Mitä cosplayaisit mieluiten?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Huhti 24, 2008 13:35

Naruto Shippuuden Sasukea tahtoisin cossata ihan vain sen asun ja miekkasen takia. Olen vain törmännyt yhteen ongelmaan, mikä tekee cossaamiseni vaikeaksi: tämä rintavarustus. Shippuudenin Sasukella on nääs tämä ihanainen avoin paidanriepu! Nooh, mutta eihän cossi tosiaan mahdotonkaan olisi kunhan vähän säätäisi itseään ja asua.

Muita cosseja, joita haluaisin tehdä on D. Gray-manin Kanda (ne hiukset ne hiukset!!) tai Tyki (se hattu<3), ja Katekyo Hitman Rebornin Mukuro aka ihanainen Mulkero (hiuksethiukset ja ne vaatteet). Myös Bleachin Uraharaa haluaisin cossata sen hattusen, kenkuleiden, vaatteiden (ja mahdollisen päivänvarjon) vuoksi. Lisäksi näissä kaikissa on jotain sellaista asennetta, mikä vetoaa minuun, ja mihin myös uskon pystyväni eläytymään itsekin hyvin.

Unelmieni potenssiinsataviiskyt cossini olisi kuitenkin Lamenton Rai. Tosin minä pomppimassa jossain tiukissa hikisissä trikoissa ei varmaankaan näyttäisi kovinkaan herkulta ^^"

Meralia

Re: Mitä cosplayaisit mieluiten?

Viesti Kirjoittaja Meralia » Ma Touko 26, 2008 20:32

Ihan kaikkein mieluiten... Ne mitä oikeasti mieluiten cossaisin, on vähän turhan mahdottomia, ainakin tämänhetkiselle taitotasolle ja/tai varallisuudelle. Tai, voishan ne tehä vaikka mistä, mutta että näyttäiskin joltain, ja mielellään hyvältä eikä kasalta yritelmäkakkaa, tarvii vähän enemmän kuin mitä mulla toistaiseksi on. Zelda-pelisarjan hahmoja kaikki, siis, nämä päällimmäiset toiveet ainakin. Suurin fanituksen kohde kuitenkin.

Link, Zora Armor, Twilight Princess
Ihana, paljon yksityiskohtia, pitkä hiippapipo, scale mail. Homma kaatuukin sitten siihen, scale mail vaatii vähän liikaa resursseja. Ei sillä, etteikö nuo kypäräosat ja muut härpäkkeet olis ongelmia. Mutta, ihana mikä ihana, cossaan sitä joskus sitten kun on ne ylimääräiset miljoonat laittaa pukuun.

Oni-Link, tai Fierce Deity Link, Majora's Mask
Puolijumalaversio Linkistä on vain vähän liian mahtava idea. Sis mm. haarniska ja paras miekka ikinä missään. Tämä ei ole ihan niin mahdoton kuin edellinen, nuo on ihan toteutettavissa, mutta toistaiseksi pitäydyn kankaasta toteutettavissa puvuissa.

Zelda itse, Twilight Princess
Nätti mikä nätti. Ongelmana lähinnä huo kultahärpäkkeet, vaatis taas vähän säätöä.

Ne mitä oikeasti cossaan on sieltä ja täältä, mikä tuntuu hyvältä idealta milloinkin. Aika monesti on valittu porukalla jotain ryhmäcossia, joku sieltä seasta sitten osuu mulle. Parin kerran narutoilun ja bleachailun jälkeen päätin cossata vähän harvinaisempia tyyppejä, se on kivempaa. Riippuu ihan, ketä osuu vastaan, kuinka inspiroivia vaatteita niillä on, ja kuinka toteutettavissa ne on.

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Ke Touko 28, 2008 19:23

Olisi kiva cossata jotain erikoista esim. Kyuubia. Kyuubia siksi koska se on niin söpö ja se on niin haastava puku! Mutta kuuma siinä tulee varmasti (paitsi jos cossaisi Traconissa ja olis koko ajan ulkona :D ).

