AMV:n tekemisen ensikipinä

Yleistä ja vapaata keskustelua AMV:istä ja kaikista niihin liittyvistä aiheista, joille ei ole erillistä keskustelualuetta.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Nameless

Re: AMV:n tekemisen ensikipinä

Viesti Kirjoittaja Nameless » Ma Syys 06, 2010 17:10

innostuin tekemään videoita kun sain ladattua tietokoneelle jotain käyttämisen arvoisia elokuvian sun muuta, muutaman videon olen youtubeenkin laittanut. Paras niistä on ainakin omasta mielestäni tämä ----> http://www.youtube.com/watch?v=_u07jfWDHBs
En saa tehtyä häävejä videoita sillä teen ne Windows movie makerilla.
Osaisiko joku kertoa mikä ohjelma olisi helppo käyttää, ilmainen lataus ja monia ominaisuuksia?
Jos jollakin on käyttäjä youtubessa ja olisi vielä niin kiltti että viitsisi katsoa videoni, niin voisi kirjoittaa jotain kommenttia. :D
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Su Tammi 09, 2011 19:28

Youtubessa näkemäni AMV:t saivat minut haaveilemaan omista videoista. Innoitusta oli jo kauankin ennen toteutusta. Kun sitten sain ensimmäiset avi-muotoiset Digimonjaksot koneelle, päätin tehdä ensimmäisen AMV:ni ja laittaa Youtubeen. Tämä on kyllä niin addiktoivaa touhua, että kun kerran on kokeillut haluaa lisää. Innoitus lähtee kappaleesta. Kun kuuntelen jotain ja sanoista tulee mieleen, joku hahmo tai pari ym. niin AMV siitä usein tulee. Siksi suosin usein suomenkielisiä kappaleita AMV:ssäni. Ne inspiroivat helpoiten. Pyrin käyttämään teksittämtöntä materiaalia, jos se vain on mahdollista. Käytän Windows Movie Makeria.

Lapini

Viesti Kirjoittaja Lapini » Su Helmi 20, 2011 23:21

En tiedä onko se surullista vai ei, etten enää muista mikä sai minut innostumaan AMV:eistä kunnolla. Vuosi oli kuitenkin 2006 ja halusin Youtubessa AMV:eitä nähtyäni kokeilla pystysinkö itse tekemään jotain yhtä hienoa (vastaus: en, ainakaan vielä siinä vaiheessa). Ensimmäiset videoni tein (yllätys, yllätys) Windows Movie Makerilla ja käytin sitä ihan tyytyväisenä lähemmäs kaksi vuotta kunnes keksin hankkia Sony Vegasin. Minulla on vielä aivan vanhoja videoita koneella ja niitä on oikeastaan aika hauskaa katsoa koska näkee, että on kehittynyt edes jonkin verran. Esimerkkinä video vuodelta 2007 (upattu uudestaan '09) ja keskeneräisen videon betaversio vuodelta 2011.

Kaikki lähtee yleensä itselläni siitä, että kuuntelen musaa sekoituksella ja kohdalle sattuu osumaan jokin biisi johon saan jonkin enemmän tai vähemmän älyvapaan idean, jota myöhemmin lähden toteuttamaan. Tosin nykyään en enää saa mitään täysin valmiiksi vaan editoin videosta ehkä puolet ja lopulta hylkään koko projektin (aloitin viime kesänä noin 20 uutta AMV:tä, joista sain valmiiksi 4).
The Enrichment Center reminds you that the Weighted Companion Cube will never threaten to stab you and, in fact, cannot speak.

PUNKISH

Viesti Kirjoittaja PUNKISH » La Huhti 09, 2011 23:28

Aloitin huumori-AMV:iden tekemisellä ja päämotiivina oli saada kaverit nauramaan. Käytin ah-niin-ihanan "monipuolista" ja "luotettavaa" Windows Movie Makeria mutta yritin koko ajan etsiä jotain muita ohjelmia jotka sopisivat budjettiini (eli jotain minkä saisi tavalla tai toisella ilmaiseksi, heh).

Kun inspiraatiota ei ollut hauskoihin videoihin, latasin joitain sekalaisia ja tietysti hardsubattuja jaksoja WMM:ään ja etsin kohtauksia jotka mielestäni jotenkin sopivat sen hetkisiin lempikappaleisiini (olkoonkin että laulujen sanat olivat aina ristiriidassa videon tapahtumiin, puhumattakaan sitten niistä tekstityksistä). Tästä seurasi paljon toinen toistaan surkeampia ja merkityksettömämpiä AMV:itä, mutta ihan nostalgiasyistä olen niitä myöhemmin katsellut.

Joka tapauksessa tajusin jossain vaiheessa alkaa tehdä juonellisia AMV:itä, ja siitä sainkin sitten lisäkipinää koko hommaan kun pystyin ilmaisemaan itseäni tarinoita kertomalla. Olen aina halunnut piirtää sarjakuvia mutta olen surkea piirtäjä, AMV:istä alkoi kuitenkin muodostua helpolta vaikuttava (mutta haastavaksi osoittautunut) vaihtoehto.

