Kuvien muokkaus ja valokuvausapu

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kyooki
Viesti:

Kuvien muokkaus ja valokuvausapu

Viesti Kirjoittaja Kyooki » Ke Syys 02, 2009 00:03

Minulla on jo jonkin aikaa ollut mielessä tällaisen topikin tekeminen, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Ihmettelen, miten kukaan ei ole tällaista aiemmin tehnyt.

Kaipaatko kuvia cosplaypuvustasi, muttet saa kameran tarkennusta ja ajastinta toimimaan kunnolla tai et vain ole tarpeeksi harjaantunut valokuvaamisessa? Oletko kiinnostunut valokuvaamisesta, muttet tiedä mielenkiintoisia kohteita? On aika tuoda cosplayaajat ja valokuvaajat yhteen! Tämä ketju toimii siis niin, että tänne voi ilmoittautua valokuvaajat, joilla on kiinnostusta photoshoottien tekemiseen - ilman maksua mieluiten tai vähintäänkin hyvin halvalla - joten jos cosplayaaja kaipaa kuvien ottajaa, niin täältä olisi helppo löytää kameraihminen. Ideana olisi, että kokoan tähän aloitusviestiin listan valokuvaajista, heidän sijainneistaan, heidän taidoistaan, mahdollisesta jälkikäsittelystä ja muusta oleellisesta infosta. Cosplayaajan on sitten helppo selata valokuvaajat läpi, valita sopiva ja kysyä esim. pm:llä tai ihan ketjussa, että milloin olisi sopiva aika photoshoottiin.

Oma ilmoitukseni:
Kuitenkin, tartteeko kukaan cossauskuvien muokkaamista?
Ajattelin vaan että kun tykkään kuvien muokkaamisesta, ja olen siinä melko hyvä, niin olisi ilo ja kunnia muokata teidän kuvia. Säästäsitte aikaa ja vaivaa (ja ite saisin tekemistä. xD).
(Minkäänlaista maksua en koko jutusta pyydä, sehä ois nyt iha järjetöntä... õ_o)

Jos kukaa nyt on yhtään kiinnostunut, niin laittakaa viestiä ja lähetän teille sitte sähköpostiosotteen mihin voitte kuvan lähettää, ja lähetän kuvan sitten takaisin kun olen sen muokannut.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ma Syys 07, 2009 06:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Ze Shoopufin viestin aloitus siirretty tähän viestiin ja kaksi ketjua yhdistetty.
"I can't even look at you now..."

Holly

Re: Kuvien muokkaus

Viesti Kirjoittaja Holly » Ke Syys 02, 2009 20:31

Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta! Olenkin kaivannut henkilöä, joka osaisi muokata cossikuviani, itse kun en osaa eikä minulla ole siihen sopivaa ohjelmaakaan... ^^'
Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan ole yhtään kuvia, joita pitäisi muokata. Taisiis, kyllä kuvia löytyy, mutta en aio luultavasti laittaa niitä nettiin tai muualle, joten ne eivät muokkaamista kaipaa.
Olen kuitenkin kiinnostunut tästä ja kerron, jos joku kuva tarvitsee muokkausta. :3

Olisiko sinulla muuten jotain esimerkkejä muokkaamistasi kuvista?

Ze Shoopuf

Löydä valokuvaaja/valokuvattava

Viesti Kirjoittaja Ze Shoopuf » To Syys 03, 2009 23:14

Minulla on jo jonkin aikaa ollut mielessä tällaisen topikin tekeminen, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Ihmettelen, miten kukaan ei ole tällaista aiemmin tehnyt.

Kaipaatko kuvia cosplaypuvustasi, muttet saa kameran tarkennusta ja ajastinta toimimaan kunnolla tai et vain ole tarpeeksi harjaantunut valokuvaamisessa? Oletko kiinnostunut valokuvaamisesta, muttet tiedä mielenkiintoisia kohteita? On aika tuoda cosplayaajat ja valokuvaajat yhteen! Tämä ketju toimii siis niin, että tänne voi ilmoittautua valokuvaajat, joilla on kiinnostusta photoshoottien tekemiseen - ilman maksua mieluiten tai vähintäänkin hyvin halvalla - joten jos cosplayaaja kaipaa kuvien ottajaa, niin täältä olisi helppo löytää kameraihminen. Ideana olisi, että kokoan tähän aloitusviestiin listan valokuvaajista, heidän sijainneistaan, heidän taidoistaan, mahdollisesta jälkikäsittelystä ja muusta oleellisesta infosta. Cosplayaajan on sitten helppo selata valokuvaajat läpi, valita sopiva ja kysyä esim. pm:llä tai ihan ketjussa, että milloin olisi sopiva aika photoshoottiin.