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Pe Touko 30, 2008 13:11

Tällä hetkellä haluaisin cossia Vampire Knightin Kanamea ja Zeroa, Code Geassin Lelouchia ja Gundam seedin Athrunia ^^

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Touko 30, 2008 14:22

Kaikkein mieluiten cossaisin hahmoa, josta pidän paljon ja jota kunnioitan. Tälläisiä hahmoja ovat mm. Sanji ja Iceburg (ja kumpaakin olen cossannut :mrgreen:). Tunnen suurta ylpeyttä pukeutuessani hahmoksi jota kunnioitan.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Su Kesä 08, 2008 14:18

Itse cossaan mieluiten sellaista joka on itselleni sopivan pitkä (koska satun olemaan 182 cm pitkä TADAAA) ja myös mieluiten sellaista johon ei tarvitse sitten erikseen hankkia peruukkia (on huonoja kokemuksia peruukeista). Itselläni on nyt musta ja lyhyet hiukset että ovat juuri sopivat Katekyo Hitman Rebornin Yamamoto Takeshi, jota aion cossata Tracon 2009:ssä :D
Viimeksi muokannut Yamasukka, Ma Elo 18, 2008 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Su Kesä 08, 2008 20:16

Mieluiten tällä hetkellä cossaisin FFX:n Lulua. Minulla ei ole mitään ongelmia cossien toteuttamisessa, joten yleensä vain teen kaikki hahmot, jotka minut sytyttävät.

Kyllä, tämä tarkoittaa myös sitä, että aion cossata Lulua. En vain tiedä minne, sillä äiti on kieltänyt minua tekemästä enää uutta asua tälle vuodelle. Ihan niin kuin minua sillä pytyttäisiin estämään. Minua ei kielletty tekemästä, kiellettiin vain, ettei tälle vuodelle sijoittuvaan coniin. Miksi? Koska äiti inhoaa sitä viime hetken paniikkia viimeisenä iltana ennen conia. Luvan sain kuitenkin vuoden mittaiseen projektiin, joka on siis tuo Lulu. Vitsi piileekin siinä, ettei minulla todennäköisesti mene sen tekemiseen vuotta, joten voin ihan hyvin loppujen lopuksi käyttää sitä ensi syksynä. Animeconiin, enkä Nekoconiin pääse, joten syksylle se menee pakostakin. Ja äiti on silti tyytyväinen. Saisi olla onnellinen, että minulla on tällainen harrastus, eikä sellaista säännöllistä, jotka myös säännöllisesti maksavat maltaita.

Suunnittelin vähän yli vuosi sitten jo Lulun cossaamista ja nyt on tullut sen aika. Olen tähän asti cossannut kaikkia hahmoja, joita olen suunnitellutkin cossaavani. Ainut, mikä on vielä jäänyt väliin on Pikachu, jonka varmaan teenkin jossain vaiheessa elämääni hiukan pienempään coniin. Miksi Lulu? Final Fantasy X repäisi minut täysin mukaansa kun ostin pelin vähän yli puoli vuotta sitten. Heti en peliin ihastunut, mutta olen jo erittäin kiintynyt siiheen ja sen hahmokaartiin, erityisesti Luluun. Lulu on täydellinen paketti. Hänen luonteensa vastaisi tarkalleen omaani, mikäli en kävisi coneissa. Angsticool bitch.

Valitessani itselleni cossattavaa hahmoa, otan tietysti huomioon myös ulkopuolen ja sen haasteet. Lulun haasteet: hiukset, korsetti, Moogle, hihojen ja helman yksityiskohdat, massiivinen määrä vöitä, accessorit, turkis, mekon muoto....aah... RAKASTAN HAASTEITA! Tämä vaikuttaa suuresti hahmon mieluisuuteen.

Nyt kun olen tehnyt jo kaksi ihmis-asua (1. oli Souseiseki, johon en ollut tyytyväinen ja 2. kaverilleni Kanaria, johon olin super-tyytyväinen), uskon pystyväni tekemään jotain haastavampaa. En ole vielä IKINÄ nähnyt mieltäni tyydyttävää Lulu-cossia MISSÄÄN, en edes cosplay.comissa, joten tämä saa vain minut tarttumaan haasteeseen enemmän kuin tosissaan. Olen luvannut mielessäni, että tästä tulee paras Lulu-cossi IKINÄ JA MISSÄÄN. Sen siitä saa, kun on taiteellinen yli-suorittaja.

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » Su Kesä 08, 2008 20:46

Haluaisin pukuilla Kouyaa Lovelessista (yllätys), tai Kyouyaa Ouran High School Host Clubista. Molemmat ovat täysin mahdollisia, kunhan vain saisin jostain motivaatiota motivoida jonkun auttamaan puvun kanssa. Paricossina tietenkin haluaisin toteuttaa (paritukset Kouya/Yamato, Kyouya/Tamaki), mutta kisailu ei erityisemmin kiinnosta. Katsotaan Animeconiin sitten.

