Se puku jäi tekemättä

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

xpsych

Re: Se puku jäi tekemättä

Viesti Kirjoittaja xpsych » Ti Heinä 27, 2010 18:18

Kureha Shining tears x windistä..
Oli kaikki tarvittava siihen cossiin.. Mutta se vaan ihmeellisesti katosi roskiin tai nurkkaan.
Ehkä oikeastaan luovutin sen tekemisessä, koska olin ostanut vahingossa peruukin, joka ei ollutkaan sen värinen kuin sen piti olla. Ja muutenkin itselläni oli tarpeeksi omia ongelmia ratkottavana, joten kiinostui lopahti. Pieni epäonnistuminen, ärsyyntyminen, turhautuminen.. Minulla kun sattuu olemaan pienet hermot.. Ahh no ihmekkö en tehnyt sitä koskaan loppuun. :'D.
Objection is when I say: this doesn't suit me. Resistance is when I make sure that what doesn't suit me never happens again.

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » Pe Tammi 07, 2011 16:28

Itselläni ei ole vielä yksikään puku jäänyt tekemättä... hieman keskeneräiseksi tosin on jäänyt useinkin xD

Sanoisin, että jos cosplayta vertaillaan juoksemiseen, puvun kesken jääminen, on kuin kompastuisi kesken juoksun. Jotkut luovuttavat, eivätkä nouse ylös jatkaakseen. Silloin pukua ei koskaan saada ulos. Toiset taas eivät piittaa kaatumisesta, vaan jatkavat juoksua ja saapuvat maaliin pienellä viiveellä.

Pointtini on, että joskus puvun valmiiksi saaminen ja maaliin pääseminen riippuu suuresti olosuhteista, sekä cosplayerin omasta asenteesta. :D

ryulia

Viesti Kirjoittaja ryulia » Ke Tammi 19, 2011 07:48

Itseltäni viime vuonna jäi Kagamine Lenin puku tekemättä. Ensimmäisellä kerralla sitä tehdessäni minulta vain paloi hermot sen kanssa ja kaikki kankaat lensi roskiin kiroilupilven saattelemana:D Kaiken kaikkiaan aloitin asun kolme kertaa ja se meni aina roskiin.
Johtunee alhaisesta kiinostuksesta vocaloidiin, koska alunperin aloin tekemäänkin pukua ryhmäcosplayhyn, johon minua vain pyydettiin, eikä ollut sillä hetkellä muita cosplaysuunitelmia. Arvaten en kuitenkaan ryhmään koskaan mennyt.
Ja monet suunitelmissa olleet hahmot ovat vaihtuneet ja siihen ostetut kankaat lentäneet roskiin/ullakolle niiden jäädessä käyttämättömiksi.
Miten niin muka kärsimätön?:-----------------DD

Senseless

Viesti Kirjoittaja Senseless » Ke Tammi 19, 2011 23:33

Hmmmh, näitä nyt luulisi olevan monia.. Muistanen ainakin että Scantyn ja Kneesocksin cossaamiset kaverin kanssa piti hylätä koska rahat eivät riittäneet. Monesti oltiin suunniteltu asiat ihan siihen asti että ei kun vaan tilaamaan peruukkeja ja hakemaan kangasta, mutta saatiin sitten parempi idea. Myös sekin vaikutti että eräs toinen kaveri sai innostukseni lopahtamaan hokemalla minulle koko ajan että 'se on massa, älä cossaa'. Niinpä sitten luovutin.

Toinen jota oikeastaan olen jopa aloittanut, on Shikamaru Nara Narutosta (nuorempi versio). Jee. Olen ostanut kankaat ja ommellut vähän sitä sen liiviä. Innostus lopahti kun tajusin että olen leikannut liian pienet kangaspalat niihin housuihin. Valmistuu ehkä jos jaksan enää aloittaa.

Ja onhan tuonne varastoon jäänyt vaikka mitä.. Organisaatiokaapukin lojuu vielä kaapissa, en ole käyttänyt kuin yhdessä miitissä ennen kuin KH-innostus lopahti.

Eihän se tunnu ikinä kivalta kun ei saa jotain cossia valmiiksi tai sitten jää kokonaan tekemättä.. Joskus kun on oikeasti käyttänyt hirveästi rahaa materiaaleihin ja jättänyt tekemättä niin kyllä se aina kukkarossa jollakin tapaa tuntuu. Ja uusia cosseja on vaikeampi aloittaa koska omatuntoni jaksaa aina muistuttaa että 'Hei, sullahan on tämä ja tämä cossi vielä tekemättä ja kamat siihen, tee se' ...

