Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Rimppu
Viesti:

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Tammi 12, 2011 23:01

kameli kirjoitti:Hejsan alla,

voisikohan tätä tai tätä peruukkia soveltaa tähän tutoriaaliin? En viitsisi turhaan lähteä rapakon takaa tilailemaan. Mitäs luulette?
Jessicassa ainakin riittää karvaa, joten se saattaisi jopa toimia. Se ei tosin ole likikään niin pitkä kuin nuo tutoriaalissa käytetyt peruukit (yltää n. vyötäisille), joten se saattaa tuottaa ongelmia. Kannattaa kuitenkin kokeilla. Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta projektilta. : D

Leraye

Viesti Kirjoittaja Leraye » La Tammi 15, 2011 04:20

Nyt tarvittaisiin kipeästi apua.

Satuin tilaamaan eBaysta halvalla 125cm pitkän peruukin. Peruukki sattui tulemaan tuossa muutama päivä sitten postissa erittäin suuressa paperisessa kuoressa. Se ei ollut edes missään muovipussissa, ja tästä johtuen kyseinen peruukki on täynnä takkuja ja se on muutenkin sekaisin. Yritin äsken suoristaa sitä erään videotutoriaalin mukaan (huuhdellaan kuumalla vedellä) mutta ei siitä mitään tullut - se on yhä takkuinen ja sekainen.

Osaisiko kukaan kertoa, miten näin pitkä peruukki saataisiin suoraksi ja takuttomaksi ja minkälaisia välineitä kyseiseen operaatioon tarvitaan? Peruukin materiaali on kanekalon, jos se vaikuttaa asiaan jotenkin.

EDIT: Sain sen suoristettua~ Kampa tosin katkesi siinä touhussa, mutta nyt se ainakin on suora ja kaunis kuin mikä.
I hate being bipolar. It's awesome.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » La Tammi 29, 2011 14:43

Arvon cossaajat, pikkuveljeni on pulassa. Penkkareihin olisi tekeillä Rölli-puku ja oma tukka kun on sen verran lyhyt sänki, niin menipä sitten ostamaan peruukin punanaamiosta http://punanaamio.fi/tuote/2555/luolamiesperuukki. Oli kuulemma paras minkä löysi vaikka varoittelinkin halppisperuukeista. Ongelmana siis, että Röllillähän on enemmän tai vähemmän tasaisenruskeat hiukset ja tuossa peruukissa on paitsi vaalean ja tummanruskeaa, myös sinivihreitä tupsuja. Veli sitten pyysi minua kyselemään täältä, josko jollakin olisi tiedossa helppo/kotikonstein onnistuva värjäystapa jolla peruukin voisi saada luonnollisemman väriseksi, lähinä tuota sinivihreää piiloon. Projektin kimpussa häärivät siis täysin kokematon pikkuveli ja käsistään kätevä mutta perukkien värjäyksessä yhtä kokematon äiti.

Foorumilta löytyvät tutoriaalit jo linkitinkin veljelle, mutta kuulemma ei apua vielä löytynyt. Liekö koko peruukki jo tuomittu, pitäisikö yrittää hankkia toinen? Ulkomailta tilaaminen tuskin kuitenkaan sopii velipojan kukkarolle... Kävipä myös mielessä, että entäpä jos yrittäisi poistaa peruukista noita sinivihreitä tupsuja ja lisätä tilalle ruskeita, ehkäpä toisesta samanlaisesta peruukista?
Pikkuveljeni puolesta, kiitos jo etukäteen jos joku osaa häntä neuvoa.

