Hahmojen eri versiot

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kisame-sama

Hahmojen eri versiot

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » To Kesä 14, 2012 15:52

Elikkä mitä kukakin miettii näistä?

Jos olet conissa ihan vain hengaamassa ja näet vaikkapa Elfen Liedistä - Lucyn, joka ei ole sinun tietämäsi Lucyn näköinen. Ajatteletko: "Nuo kengät ovat ihan väärät" tai "Tuo puku on joku muunnos" tuhahdellen, vai mietittekö, että onkohan tuo versio jostain elokuvasta tai näin.

Monestihan animessa ja mangassa on erillaisuuksia, joten se on vähän niin ja näin. Kerrankin näin muistaakseni pokemon cossaajan, joka cossasi Rediä tai jotain. Sitten jotkut kaksi tyttöä puhui äänekkäästi: "Tuo on joku huono cossaaja, ku eihän Redillä oo tuollasia kenkiä, eikö tuolla ole varaa ostaa sopivia kenkiä? Pilaa koko cossin" Ja siinä ilkkuivat cossaajaa. Menin sitten ottamaan kuvan cossajasta ja googletin kotona asiaa. Mangassa hahmolla oli ilmeisesti eri kengät kun animessa. Ja vain sellaisen pienen asian takia häntä alettiin dissaamaan. Mun mielestä tyhmää tuollanen! Mä menisin ennemmin kysymään, että onko joku eri versio? Mitä te tekisitte jos huomaisitte tälläisen asian? Tai jonkin isomman, kuten erilainen paita tai erilaiset housut, jne?

Ja nyt itse kysymykseeni ^^ Tähän topicciin voi myös kysyä hahmojen eri versioista, kuten itse teen nyt ^^

Olen cossimassa Luffy Strong World - versiota. Ja tämä on ongelmani: (http://www.google.fi/imgres?q=luffy+str ... 3,s:0,i:78) & (http://www.google.fi/imgres?q=luffy+str ... ,s:0,i:100) <--- Elikkäs toisessa on pelkkä punainen "kauluspaita" ja toisessa on "jakkutakki" päällä, niin kumpi olisi oikea? Vai ovatko molemmat okei? Tämä on myös yksi aihe, missä jotkit elitistit voisivat olla: "Huono cossi tuolla, kun sillä ei ole sitä jakkutakkia" Ja nuin.

Kiitoksia kaikille tähän topicciin vastanneille! ^^

Prodigy
Viesti:

Re: Hahmojen eri versiot

Viesti Kirjoittaja Prodigy » To Kesä 14, 2012 16:37

Omasta mielestä persoonallisesti päivitetyt versiot on vaan hyviä ja tuo ihan uutta väriä coniin. Yleensä coneissa samaa hahmoa saattaa cossata muutama muukin henkilö, joten oma taiteellinen kosketus on usein välttämätön paha jos haluaa erottua joukosta. Jos joku ortodoksicossaaja sitten tulee aukomaan päätään kuinka puku ei ole prikulleen sama, niin paras vain ignorata koko henkilö ja mennä 'haters gonna hate'-asenteella.

Ongelmaan en osaa vastata koska olen seurannut kyseistä sarjaa vain parin ekan pokkarin verran.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » To Kesä 14, 2012 16:59

Minusta tuollaisissa asioissa ei ole ns. väärää ja oikeaa versiota. On ihan tavallista, että jostain asusta löytyy mangassa/animessa/elokuvassa/jne. useampaa versiota, jossa vain yksityiskohdat ovat erilaisia. Mutta minusta hyvä perusta on se, että jos siitä löytyy virallinen kuva, se on oikea tapa. Joillain hahmoilla saattaa jopa esim. animen aikana pienet yksityiskohdat vaatteissa hiukan vaihdella ja tällöin on minusta ihan sopivaa itse miettiä, mikä on oikeimman näköinen tapa puku toteuttaa. (Nimm. olen tavannut takin, jossa välillä oli taskut ja välillä ei.)

