Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Fukka
Viesti:

Re: Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Viesti Kirjoittaja Fukka » Ke Elo 12, 2009 00:51

CosplayGaalan jälkitunnelmia.

Ehkä tähän mennessä eniten itselleni hilpeyttä aiheuttanut kommentti. CosplayGaalan loppu-session/palkintojenjaon jälkeen päätimme seuralaisineni liueta paikalta hyvin äkkiä, koska Foorumin Seppälässä töissä olut tuttavamme halusi nähdä asumme ja hänen työvuoronsa oli päättymässä aivan juuri. Kiiruhdimme siis Foorumia kohti vinhaa vauhtia jättäen muun Gaala-väen jälkeemme. Hauskoja katseita ja kikatuksia saimme osaksemme paljonkin (olimme siis KH Cloud ja FF:AC Tifa) eräs auto oli jopa ajaa päällemme, mutta ohitettuamme erään terassin perästä kuului paras kommentti, minkä olen itse tähän mennessä saanut. Joku britti-turisti huusi aivan täysiä vahvalla brittiaksentilla: "Oh my God! What is this?!" Emme edes pystyneet pidättelemään naurua. Se huuto tuli niin syvältä sydämestä.

Myös samalla reissulla, mutta jo lähes kotona. Kävimme kaupassa cossit päällä, koska väsytti eikä tehnyt mieli tehdä toista reissua kaupalle. Kaupasta ulos tultuamme ovella pyöri ihmisiä. Jokin perhe lapsineen ja koirineen. Äiti katsoi meitä hieman omituisesti, mutta isä näytti vain hieman hämmästyneeltä. Kun ohitimme perheen, mies sitten tokaisi minulle: "Moro Cloud."

Chirrchiru

Viesti Kirjoittaja Chirrchiru » Ke Elo 12, 2009 19:15

CosplayGaalasta tämäkin. Kävimme tarkastamassa läheiset ruokapaikat ja eiköhän siellä joku neropatti sitten mennyt huutelemaan jotakin "mitäs te ootte polttanut?" -tyylistä. Tyylikkäästi ignoorasimme, samoin jonkin aikaa myöhemmin, kun sitten syömään purjehtiessamme eräältä terassilta kuului hieman samantyyppisiä huutoja. Nuo olivat sellaisia parikymppisiä ah-kun-oon-niin-kovis -miekkosia. Huumeista on kuultu kyllä ennenkin, sillä Tre kupliin aikaan saimme kuulla Hesessä naapuripöydän keski-ikäiseltä mieheltä (olimme jo aiemmin ystävällisesti kertoneet hänelle ja hänen vaimolleen meneillään olevasta tapahtumasta Siperiassa) kauhistuneen kysymyksen "Mitä te oikein laitatte sinne ketsuppiin?" - Pippuriahan se...

Useimmiten kyllä, kuten myös yllämainitussakin tapahtumassa, ihmiset ovat vain kiinnostuneita ja kyselevät ystävällisesti. Herttaisin on tähän mennessä ollut eräs mummo, joka tuli innostuneena kyselemään ja kuuntelemaan, kun olimme Animeconista karanneet markettiin ruokaa metsästämään. :3
Get stupid. Don't stop it.

kroteski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kroteski » Ke Elo 19, 2009 17:05

Yksi kamalimmista reaktioista:
Olimme kaveriporukalla tulossa Animeconista, minä Silent Hill 5:n hoitsuna, kaverini Silent Hill 3:n hoitsuna, toinen kaverini SH:n Pyramidipäänä ja neljäs meistä Axis Powers Hetalian Romanona. Käveltiin siinä sopuisasti, kohti hostelliamme kun vastaan tuli joukko lökäpöksyjä (ikää arviolta 15 kesää tai enemmän). Kun ilmestyimme nurkan takaa, alkoi kysymyksiä ja kommentteja lennellä, usemmiten v-alkuisilla ryyditettynä:
"V*ttu mikä sä oot?"
"Miten v*tussa sä näät ton läpi?" (meikäläisellä oli siis koko pään peittävä maski)
"V*tun animenörtit."
Ei jaksettu pojille kauheasti vastailla, joten jatkettiin matkaa. Sitten joku niistä keskenkasvuisista päätti olla kova, ja heitti, epäilemättä kavereidensa kannustamana, Romanoa cossannutta kaveriani kivellä ja toista hoitsukaveriani sepelisoralla selkään. Siinä sitten haistateltiin kaikki mahdolliset niille poikakullille ja mentiin hostellille.
Ei ollut kivaa, eikä kiven heittäminen toista päin ole kovaa, varsinkaan jos toinen on selin.