Näin aluksi voin itse ilmoittautua valokuvaajaksi. Te muut valokuvaajat, seuratkaa perästä.

Valokuvaajat:

Ze Shoopuf:
Sijainti: Lahti, silloin tällöin Oulu, Helsinki ja Vantaa.
Osaaminen: Opiskellut jonkin verran digitaalista valokuvausta. Jälkikäsittely mahdollinen, opiskellut sitäkin. Kamerana Nikon D60 perusobjektiivilla. Näytteitä valokuvaamisesta osoitteessa http://zeshoopuf.deviantart.com . Mahdollisuus myös printteihin.

Kyooki:
Sijainti: Imatra
Osaaminen: Olen harrastanut valokuvausta ja muutaman vuoden ajan. Kamera on Olympus FE-150 5.0 megapixeliä (ei mikään pro kamera mutta hyvässä valossa saa todella laadukkaita kuvia.)
Kuvia tällä hetkellä löytyy täältä: http://suomiduppi.suntuubi.com/

Daiki
Sijainti: Lahti
Osaaminen: Valokuvaaminen - ollut photoshooteissa - ja Photoshop. Kamerana Canon PowerShot SX10 IS 10.0 megapikselillä varustettuna.
Viimeksi muokannut Ze Shoopuf, Ti Syys 08, 2009 10:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

Kyooki
Viesti:

Re: Löydä valokuvaaja/valokuvattava

Viesti Kirjoittaja Kyooki » Su Syys 06, 2009 21:59

Ze Shoopuf kirjoitti:Minulla on jo jonkin aikaa ollut mielessä tällaisen topikin tekeminen, mutta enpä ole saanut aikaiseksi. Ihmettelen, miten kukaan ei ole tällaista aiemmin tehnyt.

Näin aluksi voin itse ilmoittautua valokuvaajaksi. Te muut valokuvaajat, seuratkaa perästä.
Itsekkin voisin nyt avata suuni. : D
Kyooki:
Sijainti: Imatra
Osaaminen: Olen harrastanut valokuvausta ja muutaman vuoden ajan. Kamera on Olympus FE-150 5.0 megapixeliä (ei mikään pro kamera mutta hyvässä valossa saa todella laadukkaita kuvia.)
Kuvia tällä hetkellä löytyy täältä: http://suomiduppi.suntuubi.com/

Kyooki
Viesti:

Re: Kuvien muokkaus

Viesti Kirjoittaja Kyooki » Su Syys 06, 2009 22:33

Holly kirjoitti:Olisiko sinulla muuten jotain esimerkkejä muokkaamistasi kuvista?
Hyvä kun täälläkin joku kiinnostui. ^^
Ja kuvia tulee löytymään täältä: http://yaytoyou.suntuubi.com/?cat=5

Daiki

Re: Kuvien muokkaus ja valokuvausapu

Viesti Kirjoittaja Daiki » Ma Syys 07, 2009 16:47

Tulenpa itseänikin mainostamaan tänne.

Olen ollut monissa photoshooteissa (conien lisäksi, totta kai) kuvaamassa, jotenka kokemusta ainakin cosplay kuvien kohdalla löytyy. Lisäksi koneellani on Photoshop, jolla myöskin kuvien editointi luonnistuu. Olen käyttänyt ohjelmaa useamman vuoden ja lisäksi opiskellut kyseisen ohjelmiston käyttöä.
Joitain editoimiani kuvia löytyy dA galleriastani, mutta suurin osa on koneeni kansioissa säilössä eikä internetin syövereissä.

Palatakseni kuvaamiseen, olen opiskellut sitäkin. Asun tällä hetkellä opintojen takia Lahdessa ja kamerani on Canon PowerShot SX10 IS 10.0 mega pikselillä varustettuna.

AG

Viesti Kirjoittaja AG » La Syys 12, 2009 22:10

Voisin minäkin ilmoittautua kuvaajaksi.

