Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Pe Touko 02, 2008 12:24

Minulla tulisi hyvin mieleen Lustin tytär Envy. (eikös hän ole Lustin tytär ?)
http://i36.photobucket.com/albums/e46/c ... ysceme.jpg
[offtopic]Pilkkua viilaten: Envy ei ole Lustin tytär, eikä sen puoleen kyllä tyttökään.[/offtopic]

Kuvailustasi tuli mieleen Ragnarök the animation Roan, mutta hintaa saattaa tulla enemmän kuin pari kymppiä...[KLIC]

Toisena tulisi mieleen Claymoren Clare. Virallinen sota-asu tai sitten toinen taisteluasu.
Lyhyiden ruskeiden hiusten puolesta minusta sopisi samasta sarjasta Clarice
Everyone stays quiet and slowly goes mad

MissClaws

Viesti Kirjoittaja MissClaws » La Touko 03, 2008 10:11

Sanu-chan kirjoitti:
Minulla tulisi hyvin mieleen Lustin tytär Envy. (eikös hän ole Lustin tytär ?)
http://i36.photobucket.com/albums/e46/c ... ysceme.jpg
[offtopic]Pilkkua viilaten: Envy ei ole Lustin tytär, eikä sen puoleen kyllä tyttökään.[/offtopic]

Kuvailustasi tuli mieleen Ragnarök the animation Roan, mutta hintaa saattaa tulla enemmän kuin pari kymppiä...[KLIC]

Toisena tulisi mieleen Claymoren Clare. Virallinen sota-asu tai sitten toinen taisteluasu.
Lyhyiden ruskeiden hiusten puolesta minusta sopisi samasta sarjasta Clarice
Kiitos. Itse en ollut aivan varma tuosta Envy jutusta. En seuraa Fullmetal Alchemistia enää. :wink:
私達は一緒に坐ってもいい 今度はそして永久に。

Rigel

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Viesti Kirjoittaja Rigel » Ke Touko 28, 2008 22:24

Huuh, tämä keskustelu voi osoittautua hyödylliseksi, oma cosplayhahmoni on nimittäin ERITTÄIN hakusessa. Tässäpä tiedot:

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
-Öhöm. Olen ommellut elämäni aikana koneella vain yhdet housut (koulussa, opettajan avustuksella), mutta kotoakin ompelukone löytyy ja tekemällä oppii. Äiti on hyvä ompelemaan, ja kai senkin voi jotenkin lahjomalla saada auttamaan...
2. Budjetti.
-Aikas joustava, kunhan ei mitään überkallista.
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
-Peruukkia en mielelläni ostaisi (ne on kai aika kalliita..?), mutta hiukset voin vallan hyvin värjätä. Vaihdoinkin juuri hiusteni värin vihreästä vaaleanpunaiseen. :P
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
-Olen tyttö, haluaisin mielelläni cossata poikaa, mutta jos on joku mielenkiintoinen naispuolinen hahmo, niin miksipä se ei kävisi.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
-Olen 15v. tyttö, n. 175cm, normaalipainoinen. Hiukset on lyhyet, kiharat ja väri vaihdeltavissa. (Jos keksisin miten saan mustan pois kun halpisvärinpoisto ei tepsi). Silmät harmaat, ei laseja.
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
-Eipä kai mitään ihmeempää. En ole koskaan cossannut, joten ei mitään hirveän haastavaa, mutta ei myöskään ihan normaalien arkivaatteiden näköistä.
Jokaisesta laineesta, joka kuolee rantaa vasten, syntyy pieni laulu johonkin näkinkenkään. Mutta älä mene sinne kierrekäytäviin, sillä ei tiedä löydätkö sieltä takaisin ulos.
-Muumipeikko

synchronized

Viesti Kirjoittaja synchronized » To Touko 29, 2008 13:02

Kaveri käski tulla tänne kyselemään kun tuskailin cossiasuni/asuttomuuteni kanssa :)
Eli siis tässä tietoja, toivottavasti joku osaisi auttaa.