Mutta hiukan asiasta poiketen, niin minusta on aika töykeää keskustella ääneen siitä, ettei jonkun cossi silmää miellytä. Jos sellaisesta on jollekkulle päästävä puhumaan, niin mielummin sitten vasta kahden kesken.
Se oli vihreä omena : D

Rinny

Viesti Kirjoittaja Rinny » Pe Kesä 15, 2012 15:52

Jep, olen aika samaa mieltä noista vastauksista. Onhan se hyvä jos on monta eri versiota, niin erottuu massasta, jos on kyseessä esimerkiksi joku hahmo jota kaikki nyt sattumoisin haluavat cossata. (Luffy taitaa enemmän tai vähemmän olla sellainen) Mutta sitten se, että tunnistaako ihmiset jotain asua jota joku hahmo on käyttänyt vain kerran ohimennessään, on sitten ihan eri asia. Riippuu siis täysin haluatko tulla tunnistetuksi. Mielestäni ei kannata yhtään välittää pilkunviilaajista jotka yhden yksityiskohdan takia vetää herneen nenään. Itse menen sillä periaatteella, että mikä asu tunnistetaan helpoiten on se oikea. En niinkään välitä vaikka sama hahmo löytyisi kaikkialta minne katson, koska itsetehdyt cossit ovat aina erilaisia (vaikka yrittäisikin tahallaan tehdä samanlaisen kuin jollakin muulla <-- kyseenalaistan sen henkilön joka tekee noin xD)

Sitten itse kysymykseen. *ahem* LUFFYYYYYYY~!! <3 *fangirl scream* ...Joo, tota, olen fani. ^^' Mielestäni molemmat ovat ihan okei, mutta jos minulta kysyttäisiin (minultahan kysytään?), pidän siitä jossa sillä on vain kauluspaita. Sopii Luffyn rentoon luonteeseen ja pukeutumistyyliin paremmin. Mutta, jos pelkäät niitä 'elitisticossaajia' niin voithan tehdä jakkutakin ylimääräisenä, laittaa sen yhtenä päivä päälle ja toisena pois. Sitten heilläkään ei ole mitään sitä vastaan. :3 Nuo housut ovat kuitenkin vähän kovempi pähkinä... Tietenkin omasta mielestäni sopivat nuo hiukan lyhyemmät paremmin. Sitä vähempi vaatteita, sen parempi... Viimeinen päätös kuuluu itse cossaajalle kuitenkin. :) Ja saanen vielä kysyä... Mihin coniin aiot tuon tehdä? Varmasti tulen bongaamaan ja halaamaan. owo

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Pe Kesä 15, 2012 23:27

Rinny kirjoitti:Sitten itse kysymykseen. *ahem* LUFFYYYYYYY~!! <3 *fangirl scream* ...Joo, tota, olen fani. ^^' Mielestäni molemmat ovat ihan okei, mutta jos minulta kysyttäisiin (minultahan kysytään?), pidän siitä jossa sillä on vain kauluspaita. Sopii Luffyn rentoon luonteeseen ja pukeutumistyyliin paremmin. Mutta, jos pelkäät niitä 'elitisticossaajia' niin voithan tehdä jakkutakin ylimääräisenä, laittaa sen yhtenä päivä päälle ja toisena pois. Sitten heilläkään ei ole mitään sitä vastaan. :3 Nuo housut ovat kuitenkin vähän kovempi pähkinä... Tietenkin omasta mielestäni sopivat nuo hiukan lyhyemmät paremmin. Sitä vähempi vaatteita, sen parempi... Viimeinen päätös kuuluu itse cossaajalle kuitenkin. :) Ja saanen vielä kysyä... Mihin coniin aiot tuon tehdä? Varmasti tulen bongaamaan ja halaamaan. owo
¨

Jeps, kaikiltahan mä sitä kysyn :3 Joo, itellä olis kyllä ylimääränen jakku, mutten tiiä jaksanko laittaa sitä ku se on vähän lyhyt... Ja mä vähät veisaan noista eliteistä, sais painua jonnekkin omaan "elitisticoniin" jos niin perfektionisteja pitää olla muitten cossien suhteen. (Ite oon tosin perfektionisti oman cossini suhteen, että kaikki pitää olla tip top kunnossa ja oikein XD) Ja joo, kuitenkin kesäcon ni mitä vähempi vaatteita, sitä parempi :P (Ei ollenkaan pervossa mielessä tai mitään :P) Yritän saaha Animeconiin, joka on tuosa noin kuukauden päästä muistaakseni... Ainoa mikä hankaa vastaan on toi ase... Ku se tuottaa vähän hankaluuksia, mutta jos en saa asetta valmiiksi ni sitten en saa ja teen jonku "fight mode" rähjäset vaatteet Luffy Strong Worldin :D Dunno.

