Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Yashura-chan

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Viesti Kirjoittaja Yashura-chan » Ke Heinä 30, 2008 17:58

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
- Ompelutaitoni ovat ovat yläasteen ajoilta, mutta ei kovin kaukaa sillä olen vasta aloittamassa lukiota. Silloin seiska, lähinnä hitauden takia. Osaan tosin mielestäni ommella melko hyvin, varsinkin kaavojen kanssa, ja äitini on lupautunut auttamaan. En silti haluaisi mitään kauhean monimutkaista asua tehdä, aloittelija kun vielä olen. Neulominen ja virkkaaminen ovat hieman hankalampia, mutta taitoni taitavat olla vain ruosteessa. Omistamme myös ompelukoneen.
2. Budjetti.
- Sinänsä ei väliä, mutta mitä edullisempi, sitä parempi.
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
- En haluaisi värjätä hiuksiani, saati leikellä niitä, joten peruukin ostaminen on minulle sopivin vaihtoehto. Kotikaupungistani löytyy naamiaistarvikeliikkeitä, kuten Punanaamio, josta voin peruukin ostaa.
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
- Ei väliä, kumpi vain käy.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi.
- Olen n. 172 cm pitkä ja hieman ylipainoinen, mutta melko kurvikas tyttö (yritän tosin parhaillaan pudottaa painoani). Hiukseni ovat pitkät, melkein alaselkään ulottuvat ja vaaleat, "dirty blond"-sävy, luulisin. Silmät ovat vihreät. En ole kapeimmasta päästä, melko harteikas ja rintava, käytän yleensä L-XL-kokoisia vaatteita. Minulla on atooppinen ihottuma, joten en haluaisi käyttää kovin paljastavia vaatteita.
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
- En välttämättä haluaisi mitään aseita tehdä, ainakaan vielä. Piilolinssejä en koskaan ole käyttänyt (koska näössäni ei ole mitään ongelmia), joten en osaa niitä käyttää, mutta haluaisin opetella. En myöskään osaa käyttää nettikauppoja, joten olisi hyvä, jos voisin ostaa tavarat kaupoista. Asun Tampereella, joten liikkeitä löytyy kyllä.
On olemassa kolmenlaisia matemaatikkoja: niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät.

Azuca

Viesti Kirjoittaja Azuca » To Heinä 31, 2008 00:44

Kas heis.
Cossaaja etsii siis cossattavaa, joten tässä minusta.

Olen 163 cm pitkä (lyhyt) tyttö, jonka hiukset ovat pääsääntöisesti mustat, mutta toisinaan tyvestä jonkun muun väriset, ja yltävät yli olkapäiden. Elikkä värjäys ei oikein onnistu, enkä leikkaamaan suostu. Peruukkeihin on mahdollisuus. Ruumiinmuoto on semmoinen keskikokoinen, elikkäs vaatteiden koko on se M ja rintamus menee Bhen. Ei silmälaseja, mutta piilolinssejä voin opetella käyttämään. Iho on suht vaalea, ja kesällä kasvot pisamoituu. Kasvot eivät ole aikuisen kauniit, vaan lapsen söpöt, ja nenä pyöreä. Anteeksi irc-galleria, mutta kuvan löytää linkin http://www.irc-galleria.com/azuca takaa.

Ompelutaitoni ovat kohtuulliset, ja olen onnistunut siinä mitä olen alkanut tekemään. Butjetti on aika pieni, alle 100 euron alle jää.
Osaan käsitellä puuta, joten isot aseet eivät ole ollenkaan ongelma.

Haen hahmoa, jonka puvussa saisin hymyillä (Ei mikään Rei, huono cossikokemus), mielellään naispuolista, mutta crosplaykin kelpaa. Bindaus ei ole ongelma. Aiemmin olen cossannut Renoa, Devil Jiniä, Rei Ayanamia sekä Kuronekoa.

Joten, tässä tärkeimmät.

