Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Heartless

sally..?

Viesti Kirjoittaja Heartless » Su Tammi 06, 2008 22:46

Amon Rishou kirjoitti:1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Koulussa oli kutonen. Joskus oli kasi. Osaan ommella mutta meillä ei ole ompelukonetta.
2. Budjetti.
Rahaa löytyy ja olen valmis maksamaan mutta haluan silti löytää halvimmin.
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
Värjään mielelläni hiukset hahmon myötä. Peruukeista huonoja kokemuksia.
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
Haluan crossplayata1!!!Olen tyttö.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi: http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... era099.jpg paska kuva kertokoon kaiken xD

Ehdotuksia otan vastaan :)
Tuosta kuvasta tuli mieleen ilmiselvä Sally, Nightmare Before Christmas leffasta!! Sopivat hiuksetkin...

Shine

Viesti Kirjoittaja Shine » Ma Tammi 07, 2008 17:46

Hmmh.. Pukua etsisin joo ,D...

1. Tänä vuonna oppimassa vaatteita tekemään,juuri valmis hame tehtyä.. 10 on arvosanana käsitöissä.Kotona on ompelukone,jota voin käyttää milloin tahdon.
2. Alle satasen paikkeilla olisi kiva pysyä...
3.http://www.lapindor.co.jp/lapindor/prod ... &]Kuvia...
Sivu on japanilainen,ja tuohon on peruukki (Toivottavasti linkki toimii).Mutta hiukseni on leikkattu tuolla tavoin,mutta on koko otsatukka.Hiukseni ovat nyt punaiset,mutta vivahtatavat oranssiin ja pinkkiin.Lyhyet hiukset siis on. Värjääminen onnistuu,mutta en usko lopputuloksen olevan hieno ;D...Omistan jo nyt yhden peruukin,niin peruukkikin käy.
4. Itselleni käy kumpi vain.
5. Minulla on todella huono näkö,enkä omista piilareita,mutta pärjään ilmankin laseja poseerauksissa sun muissa... En näe edes puolen metrin päähän,jos otan lasit pois ..Olen noin 165 cm pitkä,en ole varma asiasta enään ja aika normaalin kokoinen,en ole paksuhko tai laiha :p..Kuvaa en löydä itsestäni,mutta kuvaus kertoo aika paljon itsestäni...
6. En tahtoisi liian paljastavia asusteita,tai en mielellään koulupukuakaan. En osaa tehdä aseita tai mitään,mutta voi yrittää.Mietin hahmoa,joka olisi liikkuisa ja pirteä hahmo..Naruto hahmoa en tahtoisi..Filleri hahmot kelpaa hyvinkin..J-rock hahmo/anime/peli,melkein mikä tahansa kelpaa ;D...
Shine kirjoitti:Feath..
Itselläni on jo Hina Ichigo,Rozen Maiden puku,niin se voisi olla ihan hyvä o_o... Mutta hiukseni ovat vielä punaisemmat ja kirkkaammat,etten tiedä siitä..Mietintä myssyssä on Souseiseki mukana^^...
Muutakin voi ehdottaa,jos jollekkin lisää tulee mieleen..
Aika turha viesti joo o_o...

Feath

Viesti Kirjoittaja Feath » Ma Tammi 07, 2008 18:07

Shine, minulle tuli heti ensimmäisenä mieleen Kingdom Heartsin Kairi. (anteeksi tuo kuva, ei ehkä paras mahdollinen) En kyllä tiedä, onko puku sitten liian paljastava. ^^'
Tai ehkä sitten Rozen Maidenin Souseiseki? Hänellä on tosin ase ja en tiedä pysyisikö sitten hinta sadan euron alla, mutta silti...