Nykyään yritän laskea vuodelle vain pari cossia jotka teen ettei tule lisää näitä 'Hankin tarvikkeet mutten tee niillä mitään'-cosseja.
Einspruch!

ABA

Viesti Kirjoittaja ABA » Ti Helmi 15, 2011 15:50

Ihan aluksi Mio Amakura Project Zero-pelisarjasta. Tein hätäsen mekon jotta saisin päälleni Animeconiin -08 mutta siihen se jäikin. Sillon käytin omia hiuksiani, mutta hiukseni ei enään sovellu ja ei ole peruukkia. Olen purkanut paidan kanttaukset ja laittanut uudet pitsit. Kanttinauhaa en ole jaksanut ommella takaisin. Mekkoa ei ole enään olemassa. Sellainen oli Mio Amakuran tarina.
Toinen on Sae Kurosawa (taas Project Zerosta). Tästäkin otin kyllä kuvia, mutta puuttui veri kimonosta, sekä punainen obi jime. Tämän cosplayn tarina päättyi kun lahjoitin kimonon ystävälleni :P hän saa luvan cossata Saea kun jaksaa vain väsätä asun loppuun. Ainiin, en koskaan viimeisetellyt obiakaan.
Kolmas on Rei Kurosawa (jälleen - Project Zero). Tein paidan, mutta hermostuin siihen jotenka leikkasin paidasta hihat pois. Jäljellä on lievästi korsettia muistuttava torso-osa. Cossi jäi siihen.
Neljäs ja uusin on Yoko Ritona. Se nyt on sillä tavalla, että saatan jatkaakin vielä mutta jotenkin tuntuu että cossini tarina jäi bikineihin, sillä olen liian laiska tehdäkseni Yokon asua. Propista puhumattakaan.
Myös Kyonko (genderbender Kyon Haruhista) oli sellainen johon en koskaan hankkinut peruukkia vaan se vaan jäi.

Tuiksu

Viesti Kirjoittaja Tuiksu » Ti Touko 22, 2012 19:39

Minulta löytyy yksi keskeneräinen cossi kaapista.
Cossi on melkein valmis pitäisi vain ommella rypytyksiä ja kaventaa hieman.
Syy miksi cossi jäi kesken oli peruukki, tilasin peruukin ebaysta ja kuvassa oli oikean värinen (tummanharmaa) mutta sittenkuin sain sen se olikin valkoinen. Silloin ärsytti niin paljon että jäätin cossin kesken ja nyt olen tullut siihen päätökseen että teen sen loppuun heti kun cossikiire on ohi ja kun on rahaa tilata uusi peruukki~

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Pe Helmi 08, 2013 22:27

Ittelläni on ollut useita useita useita suunnitelmia, jotka on jäänyt johonkin kaukaisuuteen..
Ja kaksi fursuittia odottelisi tuolla yhä aivan keskeneräisinä, pelkästään jonkin näköiset päät tehtynä, ja toisesta puuttuu toinen tassu...
Ei ole vaan löytynyt oikein inspiraatiota tehdä noita pukuja loppuun :'D
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » To Helmi 14, 2013 23:20

Mulla on edelleen kesken viime vuonna aloittamani Yukari-cossi (Yukarin koulupuku sarjasta Paradise Kiss). Jep, todella yksinkertainen cossi, mutta jäi silti kesken. :'D Cossin teko tyssäsi siihen, että tein osan cossistani koulussa, koska mulla oli sillon pakollista kässää koulussa ja en keksinyt muutakaan tehtävää siellä. No, kangaskaupassa ei tietenkään ollut sellaista kangasta kuin olisi pitänyt, ja jonkin ajan kuluttua päätin, ettei hame tule pukuun, koska se on niin erilainen. Lopullinen innostuksen lopahtaminen tuli, kun älysin, että tulisin conissa jäätymään kyseisessä puvussa. (Olin tekemässä pukua viime syksyn Traconiin).

Myöskin hiuspidennysten käyttö ei tohon aikaan huvittanut, joten cossin teko vaan jäi. Oon kuitenkin päättänyt tehdä tänä vuonna ton cossin, ehkä sitten ens syksyn Traconiin :'D Conista en vielä tiedä, mutta teen ton cossin joka tapauksessa tänä vuonna.
please release me before breaking

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”