Sijainti: Tampere
Osaaminen: Olen opiskellut lukion aikana vähän valokuvaamista ja olen jatkamassa opintoja nyt työharjoittelun muodossa. Käytössä on Canon järjestelmäkamera sekä adobe photoshop 7.0.
Esimerkkejä töistäni löytyy DAsta.

Ilmiannan tässä samalla erään ystäväni, jolla ei anikissa ole nikkiä, mutta joka on kuvannut jo vuosia coneissa pidetyissä photoshooteissa cosseja onnistuneesti. Häneen voi ottaa yhteyttä minun kauttani. DA nikkini takaa löytyy myös hänen ottamiaan valokuvia minun cosseistani. ( Nimimerkillä Ewwu DAssa. )

Sijainti: Etelä-Suomi
Osaaminen: ( Hänen omien sanojen mukaan. ) Olen itseoppinut ja kuvailen itseni ja muiden huviksi. :3 Kamera on Canon Digital IXUS 860IS ja en muokkaa kuvia, koska katson että niistä tulee tarpeeksi hyviä. Mutta jos kuvattava haluaa että muokkaan niitä, niin GIMP 2 ohjelmalla teen sen.
Tohtorit ne vaan on sitä jotain.

Senseless

Viesti Kirjoittaja Senseless » Su Loka 04, 2009 08:29

Tämähän on hyvä topa ^^ .. .. Itse kun tarvitsen lähes aina jonkun ottamaan kuvia cosseistani, sillä en itse edes omista kameraa ja nykyään ei kavereidenkaan taito aina välttämättä riitä [niin, ja Tampereelta en ole melkein ketään löytänytkään kuvaajaksi].
Einspruch!

nmrfxxr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrfxxr » To Marras 05, 2009 22:20

Minä kans!

Sijainti: Helsinki (Kouvolan aluekin onnistuu satunnaisesti viikonloppuisin)
Osaaminen: Itseoppinut, opiskelen tosin koulussa valokuvausta(kin). Käytössä Canonin digijärkkäri (satunnaisesti myös MV-filmijärkkäri) ja Photoshop Cs4. Kuvailua olen harrastanut muutamia vuosia ja PS-kokemusta löytyy kahdeksan vuotta, tarvittava postprocessing tulee siis kaupan päälle. Tartun aina mieluusti tilaisuuksiin päästä harjoittelemaan kuvausta, ja cosplay-shoottien kuvaaminen olisi hieno homma. :B Uudempia kuvia löytyy mm. blogista ja vanhempia dA:sta.
Yhteydenotot mielutien spostilla (nmrfxxr@gmail.com), käyn täällä melko harvoin.

Zarander

Viesti Kirjoittaja Zarander » Su Marras 08, 2009 00:08

Entä jos haluatte kuvianne näyteltäväksi?

Turun Animeseura järjestää animea, cosplayta ja muuta aihepiiriin kuuluvaa harrastamista esittelevän näyttelyn Turun Vanhalla Suurtorilla 13.11.-13.12.2009. Esillä tulee olemaan esimerkiksi harrastusta kuvaavia valokuvia, cosplay-pukuja ja videopätkiä. Tapahtuman listaus on muuten esimerkiksi tässä

Kysymykseni taitaa lyhykäisyydessään kuulua näin: onko teillä jo nyt tarjolla digitaalisessa muodossa korkearesoluutioisia kuvia, joita haluaisit näytille? Jos on ja haluatte, niin se olisi nyt mahdollista! Lähettäkää viestiä allekirjoittaneelle niin katsotaan, miten kuvat saataisiin parhaiten siirrettyä tänne Turun suuntaan. Kuvista on tarkoitus tehdä A3-kokoisia värillisiä julisteita näyttelyyn.

Näyttely on avoin kaikille eikä siis tavoittele voittoa vaan ainoastaan suurempaa tietoisuutta harrastukselle, joten valitettavasti emme pysty antamaan mitään rahallista korvausta näytteilleantamistanne kuvista. Nimenne (ja kuvattavan nimi) ja muut kerrottavaksi haluamanne tiedot toki laitetaan kuvien yhteyteen :)

Vastatkaa nopeasti, siis sunnuntain aikana, koska kuvat pitäisi saada painoon tiistaihin mennessä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”