Yksi hauskimmista reaktioista:
Olimme samalla porukalla liikkeellä (sama päivä, tämä vain tapahtui aamulla) ja kävelimme sillalla asuissamme kun hieman alemmalla tiellä kulkeva venäläinen turistibussi kulki ohi. Ikkunat olivat juuri meidän korkeudellamme, mutta juuri kukaan ei katsonut meitä. Bussi hidasti meidän kohdallamme ja kulki samaa vauhtia kuin me. Kuljettaja virnisti meille ja vilkutti leikkimielisesti. Me tietty vilkutimme takaisin, olihan se kiva kun joku näytti tykkäävän.
Kuski kai innostui saamastaan huomiosta, ja mies nappasikin bussin kuulutusmikin kouraansa. Pian kaikki bussissa olevat käänsivät päänsä aivan yhtä aikaa meihin ja vilkuttivat. Jos maski olisi ollut läpinäkyvä, olisin kyllä hymyillyt leveästi niille kesäturisteille! Hauskoja.
I'll give you Sergei in a nutshell: a militaristic retard with a peculiar speech disorder which makes his speech abrupt. Most of the words that he uses are obscene profanities. WHAT an ass.

Senseless

Viesti Kirjoittaja Senseless » La Loka 03, 2009 23:39

Ah, voisin minäkin jotain kertoa..

Tänäänkin meikäläisen piti mennä ottamaan pari cossikuvaa omasta Axis Powers Hetalian Romano-cossista ja samalla lainata sitä Felicianon pukua kaverille. Kyllä bussikuskikin sitten tuijotti kun mie marssin Romanona bussiin, kädessä johonkin keppiin sidottu valkoinen kankaanpala (se oli proppi kaveria varten) joka esitti lippua ja sitten laukku, josta tursusi ties mitä tavaraa. Ja takana istuvatkin mutisivat meikäläisestä jotain :'''DD

Noh, pääsin sitten keskustaan aika hyvin ja raahauduin sitten kaverin kanssa Tampereen Koskikeskukseen kun piti vaihtaa kaverille se Feliciano-cossi ja meikäläisen omat hiukset oli vähän lässähtäneet. Koskikeskus oli ihan täynnä kun siellä oli taas nuo miinusviirus-jutut.. Nooh, saatiin cossi kaverin päälle ja käytiin palauttamassa pari pulloakin yhteen kauppaan.. Ja kyllä ulkopuolisia nauratti kun meikäläinen arvioi tomaatteja ja kaveri selitti jotain sellaista että suomalaiset eivät osaa tehdä kunnon pastaa... Ja moni tuijotti.

Päästiinhän sitten kuviakin ottamaan Siperiaan, tosin sielläkin oli hirveästi ihmisiä ja moni pikkulapsi osoitteli meitä ja kuiski keskenään ja Siperian vartijakin tuli meidät lopulta sieltä sisältä häätämään. Tuijotti vain mokoma vartija ja totesi pariin kertaan että "Moro, menkääs sitten.. eteenpäin" juuri kun oltiin ottamassa jotain shonen-ai-posetuskuvaa.

Valitettavasti pissiksiin ei törmätty. Eikä kyllä kehenkään, joka olisi tunnistanut, ketä mie ja kaveri cossattiin. Tosin kotimatka oli bussissa tosi järkevä kun muutama mummo tuijotti ja supisi keskenään.
Einspruch!

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » Su Marras 08, 2009 03:33

Arumi kirjoitti:Ainiin, unohin edellisessä viestissäni kirjottaa Desun jälkeisen tapatuman:

Olin kaverini kanssa tullu just Kouvola juna-asemalle, ja lähdettiin uloskäynnille. Me mentiin liukuportaita pitkin ylös, kun yhtäkkiä jostain hyppää pikkupoika, ja kysyy kaveriltani; " Wau! Mistä sä noin terävän veitsen sait?! " Kaverini mietti hetken; " Tämä on holy leipäveitsi! " Repeilin siin edessä. Eli kyse oli siis Ichigo Kurosakin isosta "leipäveitsestä ".
HOLY LEIPÄVEITSI?! *Kuolee nauruun* mistä sen tollasen vetäs?
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Joulu 13, 2009 18:24