Rinny

Viesti Kirjoittaja Rinny » La Kesä 16, 2012 00:12

Kisame-sama kirjoitti:Jeps, kaikiltahan mä sitä kysyn :3 Joo, itellä olis kyllä ylimääränen jakku, mutten tiiä jaksanko laittaa sitä ku se on vähän lyhyt... Ja mä vähät veisaan noista eliteistä, sais painua jonnekkin omaan "elitisticoniin" jos niin perfektionisteja pitää olla muitten cossien suhteen. (Ite oon tosin perfektionisti oman cossini suhteen, että kaikki pitää olla tip top kunnossa ja oikein XD) Ja joo, kuitenkin kesäcon ni mitä vähempi vaatteita, sitä parempi :P (Ei ollenkaan pervossa mielessä tai mitään :P) Yritän saaha Animeconiin, joka on tuosa noin kuukauden päästä muistaakseni... Ainoa mikä hankaa vastaan on toi ase... Ku se tuottaa vähän hankaluuksia, mutta jos en saa asetta valmiiksi ni sitten en saa ja teen jonku "fight mode" rähjäset vaatteet Luffy Strong Worldin :D Dunno.
Hehe, näköjään. :) Jakku näyttäisi kyllä ehkä hyvältä... Anteeksi, yhtäkkiä en osaa enää päättää. xD Tosin saattaa kyllä tulla vähän kuuma että suosiolla voi jättää sen sittenkin... Ja tosiaan, elitistit voi tehdä sitten oman coninsa jos vielä huvittaa kritisoida niin ilkeästi~ Oikeastaan cossit ovat juuri persoonallisempia jos niissä on yksi tai kaksi virhettä. Ei nämä virheet haittaa ollenkaan kun yli puolet conikävijöistä ei tiedä niistä. Suurinosa ei välitä. :D Itse en siis suinkaan ole perfektionisti. Hyväksyn sen etten koskaan tule olemaan täydellinen. (Voih, syvällistytääs nyt, ihmiset. xD) Niin, niin. Kesähän on vielä ensi kuussa, ja toivottavasti myös asianmukainen vaatetus... (Kukas nyt pervosta mielestä puhui? :P) Ooo... Animecon! Yhtäkkiä olen iloisempi x10 että kaverini sai minut aivopestyä menemään sinne<3 Siitä taitaa tulla erikoisen paras coni. >3< Olen siellä sitten tämä hahmo, joten älä ihmettele jos joku värikkäästi ja kirjavasti pukeutunut samurai tulee rutistamaan takaapäin. xD (Taidan kyllä tarvita luvan ensin... Pöh näitä conilakeja. Pilaa kaiken huvin. xD) Joo, mutta siis, onnea propin tekemiseen! Uskon että siitä tulee mahtava. :3

Arokiuru

Viesti Kirjoittaja Arokiuru » Su Kesä 17, 2012 18:25

Mitään isompia muunnoksia hahmon vaatetukseen en lähtisi tekemään, mahdollisimman lähellä "virallisia" lähdekuvia pysyn, pieniä yksityiskohtia ehkä lukuunottamatta. Liika omaehtoisten muunnelmien tekeminen saattaisi todellakin aiheuttaa sen, ettei hahmoa enää tunnistettaisi, ja vaikka tunnistettaisiinkin niin parempi olisi tehdä cossi kerralla kunnolla. Pienet eroavaisuudet eivät kuitenkaan haittaa. Esimerkiksi itse cossasin tässä hiljattain Desuconissa Seras Victoriaa Hellsingistä, ja hameesta puuttuivat Serasin hameen pienet halkiot sivuilta, paidan taskujen läpät eivät olleet samalla tavalla taitetusta kappaleesta tehty kuin Serasin paidassa, eivätkä kenkäni olleet aivan samanlaiset. Edellämainitut asiat ovat mielestäni kuitenkin sen verran huomaamattomia, ettei se ole niin tarkkaa, ja sain puvusta kivasti kehujakin. :3

