Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Vivilan

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ti Kesä 29, 2010 23:06

Tuli jännä kysymys eteen vanhempien taholta.
Miten hävittää tämän tuton jälkeinen tinneri-tussiväri -neste? Tinneri on kuulemma sen verta tuhoavaa kamaa, että viemäriin ei kannattaisi kaataa ja mietin, että onko parempia tapoja kuin pussin kanssa roskikseen vieminen.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Kesä 29, 2010 23:22

Vivilan kirjoitti:Tuli jännä kysymys eteen vanhempien taholta.
Miten hävittää tämän tuton jälkeinen tinneri-tussiväri -neste? Tinneri on kuulemma sen verta tuhoavaa kamaa, että viemäriin ei kannattaisi kaataa ja mietin, että onko parempia tapoja kuin pussin kanssa roskikseen vieminen.
Tikkurilan jonkun tinnerlaadun käyttöturvallisuustiedotteessa lukee näin:
Valmistetta ei saa päästää viemäriin, vesistöön eikä maaperään. Toimita tyhjät, kuivat pakkaukset kierrätykseen ja nestemäinen jäte ongelmajätteiden keräilypisteeseen.
Vaihtoehtoisesti voit imeyttää tinnerin johonkin huokoiseen aineeseen ja heittää tämän imeytetyn kankaan/sienen/tyynyn normaaliin roskikseen. Jos haluat tarkempaa tietoa hävittämisestä googlaa "tuotemerkki käyttöturvallisuustiedote". Hyvä firma listaa sivuillaan tuotteensa tiedot, sen riskit ja hävitystavat.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ke Kesä 30, 2010 01:05

Ei muuten (sori Rimppu!) kannata tehdä tuolla metodilla, jos haluaa värjätä ämpärissä mielummin eikä suihkupulloa käyttäen (joka toimii paremmin) niin kannattaa silti käyttää sinolia eikä tinneriä. Sinolin saa tunkea suoraan viemäristä alas myös eikä tule ongelmajätteitä.

heluna-chan

Viesti Kirjoittaja heluna-chan » Ke Kesä 30, 2010 11:55

Hei!
Mulla ois yks kysymys. Mulla on yksi tosi pinkki peruukki. Ongelma on siinä että se on liian pinkki, miten saisin sen vaaleammaksi??

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ke Kesä 30, 2010 13:27

heluna-chan kirjoitti:Hei!
Mulla ois yks kysymys. Mulla on yksi tosi pinkki peruukki. Ongelma on siinä että se on liian pinkki, miten saisin sen vaaleammaksi??
Peruukkia ei saa vaalennettua ellei se ole itse värjätty.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ke Kesä 30, 2010 16:47

Aatos kirjoitti:
Ei muuten (sori Rimppu!) kannata tehdä tuolla metodilla, jos haluaa värjätä ämpärissä mielummin eikä suihkupulloa käyttäen (joka toimii paremmin) niin kannattaa silti käyttää sinolia eikä tinneriä. Sinolin saa tunkea suoraan viemäristä alas myös eikä tule ongelmajätteitä.
Kiitos avusta. ^^ Tuosta sinolista, onko se sitä sinikorkkista polttonestettä vai jotain muuta kamaa? (netin ihmemaa löysi hakusanalla prisman sinol-polttonesteen)

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » To Heinä 01, 2010 23:12

Vivilan kirjoitti:
Aatos kirjoitti:
Vivilan kirjoitti:Kiitos avusta. ^^ Tuosta sinolista, onko se sitä sinikorkkista polttonestettä vai jotain muuta kamaa? (netin ihmemaa löysi hakusanalla prisman sinol-polttonesteen)
Jep, juuri sitä sinikorkkista polttonestettä. :D Se pitää myös laimentaa 80% tai tuhoaa värin.
Viimeksi muokannut Krautertee, La Marras 16, 2013 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Pe Heinä 09, 2010 23:25

Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

loota

Viesti Kirjoittaja loota » Pe Heinä 16, 2010 22:13

Hm, kyselisin tässä täysin kokemattomana näistä peruukeista (xx / xx), että onko laatu miten hyvä ja paljonko sitä kuitua on, ettei heti tule verkko vastaan kun rupeaa laittamaan muokkaamaan peruukkia ?

Mutta sitten siihen asiaan, että en ole ikinä värjännyt peruukkia (kun olen aina omia hiuksia käyttänyt cosseissani), niin eikö tuon värisistä peruukeista olekin mahdollista saada suunnilleen tuommoinen väri värjättyä ? Ja käyttämällä hieman tummempaa sävyä copic -liemestä, kuin aikoo värjätä (eli tässä tapauksessa käyttäisin tuota golden yellow / honey väriä), olenko oikeassa ? :-D

Kiitos, jos joku viitsii auttaa :----)

Meeppa

Hiukset ja niiden värjäys

Viesti Kirjoittaja Meeppa » Ke Heinä 28, 2010 22:29

Azure Kiteä kun olen tekemässä ja joudun varmaankin värjäämään peruukkini niin osaisitteko neuvoa ensikertalaista?

Kuva Azure Kite hiuksista: http://s.bebo.com/app-image/7962431702/ ... reKite.jpg

Ja peruukki mitä ajattelin: http://cgi.ebay.com/Punky-Wig-Long-Shag ... 8bb2d1a3e4 ja tuosta tuo värivaihtoehto Blue.