Jokirapu

Viesti Kirjoittaja Jokirapu » La Tammi 29, 2011 18:25

Deneb: itselläni on sen verran kokemusta peruukkien värjäyksestä, että yhden vaalean peruukin olen kerran värjännyt valkoiseksi. Mutta peruukin värjäys onnistuu aika kätevästi peruukkiväreillä, joita saa ainakin käherrystarvikkeesta ostettua/tilattua. Ainakin minun käyttämäni peruukkiväri oli todella helppo käyttää (purkissa olevaa suihkutettavaa väriä) Mutta hyvän lopputuloksen saamiseksi piti kyllä jo valmiiksi vaaleaan peruukkiin laittaa kaksi kerrosta väriä, johon meni oikeastaan aika lähelle koko purkillinen, että en tiedä onko se paras vaihtoehto.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » La Tammi 29, 2011 19:41

^ Ettet nyt puhuisi hiusvärispraysta? Sellaisesta värispraysta, jonka soi suihkuttaa päähän tai vaikka peruukkiin ja pestä halutessaan pois? Peruukkeja ei nimittäin voi pysyvästi värjätä alkuperäisväriään vaaleammiksi, ainakaan kotikonstein.

Ja Deneb: kyse on penkkaripuvusta ja nähtävän edukkaasta peruukista, joten en välttämättä ryhtyisi sitä kovin antaumuksella värjäämään. Melkein suosittelisin edellä mainittua hiusvärisprayta. Pitäisi löytyä esim. Aprillista ja väriskaala on melkoisen laaja. Jos kyse olisi jostain vähemmän takkuisesta ja elegantimmasta peruukista, en missään tapauksessa suosittelisi, mutta luulen, että Röllille se voisi sopiakin. : D

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Su Tammi 30, 2011 22:10

Jotkuthan on kysellyt sitä, että voiko peruukkia vaalentaa. Vastauksena ei. Mutta minä ainakin poistin liikaa kiiltoa peruukista perunajauhoilla(hyvällä menestykselläpä vielä. :D ) ja huomasin, että todella tumman ruskea peruukkini näytti aavistuksen vaaleammalta. Ei paljoa, mutta hieman. perunajauhoja jää armotta siihen peruukkiin, vaikka harjailin kauon aikaa ja taputtelin pois niitä. Että omalla vastuulla kokeilemaan, mieluiten pienelle kohdalle aluksi. Toivottavasti toimii muillakin kuin minulla. :D
Resident Evil <3

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Su Helmi 13, 2011 20:10

Tämmöinen ongelma olisi: Olen aikeissa cossata Miles Edgeworthia/Mitsurugi Reijiä, ja nyt pitäisi löytää sopiva peruukki. Katselin Ebaysta ja silmiini osui juuri sopiva peruukki -- mutta sitä ei toimitettaisi Suomeen. Piti siis löytää toinen vaihtoehto.

Vaihtoehto 1
Vaihtoehto 2
Vaihtoehto 3 (Kuitu ei kyllä näytä kamalan hyvältä...)

Mitä mieltä olette, mikä näistä olisi paras Edgeworthille? Muokkaan tietysti peruukkia parhaani mukaan, ei mikään noista oikein kelpaa sellaisenaan. Mutta saisiko mistään noista etuhiuksia kunnolla pystyyn niin kuin mallikuvassa on?
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Juusto

Viesti Kirjoittaja Juusto » Su Helmi 13, 2011 22:30

Tiger Claw kirjoitti:Tämmöinen ongelma olisi: Olen aikeissa cossata Miles Edgeworthia/Mitsurugi Reijiä, ja nyt pitäisi löytää sopiva peruukki. Katselin Ebaysta ja silmiini osui juuri sopiva peruukki -- mutta sitä ei toimitettaisi Suomeen. Piti siis löytää toinen vaihtoehto.
Oi, Edgeworth! Täytyy kierrättää omaa Phoenixiani, rival needed! [/off]
Sanoisin että noista kolmesta vaihtoehto numero 2 näyttää parhaalta, vaikkakin jos aiot nostaa tyviä noin rajusti miten Edgeyllä on, jää otsahiusten mitta aika lyhyeksi. Kuitenkin noista parhaan näköinen; hyvänä kakkosena sitten numero ykkönen.
cheesePLAY -cosplayblog

