Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kide-Chan

Re: Peruukeista vol. 3

Viesti Kirjoittaja Kide-Chan » To Touko 27, 2010 22:28

Hei dudes mistä tilaatte peruukit nyt ku CosWorx ei roudaa Eurooppaan? Eivät ainakaan ennen kesäkuun puoltavälii. En uskalla jättää peruukin hankintaa niin myöhään.
Whenever, Whatever, Wherever...so what^^

noricore

Viesti Kirjoittaja noricore » To Touko 27, 2010 23:40

Minä ainakin tilailen peruukkini Ebaysta. Tässä käyttämäni myyjät:

Ayanamisatoru - Hyvälaatuiset ja hyvinistuvat peruukit, hinnat eivät taivaissa, tavara tulee nopeasti suomeen, parhaimmillaan vienyt vain kolme päivää. Täältä oon tilannu jo vissiin 6 peruukkia. Suosittelen lämpimästi.
Cosplaywig - Monien suosima kauppias, jolta olen itsekkin pari karvalakkia kotiuttanut. Kuvat sivulla vastaavat erittäin hyvin todellisuutta ja nopeaan tulee täältäkin.
tasty one - blogini . irc-galleria . deviantart

se neljän eri puvun maka-cossaaja ~

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Pe Touko 28, 2010 15:44

Pitäiskö noita hyviä ebaymyyjiä ehkä alkaa listata jonnekin? Vai vastaavatko kaikki vaan oman lempimyyjänsä peruukeilla kun joku kysyy peruukkia x hahmolle y, kuten ennenkin? Oisko esim. peruukkiketjun ekan viestin kirjoittajalla halua alkaa muokkailla niitä ekaan viestiin, tai jopa oma ketju ebaylle..?
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Pe Touko 28, 2010 16:19

saino kirjoitti:Pitäiskö noita hyviä ebaymyyjiä ehkä alkaa listata jonnekin? Vai vastaavatko kaikki vaan oman lempimyyjänsä peruukeilla kun joku kysyy peruukkia x hahmolle y, kuten ennenkin? Oisko esim. peruukkiketjun ekan viestin kirjoittajalla halua alkaa muokkailla niitä ekaan viestiin, tai jopa oma ketju ebaylle..?
Ebayssä on nykyään niin paljon noita hyviä peruukkifirmoja että niiden kaikken listaaminen olis aika hullua, itse olen nähnyt parhaimmaksi ihan vaan hakusanoilla etsimisen nykyään.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Pe Touko 28, 2010 17:11

saino kirjoitti:Oisko esim. peruukkiketjun ekan viestin kirjoittajalla halua alkaa muokkailla niitä ekaan viestiin, tai jopa oma ketju ebaylle..?
Kyseisen listan ylläpitäminen olisi hieman hankalaa, koska myyjiä menee ja tulee ja hyväkin myyjä voi kadota eBaysta. Hakua helpottanee kuitenkin tällainen sivu ja järkevä tietysti lukee kauppojen palautteet eikä luota pelkästään kanssacosplayerin mielipiteeseen.

Helpoiten noita kauppoja löytyy kirjoittamalla hakukenttään "cosplay wig" tai vaikka "brown curly wig". Kunhan haku on tehty, selaa sivua alaspäin niin, että vasemmassa paneelissa tulee kohta "See all matching eBay Stores". Sieltäpä noita kauppoja löytyy kaikkiin makuihin.

Sellainen vinkki vielä, että olen huomannut hakusanan cosplay lisäävän peruukin hintaa noin 5-10 taalaa eli jos hahmollasi on normaalin väriset hiukset, älä ihmeessä osta cosplayperuukeille erikoistuneista kaupoista, koska se voi tulla huomattavasti kalliimmaksi (Sain esim. taannoin 16 eurolla peruukin ja postikulut, joka cosplayperuukkikaupassa olisi maksanut 30 euroa. Kannatti hakeminen.)
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ma Touko 31, 2010 13:49

Olen lukenut täältä juttua peruukkien kestovärjäyksestä, mutta onko mitään konstia värjätä/sävyttää peruukki väliaikaisesti?