Taena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taena » Pe Elo 01, 2008 16:10

Hips! Siis ongelmana minulla on nyt tosiaan se eittei ole hajuakaan ketä cossaisin. Desuconiin on cossi jo keksitty, mutta tahtoisin toisen cossin sitten tänne Tsukiconiin. Mieluusti suht helppo, koska pitäisi sitten saada kummatkin puvut tehtyä syysloman aikana.. Täti on ompelija ja se ainut mahdollisuus ;___; Tai sitten ei välttämättä nyt sellaista yli helppoa.. voisi ehkä olla mahdollisuus tehdä pukua muulloinkin muiden ihmisten avustuksella. Sellainen minkä teossa ei menisi 300 viikkoa..
1. Ompelutaito lähtöisin kolmannenluokan kässäntunneilta.. mutta avustajia on jotka on suunnilleen ammattilaisia tai melkein :)
2. no ei mitään useita satoja euroja.. mieluusti alle 50e.. mahdollisimman halpa köh köh.. olisi kiva jos selviäisi jopa alle 30e... Kankaiden hintaa ei laskettu mukaan siis. Koko jutun hinnaksi (-peruukki) enintään se 50-80 euroa. kuvittelenko nyt liikaa?
3. ..no.. hiukset voi värjätä, mutta siitä ei vanhemmat tykkää. Peruukin kyllä voi hankkia, kunhan löytää oikeanlaisen.
4. Crossplay olis kivempi : D mutta kyllä coplaykin kävisi..
5. Olen ihan normi kokoinen tytön tyllerö. kuvia löytyy Hiuksista tästä Ircgalleriasta voi käydä myös katsomassa nickillä Taenabuh jos on tarvis..
6. no.. tietysti olisi kiva jos keksisitte jonkun sellaisen mikä jollain tapaa voisi minuun sopia :'D
Kiits~
Viimeksi muokannut Taena, Ti Elo 05, 2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
urw~

Norie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Norie » La Elo 02, 2008 23:02

Taena kirjoitti: 2. no ei mitään useita satoja euroja.. mieluusti alle 50e.. mahdollisimman halpa köh köh.. olisi kiva jos selviäisi jopa alle 30e...
Öh, tuohon hintaan on aika vaikea saada kovin vaikuttavaa cosplayta aikaan. Itselläni pelkät kankaat maksavat yleensä enemmän kuin 30 euroa. Ainoa mikä äkkiseltään tulee mieleen tuolla budjetilla (alle 30 e) on L Deathnotesta.
“Let’s try to fall in
love”

Arakat

Viesti Kirjoittaja Arakat » Su Elo 03, 2008 16:48

Animeconin jälkeen cosplay-innostus iski taas, mutta en millään keksi itselleni hahmoa. Aikaisemmin olen cossanut One Piecen Namia, Death Noten Misaa ja Tokyo Mew Mew'n Shiroganea.

Olin lähes koko peruskoulun puukässässä, enkä omista edes ompelukonetta. Lähipiiristäkään ei oikein löydy ompelijoita. MUTTA osaan kyllä ommella käsin jonkin verran. Eli valmiiden vaatteiden muokkaaminen, yksityiskohtien ja muiden lisähärpäkkeiden lisääminen kyllä onnistuu, mutta kokonaisten vaatekappaleiden tekeminen ja kaavojen kanssa häslääminen ei käy.
Osaan myös käyttää tekstiilivärejä, esim. tuon Nami-cossin paidan tein maalaamalla tavalliseen valkoiseen t-paitaan siniset raidat.

2. Budjetti.
Mitä halvempi, sen parempi, mutta jos nyt alle 200 €:n menisi niin hyvä :)

Omia hiuksiani en halua värjätä tai leikata kovin lyhyeksi, mutta peruukin ostan ihan mielelläni (kuitenkin ihanteellisin vaihtoehto olisi hahmo, jolla olisi samanlaiset hiukset kuin minulla). Omistan jo valmiiksi oranssin, n. olkapäille ulottuvan sekä vaalean lyhyen peruukin.

Kumpikin käy, jesseteippikorsettikin on jo valmiina ;D

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Olen 168 cm pitkä, normaalipainoinen, 18-vuotias tyttö. Hiukseni ovat vaaleat (vähän punaisen sävyä) ja ulottuvat lapaluihin asti ja minulla on kulmakarvoihin asti ulottuva, suora otsatukka. Ihoni on todella vaalea (en edes rusketu kunnolla). Silmät ovat vihreät.
Tässä muutama kuva (mainittakoon nyt, että kaksi ensimmäistä kuvaa on otettu kun sovittelin keväällä wanhojentanssipukuani ja kolmas on Misa-cossini viime vuoden Tampere Kupliista)

Luonteeltani olen aika ujo ja hiljainen, joten jonkun hirveän hyperaktiivisen ja näyttäviä posetuksia vaativan hahmon cossaaminen ei varmaankaan sovi minulle kovin hyvin.

