Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Meishin

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Viesti Kirjoittaja Meishin » Ti Syys 23, 2008 08:09

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Yläasteen käsityön numeroksi jäi 7, mutta mielestäni olen ihan kohtuu hyvä ompelemaan.

2. Budjetti.
Ei mitään kovin kallista mielellään, mutta olen kyllä valmis panostamaan pukuun.

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
En voi värjätä hiuksiani kiitos hiusväri allergian, mutta peruukkia voin kyllä käyttää ja sellaisen hankkiminen on luultavasti edessä jos ylipäätään meinaan cossata.

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
Cossaan mielummin poikia, elikkäs crossplay on minun juttuni.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Olen n. 162cm pitkä tyttö. Olen ylipainoinen ja siksi en halua cossata tyttöjä, jotka useimmiten ovat anorektikon näköisiä(ja pojissakin mieluiten sellainen, josta ei niin herkästi huomaa). Hiukset minulla on melko lyhyet, vaaleahkot ja hieman punertavat,mutta niin kuin sanottu, olen valmis hankkimaan peruukin.

6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
Olisi ihan kiva jos puvussa löytyisi jotain yksityiskohtia, mutta mitään todella vaikeaa en osaa tehdä.

Mustetahra

Viesti Kirjoittaja Mustetahra » Ke Syys 24, 2008 17:28

Kovasti olisi hinkua päästä pukuilemaan, nyt kun ompelukonekin tuli taloon. Osaisiko joku kiltti kokenut auttaa minua?

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi
Olen keskiverto ompelija, siinä seiskan kasin tuntumassa pyörin. Hameita, paitoja ja muita tavallisuuksia on tehty aiemmin.

2. Budjetti.
Siinä sen maagisen viidenkympin pinnassa mielellään. Saa kyllä joustaa vielä parinkymmenen euron verran, jos yksityiskohdista tai kankaista joutuu maksamaan enemmän.

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen
Voin hieman stailata ja värjätä hiuksiani tarvittaessa. Peruukkeja en mieluummin käyttäisi.

Cosplayaisin mieluiten tyttöhahmoa, mutta crossplaykin on okei (nimim. litteä lauta)

170 senttiä pitkä, normaalipainoinen tyttö. Hieman yli olkapäiden ulottuvat, punaruskeat, aika tavalliset hiukset.

Perinteiset japanilaiset asut ovat mieleeni.
~ neverhood! ~

Shaia

Viesti Kirjoittaja Shaia » To Syys 25, 2008 22:09

Mustetahra kirjoitti: 5. Tarkka kuvaus itsestäsi
170 senttiä pitkä, normaalipainoinen tyttö. Hieman yli olkapäiden ulottuvat, punaruskeat, aika tavalliset hiukset.

Perinteiset japanilaiset asut ovat mieleeni.
Heti ensimmäisenä tuli mieleen Asuka (neon genesis evangelion) tässä suloisessa yukatassa. Sarjassa ei tätä asua esiinny mutta olen ennenkin nähnyt heebojen cossaavan figuurejen pohjalta otettuja asuja. Tuo olisi erittäin suloinen, sekä oletettavasti ihan toteutettavissa 50e budjetilla. (Jollei ole tuttu hahmo niin se on tuo vasemman puoleinen : > )

Hiuksienkin puolesta vaikuttaa aika helpolta, sillä Asukan hiukset ovat punaruskeat myös. Riippuu tietysti että kuinka paljon hiuksesi ovat yli olkapäiden, sillä Asukallakin on hieman yli olkapäiden ylettyvät hiukset.

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Pe Syys 26, 2008 00:20

Öh… no olin peruskoulussa tekstiilin sijaan teknisessä, joten mitään kouluarvosanaa en osaa antaa, mutta olen tehnyt parikymmentä pukua että enköhän minä ompelukonetta osaa käyttää.

2. Budjetti.
En koskaan laske pukujen budjettia joten vähän paha sanoa, mutta heitetään katoksi vaikka jotain 150 euroa (olen perinteisesti käyttänyt puvuissa paljon kierrätysmateriaaleja, joten hinta on koostunut lähinnä peruskankaista ja peruukista).

