Hahmon valinta

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Millä perusteella valitset hahmosi?

Ulkonäön
10
6%
Ulkonäön ja asenteen
59
33%
Hahmon on oltava lempihahmoni
5
3%
Minun on pidettävä sarjasta, sekä hahmosta
90
51%
Minun on oltava katsonut/lukenut koko sarja ennen cossaamista
5
3%
Muutama jakso riittää tunteakseni hahmoni tarpeeksi hyvin
1
1%
Jotain aivan muuta
7
4%

Ääniä yhteensä: 177

Elyse

Hahmon valinta

Viesti Kirjoittaja Elyse » La Huhti 11, 2009 15:38

Jokaiselle kunnon cosplayaajalle tulee tämä eteen: Kuka, tai mikä hahmoksi? Toisinaan sitä joutuu etsimällä etsimään, joskus ideoita tipahtelee taivaalta sitä mukaa, mitä enemmän mangaa, pelejä ja animea kuluttaa. Miten sinä valitset hahmosi? Onko pelkällä pinnalla väliä, vai täytyykö olla todellinen fani, jotta kehtaa laittaa valitsemansa hahmon vermeet päälle?

Itselleni koko Japanin popkuluttuurin harrastaminen on niin lähellä sydäntä, että mangaa ja animea katsellessa lempihahmoja tulee useampia. Vaikka niitä on paljon, useimmiten toteutan ne lähes järjestyksessä ennemmin, tai myöhemmin. Yleensä mutustelen ideaa pidempään, eli joku idea on saattanut pongahtaa päähäni jo useampia vuosia sitten ja halu toteuttaa on pysynyt. Tällöin olen pitänyt hahmon cossaamista varmana valintana, kun fanius sitä kohtaan on näin pitkäkestoinen.

Joskus törmään todella upeisiin hahmoihin ja tulee fiilis, että tuoksi minä haluan vielä joskus pukeutua! Minun tekniikkani on silloin katsoa sarjaa niin pitkälle, että näen onko se todella sen arvoista. Minulle siis merkitsee enemmän true fanius, kuin pinta, vaikka rajatapauksiin toisinaan törmään. Yhtenä valintaperusteenani olen myös pitänyt että täytyy olla kiinnostava ulkokuori + fanitan hahmoa todella, koska en ole välttämättä aina kovin innostunut cossamaan hahmoa, jolla on yksinkertaisimpaa tyyppiä olevat arkivaatteet, esim. L, jolla on vain farkut ja paita, eikä edes kenkiä. Hyppään siis haasteisiin, entä sinä? o/

Na-ni
Viesti:

Re: Hahmon valinta

Viesti Kirjoittaja Na-ni » La Huhti 11, 2009 17:21

Valitsin sekä ulkonäön että asenteen, koska niillä on väliä. Enemmän katson hahmoja valitessani siihen, että sopiiko hahmo esim. kasvonpiirteiltään minulle (ei minulle macho-miehiä, ei parta-veikkoja, ei vihreitä miehiä, ei D-kuppi naisia eieieiei ja sitä rataa). Asenteellakin ja luonteella on jonkin verran väliä, en rupeaisi sellaista hahmoa cossaamaan, joka on aina hiljaa tai aina äänessä ym., mutta voihan jokainen aina sen "luonteen" teeskennelläkin, ei sen puoleen.
Mutta niin, valitsen hahmot sitä mukaa, kun olen niihin tutustunut sekä animea/mangaa/mitä lie katsonut~ Yleensä minulla on valitsemiini hahmoihin rakkaus/viha-suhde, eli ihan neutraali. En kuitenkaan valitsisi mitään hahmoa, jota vihaisin yli kaiken. . . Ei sellainen tulisi mieleenkään.

Ja minulla ei ole oikeastaan mitään "lempisarjaa", pidän monistakin sarjoista, mutta en niinsanotusti ole mikään "tr00 fani". Taas tällainen neutraali suhde. . .

Nytkin minulla on työnalla sellaisia cosplayattavia, joilla on saman väriset sekä pituiset hiukset kuin minulla, joten sillä tapaa helppoa. Tietenkin kriteereihin kuuluu se ulkonäkö ja se, että tiedän koko hahmon/sarjan. En voi ymmärtää niitä ihmisiä, jotka cossaavat sellaisia hahmoja, joista eivät edes tiedä mitään tai eivät ole edes nähneet koko animea/lukeneet mangaa/pelanneet peliä ym. . . hurr.