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ma Helmi 14, 2011 07:57

Juusto Pääkkönen kirjoitti:
Tiger Claw kirjoitti:Tämmöinen ongelma olisi: Olen aikeissa cossata Miles Edgeworthia/Mitsurugi Reijiä, ja nyt pitäisi löytää sopiva peruukki. Katselin Ebaysta ja silmiini osui juuri sopiva peruukki -- mutta sitä ei toimitettaisi Suomeen. Piti siis löytää toinen vaihtoehto.
Oi, Edgeworth! Täytyy kierrättää omaa Phoenixiani, rival needed! [/off]
Sanoisin että noista kolmesta vaihtoehto numero 2 näyttää parhaalta, vaikkakin jos aiot nostaa tyviä noin rajusti miten Edgeyllä on, jää otsahiusten mitta aika lyhyeksi. Kuitenkin noista parhaan näköinen; hyvänä kakkosena sitten numero ykkönen.
Oi, Phoenix. <3 Olisi mahtavaa cossia yhdessä..!
Niin siis. Tuo kakkonen kyllä näyttäisi noista parhaimmalta. Otsahiusten pituus kyllä vähän pelottaa, mutta kaikkea ei voi saada. 8( Kunpa ehtisin vielä huutamaan tuon ennen kuin kohde sulkeutuu. Kiitokset neuvosta!
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

FallingMango

Viesti Kirjoittaja FallingMango » La Helmi 19, 2011 17:36

Hei~ :> yritin googlettaa ja selata tätä foorumia, mutta en ainakaan löytänyt mitään vastaavaa...

Eli, tarkoitus olisi cossata tämän kesän Desuconissa Dahlia Hawthornea Phoenix Wright kolmosesta. Ongelma on peruukin kanssa, mistä löytäisin joko peruukin jossa hiukset menevät taaksepäin tai voiko peruukkia kammata menemään niin, jos voi, niin miten? Lisäksi osa hiuksista on leteillä, miten tuo kannattaisi toteuttaa (onko peruukissa tarpeeksi hiuksia, miten saada siisti lopputulos jne)? Olen aika noob peruukkien muokkaamisessa... Jos ei maksa ihan hirveästi (yli 50 euroa alkaa olla liikaa), voin tilata ulkomailta, ja mieluummin sieltä tilaankin kuuluisan suomilaadun takia... Tässä vielä kuva:

Kuva

Juusto

Viesti Kirjoittaja Juusto » Su Helmi 20, 2011 12:06

Toivottavasti kysymys tulee oikean paikkaan... miksi olen aina niin epävarma topiceista.

Olen suunnittelemassa peruukkien tilaamista, ja haluaisin varmistaa jos jollakin olisi kokemusta; onko kukaan ostanut eBaysta myyjältä yoitsukizuna2008/Fantasy-Sheep-peruukki'kaupasta' peruukkeja, ja olivatko minkä laatuisia? Olen mahdollisesti ostamassa kyseiseltä myyjältä/kyseisestä kaupasta kerralla kolme tai neljä peruukkia, enkä haluaisi että kerralla tulisi niin monta huonolaatuista, jos ne sivujen antaman hyvän kuvan vastaisesti ovatkin vähän huonompia.
cheesePLAY -cosplayblog

Miss Alice

Viesti Kirjoittaja Miss Alice » Ke Maalis 02, 2011 01:41

Fantasy-Sheep owo En ole itse ihan vielä kokenut kyseisen myyjän tuotteiden suhteen, mutta tiedän muutaman tyypin, jotka ovat ostaneet sieltä peruukkeja ja laatua on kehuttu aikamoiseksi. Peruukkeja on ilmeisesti ollut melko helppo muokata ja kuitukin varsin laadukasta ja näyttää hyvältä kuvissa, ja väritkin näyttävät siltä kuin pitääkin. Suosittelen lämpimästi. (nimimerkki olen kuolannut noita peruukkeja hullun lailla pitkään <3)