Hiuksiani en mielelläni värjäisi, mutta peruukin voin ostaa. Myös ulkomaantilauksiin on mahdollisuus.

Kumpi tahansa käy, mutta koska etsin nyt mahdollisimman itseni kaltaista hahmoa, naishahmo saattaisi soveltua paremmin.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi.
Tyttö, 17 vuotta, 162 cm ja normaalipainoinen, mutta muodoilta (etenkin kasvoista) pyöreä. Silmien väriä en osaa oikein sanoa koska kukaan ei ole sitä minulle ikinä osannut kunnolla määrittää, mutta ilmeisesti jotain akselilta siniset/vihreät/harmaat. Olen ilmeisesti tässä syksyn aikana hankkimassa silmälasit, mutta voin kulkea ilman niitä. Piilolinssien soveltuvuudesta itselleni en osaa sanoa.
Koska tuon kuvauksen perusteella on ehkä paha mennä sanomaan, tässä on linkki Cosplay.com-tunnukselleni, josta löytyy kuvia (myös tehdyistä asuista, koska sitä ompelutaitoa on ehkä vähän helpompi määritellä niiden perusteella...).

Koska tuppaan valitsemaan cossattavikseni yleensä hahmoja, jotka ovat ulkonäöllisesti lähes itseni vastakohtia, ajattelin kysyä neuvoa täältä (tuntemattoman silmin ehkä helpompi katsoa?). Haluaisin kerrankin cossata jotain, joka minulle voisi ihan aikuisten oikeasti sopia. Ehdotuksia saa toki heittää useammankin. Mielellään ei angstipallerohahmoja, koska näytän kuvissa huomattavasti fiksummalta, jos hymyilen. Vastapainoksi en haluaisi välttämättä cossata maailman suurinta ja äänekkäintä ilopilleriäkään, koska sellaiset hahmot tuppaavat käymään hermoilleni...
Ah, ja pidän pikkunäpertelystä! Itse asiassa proppien tekeminen on minusta pukujen hauskin vaihe, mutta mitään hirveän isoa (esimerkiksi suuria aseita) minun ei juuri ole mahdollista tehdä työkalujen ja työskentelytilan puutteen vuoksi.
| writing | to | reach | you |

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Su Loka 26, 2008 16:00

Mahdollisesti jo Traconiin, jos ei niin seuraaviin olisi hahmo hakusessa.

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi
- Mielestäni varsin hyvät, 9 oli todistuksessa ja nyt vielä valinnaisena. Tein Vincent -pukuni käsin, ja pyrin ostamaan puvun osia mahdollisimman vähän kaupasta. Vanhojen vaatteitten muokkailu on kuulkaas hauskaa, sai vanha paitanikin ihan uuden ulkoasun conin myötä. Kaavoja en välttämättä tosin osaa suoraan päästäni vetää, varsinkaan hankalia. Mutta äiti ja käsityömaikka aina apuna..

2. Budjetti.
- Ouch, nyt tuli paha. Vincentiin meni n. 120e, missään nimessä enempää ei oikeastaan saisi mennä.

- Tämä on vielä pahempi. Hiukset saan kaiketi värjätä, riippuu väristä. Mahdollisia värejä ovat mm. punainen, ruskea, oranssi... mutta esim. mustaksi en värjää. Minulla on pitkä musta peruukki, jota Vincentissäni käytin. Mielellään en menisi paljon leikkelemään, varsinkaan jos mallin muutos on erittäin radikaali. Mutta uuden voisin varmaankin ostaa, kotimaasta vain, tosin. Alkuperäinen hiusteni väri on melko vaalea, ei mikään platinablondi.

- Mielellään kyllä crossplay, mieshahmoa haen. Mekot ja muut hilpehöörit ovat epämukavia, jos mitkä.

- Mitäs tähän laittaisi... n. 165 cm pitkä ja melko laiha, ei mikään puutarhatikku kumminkaan. Sanotaan nyt joku 55 kg, eli suht ok mitat. Rintavarustus ei ole järjetön, joten bindaus on mahdollista.
Silmäni ovat tummanruskeat, mutta piilarit ovat melko lailla mahdolliset, samoin se hiusten värjäys -ei ihan shokkiväreihin kumminkaan. Hiukset ovat vaaleat ja noin olkapäille, sekä erittäin karkeat. Ei siis mitään hiusmallia, kiitos.