1. Ompelutaito - ei mitään rajoitteita, kaikki onnistuu
2. Budjetti - mielellään alle 100 €
3. Hiukset - voin värjätä/leikata, mutta peruukkia en mielelläni ostaisi..
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay) - itse olen tyttö mutta ehdottomasti crossplay (naishahmoilla yleiset bikini/minihameviritelmät on pelottavia :'D)
5. Tarkka kuvaus itsestäsi - olen 16-vuotias, n. 170 cm pitkä, kaiketi ihan normaalivartaloinen. Minulla on vaaleat, lyhet hiukset, takaa vähän lyhyemmät, edessä sellaiset pidemmät osat sivuilla ja vino, lähes toisen silmän peittävä otsatukka. Peruukkia en siis haluaisi ostaa ja olisi myös kiva jos voisin käyttää hiuksiani sen värisinä kun ne nyt ovat (oli kova homma saada luonnostaan vaaleista, mustiksi värjätyistä hiuksista taas vaaleat) Kampauksen kanssa ei myöskään pitäisi olla ongelmia, kaikkien värinpoistojen jälkeen hiukseni ovat sellaista hattaraa että pysyvät ties miten lähes ilman lakkaa. Silmien väristä en osaa sanoa mitään, se kun vaihtelee valaistuksesta riippuen mutta jotkut sini-vihreät ne kai yleensä on.
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat - okei, suuri paljastus: vaikka olen harrastanut animea/mangaa/muuta japanijuttua jo melko pitkään (3-4 v) en ole ikinä cossannut mitään. Eli ensi Animeconiin tulisi eka cossini, ja haluaisin mahdollisimman itselleni sopivan hahmon, mutta en osaa keksiä itse (tai sitten olen niin epävarma että tarvitsen jonku muun kertomaan :'D) Ja kuukausi aikaahan ei ole kauheasti mutta en silti halua mitään perusvaatteden näköisiä vaan aika näyttävän mutta ei mitään über-vaikeaa. Ja joku asehärpäke olisi tietysti kiva, sellaisen tekemisessä ei käsityötaitojen kannalta olisi mitään vaikeuksia, mutta käsittääkseni materiaalit ovat aika kalliita..
Hahmosta vielä sen verran, että saisi olla joku melko tunnettu mutta ei kuitenkaan mikään sellainen joita näkee joka conissa 100. Ja hahmon luonteesta vielä, itse olen melko hiljainen mutten kuitenkaan ujo sanan varsinaisessa merkityksessä, joten joku suht rauhallinen, ei mikään ympäriinsä hyppivä sokeriorava.

Kaikki ehdotukset kelpaa, mitä vaan ikinä mieleen tulee. Kiitos jo etukäteen! :D

Elyse

Re:

Viesti Kirjoittaja Elyse » Su Kesä 08, 2008 21:31

synchronized kirjoitti:2. Budjetti - mielellään alle 100 €
Nyt kyllä heitit pahan, kun viestiin laitoit, että hieno, ei liian yksinkertainen, poika, kiva proppi ja suhtkohtsuosittu. Ja kaiken lisäksi et tahdo peruukkia. Alle sadan euron on vaikea päästä ja pitää olla todella luova materiaaliratkaisuiden kanssa -.- No katsotaanpa mitä löyty....