Olen nimittäin miettinyt Naruton Shizunen, Yotsuban Fuukan (vasemmalla) ja Bleachin Soifonin cossaamista samalla ja tarpeen tullen hieman lakatulla ja muokatulla peruukilla. Ongelma on kuitenkin se, että tajusin jälkijunassa hahmojen hiusten olevan hieman erisävyiset: Shizunen hiukset ovat täysmustat, Fuukan tummanruskeat (ei ihan noin vaaleat kuin mitä aurinkoisesti valaistussa kuvassa mutta ruskeat kuitenkin) ja Soifonin liilahtavat. En haluaisi cossata ihan kaikkia täysmustalla peruukilla (Soifon ehkä menisi mutta Fuuka ei), joten haluaisin kysyä, että onko jotain väliaikaista konstia sävyttää peruukki tiettyyn väriin? En ole vielä koko peruukkia ostanut enkä edes aio cossata neitejä vähään aikaan, mutta haluaisin kysellä etukäteen sopivien välineitten hankkimiseksi - tai saatuani tiedon siitä, onko hanke tuhoon tuomittu.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Krautertee

Viesti Kirjoittaja Krautertee » Ke Kesä 02, 2010 00:53

---
Viimeksi muokannut Krautertee, La Marras 16, 2013 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Ke Kesä 02, 2010 01:13

^ Kiitoksia! Eli toisin sanoen tungetaan värjätty peruukki sinolin kera muovipussiin ja huljutetaan väri irti? Ja peruukki puolestaan värjätään sinolin, veden ja Copic-sisuksen sekametelisopalla? Selvä pyy! Mutta vielä kysymys: mistä näitä Copic-sisusuksia voi ostaa? Taitelijaliikkeistä? Kirjakaupoissa, joista ostan ProMarkerini, ei ole osunut silmiini Copiceja saati niiden täyttöputeleita. Tutoriaalissa lisäksi sanotaan, että kannattaa hommata suoraan mahdollisimman oikean värinen peruukki ja vain sävyttää sitä. Onko mitään tietoa siitä, miten hyvin sekametelisoppa tarttuu tummaan (mustaan?) peruukkiin? Kannattaako mieluummin valita vaikka tummanharmaa peruukki mustan, tummanruskean ja tummanliilan peruukin yhteispohjaksi?
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Kesä 02, 2010 09:03

^Tummaa peruukkia ei voi värjätä vaaleammaksi, joten "lähes oikean värinen peruukki" tarkoittaa oikean sävyistä vaaleampaa peruukkia. Eli tässä tapauksessa kannattaisi lähteä liikenteeseen siitä ruskeasta peruukista.

XenAne

Viesti Kirjoittaja XenAne » Ke Kesä 02, 2010 10:15

NuttyNuti kirjoitti:Mutta vielä kysymys: mistä näitä Copic-sisusuksia voi ostaa? Taitelijaliikkeistä?
Sieltä just. Helsingistä niitä voi ostaa mm. Temperasta, joka sijaitsee osoitteessa Uudenmaankatu 16, 00120. Ja tuossa on Temperan nettikauppa, jos haluat ostaa sieltä. Etsit sivupalkista "Copic huopakynät (Manga)" ja kolmannelta sivulta täyttöpullot. Samalta sivulta löytyy myös lista eri paikkakuntien liikkeistä, joissa Copiceja myydään.
Kuva: Thalionkalwen

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Su Kesä 06, 2010 17:26

Mistä löytyisi tähän soveltuvaa liimaa tai jotain muuta? Kelpaako tuohon joku ihan vedenkestävä perusliima vai kannattaako käyttää jotain vähän järeämpää? Miten tuollaisia lisäkkeitä kannattaa ommella kiinni ja miten niitä kannattaisi huoltaa?
Olen teurastamassa vanhaa punanaamion peruukkiani harjoitustarkoituksiin ja koska yksi ensimmäisistä kokeilusta koskee clip-on ponnareiden tekoa, ajattelin kokeilla tuota ensimmäiseksi.