Saman hahmon eri versioita on tietenkin aina ilo nähdä. Usein hahmolla on jokin tietty asukokonaisuus, jota nähdään sarjassa eniten, ja yleensä se taitaa olla myös se cossatuin. Cosplayssa kuitenkin eri versiot piristävät mukavasti (etenkin sellaiset vähän näyttävämmät :3), mutta tärkeintä on kuitenkin valita se asu, josta pitää itse eniten. :3

Ja sitten vielä yksi asia muutoksista hahmoissa: kengät ovat yksi asia, johon kaikki eivät kiinnitä riittävästi huomiota. Eihän niiden toki tarvitse olla juuri täydellisen samannäköiset kuin hahmolla, ja etenkin monimutkaisempien hahmodesignejen kohdalla se ei aina ole mahdollistakaan, mutta silti kannattaa etsiä edes kengät, joita voisi kuvitella hahmon käyttävän, ja jotka edes muistuttaisivat hahmon kenkiä. Kirppareita kannattaa myös koluta, niistä voi löytää paljonkin hyviä kenkiä muutamalla eurolla.

//Edit: vähän liikaa jaarittelua aiheen vierestä, joten siistinpä tässä viestiäni. ^^
Viimeksi muokannut Arokiuru, Pe Heinä 06, 2012 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
♫ Climb the highest peaks of history ♫

upikka

Viesti Kirjoittaja upikka » Su Kesä 24, 2012 21:06

Itse pidän eri versioista, niinkuin tässä on jo aiemmin osa sanonut niin ne tuovat kivan lisän coneihin.

Ja on myös kiva katsoa mitä kaikkea muut ovat mielikuvituksensa avulla keksineet ja toteuttaneet, jotain kivoja pieniä yksityiskohtia tai sitten joku näkyvämpi muutos vaikka sama asu täysin eri väreissä

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Su Kesä 24, 2012 23:45

Ihan mielenkiinnosta kysyn: mitä mieltä kansa on sitten näistä cosseista, joissa esim puku nykyaikaistetaan, (Naruto-cossaajia ainakin näkyy usein gootti-, emo-, tai kouluvaatteissa sun muissa) mutta pärstästä/peruukista hahmo on tunnistettavissa? Ainakin "veristä L:ää" kohtaan oon kuullut usein haukkuja, joten mitä mieltä ootte, muutellaanko tässä hahmoa liikaa? :P Mua on aina kiehtonut idea muunelluista cosseista juurikin näiden tunnettujen sarjojen kohdalla (Naruto, Bleach, One Piece, yms) mutta onko se cosplay-piireissä ns. "sallittua"? Amerikoissa tuntuvat ainakin harrastavan tätä paljon.
There is no spoon.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ma Kesä 25, 2012 00:49

Sellainenhan on silkkaa omien fantasioiden toteuttamista. "Hei mitä jos oikeesti Sasukella ois ranteet auki ja musta nahkapuku päällä ja kettinki kaulassa, ihQUUUUUUU".

Ja siis jos mielipidettä kysytään, niin valuu mun mielestäni vähän jaksamattomuuden puolelle olla toteuttamatta hahmojen alkuperäistä asua :I Ja samalla väännetään hahmoista aika suurella todennäköisyydellä OOC-meininkiä, josta en itse ainakaan tykkää juurikaan.
Mutta se nyt taas vähän riippuu ja roikkuu. Onhan Shippuudeninkin yhden endingin videossa näitä tyyppejä koulupuvuissa ja manga on AU-koulustoori. Lasketaanko se iiceeksi vai ei, jokainen voi päättää itse.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ma Kesä 25, 2012 04:47

