Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Pem_

Re: Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

Viesti Kirjoittaja Pem_ » Ke Kesä 18, 2008 11:55

Todellakin.
Tuo että kylteissä olisi maksimikoko olisi ihan hyvä asia.
Koska jos on liian suuri niin sehän voi vaikka osua jotakuta silmään kun saattuu vain tässä ohimennen ''venyttelemään'' ja sitten kuulluu poks! tai jotain muuta vastaavaa.Ja sen jälkeen kuuluu ai saakeli ja niin edelleen.Tuskin haluamme mitään tuollaisia tapaturmia coneihin.

Niin ja nuo ''liian isot kyltit'' voisi luokitella aseiksi tai muuksi vastaavaksi. Eihän sitä koskaan tiedä mitä vahinkoa pahvin kulmalla voi tehdä. Eli liian isot kyltit voisivat mennä takavarikkoon.
Akuroku
(~^,^)~

Mewstor

Viesti Kirjoittaja Mewstor » Ke Kesä 18, 2008 12:29

No siis niinku ihan oikeesti... Älkää käykö niiden ihmisten päälle yllättäen ja melkein kaataen kumoon säikkyneen cossaaja paran!
Itse olen ujompaa sorttia ja aion myös cossata "ei halattavaa" hahmoa (vaikka kyseinen heebo olisi melkoisen halattava fanien mielestä :/). Conissa saattaa halukkaat halaajat saada vastaukseksi "Näytänkö mä siltä että haluan halia ketään?" XD Vetäisin luultavasti melkoisen ison herneen nenään jos minut glompattaisiin yllättäen takaa päin. Älkää siis tehkö sitä jooko? Pliis?

Kyltit? Minun mielipiteeni on: Antaa palaa vaan. Toteuttakaa itseänne! Mutta jättäkää ne törkeimmät paritukset pois niistä kylteistä jooko. Niitä ei ole kiva kattella. Joistakin tulee ihan suoraan sanottuna kuvottava olo.
"Halaa minua"-kyltit on ihan kivoja kun ei itse ala niitä haleja kenellekään tyrkyttämään, vaan odottelee rauhassa jos joku vaikka haluisi halin ja tulee itse sitä kysymään. Ovat mielestäni varsin söpöjä.

Siitä kyllä olen porukan kanssa samaa mieltä, että isosta propistahan ne käyvät ja niihin tulisi osittain soveltaa samaa sääntöä kuin ase proppeihin. Yhtä paljon, ellei jopa enemmän vahinkoa voi saada aikaan isolla kyltillä, kuin jollakin noin metrin pituisella, paksulla, miekkaa proppaavalla kepillä. Jos saman kokoiset, ei terävät aseet kielletään, tulisi teräväkulmaiset kyltitkin kieltää. En ole vieläkään kylttejä vastaan. Vaadin vain oikeuksia ase propeille! Jotkin ase propit ovat niin hienoja, että kyllä niitä pitää saada antaa esitellä conissa! Sitä varten ne on työllä ja tuskalla värkätty. Minä luotan siihen, että ihmiset osaavat pitää puiset keppinsä poissa muiden silmämunista.
The Cake Is A Lie!

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ke Kesä 18, 2008 13:31

Aiemmin mainittiin parissakin kohtaa, että halikyltit pitäisi kieltää kokonaan myös ärsyttävyydensä puolesta (mikäli ymmärsin oikein). Nyt kyllä sanon, että edes tuollaisen sanominen ääneen on aivan typerää. Ei sellaista voi tietenkään kieltää, jos jotkut tykkää. Sama asia, kuin Naruto-cossaajia kiellettäisiin niitä pukuja tekemästä, koska ne ärsyttävät joitakin ihmisiä.

Ymmärtäisin täysin, jos RASKAAT halikyltit kiellettäisiin, sellaiset, jotka on tehty vanerista, tai muuten koetaan vaarallisiksikin. Mutta entä pahviset? Niillä ei edes paljoa silmiä puhkota, koska niiden kulmat tylpistyvät kuitenkin. Ei pahvisista halikylteistä ole mitään haittaa minun mielestäni. Aivan sama minulle, jos muutettaisiin, että varsinaisia kylttejä ei saa olla - voihan aina tehdä saman vaikka kangasverisona ja kiinnittää hakanleuloilla paitaan kiinni. Kyllä silti niitä kylttejä tulisi lopulta ikävä ja pysyn edelleen tuossa mielipiteessäni pahvihalikyteistä.