Tärkein on siis tuo ekana mainittu: en pysty itse ompelemaan pukuani alusta asti, eli puku pitäisi saada valmiista vaatteista muokkaamalla (tai ostamalla tai teettämällä, mutta silloin taitaa tulla tuo budjetti vastaan).
Cossaisin mielelläni hahmoa, joka edes jotenkin näyttäisi minulta, mutta kuten sanottua, peruukin ostaminen onnistuu =) Piilolinssejä taas en halua käyttää.

Cossattava saa olla niin animesta, mangasta kuin j-rockistakin. Pelihahmotkin käyvät, mutta kun en pelejä pelaa, niin olen aika pihalla hahmojen luonteesta yms.
Sentimental na aoi sora wo

Mada mada no mada dane!

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » La Elo 09, 2008 01:12

1. Olen ollut lähes joka vuosi ala-asteelta lähtien kässässä ja viimevuoden kässänumero on 8 (vai oliko se 9?). Omistan uuden ja loistavasti toimivan ompelukoneen ja tykkään erittäin paljon kaavoista mutta osaan ommella ilman niitäkin.
2. Jos se nyt laittaisi alle 40.
3. Mieluummin peruukki. Cossiasu tulisi siis cosplayviikolle.
4. Ihan sama. Olen sukupuoleton ihminen
5. Olen siis 14 vuotta, 170 cm (pitempi?) pitkä. Olen luonteeltani aika omituinen... Joskus hiljainen emolapsi taas joskus narutomainen hyperlapsi. Minun hiukseni ovat lyhyet kuin pojilla ja otsatukkani on mukavasti silmien yläpuolella. Otsatukka on vaaleanblondit ja takatukka taas tummanbrunetti (kuvaa ei ole).
6. Siis kuten tossa mainitsin, puku tulisi cosplayviikolle, joten ei mitään Cloudia tai Rock Leetä... Ja jossain sanottiin että cosplayviikko olisi elokuussa joten puvun pitäisi olla mahdollisemman yksinkertainen jotta saisin sen tehtyä vaikka noin. päivässä.

Shaia

Viesti Kirjoittaja Shaia » Su Syys 14, 2008 18:19

noh tulee nyt vähän nostettua tätä vanhemman puoleista topiccia ylös. toivottavasti ei haittaa.

Mutta niin, cosplayta etsiskelen, ihan hakusessa ei mitään mielessä.

Noh. Ompelutaidot ovat hyvät. Niitä on tullut kehitettyä vuosien aikana, ja ompeleminen sujuu. Joten siihen ei tarvitse rajoittua puvun valinnassa

2. Budjetti.
*köhköh* pakko sanoa että on toistaiseksi rajaton. Suostun tuhlaamaan rahaa vielä luultavasti elämäni viimeiseen cossiin

Ostan peruukin mielelläni ilman ongelmia. Vaikka ulkomailta.

Olen nainen enkä mielelläni rupea teippaamaan tissejäni, joten ei crossia.

Koitin etsiä kuvaa mutta ei löytynyt. Mutta, Olen n.160cm pitkä 18 vuotias neito. Ihoni on hyvin vaalea ja se ei paljoa rusketu. Minulla on mustat hiukset jotka ylettyvät noin lapaluihin. Minulla on myös otsahiukset, jotka ovat tosin hieman pitkät tällä hetkellä ja pidän niitä mieluusti ylhäällä. Leikkaan hiuksiani tarvittaessa, en värjää (HUOM. Käytän mieluusti peruukkia). Olen XS kokoinen, mutta (kai sen voi täällä paljastaa kun vissiin suurin osa cosplay osastolla on naispuolisia) kuppikokoni on 65D. Olen myös hyvin sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut persoona

Noh, pakko sanoa että en suostu cossaamaan mitään Sailor Moonia tai CC Sakuraa yms. :X Olen kuitenkin valmis esittämään paljasta pintaa, mutta jos nyt ei kuitenkaan ihan Ivy maisesti. Pelihahmojen cossaukset olisivat lähimpänä sydäntä, mutta käy animu & mango hahmotkin hyvin. Paras olisi ehkä hieman haastetta vaativa cosplay.

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Su Syys 14, 2008 18:59

Sain ylä-asteella kässästä päättönumeroksi 8:n. Nykyään opiskelen juuri mittatilausompelijaksi joten ompelutaitoni paranevat entisestään
2. Budjetti.
Ei hirmu hyvä mutta on kyllä jonkin verran riittävästi rahaa kankaaseen
On mahdollisuus värjätä hiukset mutta peruukkia en suostu vetää päähäni
Melkein mikä tahansa käy. Poikia osaan cossia paremmin kuin tyttöjä
Olen 183cm pitkä tyttönen. Minulla on lyhyet mustat hiukset (melkei poikamainen tukka). Olen normaalipainoinen (kuviani löytyy ii2:sta nickillä Nobody92)
Pienet yksityiskohdat ovat parhaimpia, pidän myös erillaisista hatuista ja korvista. Pidän myös tummista vaatteista

Pome

Viesti Kirjoittaja Pome » Su Syys 14, 2008 19:39

Osaan ommella keskivertoa paremmin - ja kaikessa, missä oma taito ei ole tarpeeksi on reippaasti kokeneempi kaveri apuna.