ED. //poistin ylimääräiset kommenttini ja siistin listaa hiukan//
Link, The Legend of Zelda
Draco Malfoy, Harry Potter
Urahara Kisuke, Bleach #1 Urahara Kisuke, Bleach #2
Sanji, One piece
Naruto, Naruto
Cloud, Advent Children
Roxas, Kingdom Hearts II
Seifer, Kingdom Hearts II
Cid Highwind, Kingdom Hearts
Cid Highwind, Final Fantasy VII
Tidus, Final Fantasy X

Tässä on nyt melko iso lista. Muita en keksi, joten toivottavasti kelpaa! Mietin vain blondeja.. ei käynyt mielessä sellaiset, joilla on hiukset peitettynä. Niitäkin kyllä löytyy. Jostain.
Viimeksi muokannut Elyse, Ma Kesä 16, 2008 12:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Chiruka

Viesti Kirjoittaja Chiruka » Ke Kesä 11, 2008 22:36

~ Vielä ylä-asteella oli käsityön numerona 8, mutta se johtui siitä etten oikein keksinyt mitään mitä olisin siellä tehnyt. Kyllä sitä on tullut vaatteita tuunailtua ja hameita ynnä muuta mukavaa tehtyä. Onnistuu niin suoran kuin vähemmänkin suoran sauman ompelu, mutta mitään kamalan monimutkaisia en osaa/jaksa alkaa vääntämään.
2. Budjetti.
~ Alle 70 euron sen on jäätävä mielellään, muuten en itse tapahtumaan (Animecon) pääse matkaamaan. :D
~ Hiukseni voin värjätä ja leikata ihan mielellänikin, peruukin hankkimisesta saattaisi tulla hieman liian konstikasta ja budjettia syövää, toki jos edullista mutta kohtuulaadukasta (mahdotonta? : D) löytyy niin voi harkita.
~ Olen tyttö ja tyttönä mielelläni pysyisin myös cosplayssani.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
~Katsominen omalla vastuulla, sillä ei oo meikkiä naamassa 17 vuotta on ikää ja pituutta löytyy se 162 cm. Aikalailla normaali ruumiinrakenne, hoikahko. Mustat hieman yli olkapään yltävät hiukset jotka on leikattu kerroksittain, otsis venähtänyt pitkäksi ja toimii nyt sivuotsiksena. Silmät ovat viher-harmaat, valaisuksesta riippuen väri hieman vaihtelee, ollen joskus tummempi ja joskus aika vaalea. Luonne ei niinkään ole ongelmana, pystyn kyllä samaistumaan jotenkin. Kuitenkaan ihan piupau-pirteään joka sekuntti kattoon hyppivään hahmoon en osaa niinkään hyvin samaistua, eli hieman rauhallisempaa luonnetta.
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä
~ Puvun täytyisi olla sellainen jossa on helppo liikkua. Yksityiskohtia saa löytyä, mutta ei liikaa. Ei mitään kamalan paljastavia pukuja, eikä mielellään mitään ihan ylicossattua hahmoa.

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » Ke Kesä 18, 2008 19:13

Azumanga daioh-Kagura
One Piece-Nami
A flat chest is a status symbol!!!

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » To Kesä 19, 2008 15:31

Rättikässästä on aina ollut se 9-10 ja useempia pukuja on tultu tehtyä. Kaipaisin kuitenkin jotakin suhtkoht helppoa pukua jossa olisi kuitenkin jonkin verran tekemistä (asusteita useampia tai yksityiskohtia).
Vähän suurempikin varmaan onnistuisi, mutta tiedän, että joudun tekemään puvun aika kiireessä joten en siksi uskalla mitään kovin haastavaa ottaa.

2. Budjetti.
Kotoa löytyy aika paljon tarvikkeita jo ennestään, mutta pystyn myös ostamaan jonkin verran. Pelkille kenkaille olisi hyvä jos mentäisiin alle 80e (siis sis. napit, vetskarit jne.), mutta ei se ole niin vakavaa jos hieman yli menee. En ole vielä varma peruukin hankinnasta, mutta siihen rahat sitten erikseen.