Millä värillä minun kannattaisi alkaa värjätä?
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ke Heinä 28, 2010 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty peruukkikeskusteluun. Toinen ketju oli omien hiusten värjäämistä varten.
~Ketsuekigata~

"Tyyppi vaan hengannu tollasen jätkälauman kanssa pukeutuneena lolitaks!!!:DDDDD"

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ti Elo 10, 2010 19:25

^ En ole peruukkeja itse värjännyt, mutta tämän sivuston Apua-osaston peruukinvärjäystutoriaalista voisi olla sinulle apua. Minun värisilmäni suosisi aloitusväriksi tuota valkosita peruukkia ja siihen sopivia ytyjä, tai vihreää peruukkia ja siihen sinistä ytyä (tosin taitaa mennä liian tummaksi).

Mutta minullakin on kysyttävää. Olen harkitsemassa Nii Yugiton cossaamista (tässä kuva jossa hiusten oikea väri näkyy päivänvalossa), ja tummana brunettena haluaisin käyttää vaaleaa peruukkia tumman kuontaloni pahoinpitelyn asemesta. Kulmakarvat pitäisi vielä jotenkin hoidella...

Löysin Punanaamiosta kaksi peruukkia, jotka vaikuttaisivat muotonsa puolesta hyvältä pohjalta Yugiton kampaukselle (takatukka): toinen on Veronica ja toinen Patty. Veronica on kiinalaisperäinen peruukki, joka ei kuulemma ole yhtä hyvää laatua kuin italiainen Patty mutta näyttää luonnollisemmalta.

Koska Yugiton kampauksesta ei näy muuta kuin päälaki ja latvan päät, muut ovat siteen tai otsasuojuksen alla, niin mitä mieltä olette, ovatko Suomi-peruukit (tai oikeastaan Italia- ja Kiina-peruukit) kyllin hyviä tähän cossiin? Ajatus olisi, että värjäisin ja sitoisin uuden peruukin saman tien oikeaan malliin, jopa integroisi otsasuojuksen kiinni. Kenties jopa voisi leikata irrallisen tupsun peruukista ja korvata siteen sisään jäävä osa vaikka köydenpätkällä. Ja jos Suomi-peruukeissa kehtaa mennä, kumpi näistä kahdesta peruukista olisi parempi? Kokemusta kellään?

Ulkomailta tietysti voisi tilata, mutta Punanaamio tuntuisi helpommalta ja turvallisemmalta tällaiselle amatöörille...
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ti Elo 17, 2010 17:13

Vaikka tämä on varmaan jo aikas monta kertaa kysytty, niin minulla on ongelma. En jostain syystä tunnu löytävän kunnollisia aitoja peruukkeja suomesta kohtuuhintaan siten, että kykenisin ne paikanpäältä ostamaan... Olisiko vinkkejä??
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ti Elo 17, 2010 21:44

Inami-sama kirjoitti:Vaikka tämä on varmaan jo aikas monta kertaa kysytty, niin minulla on ongelma. En jostain syystä tunnu löytävän kunnollisia aitoja peruukkeja suomesta kohtuuhintaan siten, että kykenisin ne paikanpäältä ostamaan... Olisiko vinkkejä??
Jos tarkoitat aidosta hiuksesta tehtyjä peruukkeja, niitä ei saa kohtuuhintaan mistään. Hius maksaa (tai maksoi ainakin vuonna 2007, kun olen viimeksi peruukkeja tehnyt) noin sata euroa per sata grammaa.

Parempilaatuisia muovikuituperuukkeja taas myy Punanaamio (liikkeet Turussa, Tampereella ja Helsingissä), mutta senkin valikoimasta vain osa on oikeasti käyttökelpoisia. Ne peruukit, joiden nimen perässä on kirjainyhdistelmä XTPRO, on valmistettu paremmasta kuidusta, ja erityisesti lyhyemmät mallit ovat jopa kohtuullisen tuuheita. Pisimmissä malleissa takaraivolle jää ikäviä kaljuja kohtia.

DELUXE-peruukit ovat nekin ihan ok, joskin kuitu on XTPRO:ta tahmaisempaa ja peruukit toisinaan jopa luonnottoman paksuja.

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ke Elo 18, 2010 08:40

^ Edellisestä päätellen ratkaisu minun Yugito-peruukkiini olisi Veronica-peruukki? Se on XTPRO-peruukki, kun taas Patty on Deluxe-peruukki. Tosin taidan kokeilla peruukkia livenä Punanaamiossa ennen kuin menen ostelemaan mitään.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Elo 18, 2010 11:39

NuttyNuti kirjoitti:^ Edellisestä päätellen ratkaisu minun Yugito-peruukkiini olisi Veronica-peruukki? Se on XTPRO-peruukki, kun taas Patty on Deluxe-peruukki. Tosin taidan kokeilla peruukkia livenä Punanaamiossa ennen kuin menen ostelemaan mitään.
Jep, tässä tapauksessa suosittelisin Veronicaa. Tuollaisen ponnarijärjestelmän kanssa niskatukan harvuus ei ole ongelma. Pattyssa on luultavasti ihan liikaa karvaa, jotta kampauksesta saisi luonnollisen näköisen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”