Tsukiconissa lyöttäydyin porukkaan, johon kuului lisäkseni (olin ainut cossaamaton) Hetaliasta Italia, Englanti ja Ranska sekä Narutosta Shikamaru ja pari Akatsuki-viittoihin pukeutunutta. Mentiin sitten ABC:lle, muut menivät sinne eväitä ostamaan mutta koska minulla oli jo eväät valmiiksi mukana, jäin kaupan eteen odottelemaan ja pitelemään toisen akatsuki-tyypin suurta punavalkoista viikatetta. ABC:lle ilmaantui muitakin cossaajia ja hetken kuluttua paikalle kurvasi joku nuorehko mieshenkilö punaisella autolla bensaa ostamaan. Kysyi sitten siinä, "Onks tänään Halloween?" ja yritin kaupasta tulleiden akatsukejen kanssa selittää jotakin että "Ööh, ei kun täällä on semmonen tapahtuma". Mies vastasi muistaakseni jotakin, mihin yritimme vielä selittää, mutta mies ei tainnut mitään ymmärtää ja lähti : D Elämä on totta tosiaan hankalaa ulkopuolisille kaikenmaailman animetapahtumien aikaan.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Joulu 18, 2009 13:27

Kuopion Hetalia-joulumiitissä sattui tämmöistä:

Eli. Olimme porukalla kävelemässä kaupungilla. Meitä taisi olla n. 10 kpl. Olimme muistaakseni tulleet juuri ruokakaupasta eväitä ostamasta. Meitä oli ainakin Venäjä, Saksa, Norja, Islanti, Kiina, Kanada, Hong Kong ja Ranska (minä). Hölötimme jotain kaupan ulko-oven vieressä kun joku arviolta neli-viisikymppinen nainen tuli kysymään: "Hei anteeks, ootteko te joku polttariporukka vai?" Vilkuilimme toisiamme aika pöllämystyneinä ja selitimme sitten että ei olla. Nainen vilkaisi mukanaan ollutta miestä ja tokaisi: "No okei, sä voitit vedon. Ei ne ole." Tämä kirvoitti aika hyvät naurut. Että meistä lyötiin ihan vetoakin... Mietittiin siinä sitten että minkä valtion polttarit nämä sitten olisivat. :'D
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

[Shinigami

Viesti Kirjoittaja [Shinigami » La Joulu 19, 2009 02:57

Näille vastauksille saa nauraa vedet silmillä xD Kiitos tästä <3

Tietenkin näitä perus kysymyksiä, mikä tää juttu on, miks sä oot pukeutunu noin, onko jossakin polttarit tai naamiaiset. Ja muutamia pöllöniskojakin on tullut nähtyä.

Todella usein keybladea kanniskellessani on tultu kysymään mihinkä avain sopii.

Ja muutaman kerran on kysytty oonko tyttö vai poika.

Kaverini HelloKitty kikurumia moni on luullut rotaksi xD Paras oli kun kiiruhdimme kaverini kanssa Helsingin juna-asemalla junaan ja joku äidissänsä roikkuva pikkulikka (oiskohan ikä ollu 4-6) osoitti kaveriani ja huusi "Äiti, kato rotta!"

Väsyneinä pitkän conin jälkeen odottelimme junan saapumista Helsingin juna-asemalla ja kaverini makoili lattialla aika lähellä semmoista oviaukkoa josta kulki paljon ihmisiä. Kaverini sai todella paljon sympaattisia katseita.

Ehkä suloisin hetki oli kun istuin kaverini kanssa metrossa ja päälläni oli Jack Skellington cosplay. Siihen sitten tuli joku äidi pienen lapsen kanssa (oiskohan ikä kans alle 6 ). Tyttö piiloutui tietenkin äitinsä taakse huomattuaan minut. Äiti siihen tokaisi "katso tuolla on luuranko, sano sille hei. uskookohan iskä? :)" näytin sitten lapselle piparikoria ja kiltisti se piparin tuli hakemaan ja piiloutui taas äitinsä selän taakse. Hetkenpäästä se näytti lapasiaan jossa oli pääkallon kuva ja äiti sanoi tytön tykkäävän pääkalloista. Näytin sitten tytölle myös mustia hanskojani, jossa oli käden luut. Se tyttö oli vaan niin söpö xD