Jos coplayaajilla saa olla proppeja, niin kyllä non-cosplayaajilla saa kyltitkin olla. Onhan tuo propit -ja asenarikka-juttu tietysti jossain määrin ymmärrettävää turvallisuuden takia, mutta itse en sitä ole kokenut erityisen hyödylliseksi. Voi siitä olla joillekkin harvinaisille tyypeille jotain hyötyäkin, mutta tietääkseni se on enimmäkseen olemassa vain periaatekysymyksestä. Sitä paitsi ihmiset kantavat coneissa proppejaan, vaikka ne kuuluisikin laittaa asenarikkaan (minä mukaan lukien x3). Olen huomannut. Eli se siitä kylttien ja proppien välisestä taistelusta.

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » Ke Kesä 18, 2008 18:53

"Free hugs"-kyltit ei minua haittaa niin kauan kunnes ne ovat 1mx1m kokoisia kauhistuksia,joita ei edes niiden tekijät jaksa nostaa päänsä ylle vaan joutuvat laahaamaan niitä ihmisten jaloissa.Ja mielestäni SOPIVAN kokoiset kyltit kuuluvatkin coneihin vaikka joidenkin tekstit ovat niin typeriä ,etten voi muuta kuin pyöritellä silmiäni :roll: ...
Mitä halailuun tulee mielestäni:ÄLKÄÄ juosko ja hypätkö kiljuen jonkun selkään vaan hoitakaa se siististi jälkiä jättämättä...Ja jos sinulla on herkästi hajoava puku,älä kanna sitä hali-kylttiä,sillä jos pukusi hajoaa halatessa (ja sinulla on kyseinen kyltti) syy on omasi!Mielestäni kyltin omaavia ihmisiä saa halata takaa päin (halejahan kerjäävät!),kunhan ei hyökkää viattoman cossarin kimppuun niin ,että paralle jää elin ikäiset traumat...
A flat chest is a status symbol!!!

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ke Kesä 18, 2008 20:35

Wax kirjoitti:Ymmärtäisin täysin, jos RASKAAT halikyltit kiellettäisiin, sellaiset, jotka on tehty vanerista, tai muuten koetaan vaarallisiksikin. Mutta entä pahviset? Niillä ei edes paljoa silmiä puhkota, koska niiden kulmat tylpistyvät kuitenkin. Ei pahvisista halikylteistä ole mitään haittaa minun mielestäni. Aivan sama minulle, jos muutettaisiin, että varsinaisia kylttejä ei saa olla - voihan aina tehdä saman vaikka kangasverisona ja kiinnittää hakanleuloilla paitaan kiinni. Kyllä silti niitä kylttejä tulisi lopulta ikävä ja pysyn edelleen tuossa mielipiteessäni pahvihalikyteistä.
SIIS tätä minä tarkoitin edellisessä viestissäni (jos siis olin tarpeeksi epäselvä niin etten edes itse omaa viestiäni ymmärtänyt -_-) mutta jokatapauksessa. Ne kaikki vaneriset kyltit jotka olen nähny ovat olleet aika pelottavia ja pariin otteeseen olen saanut niitä väistellä coneissa. pahviset, vähän pienemmät kyltit ovat mielestäni taasen ihan kivoja vaikka niitäkin enemmän kannatan noita paperisia selässä hakaneuloilla roikkuvia halilappusia ^^' mitääh~? pelkään vain omien silmieni puolesta ^^''' mutta joka tapauksessa... ne vaneriset kyltit ovat tooodella pelottavia O_o'' ... minun mielestäni.