Cossattavan vaatteistakin pitää toki pitää, kukaan ei halua pukeutua roskasäkkiin jos hahmokin pukeutuu, eihän?
ナニ ♥ ジュホ, あいしてる よ はちみつ~
Don't let go of my hand.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » La Huhti 11, 2009 19:05

Lempihahmo sen olla pitää! Tai ainakin semmoinen hahmo, josta tietää enemmän kuin ulkonäön ja nimen. Tätä mieltä minä olen. Kaikki cossaamani hahmot ovat olleet joko lempihahmojani tai sitten vain ihan ok hahmoja, jotka olen kuitenkin tuntenut melko hyvin. Mielestäni on tunnettava edes jonkinmoista kiintymystä siihen hahmoon, joksi aikoo pukeutua. "Joo mä en kato tätä sarjaa enkä tiedä tätä hahmoo mut pukeuduin kaverin mieliks XD XD" -asenne ei ole minun juttuni. Oman lempihahmon cossaaminen on vain jotain niin ihanaa. Siitä ja jopa sen suunnittelusta tulee (ainakin minulle) mahtava fiilis. Tälläkään hetkellä en ole pysyä nahoissani, kun suunnittelen Desuconiin tulevaa Grell-cossiani. Yöuneni ovat kärsineet jo pari kertaa, kun olen innoissani pyöriskellyt sängyssäni ajatellen, että parin kuukauden päästä saan cossata omaa lempihahmoani.

Ulkonäkö tietysti vaikuttaa myös. En ryhtyisi cossaamaan esim. Misa-Misaa (vaatteiden takia) tai Edward Elriciä (hyvä hahmo, mutta olen reilusti pidempi). Toisaalta, jos kyseessä on lempihahmoni, pituus ei yleensä merkkaa mitään. Halu cossata omaa suosikkia on vain niin palava. En myöskään tuijota kriittisenä vaakaa, sillä suurin osa cossaajista tuskin painaa täsmälleen saman verran kuin cossattava hahmonsa (muutaman kilon olen kyllä tiputtanut, mutta ei siitä enempää). Mitään radikaaleja muutoksia en suostu cosplayn vuoksi tekemään (hiusten värjäys nyt vielä menisi, mutta esim. lävistykset eivät).
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » La Huhti 11, 2009 20:01

Hmm, kiintoisa kysymys. : D

Todella hankala oikeastaan vastata siihen, minulla kun nämä syyt tuntuvat vaihtelevan aika paljon. Heti ensimmäisenä toki ajattelen sitä, pidänkö itse hahmosta. Hahmon ei välttämättä tarvitse minulla olla se ultimebestdesu!1!!1 vaan tyydyn usein sellaisiin hahmoihin joista yleensäkkin vain satun pitämään. Aika monessa tapauksessa minun on itseasiassa vaikea nimetä jostakin sarjasta sitä ykkössuosikkia, imeydyn sen verran hyvin kaikkiin sarjoihin että se koko hahmokaarti on yhtä isoa perhettä ja kaikki hahmot ovat loppujen lopuksi tosi jees.

Eli luultavasti mikä sitten loppujen lopuksi luo sen idean päähäni, on hahmon puku. Jos pidän hahmon vaatteista, asenteesta ja uskon että pystyisin cossaamaan hahmoa uskottavasti, päätös on tehty.

On kyllä pakko myöntää, että minussa on hieman kavereiden kuuntelemisen vikaa. :B Minusta ryhmänä tai parina cossaaminen tekee cossaamisesta kymmenen kertaa hauskempaa, joten moniin asuihin tulee idea kavereiden ideoista. Mm. molemmat Desuconin asut syntyivät sillä linjalla, että "jos sä olisit toi niin mä voisin olla sit vaikka toi! 8D". Tulevan Animeconin asut samoiten. FF-X Tidus varmaan pahimmasta päästä, koska en ole pelannut koko peliä muutakuin parisen tuntia ja Tidus itsekin on minulle melko samantekevä. Tosin, olen huomannut monesti, että jos pidän jonkin hahmon asusta ja pohdin hahmon cossaamista, sitä jotenkin hassusti alkaa pitämään siitä kyseisestä hahmosta enemmän.