Ehkä pelottavin tähän mennessä oli kun etsimme kiinalaista ravintolaa 2 muun kaverini kanssa. Kummallakaan ei ollut cossiasua päällä ja olivat muutenkin pukeutuneet täysin normaalisti. oma asuni oli piilossa pitkän takin alla eli näytimme ihan normaaleilta. Kadunkulmalla yksi auto pysäytti ja mieskuski tuijotti erittäin tuimasti ja vihaisesti päällemme. odotin jo hiki virraten sen ottavan jonkun aseen jostakin penkin alta ja ampuvan meitä. sen verran tuima katse oli vaikka emme käyttäytyneetkään mitenkään häiritsevästi. Hetken tuijotettuaan herra sitten iski kaasun pohjaan ja lähti renkaat kirskuen pois. En vieläkään ymmärrä tätä :D

Yksi tuttuni oli menossa tampereen juna-asemalla erittäin goottihenkinen asu päällänsä punaisilla hiuksilla. Vastaan oli tullut joku mumma, joka oli tarttunut tuttuani olkapäistä, ravistellut ja huutanu "päästä irti hänestä piru!" Sen jälkeen mummo lähti mulkoillen tuttuani.

Mutta ehkä paras tähän menneessä mitä on itselle tapahtunut, oli kun kävelin yksin aika hiljaista katua pitkin takaisin hotellille kairi cosplay päälläni. Vastaan tuli sitten 2 tyttöä (hmm..ikä 8-12). Mut huomattuaan pysähtyivat ja jäivät toljottamaan todella hämmentyneen näköisinä. Kävelin sitten vain ohitse hymyillen. Heti kun olin jotakin 2 m kauempana, kuului takaa kiihkeä keskustelu josta en saanut selvää kuin jotakin "oliko toi oikeesti kairi..siis se kairi" "onkohan sorakin täällä". Sain sen käsityksen että tytöt luulivat mua oikeeksi kairiksi.. :D

Miksei mulle oo koskaan tullu pissikset kettuilemaan :O Fruittaripojat on tietenkin tullu naureskeleen muttei mitään sanonu

Nekoliini

Viesti Kirjoittaja Nekoliini » Ke Tammi 06, 2010 14:09

Ensimmäinen kerta kun kaverini kanssa cossattiin (Animecon V @ Jyväskylä, minä olin Pichu, kaverini Ash) käveltiin con-paikalta keskustaan päin. Siinä sitten meni pari kolmekymppistä äijää ohi ja kun olivat meidät ohittaneet niin kuulimme toisen toteavan "jotain larppaajia". Kyllä me sille aika pahasti revettiin :D Varsinkin kun me molemmat harrastamme myös larppausta.
Oon söpö :3

KuroiWing

Viesti Kirjoittaja KuroiWing » La Tammi 09, 2010 22:56

Itselleni ei ole tapahtunut muuta kuin tämä yksi tapaus.

Olin ystäväni kanssa odottamassa taksia juna-asemalta Bakaconiin ja meillä molemmilla oli yukatat. Kun se taksi sitten vihdoin saapui ja kun kuski vihdoin huomasi meidät muuttui hänen ilmeensä kauhistuneeksi. Pian tämä rupesi juttelemaan autosta juuri poistuvalle asiakkaalleen kiivaaseen tahtiin eikä kylläkään niin hiljaisella äänelläkään. "En mä osaa englantia! Voitko kysyä minne ne on menossa?" tässä vaiheessa rupesi äkisti hymyilyttämään. Kun sitten olimme ihan siinä vieressä kysyi kyseinen asiakas meiltä:" Osaatteko suomea?" Vastasimme myönteisesti, jolloin taksi kuski huokaisi helpotuksesta.

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » Su Tammi 10, 2010 01:24

Hyvä oli kun cossattiin vappuna. Kamuni oli Raichu. Pikkulapset tunnistivat, mutta repesimme pari kertaa kun oku lasta rattaissa työntänyt äiti sanoi lapselle että "kato kun kiva rotta menee tossa."

Ei se sähkörottauttu taida ihan perätön olla. :D
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Juuti

Viesti Kirjoittaja Juuti » Su Tammi 10, 2010 04:44

Mulle ei juuri mitään kummallista sattunut, perus katseet ja kyselyt miksi pukeudutaan näin tai mistä ollaan tulossa/ mihin ollaan menossa. Luojan kiitos olen säilynyt kaikilta fruideilta ym. mitä nyt koulussa morkkaavat välillä meidän "anime jengiä", turha niitä on ottaa tosissaan ja niille on aina hauskaa heittää kaikkea takaisin.