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » Ke Kesä 18, 2008 22:21

Sipi kirjoitti:
Wax kirjoitti:Ymmärtäisin täysin, jos RASKAAT halikyltit kiellettäisiin, sellaiset, jotka on tehty vanerista, tai muuten koetaan vaarallisiksikin. Mutta entä pahviset? Niillä ei edes paljoa silmiä puhkota, koska niiden kulmat tylpistyvät kuitenkin. Ei pahvisista halikylteistä ole mitään haittaa minun mielestäni. Aivan sama minulle, jos muutettaisiin, että varsinaisia kylttejä ei saa olla - voihan aina tehdä saman vaikka kangasverisona ja kiinnittää hakanleuloilla paitaan kiinni. Kyllä silti niitä kylttejä tulisi lopulta ikävä ja pysyn edelleen tuossa mielipiteessäni pahvihalikyteistä.
SIIS tätä minä tarkoitin edellisessä viestissäni (jos siis olin tarpeeksi epäselvä niin etten edes itse omaa viestiäni ymmärtänyt -_-) mutta jokatapauksessa. Ne kaikki vaneriset kyltit jotka olen nähny ovat olleet aika pelottavia ja pariin otteeseen olen saanut niitä väistellä coneissa. pahviset, vähän pienemmät kyltit ovat mielestäni taasen ihan kivoja vaikka niitäkin enemmän kannatan noita paperisia selässä hakaneuloilla roikkuvia halilappusia ^^' mitääh~? pelkään vain omien silmieni puolesta ^^''' mutta joka tapauksessa... ne vaneriset kyltit ovat tooodella pelottavia O_o'' ... minun mielestäni.
Tähän vaiheeseen voisin paljastaa, että alkuvuodesta onnistuin saamaan viiltohaavan käteeni HP:n tulostimen pakkauslaatikosta joka oli suhteellisen ohutta pahvia ja tästä jäi arpi käsivarteeni, että kyllä niillä pahvikylteilläkin saa vähintään bashing-damagea aikaan, ellei jopa lethalia-damagea. Vampire-viittaus lol
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Kesä 18, 2008 23:00

Paranoidfox kirjoitti:Tähän vaiheeseen voisin paljastaa, että alkuvuodesta onnistuin saamaan viiltohaavan käteeni HP:n tulostimen pakkauslaatikosta joka oli suhteellisen ohutta pahvia ja tästä jäi arpi käsivarteeni, että kyllä niillä pahvikylteilläkin saa vähintään bashing-damagea aikaan, ellei jopa lethalia-damagea. Vampire-viittaus lol
Jo tavallisesta paperistakin saavat lukuisat ihmiset päivittäin viiltohaavoja! Ainoa ratkaisu on siis selvästikin, että coneista kielletään kaikki mahdollinen paperitavara - mukaanlukien mangat ja muut kirjat, äänestysliput, opastelaput, nimilistat yms. järjestykselliset dokumentit sekä ehdottomasti tietysti myös wc-paperi! Vain näin voidaan taata järjestäjien ja yleisön turvallisuus!

...juu, ironiaa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Pem_

Viesti Kirjoittaja Pem_ » To Kesä 19, 2008 07:57

Darth Mauno kirjoitti:
Paranoidfox kirjoitti:Tähän vaiheeseen voisin paljastaa, että alkuvuodesta onnistuin saamaan viiltohaavan käteeni HP:n tulostimen pakkauslaatikosta joka oli suhteellisen ohutta pahvia ja tästä jäi arpi käsivarteeni, että kyllä niillä pahvikylteilläkin saa vähintään bashing-damagea aikaan, ellei jopa lethalia-damagea. Vampire-viittaus lol
Jo tavallisesta paperistakin saavat lukuisat ihmiset päivittäin viiltohaavoja! Ainoa ratkaisu on siis selvästikin, että coneista kielletään kaikki mahdollinen paperitavara - mukaanlukien mangat ja muut kirjat, äänestysliput, opastelaput, nimilistat yms. järjestykselliset dokumentit sekä ehdottomasti tietysti myös wc-paperi! Vain näin voidaan taata järjestäjien ja yleisön turvallisuus!

...juu, ironiaa.
Kaikkihan sen tietää että pahvista ynnä muusta paperia/pahvia ohuemmasta voi tulla viiltoja, mutta ehkä niiden kylttien ja muiden kieltäminen ei ole mukavaa. Se kuuluu joidenkin juttuun. (Esimerkiksi suurelle osalle kavereistani, joten en halua tuhota heidän juttujaan.) Ja ystäväni ovat käyttäneet pienikokoisia kylttejä jotka sai piilotettua jonnekkin taskuun.
Mutta onko järkeä tehdä jostain vanerista sitä perhanan kylttiä?

