photomanipulaatio Kalkaros

Keskustelu, kommentit ja ideoinnit kuvataiteesta - sekä fanart että originaalihahmot.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Nezumi-chan
Viesti:

photomanipulaatio Kalkaros

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Pe Helmi 11, 2005 23:12

Miruko koklas photomanipulaatiota ja tällänen tuli http://www.side7.com/cgi-bin/S7SDB/Disp ... iid=314285
Tarkotus olis tehdä koko Potter leffoille re-casting kun ne oikeet on tehty ympärikännissä ja vielä tikkaa heittämällä.
Samoin pitäisi tässä tehdä myös meidän MGS-moviesta tällänen kanssa.... mistä tulikin mieleen et jos kekkaatte Liquidille tai Raidenille näyttelijän niin hihkaskaa ^_^
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » La Helmi 12, 2005 04:43

Mitä vikaa niissä näyttelijöissä on :o ? Ainoa toivoton tapaus on Draco Malfoy koska se penikka ei osaa näytellä yhtään.
Noretus

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 14, 2005 18:14

Noretus kirjoitti:Mitä vikaa niissä näyttelijöissä on :o ? Ainoa toivoton tapaus on Draco Malfoy koska se penikka ei osaa näytellä yhtään.
Et kai sä oo tosissas??? *pelko*

DeviantArt

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ma Helmi 14, 2005 19:27

Sirrah kirjoitti:
Noretus kirjoitti:Mitä vikaa niissä näyttelijöissä on :o ? Ainoa toivoton tapaus on Draco Malfoy koska se penikka ei osaa näytellä yhtään.
Et kai sä oo tosissas??? *pelko*
Olen hyvinkin tosissani.
Noretus

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 14, 2005 20:09

On aivan pakko kysyä... oletko lukenut kirjat???
Nimittäin näyttelijät eivät vastaa lähimainkaan J. K. Rowlingin kuvaamia hahmoja... mikään ei ole hauskempaa kuin lukea mini sarjiksia, jotka kuvaavat oikeita hahmoja leffaversioiden vierellä...

DeviantArt

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ma Helmi 14, 2005 20:52

Olen lukenut kirjat, viimeisimmän jopa englanniksi. Edelleenkin, mitä vikaa? Näyttelijät ovat ihan hyviä sekä ulkonäön ja taitojensa puolesta.
Rowlingilla itselläänhän on sitäpaitsi tainnut olla peräti jonkun verran sanavaltaakin näyttelijöiden valinnassa.
Noretus

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 14, 2005 22:33

Anteeksi. Tuntuu vain todella oudolta, että joku kirjat lukenut olisi tyytyväinen elokuvaan ja sen roolivalintoihin. Olet itse asiassa ensimmäinen, jonka kuulen (luen) näin sanovan.
En missään tapauksessa kritisoi kyseisten näyttelijöiden taitoja (paitsi suurin osa lapsi näyttelijöistä tuo mieleen kauniit ja rohkeat... varsinkin Daniel Radcliffe). Itse asiassa mm. Gary Oldman on yksi lempi näyttelijöistäni, mutta...
Ihan nyt vain aluksi sanottakoon, että esim. kuvassa oleva Kalkaros on ensimmäisen kirjan aikana 31 vuotta. Kalkaroksen näyttelijä on lähes puolet tuota vanhempi. Lisäksi joka kerta kun kirjassa viitataan Kalkaroksen ulkonäköön, siinä puhutaan ylisuuresta nenästä ja _kapeista_ kasvoista... elokuva version kasvoja ei voi hyvällä ilveelläkään sanoa kapeiksi... Tässä oli vain muutama esimerkki noin niin kuin ulkonäöllisestä kulmasta. Sirius taas ei käyttäytynyt ollenkaan niin kuin kirjassa tämä oli kuvailtu (se "riehuminen" etsintäkuulutuksessa oli suorastaan huvittava) ja Lupinista en rupea edes puhumaan. Kuinka on mahdollista että miehelle, joka kuuluu omaan henk. koht. top kolmoseen, laitetaan näyttelijä, joka on niitä harvoja ihmisiä maanpäällä, joiden pelkkä näkeminen (tai kuuleminen) inhottaa (toinen on Travolta).
McGarniwa sen sijaan on aivan loistava ja Dumbledoretkin menettelevät. Hagrid on aivan mielettömän hyvä, toisin kuin Tora, joka on oikeasti (ainakin suomennoksessa huom!) tanskandoggi (elokuvassa mastiffi). Tietokonetehosteista en sano muuta kuin, että elokuvan tekijät eivät varmaankan ole koskaan nähneet sutta. Ihmis- tai tavallista.
Enempää en kuitenkaan viitsi enään näin myöhään saarnata... tulevaisuudessa nämä kaikki ovat luettavaissa osoitteesta http://www.geocities.com/wehateharrypottermovies

Anteeksi pyynnöt vielä kerran kaikille, keitä tekstini on loukannut. Kyseiset elokuvat vain sattuivat osumaan tiileskiven kokosilla murikoilla hyvin arkaan paikkaan, jonka vuoksi aina tilaisuuden tullen pistän pystyyn saarnan, kuinka Minä olisin tehnyt tämän kaiken Niin paljon Paremmin.