Vinkki ja infoa pienen surffailun tuloksena: Fantasy-Sheepin Taobao(kiinalaisten eBay)-sivuilta tuotteet saa halvemmalla kuin eBaysta ja useamman kappaleen ostaminen on halvempaa. Muista kuitenkin melko kalliit kuljetuskulut, hyppäävät kahteenkymppiin, jos tuote/tuotteet ovat vähemmän tai yhtä kuin puoli kiloa. Yksi lyhyehkö peruukki on suunnilleen 0,2 kiloa.
Have a nice lif-
...Oh, and by the way, your father's dead.
Have a nice life~

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Ke Maalis 02, 2011 17:36

Aikomus olisi cossata Yuuta Black Rock Shooterista ja ongelmana ovat nuo hiukset. Minkälaisesta peruukista sitä kannattaisi lähteä muokkaamaan ja miten? Varsinkin nuo takahiukset tuottavat päänvaivaa.

Betulina

Viesti Kirjoittaja Betulina » Pe Maalis 04, 2011 03:22

Hiyono Yuizakin suht massiivisen tuuheat letit olisi saatava aikaan, mutta toteutuksen suunnittelu on puolitiessä. Minulla OLI mielestäni idea, miten tämän toteuttaisin, mutta totesin peruukit (kaksi vyötäisille ylettyvää suoraa peruukkia) saatuani, ettei se ehkä toimi sittenkään. Tai ainakaan en uskalla kokeilla ihan vielä, jos vaikka netistä sittenkin löytyisi ongelmaan apua.

Eli, kuinka saisi tehtyä hyvin paksut ja hyvin löyhät letit ihan normipaksuiseen peruukkiin?

Mietin ensin lisääväni peruukista toiseen karvaa, mutta vaikka molemmat peruukit olisi yhdessä, niin sitä ei taitaisi olla tarpeeksi tuollaisten lopputulosten saamiseen. Toisena vaihtoehtona olisi tunkea lettien sisään jotain ja yrittää päällystää se karvalla ja asetella kuidut jotenkin lettimäisen näköisesti sen ympärille, mutten ihan tiedä, kuinka tuollainen toimisi ja mahtaisiko siihen löytyä ohjeita tai jopa tutoriaaleja netistä.

Tietysti voisi vaan mennä helpoimman kautta ja perusletittää, vaikka siitä ihan liian ohutta tulisikin. Mutta se on viimeinen vaihtoehto, jos jollain konstilla voisi tuollaisetkin saada.

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » Ma Maalis 07, 2011 21:56

Ajattelin tulla kyselemään josko jollakulla olisi kokemusta melkein kaljujen hahmojen cosplayaamisesta. Tämän ja tämän näköisiä heppuja kun olisi tarkoitus tulevaisuudessa cosplayata.

Omia hiuksiani en ole lähdössä ajelemaan, eli siis tekokaljua kehiin. Minua vain mietityttää tuo irokeesin ja poninhännän tekeminen sekä kiinnittäminen siihen tekokaljuun ja miten tämän kaiken saisi sitten näyttämään suurin piirtein luonnolliselta.

Omia testauksia tulen hyvinkin luultavasti tekemään asioiden suhteen, mutta tosiaan, jos jollain sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta moisista viritelmistä, niin vinkkejä otan ilomielin vastaan.

Ja sitten. Tuolla aiemmin kyseltiin FantasySheepin peruukeista, en tiedä olenko myöhässä vastauksen suhteen, mutta positiivista palautetta tulee täältä. Omistan itse kolme peruukkia kyseiseltä myyjältä ja tykkäilen kovasti, kuitu on hyvälaatuista ja ihan suht tuuheitakin ovat olleet. Ainoastaan yhden peruukin takaosa oli vähän ohuehko, muttei mitenkään kriittisesti ja stailaamalla senkin sai näyttämään hyvältä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”