...eli varmaankin sitten olen ulkonäkökeskeinen. En kyll lähtisi cossaamaan hahmoa, jota en voi sietää millään tasolla. Minulla vain ei useasti satu olemaan sellaista inhokkia.

Elikkä ulkonäkö ja asenne siis.

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » La Huhti 11, 2009 22:01

Vastasin ulkonäkö, koska vaikka valitsenkin jokaisen hahmon yksilöllisin perustein (olkoon se sitten luonne, kaverin ehdotus vai jokin täysin käsittämätön tahdoncossatatota!!!1!-viba), ulkonäkö tuntuu olevan kaikissa pukuvalinnoissa vähintään taustavaikuttajana - etenkin tässä vaiheessa harrastusta, kun itseluottamusta on ehtinyt kertyä sen verran että haluaa ja uskaltaa kokeilla jotain vähän yksityiskohtaisempaakin. Jos hahmon asukokonaisuus aiheuttaa minulle drööl-efektin, se päätyy mitä luultavimmin tahdon toteuttaa -listalle. Yleensä näihin ulkonäön perusteella valittuihin hahmoihin tosin liittyy vahvasti myös hahmon luonne ja hahmon asema lähdesarjassa - jostain syystä päähenkilön kaveria tai päähenkilön verivihollista on kivempi cossata, kuin itse päähenkilöä.
Kavereillakin on hahmon valinnassa jonkinlainen painoarvo, koska minusta(kin) ryhmässä tai edes parina on kivempi cossata kuin yksin.
Minulle hahmon ei välttämättä tarvitse olla se suosikki, että se päätyisi suunnittelupöydälle. Esimerkiksi Kingdom Hearts II:n Sora on minusta varsin rasittava (ja siis nimenomaan pelin jatko-osassa, ykkönen on asia erikseen), mutta olen silti cossannut hahmoa jos useammalla eri asukokonaisuudella. Kavereiden pyynnöstä olen lupautunut cossaamaan myös joitain ei-niin-tuttuja hahmoja, mutta koska minusta hahmon tunteminen on silti tärkeää, olen kyllä ottanut niistä vielä paremmin selvää ennen tapahtumia.
Bitenshi kirjoitti:Tosin, olen huomannut monesti, että jos pidän jonkin hahmon asusta ja pohdin hahmon cossaamista, sitä jotenkin hassusti alkaa pitämään siitä kyseisestä hahmosta enemmän.
Veit sanat suustani. ''D
| writing | to | reach | you |

Konno

Viesti Kirjoittaja Konno » Su Huhti 12, 2009 12:48

Olen miettinyt cossaavani monia, joiden asut on olleet joko helppoja tai hienoja, mutta loppujen lopuksi valitsen vain hahmoja, joista pidän. Katson myös koko sarjan ensin, tosin nykyään olen enempi kiinnostunut pelihahmoista. Minua ei haittaa, jos en ole pelannut peliä läpi, kunhan tunnen hahmon ja viihdyn "hänenä". Tietysti minulla on paljon suosikkihahmoja, mutta jos asu on liian tylsä, ei minun makuuni tai ehkä liian vaikea (pidän toki haasteista, mutta tiedän myös rajani), en harkitse cossia. Joistain hahmoista (tai pikemminkin asuista) olen saanut semmoisia viboja, että pakko ainakin joskus cossata. Nämä ei ole ainakaan kaikki niitä loisteliaimpia asuja, eikä mitään lempihahmoja. Yleensäkään en ensimmäisenä ajattele cossaavani sitä ihan suosikkia. Loppujen lopuksi kun lähden cossia toteuttamaan, mietin hahmon luonteen ja asenteen lisäksi asun toteuttamismahdollisuuksia ja ulkonäköä. Jotkin on jääneet aloittamatta peruukki ja/tai asusteprobleemien vuoksi, taikka outojen kuvioiden ym. kun laiskuuteni ottaa vallan. Valitsin äänestyksessä kohdan "Ulkonäkö", mutta koska mietin aina hyvin, hyvin pitkään ennen kun lähden cossia toteuttamaan, minulla on aikaa karsia kaikki "vain kivat asut" sarjoista, joita ei edes kiinnosta katsoa.

Ainiin. Sekin auttaa kummasti, jos hahmon fandomista näyttäisi järjestettävän cosplayryhmiä. Yksikään kavereistani ei harrasta cosplayta, mutta olisi niin kiva joskus cossata ryhmässä, pienessä tai suuressa.