Tässä on pääsyy minkä takia ylipäätäänsä kirjoitan tähän ketjuun. Joudun leikkaamaan Luppi-cossini takia hiukseni tämän näköisiksi ja ongelma on nyt eniten otsatukka. Ja peruukkia kun en halua pitäisi löytää hahmo jolla hiuksia ei näy ollenkaan, eli ne on hupussa yms. Tai hahmolla on lyhyet hiukset ja hattu päässä. Viimeinen vain siksi, että jos peruukin nyt kuitenkin hommaan, niin sen pitäisi olla mahdollisimman luonnollisimman värinen ja lyhyt, sekä hattu siksi, että peruukki ei näyttäisi niin paljon peruukilta.
Ja sen hetkisiä hiuksia en oikein voi värjätä koska hiukseni eivät oikein pidä värjäyksestä muutenkaan ja mustan hiusvärin muuttaminen heti värjäyksen jälkeen toisena päivänä toiseen ei ole kovinkaan kiva. Joten hahmolla pitäisi olla mustat hiukset (tai tumman liilat tai tumman ruskeat).

Aevan sama.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Minulla on sillä hetkellä kun tämän puvun toteutan samanlaiset hiukset kuin Bleachin Lupilla (kts. kuva ylempänä). Silmäni ovat vihreä-harmaat, mutta omistan sillä hetkellä liilat-piilarit Luppi-cossini takia. Ole pituudeltani jotakin 167 mailla joten hahmo jota cossaan saisi olla nuori tyttö tai poika joka ei olisi hirveän pitkä (taikka nyt kamalan lyhytkään). Olen normaalipainoinen ja mielestäni ihan perus-suomalaisen näköinen muutenkin :'DD. Ihoni on todella vaalea (näytän ihan valkoiselta muiden seurassa >8D), joten ei mitään kamalan ruskeaihoista, kiitos :'D. Hiukseni ovat muuten suorat ja niitä on aika hankala saada esm. kiharalle.

Oikeastaan ei hahmossa ole muuta tärkeää kuin se, että se täyttää hiuskriteerit ja on suunnilleen samanlainen ruumiinrakenteeltaan kuin minäkin. Ja se vielä, että en tahdo kovinkaan paljastelevia cosseja.
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Oosaka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oosaka » Ke Heinä 02, 2008 00:49

Peruskoulussa se oli aina 8. Osaan kyllä ommella, kunhan on kaavat ja tarkat ohjeet siitä että miten se puku pitää tehdä ja näin. Toisinsanoen en ole mikään loistava ompelija, mutta kyllä minä yksinkertaisia housuja, paitoja yms osaan tehdä... Cosplaypuvut ovat tähän mennessä onnistuneet rakkaan äitini avustuksella ja yritän kehittyä koko ajan. :) Jotain yksityiskohtaisempia cosseja olisi jännä kokeilla tehdä.

2. Budjetti.
Ei ole mitään tiettyä rajaa, mutta kunhan nyt ei tulisi monia satoja maksamaan. Että vähän päälle satasen saa mennä budjetti, mutta mielellään vähän alle. :>

Hiuksia en mielelläni rupeasisi värjäämään, ellei ole joku kertakäyttöväri. Peruukkeja voin hankkia, elleivät maksa tuhottoman paljoa.

Ei väliä

Värjätyt vaaleat hiukset, jotka ulottuvat suunnilleen lapaluihin asti. Hiukset kihartuvat vähän latvoista. Minulla on siniset silmät ja omistan ehkä hiukan soikeat kasvot. Minulla on silmälasit, mutta käytän piilareita, että ei ole väliä, onko hahmolla lasit vai ei. Ruumiinrakenteeltani en ole mikään superdyberhoikka, mutta sellainen... ihan normaali. o_o; Pituudeltani olen n. 165cm (ei ole tullut vähään aikaan mitattua).