Ja nämä hahmot kiinnostavat koska.. No, he ovat ykkösrakkaudenkohteitani, etenkin Kouya. Cosplay näistä hahmoista taas kiinnostaa sillä olen usein kuullut näyttäväni molemmilta, sekä tietysti edellä mainitun syyn takia. Ja peruukkia tai sen kummemmin silmälasejakaan ei tarvitsisi erikseen ruveta hankkimaan, eivätkä kummankaan koulupuvut nyt niin vaikeilta vaikuta.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Chiruka

Viesti Kirjoittaja Chiruka » Ma Kesä 09, 2008 19:59

-
Viimeksi muokannut Chiruka, Su Tammi 22, 2012 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ke Kesä 11, 2008 02:13

Tällä hetkellä Baccanon Graham Spector on mielenpäällä. Äijä on niin mahdottoman sekopää, että viehätyin automaattisesti. Mahdollisesti seuraavaan Traconiin herran tekisin, kisaan myös mahdollisesti maailman suloisimman Jacuzzin kanssa. Nam~

Lisäyksenä tuli nyt Kuroshitsujin paha pikku shotapoika Ciel~ hänen cossaamisensa aionkin toteuttaa seuraavassa Animeconissa. Rakastan Cielin vaatekaappia ja tunnen suuria tuskia kun pitää valita vain yksi hänen asuistaan *__* Ciel on hauska, mielenkiintoinen, sarkastinen ja sitäpaitsi suloinen kuin mikä.
Jotakin hyötyä siitä, että olen lyhyt, heh. (Plus saan äärihyvännäköisen Sebastianin, mikä on vielä isompi plus.)
Viimeksi muokannut dr.online, Ke Joulu 17, 2008 02:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Maybe I'm passing you by
Just passing you by girl"

Mewstor

Viesti Kirjoittaja Mewstor » Ke Kesä 18, 2008 12:40

Sen hetken lempihahmoa. Puku ei miellään saisi olla liian vaikea toteuttaa tai maksaa maltaita :/ Pienen ihmisen varat ei riitä ihan mihin vaan. Mutta jos rahaa riittäisi vaikka mihin... Ja oisin kropaltani oikeanlainen... Sephiroth :P Hahahaaa! Pitkä miekka, tiukkaa nahkaa ja musta siipi. XD
The Cake Is A Lie!

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » Ke Kesä 18, 2008 19:18

Urara-senpai kirjoitti:Ehkäpä Auraa tai Chiyo-chania pingviininä.

Chiyon pingviini puku on niin sympis ja se on YLI söpö puku <3!
Tai halloween Soraa.
A flat chest is a status symbol!!!

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » To Kesä 19, 2008 11:19

No, mutta tässäpä meillä mielenkiintoinen keskusteluketju - varsinkin tällaiselle cosplayaajalle, joka janoaisi alkaa tehdä pukujaan pikkuhiljaa kokonaan itse. Nykyisillään kun työstän niitä yhdessä ammattilaisen/paremmin osaavan osapuolen kanssa. Mitä ompelemiseen tulee, olen aina ollut hiukan (enemmänkin) peukalo keskellä kämmentä, mutta nyt kun olen sitä mielessäni tapaillut, haluaisin alkaa kokeilemaan jotakin omatekoista. Tällä hetkellä nurkissä pyöriikin tuo rakettiryhmän Meowth cosplayn haalari, joka oli ensimmäinen itse ompelemani, mutta erään toisen kaavoittama. Haalarista puuttuvat vielä korvat ja tassut. Katsotaan, tuleeko siitä sitten mitään, alku on tosin, ihme ja kummastus kyllä, siisti ja lupaava - olen suorastaan yllättynyt!