Tiituli83

Viesti Kirjoittaja Tiituli83 » Su Huhti 12, 2009 13:30

Aika vaikea kysymys kyllä... :D valitsin tuon ulkonäön ja asenteen ^.^ Ulkonäköön luokittelin myös vaatteet, jotka tietenkin vaikuttaa valintaan aika paljon :P Mutta toisaalta, hahmon pituus ym. vastaava, ei ainakaan minun päätöksiini hirveästi vaikuta, eivätkä sen enempää kasvonpiirteetkään.
Ensimmäinen cossinihan ei ollut edes lempisarjastani (joka on Inuyasha) vaan sarjasta Tokyo Mew Mew ja siitä hahmo Zakuro Fujiwara (café asu). Asu ei ollut helppo, mutta kivan näköinen, ja halusin sen ihan tosissani.
Eli minun päätökseeni vaikuttavat tekijät: Hahmon luonne jossain määrin (vaikka näytteleminen onnistuu hiljaisimmasta siihen sekopäisimpään ja sieltä siihen leuhkaan pikkuprinsessaan jne.), ja hahmon vaatteet (en siis cossaa lempihahmoani jos sillä on älyttömän rumat vaatteet (vaikkei niin olekkaan)). Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen selityksessäni ^.^

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Su Huhti 12, 2009 14:54

Omaan valintaani vaikuttaa pääasiassa hahmon ulkonäkö.
Valitsen pääasiassa hahmoja jotka ovat suunnilleen saman ikäisiä kuin itse (muutaman vuoden heitto suuntaan tai toiseen menee vielä) ja jotka ovat ulkonäöllisesti sitä luokkaa, että pystyisin kuvittelemaan cossaavani näitä hahmoja.
Olen toki cossannut hahmoja joita en muuten cossaisi, mutta koska kaverit ovat pyytäneet ryhmään tms. En kuitenkaan koskaan ole cossinut hahmoa joka olisi täysin päinvastainen ulkonäkööni.

Hahmon luonne ei vaikuta omaan pukuiluuni paljoa yhtään. Cossissa ei kuitenkaan ole tarkoitus esittää hahmoa muuten kuin ulkopuolisesti, ei myös käyttäyä kuin kyseinen hahmo. Ihan kylmää ajatella jos kaikki nämä sarjojen pahiscossaajat alkavat käyttäytyä kuin kyseiset hahmot : D.
En kuitenkaan cossaa inhokkihahmojani (tosin ei itselläni nyt varsinaisia inhokkeja ole. Joistakin hahmoista vain pitää enemmän kuin toisista) ja hahmot joista pidän yleensä vastaa jotenkin omaa luonnettani, joten eipä siinä tule myöskään sitä ongelmaa, että ottaisin hahmon jonka luonteessa ei olisi mitään yhtäläisyyksiä.

Tietysti aina välillä tulee näitä "omgpakkotehdä!!"-kohtauksia jolloin ajatellaankin vähemmän sitä oman naaman soveltuvuutta hahmoon : D. Näitä on tällekkin vuodelle tulossa muutamia, joten katsotaan nyt mitä tästä tuleekaan~
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Fooku

Viesti Kirjoittaja Fooku » Su Huhti 12, 2009 20:55

"Minun on pidettävä sarjasta, sekä hahmosta"

Melkeimpä tuo on se mikä vaikuttaa. Jos olisi ollut monivalinta kysely olisin vastannut myös ulkonäkö. Mielestäni hahmon luonteella ei ole paljon mitään väliä cosplayssa, enkä menesi noh ns "rumaa" pukua tekemään, koska hahmon luonne on niin hyvä.

Minulle on jotenkin vaikeata cossata hahmoa jota en tunne. Vaikka puku olisi tosi hieno, niin motivaatiot sen tekemiseen loppuu ennen kuin kaavat ovat edes piirretty. Olen kerran cossannut hahmoa jota en tuntenut, mutta ei se mielestäni kuitenkaan väärin ollut jos niin voisi sanoa.
Do I repulse you with my queasy smile?