Muutama ei-välttämättä-niin-hyvä ehdotus siinä. Yritin. ^^'

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ti Tammi 15, 2008 21:27

Kivaa pukua etsisin, itse olen pähkäillyt jotain mutta en keksi mitään ._.
1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
-Keskitasoa, kaiketi. Muutamia cosplayasuja tehty, kotoa löytyy apujoukkoja.
2. Budjetti.
-50€ molemmin puolin, tähän pukuun olen päättänyt panostaa kyllä vähän enemmän kuin normaalisti, mutta silti siinä 50€ ja vähän päälle olisi ihan hyvä.
-Omistan nyt lapaluihin asti ulottuvan vaalean peruukin suorilla latvoilla, itselläni on takaa "poikatukka" (=ihan lyhyet) ja korvien edessä on pitkät suortuvat ja suorat otsahiukset, eli sama kampaus kuin Higurashi no naku koro ni:n Renalla. Hiuksia voi värjätä ruskean ja punaisen eri sävyissä, mustaksikin saa, muttei pinkeiksi tai vaaleiksi. Peruukin saan kai hankittua pakon edessä.
-Olen tyttö, mutta cossi ja crossi käy molemmat yhtä hyvin.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
-Hiukan alipainoinen, n.160cm, vaalea iho, sekaväriset silmät... ii2 nicki onkin tuossa allekirjoituksessa.
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
-Tykkään erityisesti mekoista, varsinkin sellaisista joissa on yksityiskohtia (esim. chobitsin mekot), asussa ei saisi olla erityisemmin proppeja, sillä minulla ei ole mahdollisuutta tehdä niitä, korkeintaan jotain koruja tai sauvoja. Henkilö saisi olla pirteä ja iloinen, myös vähän angstimeininkinenkin hahmo käy. Puvussa olisi myös hyvä olla liikkuvuutta, ettei sen kanssa tarvitse kävellä jäykistellen.

Ehdotuksia otetaan avosylin vastaan n__n
Everyone stays quiet and slowly goes mad

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ti Tammi 29, 2008 18:21

Sanu-chan: Sinulle sopisi hyvin Haibane Renmein Rakka! Tiedän. Koulupuku. Mutta erityisen söpö hän on, helppo, halpa ja yksinkertainen hän on silloin kun saapuu tähän maailmaan -> http://ybofeng.googlepages.com/rakka01.jpg(en löytänyt parempaa kuvaa, katso animen ensimmäinen ja toinen jakso.) Hiukan angst ja niin ihana anime!

Sitten tarvitsisin hyviä ehdotuksia, PALJON:

-Hyvä olen ompelemaan ja tekemään proppeja ja kaikenlaista - ei siis tähän mitään rajoitteita.
2. Budjetti.
-ei mitään rajoitteita
-ei mitään rajoitteita, paitsi, että luonnollisesti hiukseni ovat melko lyhyet. Tilaan luultavasti peruukin, vaikka ulkomailta.
-Tyttö, enemmän pidän crossplaysta, mutta íhan omaa sukupuoltanikin tykkään cossata, jos on hieno.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
-Hmm. Tähän en sano mitään. En silti ole yhtä laiha, kuin Jack Slellington. :3 Olen keskikokoinen, eli käyn melkein kaikkiin cosplayhin.
-Etsin yltiömäisen hienoa pukua, jolla ajattelin osallistua kisaan. Harmi etten ole löytänyt vielä mieleistä hahmoa. En pidä LIIAN paljastavasta, enkä Naruton, enkä Bleachin cossamisesta, että sellaisia ehdotuksia turha laittaa kehään.

ELI: ei mitään rajoitteita, paitsi hahmon pitää olla kiinnostava ja hieno!

Heartless:

Tuosta kuvasta tuli mieleen ilmiselvä Sally, Nightmare Before Christmas leffasta!! Sopivat hiuksetkin...
Häähää, minustako otit mallia? Olin Animeconissa viime kesänä kisailemassa hänenä(voitin palkinnonkin), eikä tietääkseni Suomessa ole aiemmin cossattu Sallya... :D
ed. ilmeisesti joku voi ottaa pahalla, kun sain tästä palautetta. Täysin positiivisessa mielessä tuon huomautuksen tietenkin pistin, koska olis suorastaan imarreltu :3