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Su Kesä 06, 2010 18:26

Vivilan kirjoitti:Mistä löytyisi tähän soveltuvaa liimaa tai jotain muuta? Kelpaako tuohon joku ihan vedenkestävä perusliima vai kannattaako käyttää jotain vähän järeämpää? Miten tuollaisia lisäkkeitä kannattaa ommella kiinni ja miten niitä kannattaisi huoltaa?
Olen teurastamassa vanhaa punanaamion peruukkiani harjoitustarkoituksiin ja koska yksi ensimmäisistä kokeilusta koskee clip-on ponnareiden tekoa, ajattelin kokeilla tuota ensimmäiseksi.
Silikoni! Värittömäksi kuivuvalla silikonilla olen ainakin itse noita väsäillyt, eikä koskaan ole vielä yhtään hajonnut. Ompeluun varmaan soveltuu parhaiten ohut askartelusiima ja ohut neula.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

xpsych

Viesti Kirjoittaja xpsych » Su Kesä 06, 2010 19:15

Olen tässä hankkimassa peruukkia, mutta ongelmana on se, että haluamassani peruukissa ei ole otsahiuksia (Ja tietenkin ei ole muita peruukkeja joissa otsahiukset, jotka edes muistuttaa haluamaani). Ja en voi leikata sivusta, koska peruukissa on keskipäänjakaus ja muutenkin tarvitsen sivuhiukset.
Olisiko mitään keinoa tehdä peruukkiin otsahiukset, muuten kuin hankkia irto-otsahiukset? (Tuntuu turhalta maksaa 15e peruukki ja siihen 18e otsahiukset yhteen cossiin)
Mietin toimisiko tämä tapa tehdä, pitäisi vain neuloa ne irtohiukset eteen?
Muita järkeviä ja helpohkoja tapoja saada otsahiukset peruukkiin?
Viimeksi muokannut xpsych, Su Kesä 06, 2010 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Objection is when I say: this doesn't suit me. Resistance is when I make sure that what doesn't suit me never happens again.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Su Kesä 06, 2010 19:23

adreena kirjoitti:
Vivilan kirjoitti:Mistä löytyisi tähän soveltuvaa liimaa tai jotain muuta? Kelpaako tuohon joku ihan vedenkestävä perusliima vai kannattaako käyttää jotain vähän järeämpää? Miten tuollaisia lisäkkeitä kannattaa ommella kiinni ja miten niitä kannattaisi huoltaa?
Silikoni! Värittömäksi kuivuvalla silikonilla olen ainakin itse noita väsäillyt, eikä koskaan ole vielä yhtään hajonnut. Ompeluun varmaan soveltuu parhaiten ohut askartelusiima ja ohut neula.
Kiitoksia avusta. ^^ kannattaako suunnata silikonin metsästysoperaatio rautakauppaan, askarteluliikkeisiin tai jonnekin muualle?

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Su Kesä 06, 2010 19:41

Vivilan kirjoitti:Kiitoksia avusta. ^^ kannattaako suunnata silikonin metsästysoperaatio rautakauppaan, askarteluliikkeisiin tai jonnekin muualle?
Itse ostan ihan Anttilasta silikonini, ja suosittelen muutenkin sitä Cascon silikonia jota sieltä saa. Esim. Biltemasta saatava 'koni on inhan tarttuvaa ja liejumaista, kun taas se Cascon tavara on sellaista paksua jönttiä joka ei tartu joka paikkaan sillä sekunnilla kun sieltä pötköstä pullahtaa. Jos ei Anttilaa ole tai sieltä ei löydy niin rautakauppa on sitten varmaan seuraavaksi paras vaihtoehto.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”