Taas pieni muistutus, että asiat voi ilmaista nätisti: Suomessakin saattaa olla näitä mukailevia cossaajia jotka ei ehkä pidä viestistäsi. P:

Noh, laiskuudeksi voi mun mielestä yhtä hyvin luokitella sen ettei tee jotain asuun (tyyliin laita siihen oikeanlaisia nappeja, kenkiä, yms) kuin että tekee koko homman uusiksi. En tykkää itsekään niistä cosseista, joissa on laitettu hahmon peruukki päähän ja meikit naamaan mutta muuten selvästi tongittu vaan oman vaatekaapin sisältö ulos. :D Sellaiset vaatteet joissa taas on pysytty kiinni sarjan hahmon vaatetuksessa mutta muokkailtu sitä esim malliltaan, (värit ja periaate kuitenkin sama) on joskus oikeasti hienoja. :>
(paitsi eräässä, edelleen Naruto-aiheisessa cosplay-videossa jossa hahmot ilmeisesti edusti miehistä sukupuolta mutta niiden asut oli muutettu ihmeellisen mallisiksi taikatyttöhärpäkeglitterijutuiksi... Saan vieläkin kylmiä väreitä. D::)
There is no spoon.

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Ma Kesä 25, 2012 12:01

Minusta se on mahtavaa, että käytetään hyväksi jokainen hahmon mangassa ja animessa näytetty puku. Heitetään vaikka Hetalia, sieltä Englanti. Englantia cossataan paljon, mutta jos jostain löytyy viiden hengen porukka, joista jokaisella on erilainen, virallinen versio hahmosta, niin se on ainakin omasta mielestä hienoa ja ei-tylsää.

Sitten hypätään tähän, että omasta vaatekaapista kaivetaan vaatteet ja vedetään peruukki päähän (casual tai concept cosplayta, miksi sitä haluaakaan kutsua). Itse en lähtisi tätä coneihin tekemään. Kyllähän minä ymmärrän, että myös ne joilla ei ole aikaa, rahaa, osaamista tai mahdollisuutta kunnon cossin tekoon haluavat kuitenkin päästä mukaan siihen fiilikseen ja porukoihin. Mikä on luonnollisesti helpompaa cossipäällä. Jos tään tekee ajan kanssa, miettii mitä hahmo oikeasti voisi pukea jne. se ei ole mun mielestä ihan laiskuutta, ennemminkin laiskuudeksi voisi lukea sen, että tilaa asunsa jostain eBaysta ja hilluu se päällä - ei tosin ihan anteeksiantamatonta tämäkään. Miiteissä minä tämän casualjutun ymmärrän, herätetään vähemmän huomiota ja niin.

Mutta nämä ei-viralliset-versiot eivät kuitenkaan ole täysin pahasta. Senkin voi tehdä hienosti. Kun ihmiset on siellä Narutoa esimerkkinä käyttäneet, niin minä jatkan Hetalialla. Nämä ovat varmasti parhaat Hetaliaconcept cosplayasut, Suomessa ei ole kävellyt vastaan, mutta lammikon takaa näiden cossaajia löytyy muutama. Eli joo, epävirallisenkin voi tehdä tyylillä, ei varmasti löydy itse sarjasta vaikeampia asuja.

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Ma Kesä 25, 2012 13:02

Voisi tavallaan yrittää tehdä eron casual/kaappi-cosplayn ja concept-cosplayn välille.

Koska ainakin minun mielestäni ne ovat eri asioita. Concept-cosplay voi olla jopa haastavampaa kuin hahmon perusvaatteiden teko, johtuen siitä, että kaikki täytyy miettiä alusta alkaen itse. Siinä voi mennä hyvinkin syvälle hahmoon kun miettii millaisia vaatteita se käyttäisi tilanteessa X. Pidän tällaisia ajtusleikkejä mielenkiintoisina.

Se taas on mielestäni turhaa, että valitaan satunnaiset vaatteet omasta kaapista sen kummemmin miettimättä käyttäisikö hahmo sellaisia lainkaan, vedetään peruukki päähän ja sanotaan että kyseessä on cossi. Ymmärrän toki halun sopia cossaavien kavereiden joukkoon, mutta kyllä kaupoista löytyvistäkin vaatteista voisi saada toimivan concept-cosplayn aikaan jos ei osaa itse tehdä.