En tykkää, jos cossiasu on kauhean paljastava, mutta jos cossiasussa näkyy napa tms niin se ei tuota ongelmaa. :) Olisi myös kivaa, jos hahmolla olisi vaaleat hiukset, niin selviäisin ilman hiusongelmia. x_x
Hahmon puku saa olla yksityiskohtainen ja mielellään niin. :) Että ei mikään tyyliin pelkkä yksivärinen musta mekko tms.

wooditus

Viesti Kirjoittaja wooditus » Ke Heinä 16, 2008 21:58

Onhan minulla listalla pari joita haluaisin cossata, mutta täytämpä nyt tämän, jos jollakulla olisi hyviä ehdotuksia 8D

- Kahdeksikko se oli vielä pari vuotta sitten peruskoulussa. Kaipa se on vieläkin ihan hyvää mallia ja kehityn koko ajan. Olisihan se kivakin kokeilla jotakin muutakin kuin randomeita housuja ja paitoja with vähän yksityiskohtia. Joooten, olen valmis kokeilemaan vaikka se näyttäisi vähän vaikealta minulle ^^"

2. Budjetti.
- Joustava. Kotoa (ja kellarista...ja autotallista) löytyy jo ennestää kaikenmaailman vanhaa tavaraa/kangasta/krääsää/proppiainesta/metallia josta voi tehdä vaikka ja mitä. Mutta jos kaikki pitää ostaa ihan uutena niin mielellään sen kahdensadan euron alle olisi hyvä jäädä ^^"

- Nyt minulla on lyhyet vaaleat hiukset, mutta mieluusti voin värjätä niitä lyhytkestoisilla hiusväriellä tai tilata ulkomailta peruukin (tai ostaa suomesta jos löytyy hyvä laatuinen) Nyt omistan joitakin peruukkeja joita tietenkin voi käyttää uusiksi. Minulla on yksi käyttämätön, hyväkuntoinen, pitkä, musta ja yksinäinen peruukki jolle en ole vielä keksinyt sopivaa hahmoa!! (tuli tilattua vahingossa väärän värinen, joten pidin tuon mustan ja tilasin uuden kaverilleni, hupsis). Joten tälle mustalle peruukille olisi kiva keksiä jotain käyttöä ^^

- Olen nainen/tyttö, hyvin lauta sellainen, ja cossaan siis mieluiten miehiä/poikia. Otan kyllä vastaan myös naishahmo ehdotuksia

- Pisamia on, mutta ne saa piiloon (oliko tuokin pakko sanoa...?). Ikää 17-vuotta, mutta näytän kuulema noin 13-15 vuotiaalta (yhyy). Pituutta on 160cm ja risat, mutta kykenen kävelemään korkeapohjaisilla (EI siis koroilla) kengillä jolloin olen pitempi (niinkuin Kasvoton cossissa, jee). Olen tämmöinen laiheliini (syön normaalisti, mutta olen laheliini, jee),pitkähköt raajat, lauta, siniset silmät (piilarit mahdollisia), käytän joskus laseja (mutta kykenen mainiosti elämään ilman niitä), vaalea iho (en rusketu, palan heti kun saan aurinkoa). Osaan samaistua ainakin suurimpaan osaan hahmoista,kiits.

- Saa olla hahmoja joilla pärstä ei näy (no esim. Kasvoton ja Hermes joita olen cossannut). Yksityiskohtia voi olla. Proppeja saa olla (ho ho ho, tykästyin proppien tekemiseen tuon hermes cossin jälkeen xD). Mielellään sellainen asu, missä olisi kohtuullisen helppo liikkua, mutta epämukava asukin käy, olen niin tottunut niihin (aina on liian kylmä tai kuuma tai tiukka tai ei voi istua kunnolla tai kädet ei ole vapaana tai *lista jatkuu* ). Epämukavassa asussa mielellään niin, että nämä 'epämukavat' osat voisi ottaa irti tai jotain, että voi edes hiukan huokaista helpotuksesta. Kohtuullisen paljastavat asutkin kestän, kunhan en päätä tehdä niitä talvella (*paleltui Traconiin kävellessä*). Ei mielellään mitään maailman cossatuimpia hahmoja tietenkään (No nekin kelpaavat, jos teen siihen mukaan jonkin propin tai vastaavan jota ei hahmon cossaajilla yleensä näy *muistelee paperisiipi Konan cossaajaa*)

