Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Vilukissa

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Vilukissa » To Loka 07, 2010 12:50

Olisiko täällä jotain kivaa ihmistä joka viitsisi vastata kysymyksiini peruukkien värjäyksestä? (siis muuta kuin, että käytä googlea)

1. Mistä saa ostettua näitä copic täyttöpulloja, ja paljon ne maksavat kappale?
2. http://punanaamio.fi/tuote/1951/juliette-xtpro-peruukki Minulla on kyseinen punertavan ruskea peruukki, mutta minun täytyisi saada siittä tumman punainen. Tuleeko tästä hyvä, tumman punainen, jos sen värjäisi punaisella tai tummanpunaisella copikilla. http://www.csus.edu/org/mtl-arts/AX2001 ... /Miaka.jpg Tuon punainen pitäisi tulla.
3. Sama kysymys kuin kakkosessa. Minulla on lähes tämän värinen http://www.itviikko.fi/files/panorama_pinkki.jpg peruukki, mutta siitä pitäisi saada haalean pinkki. Tuleeko peruukista haalean pinkki jos värjään sen valkoisella copikilla? http://www.cf-network.com/cfan/IMG/jpg/kiba_cheza.jpg Näin vaaleaa siis havittelen.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » To Loka 07, 2010 13:02

ana kirjoitti:1. Mistä saa ostettua näitä copic täyttöpulloja, ja paljon ne maksavat kappale?
Temperasta näitä täyttöpulloja saa. Liike löytyy Helsingistä, mutta nettikaupastakin voi ostaa. Sivupaneelista kohta "Copic huopakynät (Manga)" ja sivulla kolme on täyttöpulloja. Värikoodin joudut itse syöttämään, mutta se tuskin on ongelma. Hinta on nettisivujen mukaan 9,10 euroa plus tietysti postikulut, jos kotiin tilaat (jos jälleenmyyjän kauppaan, sitten en tiedä.)
ana kirjoitti:3. Sama kysymys kuin kakkosessa. Minulla on lähes tämän värinen http://www.itviikko.fi/files/panorama_pinkki.jpg peruukki, mutta siitä pitäisi saada haalean pinkki. Tuleeko peruukista haalean pinkki jos värjään sen valkoisella copikilla? http://www.cf-network.com/cfan/IMG/jpg/kiba_cheza.jpg Näin vaaleaa siis havittelen.
Tummempaa peruukkia ei saa oikeastaan millään tavalla vaaleammaksi eli joudut ostamaan uuden peruukin, jos Chezaksi haluat pukeutua. Vahvistusta tähän väitteeseen löytänet, jos selaat ketjua taaksepäin.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Vilukissa

Viesti Kirjoittaja Vilukissa » To Loka 07, 2010 21:10

Kiitos vastauksesta! : ) Voisin käydä täällä päin kirjakaupasta kyseleen, kun siellä ainakin noita Copic:eja myydään, että jos sillä olisi. Toisaalta taas jos tummesta ei saa vaaleampaa niin sitten ei tarvetta ole, kun toisen peruukin tilalle löysin luultavasti (ja toivottavasti!) toisen peruukin, ja kerkeän tuon edellisen viellä palauttaa.

SuperMurshu

Viesti Kirjoittaja SuperMurshu » La Loka 09, 2010 23:18

En ole sitten yhtään varma, et onko tästä jo kirjotettu tänne, mutta kuitenkin mun ongelma on aika omalaatunen:
Ostin eräältä tutulta peruukin, ihan keskilaatusta kuitua ja muuten kaikin puolin hyvä, mutta sitten latvat on kiharat/kiharrettu (en oo yhtään varma onko kaveri itte kiharrellu.. >_> ) ja aika takkuset. Tuolla oli kyllä hyviä neuvoja siitä suoristamisesta, mutta sitten onko se lopputulos erilainen, kun peruukki on jonkin sortin takkunen ja kihara >_<''

^ Saakohan tuosta selvää?? O_o''

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Su Loka 10, 2010 18:40

Hej, olen vähän pulassa: Olen cossannut erilaisia miku hatsune cosseja jo puoli vuotta.. Valitettavasti peruukkini ei ole kauhean hyvässä kunnossa :DD Olisiko teillä ideoita minten voisin hoitaa sen kuntoon? Se on takkuinen ja likainen. Tarvitsisin kipeästi apua!
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Su Loka 10, 2010 18:45