Haluaisin hahmoni olevan mahdollisimman huomiota herättävä ja melko tunnettukin, sellainen joukosta erottuva.. kaikki Final Fantasy -hahmot ovat myös erittäin lähellä sydäntäni, vaikken suurinta osaa tunnekaan. .D

mondsichel

Viesti Kirjoittaja mondsichel » Su Loka 26, 2008 20:37

(jei, eka viesti \o/)

Osaan ommella suht hyvin, ja minulla on lisäksi käytössäni ompelukone ja saumuri.
2. Budjetti.
Ei yli 70 euroa mielellään.
Hiukset ovat cossauksen ajankohtana suht. lyhyet ja tummat, mutta olen valmis ostamaan peruukin.
Aivan sama kumpi. :D Crossplayn luulisi tältä laudalta onnistuvan.
Olen tyttö, n. 166 senttiä pitkä ja 42 kiloa, hyvinkin laiha (eli olisi kiva, jos hahmolla ei olisi mitään valtavia lihaksia tai dd-kuppeja).
kuvat:
http://i285.photobucket.com/albums/ll80 ... tuubi5.jpg (vanha kuva, mutta ei oo ruumiinrakenne muuttunu mihinkään -.-)
http://i285.photobucket.com/albums/ll80 ... uppari.jpg (näytettä ompelusta, kamalan ilmeen voi jättää huomiotta)
Olen cossaamassa ensimmäistä kertaa, joten olen kokematon. Minulle ei ole ongelma ostaa ulkomailta, jos maksuun ei tarvita Paypalia.

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » Ma Marras 17, 2008 18:33

1. Mahdollisimman tarkka selostus käsityötaidoistasi.
Osaan käytellä ompelukonetta hyvin, ja saha, vasara ym. ym. pysyy kädessä, ja kaikenmaailman sähköllä toimivat sahat ja hiomakoneet eivät ole ongelma.
2. Budjetti.
Sanotaan nyt vaikka siinä satasen tuntumassa. Osaan kuitenkin kierrättää jo olemassa olevia materiaalejani, joten saattaa hyvässä lykyssä mennä allekkin.
Tosi lyhyet, saan sidottua juuri ja juuri pienelle poninhännälle niskaan. Valkoiset, pientä kullan ja violetin vivahtelua edessä ja otsahiuksissa. Saan värhätä shokkiväreihin, ebaysta onnistuu peruukin osto.
Crossplay
Olen tyttö, 167 cm, omaan pömppömahan ja sydämmen muotoiset kasvot. Olen todella vaaleaihoinen, enkä rusketu helposti. Minulla on lasit, mutta piilareiden hankinta on mahdollista. Minulla on viherharmaat silmät.
Mieluiten joku jossa voi liikkua kesäkuumalla. Pidän Final Fantasysta ja Kingdom Heartsista. Joku iso ja yksityiskohtainen proppi olisi myös kiva.
Paypalia minulla ei ole. Olen cosseja tehnyt jo kolme.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Usudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Usudas » Pe Marras 21, 2008 21:48

En osaa mitään. Mutta minulla on äiti! >D
2. Budjetti
0-200 €
Värjätessä päänahalle käy niin mukavasti, etten valitsisi värjäämistä, sillä en haluaisi cossata pää punaisena.
Peruukin voin ostaa.
4. Sukupuoli
Tyttö mieluiten, crossplaykin käy silti. :3
Tyttö, söpöt kasvot, lyhyet vaaleanruskeat hiukset, vaalea iho joka ei rusketu.
Ei napapaitoja. Jokin söpö yksityiskohtainen iso proppi täytyy olla.
Puvusta saisi hienoja kuvia ja se erottuisi selvästi coneissakin. Ei koulupukua. Tykkään erilaisista korvista. Ei mitään Final Fantasyä. Ja lopuksi, jokin energinen hahmo, en osaa esittää hiljaista ihmistä. Olisi kiva, ettei hahmo olisi myöskään mistään hentaimangasta. Vanhemmat katsovat mieluusti, mistä hahmo on peräisin.