adreena

Viesti Kirjoittaja adreena » Su Huhti 12, 2009 21:16

Ulkonäkö ja asenne. Tuppaan harrastamaan sellaista hahmonmetsästystä että jos näen esimerkiksi jollain toisella cosplayaajalla hienon puvun jonka haluaisin itsekin tehdä, selvitän mistä sarjasta ja hahmosta on kyse. Ja sitten selvitän millainen hahmo on, ja yritän metsästää myös alkuperäislähteen käsiini jotta pääsen tutustumaan hahmoon. Ja sitten jos hahmo on mariseva kakara tai saa häpeämään koko sukupuoleni puolesta, niin se into hyytyy siihen. En cosplayaisi hahmoa josta en pidä, vaikka kuinka olisi makea kostyymi. Onhan tuo tavallaan vähän vinksahtanut tapa löytää hahmoja, mutta kun samalla löytyy siistejä sarjoja ja pelejäkin joista tulee sitten koviakin suosikkeja.

Tai sitten vaan rakastun kivoihin tytsyihin joilla on ihan kivat vaatteet ja ihan huippuparas luonne, ja sit teen ne vaatteet ja menen coniin tissit puolipaljaana. Näinkin käy joskus.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Hui

Viesti Kirjoittaja Hui » Ma Huhti 13, 2009 01:05

Ulkonäkö on tietysti merkittävä tekijä, koska fysiikka asettaa rajoituksensa ja rumaa tai tylsää asua ei kukaan halua päälleen pistää. Kaikkia lempihahmojani en voi ikinä cossata, koska näyttäisin naurettavalta - ensimmäinen mieleeni tuleva on xxxHolicin Yuuko. En ole pitkä eikä vartaloni ole kurvikas ja naisellinen, ja lyhyt lauta Yuuko olisi hahmon raiskaamista. Osalla lempihahmoillani taas on ihan arkivaatteet, joten en ole fanituksestani huolimatta lähtenyt cossaamaan, koska asu ei olisi tunnistettava tai mielenkiintoinen tehdä (Moyashimonin Kei normaaleissa vaatteissa menköön esimerkiksi tästä). En ole koskaan pukuillut vain asun/hahmon ulkonäön perusteella, ajatus on minusta jotenkin vieras. Olen kyllä innostunut joistain sarjoista siksi, että niissä on esteettistä silmääni miellyttävä hahmosuunnittelu, mutta useasti olen joutunut pettymään. Aika harvoin kuitenkaan kivalta näyttävä sarja sitten loppujen lopuksi on niin hyvä ja kiva, että viitsisin siitä mitään pukuilla. Poikkeuksiakin toki on.

Pääasiassa teen cosplaypukuja vain lempisarjoistani. Joskus olen tehnyt pukuja myös vain siksi, että satun pitämään yksittäisestä hahmosta, vaikka en sarjasta niin välitäkään. Olen siinä mielessä "vanhanaikainen", että cosplaypuvun tekeminen on eräänlainen viimeinen silaus fanittamiselle - kun DVD:t ja mangat ovat hyllyssä, voi tehdä vielä cosplayasun ja sillä lailla asettaa kirsikan fandomkakun päälle!

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ti Huhti 14, 2009 11:08

Pakko sanoa, että olisi pitänyt yhdistää niin monta, että laitoin jotain aivan muuta.

Minulla merkkaa:
- että tiedän sarjan ja mielellään olen seurannut animea / katsonut mangaa
- pidän sarjasta ja cossattavasta hahmosta
- ulkonäkö on suht lähellä omaani
- cossipuku ei ole niin vaikea, että tällainen lankaa ja neulaa erottava ihminen ei siitä jollakin taikatempulla selviäisi.

En koskaan ole suostunut ryhmäcossiin sarjasta, jota en tunne, taikka sarjasta, jonka piirrostyyli / idea ei minusta ole hyvä. Myös en suostu cossaamaan hahmoa, jota itse inhoan. Valitsenkin hahmon noiden perusteella ja vielä isona plussana: OMAT HIUKSET.

Jos mietin kahden hahmon välillä ja toinen hahmo on sellainen, että omat hiukset saa olla päässä (ei peruukkia yms.) niin päädyn 100% siihen hahmoon. Pidän enemmän omista hiuksista ja peruukin putoaminen pelistä on aina mukavaa. Harmi vain, että kun värjäilen kirkkailla väreillä niin harvoin löytyy minun seuraamista sarjoista hahmoa, jolla on esim. pitkät, kirkkaan pinkit/mustat hiukset.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

milzux
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milzux » Ti Elo 11, 2009 20:18

Yleensä jollenkin cossilleni on jokin syy, esim. Kingdom Hearts 2:n Kairi-cossin tein koska liityin KH2-cossiryhmään, Ouran High School Host Clubin Haruhi-puvun toteuttamiseen tarvitsen vain sen sinisen koulupuvun takin, kaikki muu löytyy kaapista ja hiuksetkin ovat sopivasti ruskeat ja Haruhi-pituiset.