SuperMurshu kirjoitti:En ole sitten yhtään varma, et onko tästä jo kirjotettu tänne, mutta kuitenkin mun ongelma on aika omalaatunen:
Ostin eräältä tutulta peruukin, ihan keskilaatusta kuitua ja muuten kaikin puolin hyvä, mutta sitten latvat on kiharat/kiharrettu (en oo yhtään varma onko kaveri itte kiharrellu.. >_> ) ja aika takkuset. Tuolla oli kyllä hyviä neuvoja siitä suoristamisesta, mutta sitten onko se lopputulos erilainen, kun peruukki on jonkin sortin takkunen ja kihara >_<''

Itselläni on ollut samanlainen peruukki ja minusta lopputulos oli hyvä kun suoristin sen.. :3 Se ei eroa, mutta muista suojata peruukki sillä suoristusrauta aineella joka ei vahingoita peruukkia.

Jokirapu

Viesti Kirjoittaja Jokirapu » Su Loka 10, 2010 20:40

Jokirapu kirjoitti:Tarkoitus olisi päästä kesällä cossaamaan D.Gray-man sarjan Cloud Nine hahmoa, mutta ongelmana nuo hiukset. Pitäisi saada suomesta tilattua, mutta mistään ei löydy sopivaa, kun kaikissa on keskijakaus. Muutenkin olen täysin onneton noiden peruukkien modaamisessa.
Punanaamion sivut on selattu läpi ja käherrystarvikkeen liikkestä on käyty kyselemässä. Jos ostan jonkun normaalin peruukin, voiko sitä käydä kampaajalla leikkauttamassa?
Tuota kyselin aiemmin, mutta taisin jo ratkaisun löytää. Mutta vielä yksi kysymys liittyen tähän peruukkiin. Saako siitä muokattua tuon aiemmin mainitsemani hahmon hiukset? (tässä ehkä hieman parempia kuvia) Vähän pelottaa, kun ei ole kitenkaan mikää aivan halvin peruukki.

SuperMurshu

Viesti Kirjoittaja SuperMurshu » Su Loka 10, 2010 22:03

BanaaniMiku kirjoitti:
SuperMurshu kirjoitti:En ole sitten yhtään varma, et onko tästä jo kirjotettu tänne, mutta kuitenkin mun ongelma on aika omalaatunen:

Itselläni on ollut samanlainen peruukki ja minusta lopputulos oli hyvä kun suoristin sen.. :3 Se ei eroa, mutta muista suojata peruukki sillä suoristusrauta aineella joka ei vahingoita peruukkia.
Kiitus vinkistä ;DD
Mutta sen verran kun oon pvän aikana kyselly, kukaan ei oikeestaan ole tiennyt mistä sinä suoristusrauta-ainetta voi ostaa..? Jostain anttilasta?

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Loka 10, 2010 22:55

SuperMurshu kirjoitti:
BanaaniMiku kirjoitti:

Kiitus vinkistä ;DD
Mutta sen verran kun oon pvän aikana kyselly, kukaan ei oikeestaan ole tiennyt mistä sinä suoristusrauta-ainetta voi ostaa..? Jostain anttilasta?
Kantsii koittaa kuumavesi metodia ennen kuin suoristusrautojen kanssa alkaa leikkimään. Etenkin kun mainitsit että kuitu on keskilaatusta, se saataa alkaa sulamaan aika nopeasti.
esim täältä löytyy ohjeita: http://www.elisanet.fi/kraut/tutorials.html

Ja ennen kun alas suoristelemaan, harjaa se peruukki mahdollisimman takuttomaks. Kantsii eka alottaa selvittäminen esim. sormilla ja siirtä siirtyä harvoihin kampoihin ja siitä si eteenpäin.
Ja huonhuom, älä rupee harjailemaan/selvittelemään sitä kun se on märkä. siis ENNEN kun suoristat sen.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Loka 10, 2010 22:56

BanaaniMiku kirjoitti:Hej, olen vähän pulassa: Olen cossannut erilaisia miku hatsune cosseja jo puoli vuotta.. Valitettavasti peruukkini ei ole kauhean hyvässä kunnossa :DD Olisiko teillä ideoita minten voisin hoitaa sen kuntoon? Se on takkuinen ja likainen. Tarvitsisin kipeästi apua!
Huolellinen harjaus, pesu ja ja selvityssuihke auttanee asiaan.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » To Loka 14, 2010 19:57