Nykyään teen paljon myös tanssi-AMV:itä teknolla ja hiphopilla ja veristä actionia rankemmalla musiikilla, ennen kaikkea teen AMV:itä joita tykkään itse katsoa. En ehkä enää painota niinkään tarinaan vaan siihen, että video on menevä ja musiikki ja kuva menevät yksiin. Tällaisia musiikkivideomaisia AMV:itä minulla on eniten motivaatiota tehdä koska se on hauskaa ja pidän lähes aina lopputuloksesta jos vain olen jaksanut nähdä vaivaa. Olen tosin myös palannut siihen mikä sai minut aloittamaan, eli komediaan. Sitä vaan ei voita mikään, kun keksii jonkin hauskan ja omaperäiseltä tuntuvan idean jolle nauraa jo itsekin ja joka naurattaa vaikka tuhansia!
(· ω ·)

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » To Tammi 10, 2013 19:41

Herättelenpä tätä topicia jälleen henkiin. :D

Täysin tarkkaan en muista enää, mikä sai minut loppujen lopuksi tekemään AMV:itä. Se tapahtui kuitenkin kolmisen vuotta sitten, luultavasti silloin kun älysin youtuben AMV-valikoiman. Salapoliisi Conanin merkeissähän niitä tuli katseltua ja sitten innoistuin vielä enemmän, kun tyhmänä ei-tekniikanihmelapsena huomasin, että tässä koneessahan on Windows Movie Maker! (Kaikkien tarina alkaa näemmä WMM:llä x''D) Noh, sitten tietenkin tein ekan Conan-AMV:n... (se mikään AMV ollut! Kunhan olin pistänyt kuvia peräkkäin ja läntännyt musiikin päälle.) Toisin sanoen siis ensimmäisen slide shown. Sitten tulikin huomattua, että WMM:ssähän on jopa efektejä ja harjoittelin niiden kanssa pikkuhiljaa, kunnes tajusin, että kuvathan voi rytmittää musiikin tahtiin.

Kun viimein opin vielä lataamaan anime-jaksoja netistä, sain tehtyä ensimmäisen Conan-AMV:n. (Kovin Conan voittoista, myönnetään.) Siitä sitten alkoi hyvin epäsuosittu editorin ura. Paljon myöhemmin, noin vuosi sitten, sain ladattua uuden editorin: VideoPad Video Editorin. Silloin sai WMM jäädä lopullisesti taakse. Ja nykyään editoinkin Sony Vegas Pro 12:lla.

Se on vähän pimennossa vieläkin, miksi yleensä teen AMV:itä. Niissä menee aikaa, editoriohjelmalla on joskus oma tahto (toisin sanoen en saa tehtyä sellaista videota kuin haluan) ja YouTubekin herjaa tekijänoikeuslain rikkomisilla. Mutta ehkä se on se, kun näkee oman työnsä tuloksen viimein valmiina ja voi olla tyytyväinen siihen. Vielä tyytyväisempi on, jos on saanut tykkäyksiä, kommentteja ja joku on vielä laittanut videon suosikkeihinsa. :3 AMV:itä kannattaa tehdä, sekin on eräänlaista taidetta ja tapa ilmaista itseään musiikin ja erilaisten kohtausten ja kuvien kautta.

SN

Viesti Kirjoittaja SN » Pe Tammi 11, 2013 19:27

Olen tehnyt videoita suhteellisen vähän aikaa - aloitin editoimisen vuonna 2008 tai 2009, jolloin tosin kuvasin itse klippini. Rikon siinä määrin kaavaa, etten ole koskaan käyttänyt Movie Makeria - iMovieta kyllä. Intermanetsin ihmeellisestä maailmasta tuli aiemmin katseltua videoita ja siitä alunperin ideani sainkin tälläisenä luovuudenhakuisena persoonana.

AMV:den teon aloitin 2012 alussa. Sitä ennen olin tehnyt yhden kokeellisen AMV:n aikaisemmin, mutta paino sanalle kokeellisen. Riemastuin kovin kaikista mahdollisuuksista, joita pystyin anime lähdemateriaalina editoidessa käyttämään, sillä se oli mukavaa vaihtelua itsekuvatuille pätkille. Kaksiulotteisen materiaalin työstäminen tuntui jännittävältä ja uudenlaiselta. Aiemman editointitaustani takia lähdin suoraan liikenteeseen kunnianhimolla ja korkeatasoiseen tähdäten (vaikka siihen vielä on matkaa).

Nautin editoimisessa eniten ideoideni toteuttamisesta ja vapaudesta tehdä oikeastaan mitä vain.
Viimeksi muokannut SN, Ke Tammi 22, 2014 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

XxyumeganxX

Viesti Kirjoittaja XxyumeganxX » Ke Heinä 17, 2013 14:34

Vuosi taisi olla itselläni 2005 tai 2006 koska sain silloin ensimmäisen läppärini. Eka video oli 'School Rumble ja Pelimies' :----D Onneksi sitä ei ole enää olemassakaan, poistin sen joskus ylä-asteella.
Kipinä tuli varmastikin juuri netissä olleista amv:sta. Tein useamman vuoden paljon videoita mutta joskus siinä ylä-asteen kohdilla tuli pieni stoppi, mutta toisessa Desussa osallistuin amv -kisaan. Sen jälkeen olen taas tehnyt aina inspiraation tullessa jonkinlaisen videon. WMV poltin rovioll- eikun siis poistin aika nopeasti ja ole tehnyt sekalaisilla ohjelmilla videoita sen jälkeen. Ilmaisohjelmilla lähinnä. Varsinkin nyt on kiva tehdä videoita kun päästin vanhan läppärin eläkkeelle ja uusi koneeni on niin nopea *___*

Pidän itse hyvin ''tavallisista'' amv:n tekemisestä, vaikka tykkäänkin katsella hyvin tehtyjä tehosteviideoita. Huumori ja toiminta kategoriat ovat lähellä sydäntä. Nykyään saatan jonkun biisin kuullessani ajatella "hmm, tämähän sopisi hyvin animeen x tai y" ja jos hieman harkittuani ja suunniteltuani se tuntuisi hyvältä videolta, toteutan sen c:
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen AMV-keskustelu”