Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

BanaaniMiku

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ti Maalis 08, 2011 22:48

Juusto Pääkkönen kirjoitti:Toivottavasti kysymys tulee oikean paikkaan... miksi olen aina niin epävarma topiceista.

Olen suunnittelemassa peruukkien tilaamista, ja haluaisin varmistaa jos jollakin olisi kokemusta; onko kukaan ostanut eBaysta myyjältä yoitsukizuna2008/Fantasy-Sheep-peruukki'kaupasta' peruukkeja, ja olivatko minkä laatuisia? Olen mahdollisesti ostamassa kyseiseltä myyjältä/kyseisestä kaupasta kerralla kolme tai neljä peruukkia, enkä haluaisi että kerralla tulisi niin monta huonolaatuista, jos ne sivujen antaman hyvän kuvan vastaisesti ovatkin vähän huonompia.
Heipsan

Ystäväni osti juuri tuolta kyseiseltä myyjältä peruukin ja hän sanoi ettei siinä ollut mitään valittamista. Peruukki oli hyvä laatuinen ja se oli käsitelty ja harjattu hyvin ennen lähetystä ja suojattu hyvin postituksen ajaksi. Itse asiassa olen käyttänyt kyseistä peruukkia ja hyvä on :)
muista peruukeista en kyllä tiedä mutta se oli ainakin hyvä
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » La Huhti 02, 2011 12:17

Minkälaisella harjalla on paras saada takkuinen peruukki kuntoon??

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » La Huhti 02, 2011 17:28

BanaaniMiku kirjoitti:Minkälaisella harjalla on paras saada takkuinen peruukki kuntoon??
Suosittelen luonnonkuituista harjaa, niitä löytyy usein ihan normikaupoista. Itseltä löytyy tosin metallinen peruukkiharja, ostettu ihan sellaisesta liikkeestä, joka myy peruukkeja ihmisille jokapäiväistä käyttöä varten. Ovat yleensä kampaamoja, jotka mainostavat ikkunassa tms. myyvänsä myös hiuslisäkkeitä. Niistä kannattaa siis myös kysellä harjaa jos sattuu kohdalle.

Peruukin harjaamista helpottaa myös selvityssuihkeen käyttö. Ihan supermarketeista saatava "Niiskuneidin selvityssuihke" toimii tähän tarkoitukseen aivan hyvin ja on suhteellisen halpaakin. Suihkuta siis sitä ennen kuin alat harjaamaan, varsinkin jos peruukki on vähäkään normaalia poikatukkaa pidempi. Takkujen selvitys kannattaa aloittaa latvoista ja edetä siitä tyveä kohden. Säilytystä varten pitkä peruukki kannattaa letittää. :)
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Suiggari-Tou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » La Huhti 02, 2011 17:50

BanaaniMiku kirjoitti:Minkälaisella harjalla on paras saada takkuinen peruukki kuntoon??
Kangaskasa jo vastasikin, mutta muistutan että jotkut eBay-peruukkimyyjät saattavat tarjota myös peruukkiharjoja, joita voi ostaa vaikka jonkun peruukin mukana melko halvalla hinnalla silloin jos seuraavan kerran ostat eBaysta tms.
Without love, it cannot be seen.

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » La Huhti 02, 2011 19:25

Suiggari-Tou kirjoitti:
Kangaskasa jo vastasikin, mutta muistutan että jotkut eBay-peruukkimyyjät saattavat tarjota myös peruukkiharjoja
Oman peruukkiharjani ainakin ostin ihan Espoon kauppakeskus Ison Omenan Glitter-myymälästä. Tämähän siis tapahtui, kun olin ostamassa muuta tarkoitusta varten itselleni ponnarilisäkettä, mutta sattuipa siinä sitten myyjä vinkkaamaan, että ei kauaa pysy lisäke nättinä, ellei oikeilla harjoilla paijaile. Eli näitä löytyy.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » La Huhti 02, 2011 20:46

Juu, itseasiassa mietinkin että käykö luonnonkuitu harja, mutta en vain tiennyt, mistä niitä saa :D Mutta kiitos kaikille :) Miku Hatsune peruukkini on nimittäin kamalassa kunnossa :/

XenAne

Viesti Kirjoittaja XenAne » La Huhti 02, 2011 23:23

Olisiko kauhean hankala saada aikaan hyvin tiukkaa ja päänmyötäistä yläponnarilla varustettua peruukkia? Niin kuin Shikamarulla (ja hänen isällään). Hiusraja siis näkyy kunnolla ja hiukset on vedetty ihan päätä myöten. Lisäksi ponnari on ihan jumalattoman iso verrattuna muuhun hiusmäärään. Saisiko tuon hiusrajan jotenkin näyttämään realistiselta, että näyttäisi että peruukin hiukset kasvaisivat omasta päästä? Pystyisikö tähän käyttämään valmista peruukkia, vai olisiko parempi rakentaa oma kuiduista? En tosin tiedä osaanko, mutta voihan sitä kokeilla kunhan joku neuvoo mistä aloittaa.