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » La Helmi 09, 2008 12:52

Muistathan ensin:
Osaan ommella jonkin verran, monena vuonna todistuksessa on ollut 9 tai 8. Äitini osaa ommella hyvin ja tätini on hatuntekijä ja osaa muutenkin ommella erinomaisesti.
2. Budjetti.
50 e on yläraja, josta hirveästi en voi joustaa.
Minulla on vaalean ruskeat hiukset (ei blondit) ja ne ovat hieman yli olkapään pituiset ja paksut. Peruukin voisin ostaa, mutta vain hätätapauksessa. Voin värjätä hiukseni.
Olen tyttö, enkä halua pukeutua pojaksi.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Olen kohta 13 - vuotias tyttö. Olen normaalipainoinen, mutta lyhyt, vain 154 cm (Tuon ei pitäisi haitata, eivätkös ne japanilaiset tytöt ole yleensä aika lyhyitä?). Silmäni ovat vihertävät ja käytän silmälaseja, mutta pärjään jotenkuten ilman niitä (ja ehkä voin hankkia piilolinssit). Ihoni ei ole vaalea eikä tumma, vaan normaali.
Puku ei saa olla kovin paljastava, enkä mielelläni esitä 18 - vuotiasta. Puku ei saa olla liian kallis tai vaikeatekoinen, en ole koskaan tehnyt ennen cosplay-asuja. Pidän mekoista, mutta se ei ole kovin tärkeä juttu. Hahmo voisi olla iloinen, muttei sillä ole kovin paljon väliä. Olen myös ajatellut, että hahmo voisi harrastaa jotain kamppailulajia, mutta sekään ei ole kovin tärkeää.

Muok/ Minulla on ihana vaaleansininen röyhelöinen mekko, jonka äitini joskus osti teatterin pukupoistomyynnistä. Olisin iloinen, jos voisin käyttää tuota mekkoa, mutten tiedä mikä hahmo voisin olla.

Jos joku voisi auttaa, olisin todella iloinen!

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ma Helmi 11, 2008 13:15

Tässä on kuvaus ystävästäni joka tulee kanssani Animeconiin

Käsityöstä 8 tai 9. Apunani on osaavia henkilöitä.
2. Budjetti.
n. 50 e
Hiukset voin värjätä, mutta peruukkia en osta.
Olen tyttö, haluan pukeutua tytöksi.
Lyhyet mustat hiukset, otsatukka. Olen hieman alipainoinen ja olen 159 cm pitkä. Olen kohta 13- vuotias. Kirjavat silmät.

Ei hirveän paljastavaa pukua.

Juliet_

Viesti Kirjoittaja Juliet_ » Ma Helmi 11, 2008 22:31

Holly kirjoitti:Tässä on kuvaus ystävästäni joka tulee kanssani Animeconiin

Käsityöstä 8 tai 9. Apunani on osaavia henkilöitä.
2. Budjetti.
n. 50 e
Hiukset voin värjätä, mutta peruukkia en osta.
Olen tyttö, haluan pukeutua tytöksi.
Lyhyet mustat hiukset, otsatukka. Olen hieman alipainoinen ja olen 159 cm pitkä. Olen kohta 13- vuotias. Kirjavat silmät.

Ei hirveän paljastavaa pukua.
Juu kiitos Holly. Oli vähän kiire tuota tehdessä koulussa, mutta tässä vähän tarkennusta:

1. En omista ompelukonetta, mutta voin kyllä murtautua kaverille "lainata" niitten konetta. :lol:
2. noin 50 e. Riippuu sen hetkisestä rahatilanteesta.
3. Juu hiukset voin värjätä, mutta mustia hiuksia on tietysti vähän hankala.. Ja äitiltä (tai äitin kaverilta) ehkä sais pöllittyä hätätilanteessa peruukin.
4. Ok.
5. Kirjavat silmät ei sit tarkota puna-kelta-sinisiä (aika jännät sellaset muuten ois), vaan lähinnä harmahtavia, mutta ei kai sillä niin hirveesti väliä ole. Korjaus: olen 159,1 cm pitkä.
6. Ok + Olen ensikertalainen enkä varmaan kisaan aio osallistua, eli pelkkä koulupukukin periaattessa riittäisi.

