hh57 ... 1252258804
Do I repulse you with my queasy smile?

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Su Syys 06, 2009 23:34

Fooku kirjoitti:Miten Kuroshitsujin Elizabethin peruukin voisi toteuttaa? Vai voiko sellaista koti oloissa edes tehdä.
Voi. Soulcalibur nelosen Amyä tehdessäni kaivelin kaikki kikkaratukkatutoriaalit Cosplay.comista, ja tämä http://www.cosplay.com/showpost.php?p=1 ... stcount=12 on ehkä hyödyllisin Elizabethin peruukkiin. Ja askartelusiimaa saa ainakin Sinooperista, ihan mitään onkisiimaa ei kannata käyttää kun se tuppaa olemaan paksumpaa.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Ti Syys 08, 2009 16:26

Sattuisiko kukaan tietämään miten todella pitkää peruukkia voisi edes hiukan estää takkuuntumasta? Tuntuu siltä kuin mokoma takkuuntuisi pelkästään siitä että sitä katsoo.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ma Syys 14, 2009 08:13

Kuulin tässä taannoin, että peruukki pitäisi pestä heti pakkauksesta ottaessa hoitoaineella.

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ti Syys 15, 2009 03:48

Tisku kirjoitti:Sattuisiko kukaan tietämään miten todella pitkää peruukkia voisi edes hiukan estää takkuuntumasta? Tuntuu siltä kuin mokoma takkuuntuisi pelkästään siitä että sitä katsoo.
Oil sheen, ei ole ollut ite koskaan tarvetta niin en osaa sanoa millä nimellä kulkee suomessa jos on oma nimi ja mistä saa.

em

Viesti Kirjoittaja em » Ma Syys 28, 2009 21:25

Olen toteuttamassa Ciel Phantomhiveä tässä puvussa http://media.photobucket.com/image/ciel ... ji.jpg?o=8, mutta ongelmaa tuottaa peruukki. Olen katsonut coswroxista peruukkeja ja päätynyt siihen että tämä voisi toimia:http://www.cosworx.com/product.php?prod ... 4&cat=2451. Silti en ole varma pystyykö/kannattaako peruukin saparoita tehdä suoraan juuri tuollaiseen pitkään peruukkiin, vai pitäisikö saparot tehdä irtonaisina?

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Ma Syys 28, 2009 23:04

Bella kirjoitti:Olen toteuttamassa Ciel Phantomhiveä tässä puvussa http://media.photobucket.com/image/ciel ... ji.jpg?o=8, mutta ongelmaa tuottaa peruukki. Olen katsonut coswroxista peruukkeja ja päätynyt siihen että tämä voisi toimia:http://www.cosworx.com/product.php?prod ... 4&cat=2451. Silti en ole varma pystyykö/kannattaako peruukin saparoita tehdä suoraan juuri tuollaiseen pitkään peruukkiin, vai pitäisikö saparot tehdä irtonaisina?
Kaksi vaihtoehtoa: joko hankit lyhyen peruukin ja teet siihen erilliset, kiinnitettävät saparot irtokuiduista tai kuitunauhoista, tai teet kaiken vaikeampaa (mutta lopputuloksellisesti parempaa) kautta ja hankkia noin hartiapituisen peruukin, johon teet täytetyn takajakauksen ja sen jälkeen saparotöpsyt, joiden päälle teet pitkät saparot. Tähän auttaa Katie Bairin tutoriaalit (googlaa Petting Zoo Wigs), jotka tosin menevät välillä vähän välineurheiluksi mutta sentään hyvää suuntaa niistä saa.
Jos Cosworxilta haluat välttämättä tilata, Clover, Willow ja Ivy ovat hyviä pohjatukkia. Ivy on vähän pitkähkö joten on vähän hankalampi kuin Clover ja Willow, joissa on käsittääkseni myös vähemmän lyhyttä kuitua tyvessä. Cloverissa taitaa olla tarpeeksi otsatukkaa. Lisäksi hanki noita Cosworxin irtokuituja, joista tosin pitää itse tehdä lisäkkeet (johon löytyy myös ohjeita vaikka kuinka). Cosworxin Exclusive-linjan kuidut on aina värjätty samalla setillä, joten sävyt täsmää aika kivasti.

Niin, tai kolmas vaihtoehto on vaan vetää pitkä peruukki saparoille, mutta peruukit eivät toimi kuten päänahka.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

AG

Viesti Kirjoittaja AG » Ma Syys 28, 2009 23:13

Bella kirjoitti:Olen toteuttamassa Ciel Phantomhiveä tässä puvussa http://media.photobucket.com/image/ciel ... ji.jpg?o=8, mutta ongelmaa tuottaa peruukki.
Adreena antoikin hyvät vinkit miten hoitaa homma oman käden kautta, mutta ehdotanpa kumminkin tätäkin tapaa, että ostat eBayn joltain myyjältä jo valmiiksi irrotettavilla saparoilla varustetun peruukin ja teet siihen tarvittavat muutokset. ( Muistaakseni täällä Anikissakin Hoothoot myi kyseisen tyyppistä peruukkia cosplay osto ja myynti-alueella. )
Tämän tyylisiä peruukkeja ovat monet aikaisemmatkin Cielin cossaajat käyttäneet. Toisaalta se on kyllä nähty juttu, joten itseäni ainakin kiinnostaisi nähdä millainen lopputulos syntyisi adreenan ehdottomalla tavalla. :D
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

boiler

Viesti Kirjoittaja boiler » Ti Loka 13, 2009 14:46

Auttakaa mua. Mulla olis tarkotuksena tehdä Final Fantasystä Zackille peruukki. Peruukki on hankittu ja sitä vähän leikeltykin jo, mut nytten kun aloin piikkejä tehdä, niin verkko tulee ilkeesti näkyviin, ja aloin miettiä, että sinne vois kiinnittää niitä hiuksia. Joten.... Miten kiinnitän ne hiukset sinne verkkoon?

Zack siis näillä hiuksilla http://www.finalfantasyunion.com/cprofi ... k-fair.jpg

Ja toivoisin että vastattaisiin pikasesti koska tässä on nyt noin kolme päivää aikaa tehdä tätä että...

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Loka 22, 2009 12:56

Ostin Ebaysta aivan ihanan, pitkän ruskean peruukin (sitä hyvää kuitua, kanekalon vai mikälie). Ongelmana on, etten oikein uskalla tehdä sille mitään, kun pelkään että se menee pilalle.
Voiko korkkiruuvikiharoilla varustettua peruukkia harjata/ laittaa ponnarille / letittää ilman, että korkkiruuvikiharat suoristuvat/menevät sotkuun?
Hieman tyhmä kysymys, mutta tämä on ensimmäinen peruukkini (ja varsin rakas minulle) enkä siis todellakaan haluaisi pilata sitä.

Testasin muuten hakua ja silmäilin viestiketjuja läpi, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni ^__^'

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”