Sillä nyt tuhoa ainakin saa aikaan... O_o
Akuroku
(~^,^)~

Vigly

Viesti Kirjoittaja Vigly » To Kesä 19, 2008 08:19

Mm, sellaiset pienehköt kyltit on paljon söpömpiä, sellaset noin A4 kokoiset ja pienemmät. Halitarve tulee varmasti tyydytettyä silläkin. Isomman ymmärrän hyvänä mainostuksen kannalta, mut kamoon: Pitäähän sen ihmisen olla jo valmiiksi siinä lähettyvillä että pääsee halimaan :3 Ei sen kyltin tarvitse näkyä kauas! Sitäpaitsi, eikös cossaajienkin propeissa ollut muinoin se "oravaraja".
Halaaminen on ookoo, kunhan se ei tapahdu keskellä käytävää - pysäyttäen ihmismassan halaajien takana.
Jos halailisin, voisin boikotoida isoja kylttejä :3

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » To Kesä 19, 2008 14:56

Darth Mauno kirjoitti:Jo tavallisesta paperistakin saavat lukuisat ihmiset päivittäin viiltohaavoja!... ... sekä ehdottomasti tietysti myös wc-paperi!
Rupesin miettimään tuota kohta ja rupesi väkisinkin naurattamaan xD ... jooh mutta asiaan!

Rupesin miettiään uudestaan myös niitä vanerisia IIISOJA kylttejä. Miten niiden kanssa voi edes halata kunnolla? Miettikää nyt. Se on vissinä ja varmana koko ajan tiellä ja se pitää joka välissä laskea alas jotta voisi tehdä jotain kehittävää. Sitten kun siirtyy johonkin x myyntipöydän ääreen niin se pitää taasen laskea ja luultavimmin silloin se on kaikkien muiden tiellä ja muut x henkilöt eivät saa vilkuilla halumiaan tuotteita saati ostaa niitä ilman että IIISO vanerikyltti on tiellä -_- Elikkästä taasen pari syytä miksi ei noita vanerikylttejä sovi minun mielestäni olevan coneissa.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » To Kesä 19, 2008 17:11

Roxas kirjoitti:Niin ja nuo ''liian isot kyltit'' voisi luokitella aseiksi tai muuksi vastaavaksi.
Eihän sitä koskaan tiedä mitä vahinkoa pahvin kulmalla voi tehdä.
Eli liian isot kyltit voisivat mennä takavarikkoon.
Niin. Miksi kieltää propit, jos kaiken maailman pahvikyltit ovat kuitenkin sallittuja koosta huolimatta? ..Miksi joiltakin on jo jotain pahvimiekkoja takavarikoitu, jos valtavat vanerikyltit kumminkin sallitaan?

Oma mielipiteeni on kyllä koko halailutouhuun suhteellisen varautunut. En oikeastaan pidä liiemmin minkäänlaisesta lähikontaktista tuntemattomien ihmisten kanssa, mutta olen kumminkin jotenkin liian kiltti sanoakseni halailijoille suoraan että ei käy. Ja harvemmathan kysymisen jälkeen jäävät edes odottamaan vastausta, joten kieltäytyminen olisi kai turha yritys kumminkin. Ja turha kai mainita että mitä mieltä olen syöksyhyökkäyshävittäjäglomppaajista.. saatika ilmaisten pusujen jakelijoista! Mutta ei mennä nyt siihen.

..He, kuulostanpas taas pahantuuliselta. :D No mutta pointtini on lähinnä se, että omaa harkintaa saa aina käyttää. Tai ei saa, vaan pitäisi.
"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow." - Mark Twain

minori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori » Pe Heinä 11, 2008 22:42

Nekoconissa oli aivan järjettömän paljon noita halittajia/halittavia. Eikö tuo juttu oikeasti koskaan vanhene? Siis olihan se ihan hauska parissa ekassa conissa missä näki kun niitä tuli jokunen vastaan, mutta se että puolet convieraista on teipannut selkäänsä halilapun menee vähän yli. Ja glomppiminenhan on vaan hauskaa, mutta suuttuisin ihan saakelin paljon, jos olisi vähänkin hajoamisherkkä puku ja joku pässi tulisi rusentamaan sen... Eli kysyisivät mieluiten vaikka, että saako halata kun niin kamalasti tykkään sun hahmosta tai sitten pyytäisi halikuvaan.

Onkohan kukaan niistä kylttiä kantavista oikeasti koskaan saanut spontaania halia..? Tuskinpa.