83

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » To Heinä 17, 2008 19:51

Wooditus tai Rigel (ja totta kai muutkin kiinnostuneet)! Saanko ehdottaa teille cossia!
Minusta teille sopiva hahmo voisi olla Shigure Sohma Fruits Basketista.
Hänellä on mustat lyhyet hiukset ja pitkähkö (?) otsatukka. Hahmo on sellainen parikymppinen mies, hauska ja persoonallinen hahmo. Käyttää rentoa kimonon ja kylpytakin tapaista pitkää takkia.
Vartalo kuva: http://i166.photobucket.com/albums/u109 ... ure024.jpg
Kasvo kuva: http://accel23.mettre-put-idata.over-bl ... i50jpg.jpg
Tässä on joku häntä jo cossannutkin: http://farm1.static.flickr.com/52/15831 ... 22.jpg?v=0
Eli vaikea cossattava hän ei ole.
Olisi todella mukavaa jos joku cossaisi tätä hahmoa. Usein ei Shiitä ainakaan näy ja eteenkin nyt tässä conissa häntä kaivattaisiin, sillä järjestämääni Fruits Basket -ryhmäcossiin olisi mukava saada tämä puuttuva hahmo. Ilmoitelkaa pian, coniin ei ole enää kauaa aikaa!
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Vigly

Viesti Kirjoittaja Vigly » Pe Heinä 18, 2008 09:38

Omat ideat alkaa loppumaan : C

No olen cossannut jo.... kolmisen vuotta, pukuja kertynyt useampi, valmiita pukuja näkee galtsusta. Olen oppinut tekemällä, sillä olen ollut vain puolitoista vuotta käsityötunneilla. Ompelen vain cosseja.

2. Budjetti.
No pukuahan ei voi tehdä alle 100€ mutta ei mielellään yli 300 -___-

Peruukki ostetaan ja se tilataan ulkomailta. Minulla on kuitenkin itsellänikin muutama peruukki, ja olisi mainiota jos ne olisivat käytettävissä uudestaan : ) ( "polkkatukka" lila, vihreä, musta, turkoosi, puoliselkään kirkkaanpunainen, ja punaruskea sekä Yoko-peruukki. ) Kaikki paitsi punainen näkyvät galleriassa. Peruukin hinta (postikuluineen) saisi olla korkeintaan 70€ riippuen tietysti peruukin pituudesta/monimutkaisuudesta. Olen valmis stailaamaan peruukkia.

Kun on tämmönen naama niin vaan tosi uket käy. Eli siis cosplay, naishahmo mielummin.

Omakuva. 169cm. Pyöreä nassu, jonka takia miehiset hahmot eivät sovi. Naisellisia muotoja on, muttei liikaa. Langanlaiha en tosiaan ole, kuten edellisestä saattoi päätellä joten hieman "muhkeammat" hahmot sopivat paremmin. Silmäni ovat siniset ja kulmani tummat. Bindaus on tuttua. Autotalli on käytettävissä.... työkaluja...

Jalokiviä, kukkia, pussihihoja/lahkeita/helmoja ja kauniita proppeja <3 Niin siis. Yksinkertaisesti rakastan noita edellämainittuja asioita cosseissa, joten olisi mukavaa jos ehdotuksessakin on niitä ^__^ (Ei kuitenkaan vaatimus). Pidän maalaamisesta, joten puvussa olevat "maalattavat" yksityiskohdat sopivat. En kuitenkaan välttämättä haluaisi pukua jossa on paljon kangasta (yli 4m) koska mulla on paha tapa hommata turhan arvokkaita kankaita : < (Eihän morsiussatiini varsinaisesti ole turhan arvokas, mutta jos sitä ostaa 7m niin silloin se on ). Haluaisin haastetta pukuun, en kuitenkaan tivolia, enkä maskottia - maskeeraus olisi kuitenkin jees : ) Puku saa paljastaa masua, reisiä tai tissejä, mutta en silti ole hakemassa mitään hentsucossia. Tykkään proppien väkertelystä. Pakko vielä mainita että minulla on valkoiset korkeat etunyörilliset polvisaappaat ja matalat valkoiset soljelliset saappaat joita molempia on käytetty kerran. >_<