Mutta juu, tämän alustuksen varjolla haluaisin cossata joskus mahdollisesti vielä Vampire Hunter D:tä, joka menee kyllä siihen kaukaistakin kaukaisempaan, hämärään tulevaisuuteen, jolloin osaan oikeasti tehdä jotain. Sitä ennen haluaisin kokeilla Wempulin innoittamana tuota mustaa Tonttu-Soraa, vaikka se hiukan vaikealta näyttääkin. En ole ikinä harkinnut KH-cosplayta (siis KH:n omia hahmoja tarkoitan - olihan minä tuo KH2 pukuinen Aeris viime vuonna, doih! X3), mutta kun ihastuin niin totaalisesti tuohon Wempulin tekemään pukuun. X3 Täytyy katsoa, josko joskus voisin kyseisen puvun toteuttaakin. Ja koska ei ole kahta ilman kolmatta, sanottakoon vielä, että haluaisin joskus myös päästä cosplayaamaan vielä DearSin Khi-kuniakin. Jeps.
Viimeksi muokannut Dashi, Pe Kesä 20, 2008 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » To Kesä 19, 2008 18:42

Dashi kirjoitti:Sitä ennen haluaisin kokeilla Wempulin innoittamana tuota mustaa Tonttu-Soraa, vaikka se hiukan vaikealta näyttääkin. En ole ikinä harkinnut KH-cosplayta, mutta kun ihastuin niin totaalisesti tuohon Wempulin tekemään pukuun. X3 Täytyy katsoa, josko joskus voisin kyseisen puvun toteuttaakin.
Awwww, nyt olen otettu! Ihanaa jos inspiroin jotakuta noin paljon! ;w;
Perusrakenteeltaan se puku ei edes ole kovin vaikea (paita + housut x2 + lakki + kengät [+ keyblade]), joten uskon että sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet tehdä se joskus. Etenkin jos olet saanut ommeltua jo kiguruminkin.

Mitä omiin mieluiten cossattaviini tulee, niitä on pikaisen laskutoimituksen jälkeen 17+n (n = jokainen Kingdom Hearts -sarjan Soran virallinen ja epävirallinen asu, tähän mennessä olen tehnyt kolme). Lista sisältää satunnaisia mieleeni olevia anime/manga/pelihahmoja, joita on sarjoja katsoessa eteen tullut. Parina esimerkkinä voisin mainita vaikka Lovelessin Yayoi-kunin, The Bouncerin Mugetsun ja GetBackersin Makubexin. Jokaisen näistä aion myös joskus toteuttaa, kunhan sopiva rako tulisi vastaan. Lisäksi tahtoisin cossata omista hahmoistani niitä rakkaimpia, mutta olen toistaiseksi siirtänyt niitä syrjään näiden ”virallisempien” pukujen tieltä.

Sitten on vielä muutama hahmo joita haluaisin cossata, mutten tahdo lähinnä sisäisen ulkonäkökriteerini takia. Isoin näistä on varmaan Final Fantasy X:n Auron. Tiedän, etten näyttäisi hahmona hyvältä, joten en halua edes yrittää pukua - tyydyn mieluummin katsomaan niitä harvoja ihmisiä, jotka ovat cossanneet hahmoa ja jopa onnistuneet siinä.
Jos minulla olisi pituutta pään verran lisää ja olisin huomattavasti lihaksikkaampi, voisin jopa harkita asiaa. Hassua, yleensä en jaksa nipottaa ulkonäöstä, mutta jostain syystä palvon Auronia liikaa cossatakseni häntä.
| writing | to | reach | you |

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ma Kesä 23, 2008 21:35

Itse olen ruvennut harkitsemaan sellaisia cosplay asuja joissa ei kasvot tai hiukset näy ollenkaan. Näitä olisivat listallani esimerkiksi Digimonit, erinlaiset robotit, maskotit? jne. Haluan näet hieman haastetta cosplaypuvun tekemiseen mutta samalla niin että ei tarvisi ruveta peruukkien ja meikkien kanssa värkämään mutta jos niin mahdollisimman vähän. Pidän myös kuumaliimalla ja tusseilla ja neulalla ja langalla väkertämisestä joten nämä ovat minulle juuri luontevia vaihtoehtoja. Vaikakin olen vasta aloittanut näiden tekemisen sillä että yksi tehdyistä on tällainen cosplay. (Digimon, Gabumon) Mutta toivon mukaan saan leikkiä lisää kangasmaaleilla solumuovilla ja kankaallakin. Seuraavia vaihtoehtoja voisivat olla jokin robotti (en ole vielä päättänyt), jokin muu digimon jossa ehkä enemmän haastetta? Mutta joka tapauksessa näillä eväillä ajattelin jatkossa cosplay linjalla jatkaa ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”