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Ti Helmi 12, 2008 02:20

Wax kirjoitti: Sitten tarvitsisin hyviä ehdotuksia, PALJON:

-Hyvä olen ompelemaan ja tekemään proppeja ja kaikenlaista - ei siis tähän mitään rajoitteita.
2. Budjetti.
-ei mitään rajoitteita
-ei mitään rajoitteita, paitsi, että luonnollisesti hiukseni ovat melko lyhyet. Tilaan luultavasti peruukin, vaikka ulkomailta.
-Tyttö, enemmän pidän crossplaysta, mutta íhan omaa sukupuoltanikin tykkään cossata, jos on hieno.
-Hmm. Tähän en sano mitään. En silti ole yhtä laiha, kuin Jack Slellington. :3 Olen keskikokoinen, eli käyn melkein kaikkiin cosplayhin.
-Etsin yltiömäisen hienoa pukua, jolla ajattelin osallistua kisaan. Harmi etten ole löytänyt vielä mieleistä hahmoa. En pidä LIIAN paljastavasta, enkä Naruton, enkä Bleachin cossamisesta, että sellaisia ehdotuksia turha laittaa kehään.

ELI: ei mitään rajoitteita, paitsi hahmon pitää olla kiinnostava ja hieno!
No, mitä kavereiden tekemien asujen suosiota on katsellut, jokin digimon voisi olla aika näytävä. Ehdotan kuitenkin miespuolista, ne naispuoliset tuppaavat käyttämään niitä turhan paljastavia pukuja.
Kaverini ovat tehneet mm. tämän: http://content.answers.com/main/content ... 211312.jpg
Tämän: http://pobladores.lycos.es/data/poblado ... owlmon.jpg
Ja tämän: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... onasda.jpg
Osoittaa, että sellaiset asiat kuten häntä tms. eivät ole lainkaan mahdottomia. Poikkea vaikka tässä "digidexissä" jos kiinnostaa: http://thedigiport.com/dex-masterlist.php
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » Ti Maalis 04, 2008 18:35

Puutyöstä 9... Tekstiiliksi vaihdoin mutta numeroa en ole saanut...
Ompelukone löytyy.
2. Budjetti.
Riippuu hahmosta. Mielenkiintoisempi hahmo, suurempi budjetti.
Hiukset voi värjätä. Peruukkikin käy, vaikka parturin vikaa minussa ei tietääkseni ole :?
Tyttö. Ei mieluusti crossplaytä
5. Kuvaus
Pitkähköt vaaleat hiukset ja sini-kellertävät silmät.
Silmälasit on, mutta aina voi käyttää piilareita.
lyhyt ja hoikka. (n.155cm)

Itse olin harkinnut Zeldaa tai Midnaa.

Ei mitään "yli käytettyä".

Mida

Viesti Kirjoittaja Mida » Su Maalis 16, 2008 15:00

Tykkään ommella ja kotoa löytyy sekä ompelukone että saumuri.

2. Budjetti.
Maksimissaan 50€.

Hiukset voin värjätä, mutten blondiksi ja peruukin voin ostaa, jos löytyy Suomesta.

4. Sukupuoli.
Naispuolinen.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi.
Olen noin 168cm pitkä, sopusuhtainen, aika lyhyet ruskeat hiukset, vihreät silmät, mahdollisuus värillisiin piilareihin.

Elikkä oikeastaan olisi hakusessa joku koulupukuinen tyttö, jolla ei olisi silmälaseja ja kyseisen hahmon koulupuvussa viihtyisi kesällä. Azumangaa olen miettinyt, mutta olisi mukava kuulla muitakin vaihtoehtoja. Haluaisin, että puku olisi tunnettu, muttei kuitenkaan ylikäytetty ja esimerkiksi Fruits Basketin ja KKJ:n puvut olen poistanut vaihtoehdoista. Hiuksilla ei oikeastaan ole väliä.

iikka

Viesti Kirjoittaja iikka » Su Maalis 23, 2008 19:08

mosso, minulle tuli heti mieleen Kingdom Hearts kakkosen Kairi koulupuvussaan.Pitäisi olla aika simppeli asu ^^

Yugata Kyoshi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yugata Kyoshi » Ke Maalis 26, 2008 14:23

Ompelutöistä tuli peruskoulussa kiitettäviä, cosplayn aloitin 12 vuotiaana, eli keväällä 2004, pystyn ompelutaidoiltani jo vähän vaativampaankin työhön, rajotteena vain on oma laiskuuteni.