Eli näkisin eron käytetyn vaivan määrässä ja motivaatiossa.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ma Kesä 25, 2012 21:10

Horaaneko kirjoitti:Taas pieni muistutus, että asiat voi ilmaista nätisti: Suomessakin saattaa olla näitä mukailevia cossaajia jotka ei ehkä pidä viestistäsi. P:
Se on niiden mukailevien cossaajien ongelma, ei minun :D

Mutta juu, tarkennan sen verran että nimenomaan sellainen vaatekaappicossaus on ihan hanurista. Niihin cosseihin ei laiteta aikaa eikä hermoja, vaan ylitetään rima juuri siitä, missä se on alimmillaan, ja sillä tekniikallahan ei pitkälle pötkitä.

Eri CANON-versioita tosin siedän ja ovat mun mielestäni ihan kivaa vaihteluakin, ettei aina vain näe sitä punaliivistä/sinishortsista Luffyä tai valkopaitaista/mustahousuista Zoroa kera vanhojen miekkojen. Kaikkihan ei tietysti tunne esimerkiksi eri elokuvien versioita tietyistä hahmoista, mutta kysymykset ei ole koskaan tappaneet ketään; jos et tunne tätä versiota, mene kysymään cossaajalta.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

PUNKISH

Viesti Kirjoittaja PUNKISH » Pe Heinä 06, 2012 01:27

Kaeru kirjoitti:Mutta nämä ei-viralliset-versiot eivät kuitenkaan ole täysin pahasta. Senkin voi tehdä hienosti. Kun ihmiset on siellä Narutoa esimerkkinä käyttäneet, niin minä jatkan Hetalialla. Nämä ovat varmasti parhaat Hetaliaconcept cosplayasut, Suomessa ei ole kävellyt vastaan, mutta lammikon takaa näiden cossaajia löytyy muutama. Eli joo, epävirallisenkin voi tehdä tyylillä, ei varmasti löydy itse sarjasta vaikeampia asuja.
QFE. Liian moni tuntuu oikeasti ajattelevan, että concept-cosplay on aina pelkkää laiskuutta. On esimerkiksi luovia ihmisiä, jotka haluavat vaihtelua. Minua ei totta puhuen haittaa, vaikka joku tekisikin OOC-cosplayn. En ota sitä henkilökohtaisesti vaikka olisin itse hahmon fani. Miksi ottaisin? Minusta cosplay on hauska harrastus ja tapa ilmaista rakkauttaan jotain sarjaa/hahmoa kohtaan. Monille muille se on hyvinkin serious business, mutten silti pysty käsittämään, miten jonkun muun cosplay voi häiritä niin paljon.

Erilaisten virallisten versioiden luulisi olevan kaikkien mielestä hyväksyttäviä. Jos on esim. vain lukenut mangan, niin luulisi kuitenkin tajuavan, että animessa hahmot saattoivat näyttää hyvinkin erilaisilta. Tyypillinen suomalainen ei juuri kysele, mutta että jotkut todella valittaa kovaan ääneen jostain kengistä? Totta kyllä sekin, että kenkiin pitäisi kiinnittää samalla tavalla huomiota kuin muuhun pukuun. En vain itse noteeraa niitä, ellen ole katsellut hahmoa sillä cosplay-silmällä. :´D

Useimmilla hahmoilla on varmaan se tietty asu, joka tulee heti mieleen cossia suunnitellessa. Supersuosittujen hahmojen tapauksessa voi kuitenkin tuntua tylsältä sulautua kaksoisolentomassaan, tai sitten jokin toinen asu/look vain miellyttää enemmän. Ainoa ongelma onkin sitten se, ettei ehkä tunnisteta tai referenssikuvia on huonosti. Itse valitsen yksinkertaisesti sen version, josta pidän eniten (joka sopii minulle ja jonka yleensäkin haluan mieluiten tehdä).
(· ω ·)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”