Jalkaninja

Viesti Kirjoittaja Jalkaninja » To Tammi 15, 2009 22:05

No omista taidostani en sano mitään mutta onhan minulla äiti ja sisko (:
2. Budjetti
No yleensä haluaisin päästä mahdollisimman vähällä! Puvun aijon tehdä itse (äiti) kankaista maksoi mitä maksoi. Kenkiinkään en haluaisi kamalasti tuhlata kun tuskin tulee käytettyä kamalasti...
Voin ostaa peruukin! Hiuksia tykkään myös värjätä shokkiväreillä ja kertakäyttöväreillä mutta en kestovärillä haluaisi.
4. Sukupuoli
Molemmat sukupuolet käy, mutta mielummin tyttö.
Tyttö. Hiukan ehkä pyöreähköt kasvot ja siniset silmät. Hiukset ovat tällä hetkellä vaalean ruskeat/ vaaleat ja suunnilleen ns. rintoihin asti tukka. Tukka on kyllä leikattu sillain kummallisesti että toiselta puolelta hiukset ovat vain parin sentin mittaiset. Toisin sanoen voin ostaa peruukin! Iho on mielestäni ihan normaalin värinen. Sitten olen 158cm pitkä ja no laiha.
Tahtoisin hiukan erikoisemman asun, että se erottuisi ja kovin monella ei olisi samaa. Mieluiten kirkkaan väriset hiukset ja siniset silmät. Muita kritiireja ei ole =).

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » Su Helmi 08, 2009 16:07

Kohtuu hyvä olen ompelemaan, luulisin. Proppejakin pystyn tekemään.

2. Budjetti.
Vaihtelee niin paljon, etten osaa sanoa. rajaa ei ole kiveen kirjoitettu.

Molemmat käy. (PayPalin käyttöä opettelen.)

Tyttö olen, tosin crossplaykin käy.

Aikas pitkät vaaleat hiukset. Noin 155-157 pitkä. Normaali ruumiinrakenne. Silmälasit on, mutta piilareita suositaan. \o/

Ei mitään liian paljastavaa, kiitos. Vihaan näyttää paljasta pintaa.
Pienet yksityiskohdat ovat plussaa. Mieluusti jotain sellaista johon saa ommella helmiä, kirjoa tai muuta vastaavaa pikku
näperteluä. X3

Olen harkinnut mm. Marthia (Fire Emblem), Midnaa (Zelda TP), Zeldaa (TP) ja Palutenaa (Kid Ikarus, SSBB)

Lunic

Viesti Kirjoittaja Lunic » Ma Helmi 09, 2009 18:02

Tällainen lyhytmuotoisempi kysymys cosplay-henkilöille: Osaako kukaan suoralta kädeltä mainita hahmoa, jolla olisi sekä poninhäntä, että leukaparta? :)

Konno

Viesti Kirjoittaja Konno » Ti Helmi 10, 2009 18:04

Jalkaninjalle ja bulbielle sekä muille tytöille ajattelin Mermaid Melodya, siinä on kirkkaan värisiä hiuksia ja kauniita asuja (joita ei tietääkseni melkein yhtään Suomessa näy). Ja bulbie kun halusit yksityiskohtia, on myös asuja joissa olisi tod. näk. mukavasti näperreltävää, ainakin muutama pidempi mekko löytyy joten paljastavuuden ei pitäisi olla hirvittävä ongelma. Asuvaihtoehdot on, jos nyt jätetään ne pyrstöt suosiolla laskuista, koulupuvut (Luchian ja Hanonin) ja lauluasut (esim. 1, 2). Lauluasuissa on suurimmalla osalla aika hienot kengät, eli saattaa olla ongelma jos et keksi miten toteuttaa (tältä istumalta ei tule mieleen yksinkertaisista kengistä kuin Rina/Lina). Sitten on tietysti vielä pahikset (joita näkyy tässä taustalla). Tuossa oli huonoja esimerkkikuvia, löytyy tietysti referenssiksi parempia tai minulta voi kysyä screenshotteja. Vaikka et (jos satut olemaan Jalkaninja tai bulbie, tai olet kuka hyvänsä) nyt heti löytänyt jotain kiinnostavaa, niin sarjassa on hyvin paljon hahmoja joista saattaa löytyä sinulle joku sopiva. Että Googlea vain Mermaid Melody -fanisivuista ja kuvista ja/tai minulle privaa.