Norie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Norie » La Heinä 12, 2008 00:08

Minun mielestäni sellaiset pelottavat vaneriset metri x metri kyltit tulisi kieltää coneista, tai vaikka rajoittaa jotenkin. Miltäpä kuulostaisi esimerkiksi, ettävaikkapa yli 90 sentin levyisiä/korkuisia ja/tai vanerisia kylttejä ei saisi tuoda sisätiloihin? Ulkona niistä tuskin on haittaa, kunhan ei asetu oven eteen tai portaille kaikkien tielle valmiina glomppaamaan. Jos järkyttävän kokoisia kylttejä rajoitettaisiin vaikkapa tähän tapaan, niin harvat niitä varmaan enää vaivautuisivat edes tuomaan.

Suhteellisen pienet, A4-A3 kokoiset helposti kädessä kulkevat kyltit ovat mielestäni hauska lisä coneihin. Mitä persoonallisemmalla tavalla halaamispyyntö on ilmaistu, sitä parempi. Erottuu selvästi jos on 13 kylttiä jossa lukee "Free hugs" ja yksi jossa lukee "Halit 1 e. Pusut ilmaiseksi.. ;D". Myös yksi (hyvin toimivaksi todettu) tapa on tussata asiansa vaikka A3-kartongille, ja teipata jesarilla siihen tikut kiinni. Kyltti on helppo rullata kasaan kun siirrytään normia ahtaampiin tiloihin.
“Let’s try to fall in
love”

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » La Heinä 12, 2008 17:56

Ei halaamisessa, tai halikylttien pitämisessä ole mitään väärää. Minusta se on lähinnä söpöä, kun joku pitelee kylttiä, jossa lukee "halaa minua," ja katsoo ujosti vastaan tulevia. Eteenkin jos halikyltti sattuu sopimaan hahmon olemukseen, niin siitä vain plussaa (viittaan mm. Fruits basketin zodiac-hahmoihin)!
Itsekin olisin hirveän otettu jos joku tulisi ihan vilpittömästi kysymään, että saako halata. Itse olen nimittäin aina halipulassa.
Sitten siirrytään näihin glomppeihin, siis yht'äkkisiin hyökkäyksiin, *yskäisy* tarkoitan haleihin.
Onhan se toki imarreltavaa jos joku haluaa halata, mutta eikö se tosiaankin ole jo jonkin sortin lähentelyä/häirintää. Itse selviäisin glompista säikähdyksellä, mutta kyllä muitten ihmisten yksityisyyttä ja vapaudentilaa tulisi kunnioittaa. Ja kuten edellä jo mainittiinkin, ei se kauaa kestä, kun kysyy lupaa halaamiseen. Minusta on huono tekosyy glompin tekemiseen se, että on ujo, eikä uskalla kysyä lupaa halaamiseen...
Glomppihan on kuitenkin osa cosplay-kulttuuria, joskin vähän epäilystä aiheuttava, eteenkin täällä jurottavassa Suomessa. On lähinnä asenteesta kiinni, miten äkkinäiseen halaukseen suhtautuu...
Viimeksi muokannut Valkoinenhai, Su Heinä 13, 2008 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » La Heinä 12, 2008 18:09

Valkoinenhai kirjoitti:Eteenkin jos halikyltti sattuu sopimaan hahmon olemukseen, niin siitä vain plussaa! Itsekin olisin hirveän otettu jos joku tulisi ihan vilpittömästi kysymään, että saako halata. Itse olen nimittäin aina halipulassa.
Sitten siirrytään näihin glomppeihin, siis yht'äkkisiin hyökkäyksiin, *yskäisy* tarkoitan haleihin.
Onhan se toki imarreltavaa jos joku haluaa halata, mutta eikö se tosiaankin ole jo jonkin sortin lähentelyä/häirintää. Itse selviäisin glompista säikähdyksellä, mutta kyllä muitten ihmisten yksityisyyttä ja vapaudentilaa tulisi kunnioittaa.
Itse olen täysin samaa mieltä häirinnästä. Mistä sitä tietää millainen sadistinenperverssiraiskari hyökkää takaa päin halaamaan. Jokuhan voi pitää sitä jo seksuaalisena häirintänä :shock: hienon kuuluinen sana...Ja noista halikylttien sopivuudesta hahmoon. Itse cossaan Azumangasta Tomo Takinoa (ADHD Friikki..) ja ajattelin kiinnittää selkääni lapun :"Halaa tai ITKET ja halaat". :P
A flat chest is a status symbol!!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”