2. Budjetti.
100-200 €

Voin tilata ulkomailta, saan värjätä hiuksiani shokkiväreihinkin.

Mieluiten cosplay. Naishahmoja siis.

Olen noin 150 cm pitkä(lyhyt), 17 vuotias hieman liian lihaksikas naiseksi (en lihava, vaan harrastin aika rankasti voimaa vaativia urheilulajeja aikaisemmin vanhempien pakon alla) Hiuksistani en jaksa alkaa mätisemään, mikään väri tai tyyli ei ole este.

Ei mitään pirteänvärisiä asuja (keltainen, pinkki, jne..). Pukeudun goottityyliin mieluiten. Vaatteissani pääväri on yleensä musta, ja siellä täällä on välillä punaisia tai violetteja vivahteita.

Kavereiden mukaan olen aika "raakalainen" joten hahmokin hieman senmukaiseksi.

Eikait minulla muuta. o_O;; Tämä taitaa olla melkoinen haaste. :'D
~Yugata Kyoshi~

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Su Huhti 20, 2008 19:07

Yugata Kyoshi, voisit olla vaikka joku homunculus Full Metal Alchemistista. Tuli heti mieleen.

MissClaws

Viesti Kirjoittaja MissClaws » Pe Touko 02, 2008 08:21

Yugata Kyoshi kirjoitti:1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Ompelutöistä tuli peruskoulussa kiitettäviä, cosplayn aloitin 12 vuotiaana, eli keväällä 2004, pystyn ompelutaidoiltani jo vähän vaativampaankin työhön, rajotteena vain on oma laiskuuteni.

2. Budjetti.
100-200 €

Voin tilata ulkomailta, saan värjätä hiuksiani shokkiväreihinkin.

Mieluiten cosplay. Naishahmoja siis.

Olen noin 150 cm pitkä(lyhyt), 17 vuotias hieman liian lihaksikas naiseksi (en lihava, vaan harrastin aika rankasti voimaa vaativia urheilulajeja aikaisemmin vanhempien pakon alla) Hiuksistani en jaksa alkaa mätisemään, mikään väri tai tyyli ei ole este.

Ei mitään pirteänvärisiä asuja (keltainen, pinkki, jne..). Pukeudun goottityyliin mieluiten. Vaatteissani pääväri on yleensä musta, ja siellä täällä on välillä punaisia tai violetteja vivahteita.

Kavereiden mukaan olen aika "raakalainen" joten hahmokin hieman senmukaiseksi.

Eikait minulla muuta. o_O;; Tämä taitaa olla melkoinen haaste. :'D
Minulla tulisi hyvin mieleen Lustin tytär Envy. (eikös hän ole Lustin tytär ?)
http://i36.photobucket.com/albums/e46/c ... ysceme.jpg

Inuyashan Sango. Jaa ei nyt ehkä niinkään ilkeä, mutta ärhäkkä kyllä.
http://www.inuyashaplus.com/characters/ ... -sango.jpg

Temarikaan ei ole niin ilkeä, mutta aikas ärhäkkä kanssa. Temari Narutosta siis:
http://thorinn.free.fr/Temari1.jpg

No siinä oli pari. Itsekkin tarvitsen apua hahmon valinnassa:

1. Njaa ompelutaitoni ovat ihan okeit. Eli siis pystyn tekemään vähän haasteellisiakin pukuja, mutta en kuitenkaan liian vaikeita. (en halua tehdä mekkoja)

2. 20-24 euroa. (joskus enemmän)

3. Hiusten värjäys mieluiten ei peruukkia. (minulla on lyhyet ruskeat hiukset)

4. Aivan sama minulle, mutta tykkään crossplayata. (miehiä siis tai naisia ihan sama)

5. Kuvaa saa joskus, mutta eli siis ne lyhyet ruskeat hiukset. Aika lyhyt noin 154 cm tai vähän pidempi. 13 vuotias nainen. Ihan normaalin kokoinen.

6. Ei kauhean kirkkaita värejä, tai suuria silmiä. Eli koska pidän shonenista. Niin siis asu sen mukainen. Mieluiten musta.
私達は一緒に坐ってもいい 今度はそして永久に。

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”