Tällä hetkellä omat hiukseni ovat ihan hyvät tarkoitukseen, mutta halu cossata Shikamarua uudestaan on ainoa asia mikä tällä hetkellä pidättelee minua leikkaamasta hiuksiani lyhyiksi. Lisäksi hiukseni ovat tällöin hieman "epätäydelliset", sillä tulos näyttää hyvältä vain edestä päin, sillä huijaan vähän käyttämällä pelkkää nutturaa, jossa hiukset törröttävät ylöspäin. Kaiken kukkuraksi pitkänä conipäivänä kampaus aiheuttaa tiukkuutensa takia päänsärkyä.
Kuva: Thalionkalwen

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Su Huhti 03, 2011 14:49

XenAne kirjoitti:Olisiko kauhean hankala saada aikaan hyvin tiukkaa ja päänmyötäistä yläponnarilla varustettua peruukkia? Niin kuin Shikamarulla (ja hänen isällään). Hiusraja siis näkyy kunnolla ja hiukset on vedetty ihan päätä myöten. Lisäksi ponnari on ihan jumalattoman iso verrattuna muuhun hiusmäärään. Saisiko tuon hiusrajan jotenkin näyttämään realistiselta, että näyttäisi että peruukin hiukset kasvaisivat omasta päästä? Pystyisikö tähän käyttämään valmista peruukkia, vai olisiko parempi rakentaa oma kuiduista? En tosin tiedä osaanko, mutta voihan sitä kokeilla kunhan joku neuvoo mistä aloittaa.

Tällä hetkellä omat hiukseni ovat ihan hyvät tarkoitukseen, mutta halu cossata Shikamarua uudestaan on ainoa asia mikä tällä hetkellä pidättelee minua leikkaamasta hiuksiani lyhyiksi. Lisäksi hiukseni ovat tällöin hieman "epätäydelliset", sillä tulos näyttää hyvältä vain edestä päin, sillä huijaan vähän käyttämällä pelkkää nutturaa, jossa hiukset törröttävät ylöspäin. Kaiken kukkuraksi pitkänä conipäivänä kampaus aiheuttaa tiukkuutensa takia päänsärkyä.
Sanoisin, että tuollainen tiukka, päänmyötäinen ja vielä yläponnarin vaativa kampaus on aika haastava toteuttaa peruukilla, kun siihen ei sisälly otsahiuksia. Pikaisella selaamisella kaikki hyvät Shikamaru-cosplayt mitä löysin oli tehty omilla hiuksilla.Peruukin saa kyllä varmaan vedettyä ihan siistille päänmyötäiselle ponnarille, jos on hyvälaatuinen(=tarpeeksi tuuhea) peruukki, peruukkipää ja vähän kärsivällisyyttä ja taitoa. Ponnaristakin saa ihan miten tuuhean tahansa lisäämällä siihen kuitua vaikkapa kuituklipillä, joita ebayn ihmemaassa myydään. Hankalin osa on luonnollisen hiusrajan tekeminen. Siinä pitäisi varmaan lähteä vain liimailemaan irtokuituja peruukin hiusrajan muodostaville reunoille.
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » To Huhti 07, 2011 14:27

En tiedä, kuuluuko tämä tänne, mutta minulla olisi tämänkaltainen onkelma:

Pitäisisaada itselleen aikaan otsatukka Selphie-cossiin http://images.wikia.com/finalfantasy/im ... elphie.jpg <- ja hiukset ovat omasta takaa muuten sopivat, mutta en millään haluaisi leikkauttaa otsatukkaa. Mietin, voisiko irti leikatuista n. 10 cm mittaisista hiuksistani väsätä jonkinlaisen tilapäisen otsatukan, vain pitääkö koettaa repiä rahat peruukkiin?
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Huhti 07, 2011 14:33

Inami-sama kirjoitti:En tiedä, kuuluuko tämä tänne, mutta minulla olisi tämänkaltainen onkelma:

Pitäisisaada itselleen aikaan otsatukka Selphie-cossiin http://images.wikia.com/finalfantasy/im ... elphie.jpg <- ja hiukset ovat omasta takaa muuten sopivat, mutta en millään haluaisi leikkauttaa otsatukkaa. Mietin, voisiko irti leikatuista n. 10 cm mittaisista hiuksistani väsätä jonkinlaisen tilapäisen otsatukan, vain pitääkö koettaa repiä rahat peruukkiin?
Otsatukkalisäkkeitä myydään monissa korukaupoissa (Glitterit, Ninjat ja ties mitkä), joten sellainen voisi olla ihan pätevä ja kohtuullisen halpa (6-10 euroa) vaihtoehto. Ebaysta voi hakea esim. hakusanoilla "fringe hair clip", joka antaa noin 800 tulosta, jos nettiostelu onnistuu.