Senseless

Viesti Kirjoittaja Senseless » Ti Heinä 29, 2008 10:15

Jaa-a, vähän huonompi (kaavojen kanssa täysi urpo), mutta erittäin ompelutaitoisia sukulaisia löytyy.
2. Budjetti.
Ainakin 50€ olisin valmis laittamaan pukuun (toisaalta saan rahaa vasta jouluna, so stupid)
Kumpikin käy. Peruukeista ei ole kokemuksia. Voin tarpeen tullen värjätä hiukseni, mutta mikään shokkiväri tai esim. vihreä ei oikein näy näissä ruskeissa hiuksissani.
Olen tyttö ja kumpikin käyvät.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi:
Tällä hetkellä minulla on sivuotsatukka, ruskeat olkapäille ulottuvat hiukset jotka on leikattu kerroksittain ja hiukan muotoillut. Omaan silmälasit (ja pärjään ilman niitä, ei kokemusta piilolinsseistä), silmäni ovat siniharmaat. Olen n. 152 cm pitkä. Kasvoni ovat muodoltaan sellaiset soikionmalliset. Saa pyytää kuvaa jos ei tajua, kasvokuvia lähinnä. Ihoni on semmoinen vähän vaaleamman värinen perusiho.

Juu ja kaikenlaiset asut siis kelpaavat, mieluiten Kingdom Heartsista (^^). Ei mitään ylipaljastavaa, vaikka vanhemmat ovatkin luvan antaneet cosplayhin. Ja tosiaan, jos puku pitää itse tehdä niin saan sitä ihanaa rahaa joskus jouluna. Eli en suosittele että ehdottelette mitään kovinkaan pitkätekoista pukua. Juu ja sen verta kanssa että joku kunnon ohjekkin löytyisi puvun tekoon. Jos en ehdi tehdä mitään pukua, ostan sen sitten itse. Kaikki asut käyvät kun en bindaustakaan joudu käyttämään. Heh.

Kiitos etukäteen.
Einspruch!

Macau

Viesti Kirjoittaja Macau » Ti Heinä 29, 2008 17:10

Ensi Animeconiin on jo hyvä alkaa miettiä asua, joten ideoita saa antaa.

Eivät ole kovinkaan onnettomat, joten hahmon pukukin saa olla jotain vaikeampaa kuin yksivärinen kaapu. Lisäksi tarjolla on ompelija-sukulainen, jonka puoleen kääntyä, jos en selviydy jostain. Ainut mitä en varmasti osaa, on virkkaus, kaikki muu kaavojen piirtämisestä erikoisiin ompeleisiin ja kirjailuihin pitäisi olla hallinnassa - ainakin jotenkin.
Ompelen paljon muutakin kuin cosplay-asuja ja koulussakin olin aina niillä käsityötunneilla.

2. Budjetti.
Opiskelijan budjetti. Mutta ruoasta voinee jälleen karsia lähes loputtomiin, eli sanotaan nyt vaikkapa karkeasti 10 € - 500 €.

Se tässä onkin, huonot. Ensinnäkin värjäämisen kannalta en haluaisi iskeä hiuksiini ainakaan mitään shokkivärejä tai mustaa, mutta ehkä pakon edessä olen valmis luopumaan näistä vaateista. Peruukkeja en ole ikinä ulkomailta tilannut ja tähän mennessä on suurin osa peruukeista istunut kerta kaikkiaan niin huonosti päässäni omien pitkien ja tuuheiden hiusten takia. Mutta eiköhän tuon ongelman kykene selvittämään.