Toki sitten on myös ulkonäöllisiä syitä, esim. rakastuin erääseen Hetalian Saksa-cossariin Desussa niin pitihän se natsivormu itsekkin sitten väsätä. Ja Project Zero 3:n yksi kummitus piti väsätä koska halusin cossata jotain pelottavan näköistä hahmoa (älkää kysykö olenko sitten pelottava sen cossin kanssa...). Ja joitain cosseja en viitsi tehdä niiden paljastavan asun takia (maha, reidet), koska en millään haluaisi järkyttää ketään kanssaconittajaa, koska minä bikineissä olen jo aika krhm, hemaiseva näky.

Tokyo Mew Mewin Ichigon maid-cossin tekoon houkuttelee vanhan peruukin kierrätys. Etsiskelin kauan netistä hahmoja jolla on tummanpunaiset olkapäihin asti tai lyhyemmät hiukset, jotta saisin peruukin helposti tuunattua sopivaksi. Ichigon lisäksi vaihtoehtoina oli Naru Osaka Sailor Moonista, Kallen Code Geasista, Sasori Narutosta, Riku Harada D.N.Angelista ja Matt Death Notesta. Peruukkia ajatellen Kallen olisi ollut täydellinen mutta en pidä CG:stä niin en halunnut sitä tehdä. Rikun ja Mattin tunnen sarjoista ja vaikka Death Notea jumaloinkin niin en välitä koko tyypistä (en edes muistanut hänen olemassaoloaan xD). TMM oli eka shojosarjani jota luin ja Ichigo oli lempihahmoni siitä, joten se kelpasi hyvin cossattavaksi. Ihan randomeja hahmoja en sis cossaa, vaikka sopivat tarvikkeet löytyisivät jo kotoa. Ellei sitten sarja ole kiinnostava niin silloin tietty katson/luen sitä ja päätän sitten haluanko cossata kyseistä hahmoa mutta jos se on jotain scifimechashonenfantasiaa niin ei kiitos.

Romaanin puolikas. :D

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ti Elo 11, 2009 23:14

Syitä on meittillä monia ^^

Eka syy: ensin oli tää mun Mariocossi. Syy miksi cossasin oli siks, et lapsuudest saakka kun tuli GBC käteen ja eka mariopeli, tuli ihastuttuu koko tasopelien tasopeliin! Eli siis cossasin Marioa silkasta faniudesta, mutta myös yhtdennäköisyydestä ^^

Toka syy: Nyt ois tulossa Halosta cossi, ja se on tulossa siksi, että huomasin ettei ole suomessa ketään vielä cossannut Halosta mitään! Onhan siinä hirveät yksityiskohat, mut ainaskin se ois ollu komea näky conissa kun 2m pitkä Mastercheif tulee tervehtimään xDD
PINEAPPLE SURPRISE!

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ke Elo 12, 2009 15:56

Valitsen cossattavan hahmon perustein, että se on yksi suosikkihahmoistani ja tiedän hahmosta/sarjasta edes jotakin. En rupea missään nimessä tekemään sellaisen hahmon asua mistä en pidä ollenkaan. Ei ole mukavaa olla sellainen hahmo. Tai sellainen mistä tietää vain nimen ja ulkonäön. Myös hahmon asun perusteella valitsen, kun en mikään mestari asujen tekemisessä ole... En rupea cossaamaan sellaista hahmoa, jonka asussa on miljoonia yksityiskohtia. Tai en ainakaan ilman apua. En myöskään rupea hillumaan missään puolialastomana tai muutenkaan paljastavissa vaatteissa. Ja hiusten perusteella. Jos hahmolla on jokin pinkki alaselkään ulottuvat hiukset unohdan saman tien. En saisi omia hiuksiani sellaisiksi ja peruukkia ei löytäisi suomesta tai muualtakaan. En mielelläni tuhoa peruukkiani millään tavalla, joten tämä on ratkaiseva tekiä.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”