Toisaalta halvempien, mutta kuitenkin siedettävien ebay-peruukkien hinta voi olla vain 10 euroa enemmän, joten valinta jää sinulle.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » To Huhti 07, 2011 16:09

Hoothoot kirjoitti:
Inami-sama kirjoitti:En tiedä, kuuluuko tämä tänne, mutta minulla olisi tämänkaltainen onkelma:

Otsatukkalisäkkeitä myydään monissa korukaupoissa (Glitterit, Ninjat ja ties mitkä), joten sellainen voisi olla ihan pätevä ja kohtuullisen halpa (6-10 euroa) vaihtoehto. Ebaysta voi hakea esim. hakusanoilla "fringe hair clip", joka antaa noin 800 tulosta, jos nettiostelu onnistuu.

Toisaalta halvempien, mutta kuitenkin siedettävien ebay-peruukkien hinta voi olla vain 10 euroa enemmän, joten valinta jää sinulle.
Tuo oli suhteellisen hyvä idea, mutta tietääkö kukaan, miten omista irtohiuksista saisi moiset väsättyä? Niin että sävy menisi nappiin...
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Huhti 07, 2011 18:01

Aika mielenkiintoinen idea! yritänpä kantaa nyt korteni kekoon, vaikka minulla ei hirveästi kokemusta tällaisista olekaan.

Tee-se-itse -otsikset! KATSO KUVA: mallikuva
1. Mittaa esim. taipuisasta kartongista hieman otsaasi leveyssuunnassa pidempi ja muutaman sentin levyinen suikale. Sen olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä joko hiustesi tai ihosi väriä, jotta se ei näy alta. Varmista, että se on oikean muotoinen (se pitäisi mielellään saada osittain omien hiusten alle niin, ettei otsiksista huomaa, että ne ovat irrotettavat).
2. Aseta hiukset tasaisesti suikaleen matkalle kuvan mukaisesti. Liimaa paikoilleen juoksevalla liimalla (esim. erikeeper, mutta mielummin joku vielä vahvempi liima).
3. Taivuta hiukset kartongin reunan yli.
4. Voit pistellä neulalla ja ruskealla langalla hiukset huomaamattomasti paikalleen, jotta ne pysyvät kurissa eivätkä törrötä ylös. Neulan pitäisi mennä kartongin läpi.

Sitten voit kiinnittää koko hökötyksen otsaasi esim. kaksipuolisella ihoteipillä ja pinneillä.

En tiedä toimiiko tämä idea, mutta jollei kukaan keksi parempaakaan niin kannattaa varmaan kokeilla? :''D

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » To Huhti 07, 2011 18:57

Suosittelen lämpimästi peruukkia. Ihan jo senki takia, että tuollainen painovoimaa uhmaava kampaus on helpompi toteuttaa peruukilla, se kestää peruukissa paremmin ja ylipäätään omat hiukset näyttävät cosseissa harvoin hyvältä noin vahvasti muotoiltuina. Tuohon sopivan peruukin läytää varmasti ebaysta 10-20 euron hintaan.

Ja jos ebay tuottaa ongelmia, niin esim. tämä peruukki voisi toimia ihan hyvin. Mieluummin katsoisin jonkun vähän tuuheamman ebaysta, mutta kyllä tuostakin pitäisi onnistua:

http://punanaamio.fi/tuote/414/celine-xtpro-peruukki
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

Rochun

Viesti Kirjoittaja Rochun » To Huhti 14, 2011 16:11

Täällä on aikaisemmin jo puhuttu peruukin suoristamisesta vedellä, ja että suoristusraudan kanssa peruukki saattaa sulaa.

Olen itse miettinyt, että mikä sitten on tarpeeksi matala lämpötila, millä peruukkia voisi yrittää varovasti suoristella?

Ja siis peruukin materiaalista sen verran, että tuotteen selosteessa luki peruukin olevan 100% kanekaloonia. Koko komeus tosin oli ihan eri näköinen kuin mitä kuvassa, niin en oikeastaan uskalla materiaaliinkaan luottaa niin sokeasti...

Mutta, kiitos jo etukäteen jos joku tähän osaa vastata.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » To Huhti 14, 2011 16:56

RomantiC-ru kirjoitti:Täällä on aikaisemmin jo puhuttu peruukin suoristamisesta vedellä, ja että suoristusraudan kanssa peruukki saattaa sulaa.

Olen itse miettinyt, että mikä sitten on tarpeeksi matala lämpötila, millä peruukkia voisi yrittää varovasti suoristella?

Ja siis peruukin materiaalista sen verran, että tuotteen selosteessa luki peruukin olevan 100% kanekaloonia. Koko komeus tosin oli ihan eri näköinen kuin mitä kuvassa, niin en oikeastaan uskalla materiaaliinkaan luottaa niin sokeasti...

Mutta, kiitos jo etukäteen jos joku tähän osaa vastata.
Heat resistant peruukit kestävät n 150 celciuksen lämpötiloja, mutta luulen että tässä ei ole kyseessä sellainen. Normaali kanekalon kuitu kestää n 80 celciuksen lämpötilaa, mutta itse olen tuollaisia peruukkeja suoristanut 100 celciuksessa siten että varmistaa että se kuitu on märkää. Kannattaa koittaa johonkin päähän eka ennen kun mitään radikaalimpaa tekee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”