2. Budjetti.
Neiti olisi onnellinen, jos rahaa ei menisi yli 250 €.

Hiukset tällä hetkellä olkapäille, en mielellään lähtisi leikkelemään, mutta värjääminen onnistuu. Isän luottokortti toimii hyvin peruukkishoppailussa. <:

Feminis... siis tyttö. Mielellään ihan tyylipuhdasta cosplayta, kiitos.

Olen muutoin melko pienikokoinen, 162 cm/46 kg, mutta rintavarustuksen koko rajoittaa hahmoskaalaa nuorimmasta päästä aika rajulla kädellä. Mitat tissien ympäriltä ja alta kun nääs ovat sellaiset 92/64 (Joo, kyllä, tietenkin rakastan ladella henk. koht. mittoja kaikelle animekansalle. Miksen rakastaisi?). Muutoin kroppa ihan sopusuhtainen.
Naama on... ei ruma. Joku haukkuisi ihan söpöksi, mutta siinä se sitten. Kulmakarvat vedenvaaleat, niistä ei siis ole häiriötä, silmät sellaiset epämääräisen järvenvihreät. Piilolinssejä voin hankkia.

Haastetta ja paljasta pintaa, kiitos. Hyviä esimerkkejä haluamani projektin suunnasta olisivat mm. Guilty Gearin Dizzy (ei ihan näin härskiä), Ragnarok Onlinen Assassin Cross tai Final Fantasyn Rikku. Toivoisin vain, että hahmo olisi jostain sarjasta, jonka A) monet conilaiset oikeasti tunnistaisivat, mutta silti B) hahmo ei olisi varsinaista mainstream -kamaa. Eli en ole sulkemassa mitään esimerkeistäni pois vaihtoehdoista, kaipaisin vain lisää ehdotuksia, kiitos.

Muoks. // Yoko oli äärimmäisen hyvä ehdotus, kiitos! : D Angewomon muutoin varteenotettava, jotenkin kuitenkin liian pitkäraajaisen oloinen näin tyngälle, tytölle, mutta jos haluan mieluummin asun kuin aseen kanssa räpeltää saattaisin digispuppelin valita.
Viimeksi muokannut Pome, Ke Syys 17, 2008 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
<ReggyJin> Onkstää kellariilukitseminen joku keskieurooppalainen tapa ku sielt kerran löytyy tyttöi harva se päivä

Shaia

Viesti Kirjoittaja Shaia » Ti Syys 16, 2008 20:07

Pome, jos sinulla olisi mahdollista esim. hankkia pitkää punaista peruukkia niin miten olisi Yoko Tengen Toppa Gurren Laganista? Jos asu itsessään ei tarjoa tarpeeksi haastetta niin sitähän voi lähteä hakemaan Yokon aseesta. Suomessa luultavasti on henkilöitä jotka tunnistavat Yokon asun, mutta tuskin paljon cossareita. Itse en ainakaan ole vielä nähnyt ainuttakaan.

suigintouh

Viesti Kirjoittaja suigintouh » Ke Syys 17, 2008 18:52

Heipä hei. Olen n.157 cm pitkä, hiukan "pulleako" tyttö. Minulla on keskipitkät (tai vähän sitä pidemmät)vaaleat hiukset. Ja sitten niitä tietoja:
1: En ole kovin loistelias ompelija. Koulussa kässä 8. Olen melko hidas ompelemaan, mutta aina voin orjuuttaa kavereitani auttamaan. Mutta kuitenkin, olen h-i-d-a-s ja melko huono ompelemaan.
2. Eli budjetti. No ei tietenkään aivan rajaton, mutta hiukka parempilaatuinen kangas ja muu roina olisi ihan realistinen toive.
3. Peruukin ostaminen mahdollista, jos pääsen esim. Helsinkiin ostoksille. Värjäys mahdollista vain, jos kyseessä on joku vappuvärisuihke.
4. Crossplayaaminen voisi olla kivaa, riippuu tosin vähän siitä mistä se roikkuu. Ehkä ihan perus cosplay.
5. Tuossa alussa on suunnilleen kaikki tieto mitä tarvitaan.
6. Mahan peittävä, suht. helppo asu. Yksityiskohdat, jotka ovat melko helppo toteuttaa, käyvät myös.
Kiitos!
Pome kirjoitti:Haastetta ja paljasta pintaa, kiitos.
Tuli mieleen Digimonin Angewomen. Ja koska olen tyhmä, en saa laitettua linkkiä, joten etsi vaikka Googlesta. Kiitos ja anteeksi.
Aliproject- god diva. <3