Hansku kirjoitti:
BanaaniMiku kirjoitti:Hej, olen vähän pulassa: Olen cossannut erilaisia miku hatsune cosseja jo puoli vuotta.. Valitettavasti peruukkini ei ole kauhean hyvässä kunnossa :DD Olisiko teillä ideoita minten voisin hoitaa sen kuntoon? Se on takkuinen ja likainen. Tarvitsisin kipeästi apua!
Huolellinen harjaus, pesu ja ja selvityssuihke auttanee asiaan.
Kiitos paljon :D

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Su Loka 31, 2010 23:24

Hei! Minulla olisi pieni tai no miten sen nyt ottaa ongelma peruukin hankkimisen kanssa.
Ajattelin crossata Shiroganea, Monochrome Factorista. Hänen hiuksensa ovat toodella pitkät ja vielä valkoiset. Niin aloin miettimään, että mistä minä sen peruukin löydän, ku ei oikeen mistä tahansa kaupasta löydy + en oikeen voi tilata netistä tiettyjen syiden takia. ^^`` Ja sit kun vielä asuu lapissa, nii ei täällä oikein varmaankaan ole mitään kauppojakaan mistä löytäisi. ^^`` Olisiko jollakin jonkinlaista ratkaisua pulmaani? olisin kiitollinen jos olisi. :)

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Ti Marras 02, 2010 00:37

MAO kirjoitti:Hei! Minulla olisi pieni tai no miten sen nyt ottaa ongelma peruukin hankkimisen kanssa.
Ajattelin crossata Shiroganea, Monochrome Factorista. Hänen hiuksensa ovat toodella pitkät ja vielä valkoiset. Niin aloin miettimään, että mistä minä sen peruukin löydän, ku ei oikeen mistä tahansa kaupasta löydy + en oikeen voi tilata netistä tiettyjen syiden takia. ^^`` Ja sit kun vielä asuu lapissa, nii ei täällä oikein varmaankaan ole mitään kauppojakaan mistä löytäisi. ^^`` Olisiko jollakin jonkinlaista ratkaisua pulmaani? olisin kiitollinen jos olisi. :)
Sinuna pistäisin viewforum.php?f=78 tänne ilmoituksen että ostetaan tälläinen ja tälläinen peruukki (+kuvat). Muuta minä en ainakaan tähän hätään keksi.

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ti Marras 02, 2010 10:25

Hansku kirjoitti:
MAO kirjoitti:Hei! Minulla olisi pieni tai no miten sen nyt ottaa ongelma peruukin hankkimisen kanssa.
Sinuna pistäisin viewforum.php?f=78 tänne ilmoituksen että ostetaan tälläinen ja tälläinen peruukki (+kuvat). Muuta minä en ainakaan tähän hätään keksi.
Kiitos, mutta noo.. ehkä tuota voisi yrittää. ^^``

Kadajj

Viesti Kirjoittaja Kadajj » La Marras 13, 2010 17:45

Okei en ole nyt varma aionko edes toteuttaa tätä cossia koska se on hieman vaikea tietyistä kohdista, MUTTA: ajattelin siis cossata Bleachista Shuuhei Hisagin zanpatkoa Kazeshinia.
Yksi monista ongelmista on herran mahtavat hiukset. Kuva (anteeksi huono kuva, jos se edes tuli näkyviin)
Eli kysymys kuuluu: Miten saan tehtyä Kazeshinin hiukset? Etsin netistä pitkiä mustia peruukkeja, ja löysinkin mutta jos vedän metrin pituisen otsahiuksellisen peruukin ns pystyyn ylhäälle ja sitten vielä jotenkin ihmeellisesti saan sen jonkinlaisena yhtenä piikkinä laskeutumaan "sillee siististi"?
Eikös Peruukin kaikki tyvihiukset (vai mitkä ne nyt onkaan) tuu esille?
Eli riittääkö pelkkä peruukki vai pitääkö hommata vielä pidennyksiä? Jos pitää niin mistä? Ja miten saan viritelmän ylipäätään pysymään kasassa? Lakka tuskin riittää....

Ja heittäkää yksärillä jos tiedätte jotain hyvää vartalomaalia tai jtn, anteeksi offaus :(

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”