Ehkä kaikista mieleenjääneimmät ja hymyilyttäneimmät jutut sattuivat juuri Animeconissa 09. Ekana päivänä mentiin vielä meidän porukoiden kanssa paikalle että tunnettaisiin reitti ja käytiin siinä samalla sitten Manga Cafekin etsimässä, saatiin aika reippaasti katseita kun oltiin liikkeellä ja törmättiin jopa kylällä muutamaan cossaajaankin.

Minua ja poikia hymyilytti kyllä paljon kun oltiin odottamassa ratikkaa pysäkillä cossipuvut päällä siinä lauantaina olisikohan ollut ja sitten siihen paikalle tuli isä ehkä 10-13 vuotiaan tyttären kanssa, jotka sitten katselivat meitä siinä tovin hymyillen ja kävivät jotain keskustelua suurinpiirtein näin ( en kuullut aivan alusta asti mutta ):
isä: "en mää tiedä, kysy niiltä"
tyttö: "en mä uskalla, kysy sää"
Ja kohta se isä tuli siihen meidän vierelle ja kysy tosi ystävällisesti.
isä: "ootteko te jostain anime tapahtumasta tulossa"
me: "joo.. Animeconista"
isä: "kestääkö se kuinka kauan ? onko se vielä huomenna?"
me: "joo on se vielä huomenna.."
rupateltiin mukavia siinä sitten hetken ja se tyttö näytti oikein iloselta sen jälkeen, ilmeisesti olivat siis vierailleet sitten sunnuntaina conialueella.

Toinen juttu tapahtui myös Animeconissa kun oltiin ratikassa ja siihen tuli sitten herttainen mummo kyselemään, että mitäs pukuilijoita me oikein oltiin. Kerrottiin sitten, että mistä oikein oli kysymys ja mielissään tuo totesi että oli hyvä kun lapset vielä harrasti jotain tervettäkin. Ilmeisesti oli katsonut vähän niitä nykyajan toisenlaisia nuoria ;D mutta pisti hymyilyttämään ja oikein hyvät kokemukset jäi A-conista.

Haya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haya » Ma Tammi 11, 2010 18:56

Kiinalainen pervotäti on ollut ehdottomasti se koomisin tapaus!

Animeconissa 2009 kävimme saattamassa lauantai päivänä osan coni porukastamme hotellille. Kun lähdimme omaa majapaikkaamme kohti, hotellin pihalla meidät pysäytti iso kiinalainen turistiryhmä kameroineen (Emme siis olleet ehtineet vaihtaa cossi kamppeita kokonaan pois). Saimme coni päivän päätteeksi vielä siis poseerata kiinalaisten kanssa yhteiskuvissa. Oli todella hauskaa, kun kaikki olivat niin innoissaan ja kaikki halusivat yhteiskuvan :D Kaiken huippuhan oli, kun kiinalaismummo puristi yhteiskuvassa cossiparini (Kaminan) takapuolta. Pervosetiä löytyy, mutta tämä oli ehdottomasti ensimmäinen pervotäti :D

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » To Kesä 24, 2010 02:40

Tänää sattu aika koominen tapaus ollessani silinteriä ostamassa:

Myyjä: "Mihinkäs sä silinterin aattelit laittaa? Onko sulla juhannuksena jottai juhlia,vai?"
Minä: "Eiku ensviikolla on Tampereella toi Tracon,sinne mä sitä aattelin."
Myyjä: "Jaa,siis jonnekki soutelemaan?"
Minä: "Noh,mite sen ny ottaa..."

Kaupasta ulos kävellessä ei voinut olla repeämättä. :lol: Ehkä mun olis pitäny valaista asiaa "hieman" enemmän. x3
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Lelouc93

Viesti Kirjoittaja Lelouc93 » Ma Heinä 12, 2010 16:41

Eipäs mitään kummempaa ole tullut kuultua kuin "Oletteko johonkin karnivaalitapahtumaan menossa" tämän vuoden Traconissa ja tuo kysymys oli Courtesy of joku random vanha mummu ;D
Viimeksi muokannut Lelouc93, Pe Heinä 16, 2010 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”