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » Ke Syys 17, 2008 22:47

Pome kirjoitti:1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Osaan ommella keskivertoa paremmin - ja kaikessa, missä oma taito ei ole tarpeeksi on reippaasti kokeneempi kaveri apuna.
*nips*
Miehenähän osaisin ehdotella paljonkin erilaisia paljasta pintaa omaavia hahmoja, mutta loputtomana perfektionistina (Syy miksen ole koskaan cosplayannyt) kuva arvon neidistä voisi olla varsin jees, niin osaisin esim. kasvonpiirteistä tai hiuksista ehdotella valmiiksi sopivia hahmoja. :3 Yokokin saa kyllä kannatusta tästä suunnasta. o/
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Pome

Viesti Kirjoittaja Pome » To Syys 18, 2008 18:00

Ainiinjoosekuva.
Arvon neiti yrittää helpottaa avustustyötä tänään illemalla. Sen lisäksi voisin hieman vielä täsmentää, että jos hahmolla olisi kuitenkin olemassa jonkin sortin takinpuoleinen vaatekappale olisi se vain pelkkää plussaa. Traconissa voi tulla kylmä. (Aina voi oman takin laittaa päälle - mutta ei se ole sama asia.)
Muokkaan tätä viestiä vielä tämän päivän puolella.

Muoks || Köhköh, tai sitten en.
Lievää auringonvalon puutetta kärsinyt yksilö (niin sitä käy kun tekee koko kesän töitä, lapset). Neidistä ei oikeastaan löydy kauheasti asiallisia kuvia, mutta hiukset nyt jos kuitenkin näyttäisi.
Alan toisaalta kallistua huolestuttavasti Yokon puoleen, kun kropankin puolesta houkuttelevampi kuin toinen potentiaalinen vaihtoehtoni Rikku, jolle saisin parin kisaamaan, jos sikseen tulisi (enkä osaa muodostaa siedettäviä lauseita). Kaivakaa minulle nyt Kamina niin silloin asia olisi saletti. : D
Viimeksi muokannut Pome, Pe Syys 19, 2008 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<ReggyJin> Onkstää kellariilukitseminen joku keskieurooppalainen tapa ku sielt kerran löytyy tyttöi harva se päivä

Shaia

Viesti Kirjoittaja Shaia » Pe Syys 19, 2008 13:44

Pome kirjoitti:Sen lisäksi voisin hieman vielä täsmentää, että jos hahmolla olisi kuitenkin olemassa jonkin sortin takinpuoleinen vaatekappale olisi se vain pelkkää plussaa. Traconissa voi tulla kylmä. (Aina voi oman takin laittaa päälle - mutta ei se ole sama asia.)
Hehe, sinun onneksesi kyllä vain on !

Tässä on muutama kuva Yokon takista. Takin kanssa olisi tietty suotavaa myös käyttää noita pidempiä valkoisia saappaita mitä jossain kuvissa tulee esille. Mutta sehän on sinulle sinänsä vain parempi, koska jos traconiin ajattelit pukeutua niin sillon saattaa olla melkoisen kylmä. Olen kuitenkin nähnyt cossaajia ilman pidempiä saappaitakin takki selässä.

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » La Syys 20, 2008 00:51

Pome kirjoitti:Ainiinjoosekuva.

*nips*
Alan toisaalta kallistua huolestuttavasti Yokon puoleen, kun kropankin puolesta houkuttelevampi kuin toinen potentiaalinen vaihtoehtoni Rikku, jolle saisin parin kisaamaan, jos sikseen tulisi (enkä osaa muodostaa siedettäviä lauseita). Kaivakaa minulle nyt Kamina niin silloin asia olisi saletti. : D
*naps*
Toki jos löydät sopivan sävyisen peruukin niin Baiken Guilty Gearista voisi olla ihan näppärä valinta myös, niin ei tarvitsisi ostaa peruukkia vain yhteen pukuun ja muotosikin pääsisivät oikeuksiinsa.

Olet toki muuten varsin viehättävän näköinen neitokainen :3
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”