DeviantArt

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ma Helmi 14, 2005 22:51

Vaikenen ja siirryn taka-alalle. En ole niin paljoa kuitenkaan jaksanut yhdestä lasten kirja/elokuva-sarjasta innostua, että jaksaisin siihen niin tarkkaan paneutua. Puhukoon ne jotka asiasta tietää.
Noretus

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 14, 2005 23:10

lasten... *vaikenee ja siirtyy myös taka-alalle ennen kuin muistuttaa niistä tietämättömistä henkilöistä (a.k.a. kaverit/sukulaiset/sisarukset), jotka kävelevät huoneeseesi kesken animen katselun mutisten pistäviä kommentteja lasten piirretyistä*

DeviantArt

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Ti Helmi 15, 2005 14:37

Sirrah kirjoitti:lasten... *vaikenee ja siirtyy myös taka-alalle
Täytyy muistaa, että Rowling itsekin kutsuu Pottereita lastenkirjoiksi. Ja lapsillehan niitä (ainakin ensimmäisiä) on kirjoitettu. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö aikuiset niitä voisi lukea tai että niiden laatu jotenkin kärsisi niiden luokittelemisesta lapsille tarkoitetuksi.

Viimeistään kolmannen elokuvan jälkeen tuli sellainen olo, että ei enää näitä. Ikinä. Vastaisuudessa katson Potter-elokuvia, jos joku minut dvd:n tai muun median ääreen istuttaa, mutta muuten en kyllä koske pitkällä tikullakaan. Vaikka Kalkaroksen näyttelijä ei niin kovin kapeakasvoinen ollutkaan, ei se minun... hmm, 'nautintoani' paljoakaan vähentänyt. Etenkin kun osasi kaikkien elokuvien kohdalla odottaa pettymystä. Omien mielikuvieni mukaisia näyttelijöitä kun ei ole olemassakaan. Ongelmana on myös se, että tunnun kuvittelevan Pottereiden maailman enemmänkin animena tai mangana kuin jonakin, jossa on 'oikeita ihmisiä'. Ei siis ole ihme, että Vincent Cassel näyttää minusta ihan yhtä paljon Kalkarokselta kuin David Thewlis Lupinilta.

Kylmä fakta kuitenkin on, että suurin osa Potterin lukijoista lukeutuu ihmisiin, joiden mielestä ihmissudet ovat kaljuja kuolaavia peikkoja ja joille pitkät hiukset tarkoittavat hädin tuskin leukaan asti ulottuvia tupsukkeita (vaikka kirjassa, jurmuke sentään, ihan suoraan sanotaan Siriuksen hiuksista, että "elbow-length"). Enkä usko, että kovinkaan monen leffaprojektiin osallistuvan mielestä Siriuksen ja Lupinin välillä on mitään ystävyyttä kummempaa.

Yaoifanina ei toden totta ole helppoa ^^'

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Ke Helmi 16, 2005 03:05

Kyllä minä Potterit lastenkirjallisuudeksi luokittelisin... Lapset ahmivat niitä kuin kolibrit nektaria. Omaan ikäluokkaani kuuluvat tuntuvat pääasiallisesti tarttuvan niihin siksi, että heitä toisinaan lapsettaa. Tai niin he ainakin itse sanovat. Potteri voi hyvin koreilla hyllyssä Pikku prinssin (tai jonkun muun "sekä aikuisia että lapsia viehättävän" merkkiteoksen) seurana, mutta en minä sitä LotRin tai Maameri-trilogian seurassa ihailisi.

Itse kosken Pottereihin vain, jos minulle annetaan tarpeeksi pitkä tikku. En haluaisi olla mikään turha tosikko, mutta kyseiset kirjat eivät vain tunnu tarjoavan kaltaiselleni fantasiauniversuumien suurkuluttajalle tarpeeksi haastetta. Satuja kirjoittaa kuka vaan. Aplodit annan kuitenkin vain niille, jotka osaavat tehdä fantasiasta toimivan kokonaisuuden. On päivänselvää, että prinsessa asuu linnassa - mutta kuka jaksaa nimetä kaikki lukemattomat peltoja koukkivat mokut, jotka maksavat kruunulle kymmenyksiä tuhansina ja taas tuhansina perunoina? Ja kuinka monta mestaria saa työskennellä kussakin vapaakaupungissa? Onko kisälleillä lupa mennä naimisiin? Miten lohikäärme voi syöstä tulta korventamatta itseään? Voiko nekromanti olla myös humanisti ja onko kaikki magia sittenkään saatanasta? Tylsältähän tällainen syynääminen kuulostaa, mutta mitä enemmän miettii, sitä vähemmän tarvitsee varastaa muiden ideoita.