Twilighter

Viesti Kirjoittaja Twilighter » Pe Helmi 13, 2009 22:54

Hei Huomio ! =) olen 14 v tyttö joka haluaisi cosplayata animeconissa. Olen ensikertalainen niin en oikein tiedä tästä mitään enkä osaa keksiä itselleni hahmoa.
1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi. Osaan kyllä ommella mutta tarvitsen neuvoja toteutukseen on ollut 8-9 kässässä aina ja olen ommellut joitakin vaatteita. kotona on hyvät joukot avustamassa :D
2. Budjetti. No voi olla aika kalliskin riippuu ihan onko puku monimutkainen jos niin hinta voi tietenkin olla isompi. max n. 250 ?
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen. Voin värjätä ja ostaa peruukin. en haluaisi leikata hiuksia ne on nyt vähän yli olkapäiden (siis pidemmät) ja minulla on sivu otsatukka mutta muutoksia voi aina tehdä
Mieluusti Ihan tyttö hahmo mutta jos on kiinnostava hahmo voi olla poikakin
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.) http://kiksu.irc-galleria.net/b/images0 ... 1235039452 kuva naama ja hiukset. http://kiksu.irc-galleria.net/b/images0 ... 1235347650 <- sori ei ollut parempaa vartalosta ;s
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä. Ömm olun aika pienikokoinen n.160/45 Harkitsin esim rikkua final fantasysta mutta bikinit olivat liian paljastavat ;)

Vastauksia kiitoos
http://baka-oneesan.blogspot.com/
So Small, But so Hugely Annoying

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » La Helmi 14, 2009 12:53

Lunic kirjoitti:Tällainen lyhytmuotoisempi kysymys cosplay-henkilöille: Osaako kukaan suoralta kädeltä mainita hahmoa, jolla olisi sekä poninhäntä, että leukaparta? :)
Ensimmäisenä tulee mieleen Sun Ce ala pukinparta Dynasty Warriors pelisarjasta http://i166.photobucket.com/albums/u87/Pumbli/sunce.jpg
Kyoraku Shunsui Bleachistä. Hiukset löysällä ponihännällä ja jos jättää viikon skeggen niin leukaparta toimii mun mielestä... harmi et Starkilla (Arrrancar) ei ole ponihäntää... http://bleachbankai.b.l.pic.centerblog.net/84zwme6w.jpg
Gankutsuoun kreivi. Pistä hiukset ponnarille niin toimii ihan yhtä hyvin kun vapaanakin, on sen verran silmään pistävä hahmo ;) http://bakame.files.wordpress.com/2008/ ... 101269.jpg
Cross Marian D.Gray-manista... jälleen hiukset vapaana... mut leukaparta on ihana! http://a1.vox.com/6a00cdf7e248cf094f00f ... 0003-500pi
Takuma Fudou Get Backerssista. ponnari ja leukaparta! Animeconiin tulossa muuten grouppi Get backerssista *wink wink* http://sp9.fotologs.net/photo/57/38/111 ... 5834_f.jpg
Miten olisi rasta ponnari + leuka parta? Sakamoto Ryoma Peace Maker Kuroganesta http://myanimelist.net/character/1161/Ryoma_Sakamoto
Samurai 7 Kambei. Taas hiukset vapaana, mutta niin vaikuttava herra että ponnarillakaan ei jätä ketään kylmäksi... http://anime.goo.ne.jp/special/samurai7/img/11.jpg
Fire Emblemin Bastian http://i.neoseeker.com/ca/fire_emblem_s ... _PMsXm.jpg
Van Grants Tales of Abyss http://i5.photobucket.com/albums/y164/S ... aea6e3.jpg

Ja voisiko joku ystävällinen sielu kertoa miten pssä saan nuo nimet linkeiksi (jostain syystä meikäläisen koneella ei foorumi htmlle taivu ja foorumin omaa "html" en osaa käyttää)
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”