Pitkät hiukset peruukin alle ?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Lyu-san

Pitkät hiukset peruukin alle ?

Viesti Kirjoittaja Lyu-san » Ti Tammi 15, 2013 23:38

Omistan siis pitkät ja paksut hiukset (ylettää alaselkään asti ja paksuutta löytyy oikeasti) oon nyt tässä alkanut miettiä että miten tungen nuo peruukin alle? Etenkin lyhyet peruukit mietityttää.. Pitäisikö vaan alistua kohtaloon ja saksia hiuksia reilusti lyhemmäksi? :/

e_123

Re: Pitkät hiukset peruukin alle ?

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Tammi 16, 2013 04:08

Oletko kokeillut minkäänlaisia peruukkisukkia? Itsellänikin on pitkät ja paksut hiukset, mutta peruukkisukien kanssa ei ole ongelmia ollut. Jossain ohjeessa muistaakseni neuvottiin laittamaan kaksi peruukkisukkaa päällekkäin, jos hiuksia tuntuu olevan liikaa yhteen. Kyseisessä ohjeessä toinen oli sellainen ylhäältä kiinni oleva tavallinen peruukkimyssy ja toinen tuubimallinen, molemmista päistä avoin.
Omasa mielestäni etenkin tuubimallinen peruukkisukka toimii hyvin pitkien hiusten kanssa, kunhan muistaa vielä hieman tasoitella hiuspehkoa sisälle tasaisesti, ettei mihinkään jää omituisia myhkyröitä.
Se oli vihreä omena : D

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ke Tammi 16, 2013 18:43

Komppaan ylempää viestiä. Lisäisin vielä sen että kannattaa ihmeessä letittää tukka ennen kuin laittaa peruukkisukan päähän; itsellänikin on pitkät ja paksut hiukset ja ne saa talttumaan peruukkeja varten vain letittämällä. Mieluummin useampi pieni kuin yksi iso letti, tulee parempi lopputulos eikä niskaan jää sellaista megalomaanista möykkyä.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » To Tammi 17, 2013 23:00

Itsellänikin on melkein pehvaan asti yltävät hiukset. Tähän mennessä olen kokeillut tuubimallista sukkahousuista tehtyä väliaikaista peruukkisukkaa. Se ei muistaakseni oikein ollut mukava omasta mielestäni. Sitten olen yrittänyt letittää hiuksiani peruukkimyssyn alle ja sekään ei ollut omasta mielestäni hyvä. Nykyään teen vain niin, että laitan hiukseni yhdelle ponnarille tuonne takaraivoon ja siitä sitten alan tasoittelemaan tukkaani ympäri päätäni ja kiinnittämään pinneillä. Sitten laitan peruukkimyssyn päähäni ja peruukin. Kiinnitän vielä peruukin kiinni peruukkimyssyyn pinnillä ja siinä se. Ihan hyvin pysynyt minulla nuin mutta hyvinkin rasittavaa laittaa. ^^" Joten ehkä minun pitäisi ostaa nuita pieniä pompuloita ja kokeilla laittaa todella monelle letille hiukseni ja katsoa toimiiko se, niin että jaksan tehdä sitä ahdistumatta. :)

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ti Tammi 22, 2013 17:46

Kun viela joskus aikoja sitten omistin takapuolen ylle yltävät hikset, letitin ne yleensä kahdelle letille ja laitoin pinneillä kiinni ympäri päätä. Levitin siis letin takaraivolle, päälaelle ja sivulle niin, etteivät letit menneet päällekkäin. Sen jälkeen laitoin peruukkiverkon päälle (samanlainen kuin peruukkisukka, mutta verkkoa) ja peruukki päälle. Paljon pinnejä, jotta peruukki pysyy päässä.

Ihan näin btw: nyt kun omistan nyrhityn hiusmallin, eivät peruukit tunnu pysyvän päässä ollenkaan niin hyvin. Pinnit kun eivät tartu enää omaan hiukseen kunnolla kiinni.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”