Sukupuoli on neiti, mutta kummatkin näistä käy, kunhan on tarpeeksi iskevä ulkonäkö.

Valokuvaa en voi linkittää, koska näytän niissä kaikissa ihan älyttömältä aina :D. Mutta tosiaan, kuvaus itsestäni. Ehkä se suurin kompastuskivi etenkin pitkien miesten cossaamisessa tulee tässä, eli pituutta löytyy tuommoiset 154 senttimetriä korkeintaan. Eihän se nyt mikään maailmoja kaatava este ole pitkien animumiesten cossaukselle, mutta joo. Kasvojeni muodosta en osaa sanoin sanoa mitään, mutta minulla on lähes identtiset kasvot tämän kuvan kanssa, joskin suuni on jonkin verran pienempi ja leukaperien kohdalta kasvoni ovat hitusen pyöreämmät. Silmäni ovat suuret ja vihreänharmaansiniset, [jotkut kuvaavat sanoilla hypnoottisen värittömät :D?] pääosin vihreät. Hiukset ovat sekalaisen väriset, ovat paikoin aivan tummanruskeat, kun taas paikoin aivan vaaleat. Muuten hiukseni ovat pitkähköt [puoliväliin selkää], kerroksittain leikatut ja tuuheat.
Ruumiinrakenteeltani olen selkeästi naisellinen, tissit ja lantio löytyy. Langanlaihoja ihQ-poikia minusta ei olisi cossaamaan, mutta hoikkia naisellisen näköisiä naisia joo. Riippuen tietysti hahmon asusta, pystyn totetuttamaan miespuolisen cossin. Ihoni väri on huomattavasti kalpea verisairaudesta johtuen, mutta sillekin pystyy ihmeitä tekemään.

Nahkaa en mielelläni lähde asussa käyttämään, ainakaan suurissa määrin. Sen käsittely on niin ärsyttävää. Ja kaipailen todellakin erilaisia ja rohkeitakin cossausideoita väännettäväksi.

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » Ti Heinä 29, 2008 20:26

ookkei, eli puku ideoita kaipailisin..

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi
Se joka minua väittää hyväksi ompelijaksi, valehtelee. Eli taitoni eivät ole sitä parasta luokkaa, mutta saan apua ammattilaiselta, joten se ei ole ongelma.

2.Budjetti
Se on pieni...Olen vasta yläasteella ,joten voitte varmasti kuvitella... Mutta saan varmasti osan kankaista koulusta <---en varasta niitä vaan saan kerhosta!!

3.Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen
Minulla on mustat lyhyehköt (noin 3cm korvien alapuolelle) mustat hiukset joita en värjäämään lähtisi. Peruukin voisin LUULTAVASTI tilata, mutten ulkomailta, joten on aika rajoitettua hiusten suhteen. Itselläni on muuten otsahiukset.

4.Sukupuoli (cosplay vai crossplay)
Tyttö minä olen, mutta minulle on yksi ja sama teenkö cossin vai crossin.

5.Tarkka kuvaus itsestäsi
Ruuminrakenteeni ei ole naisellisemmasta päästä :( ...
Pituutta löytyy ainakin 165cm. Ja silmäni ovat siniset, voin ehkä ostaa värilliset piilolinssit tai jotkut sen tapaiset, jos uskallan laittaa ne.

6.Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä
En halua asuuni nahkaa. Joku proppikin vois olla ihan kiva vaihteeksi, muttei pakollinen. Ja mitä tulee vielä hiuksiin ja peruukkeihin, niin en pidä niiden laittamisesta aamuisin esim. kihartaminen on liikaa, joka aamu <---laiska (kampaan ne kyllä, mutten halua (jaksa) tunkea geeliä täyteen. :D En myöskään halua asuni olevan liian paljastava, esim.vatsaani en halua näytellä. Kaula-aukko saa olla normia "laajempi", mutta rajansa silläkin!
A flat chest is a status symbol!!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”