(...Pakko vielä sanoa, että ihmissuden nimeäminen Lupiniksi on yhtä originellia, kuin lohikäärmeen nimeäminen Dracoksi tai vampyyrin nimeäminen Vladiksi. Niisk. En vaan osaa olla hiljaa.)
It's not the size, it's how much you use it.

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Ke Helmi 16, 2005 18:02

Charha kirjoitti:Potteri voi hyvin koreilla hyllyssä Pikku prinssin (tai jonkun muun "sekä aikuisia että lapsia viehättävän" merkkiteoksen) seurana, mutta en minä sitä LotRin tai Maameri-trilogian seurassa ihailisi.
Hih, oli ihan pakko mennä varmistamaan asia kirjahyllystä:

Kuva

Kuva on ehkä aavistuksen epäselvä, mutta kyllä siitä silti taitaa sen pointin nähdä ^^' (Pottereiden ylivoima kirjahyllyssä ei tosin ole ihan niin murskaava kuin miltä tässä näyttää. Osa Tolkienin tuotannosta on eri kirjahyllyssä - ja yksi vessassa pytyn kannen päällä estämässä kissoja kylpemästä ^^'')
Charha kirjoitti:Aplodit annan kuitenkin vain niille, jotka osaavat tehdä fantasiasta toimivan kokonaisuuden.
Hmm, minä taas nojaudun täysin vastakkaiseen suuntaan. Minua ei kiinnosta pätkääkään, johtuuko Utuisten Vuorten huippuja peittävä sumu vuorten takana olevan meren virtauksista vai muinaisesta jumalten oikusta tai voiko lohikäärmeellä ratsastaa ilman nahkasaappaita vai ei. Toisinaan maailman liian tarkka mallintaminen tuntuu lukijan aliarvioimiselta. Minun mielestäni maailman täydentäminen itse on paljon mielenkiintoisempaa kuin kaiken lukeminen suoraan kirjasta. Tietysti kirjoittajalla täytyy olla jonkinlainen kuva siitä, missä kohtaa maailmassa nyt mennään, mutta ei siihen minusta silti vaadita sitä, että tiedetään jokaisen vastaantulevan maaorjan nimi, ikä ja hampaiden kunto (vaikka tätä ei lukijalle kerrottaisikaan).

Maailman luominen on hirveästi työtä vaativa prosessi, ja kunnioitan kyllä pyyteettömästi kaikkia, jotka siihen ovat ryhtyneet. Silti luen mieluummin kirjaa, jossa maailma on avoin ja jonka jokaista kiveä ei ole käännetty, luetteloitu ja nimetty.

Charha kirjoitti: (...Pakko vielä sanoa, että ihmissuden nimeäminen Lupiniksi on yhtä originellia, kuin lohikäärmeen nimeäminen Dracoksi tai vampyyrin nimeäminen Vladiksi. Niisk. En vaan osaa olla hiljaa.)
No pöh. Hahmon nimi ei välttämättä ole kaikkein omaperäisin, mutta hahmo itsessään on kyllä hieno. Pottereiden maailma on pitkälti klisesten nimien täyttämä, siihen tottuu yllättävän helposti. Eivätkä nimet niitä hahmoja mitenkään pahenna. Paremmin minä tuon sulatan kuin vaikka Elfquestin Taivastiedot ^^''

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » To Helmi 17, 2005 00:26

Argh, vade retro! Pottermania on lopun alkua!
It's not the size, it's how much you use it.

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » To Helmi 17, 2005 11:55

Kauhistuttava kalabaliikki menossa täällä. Kyllähän Potterissa on pakko jotain olla, jos se näin paljon saa mielenilmauksia aikaan. Hertsyyssös. Mie itse tykkään lueskella niitä kovastikin. Kas kun Potterin lukemisen ajaksi saa heittää aivot narikkaan. Lukeminen sujuu joutuisasti ja sen jälkeen on ihan "mitä hittoa siinä nyt taas tapahtuikaan"- olo ja sitten se pitää lukea uudestaan, uudestaan, uudestaan ja alakatzam! Olet tappanut valtavasti joutoaikaa! Cool~

Mutta itse aiheeseen palatakseni, täytyy kyllä sanoa, että on oikein ilo nähdä kuvatusta Vincent Casselista, oikein tässä herkistyy ja voisipa tuota luikauttaa rakkausserenaadinkin. Lalalaaa~ Kalkarokseksi en kyllä Vinskiä ihan ensimmäiseksi olisi kuvitellut, mutta ehkä se tästä ajan kanssa... Joku outonenäinenhän siihen kuitenkin olisi jees. Alan Rickman, niin ihana ääni kuin sillä onkin, ei oikein ole Kalkaros. Tosin olen joutunut näkemään ihan liikaa bishie-Kalkaroksia (vahingossa, inhat sivut pomppivat silmille ilman varoituksia), joiden ainoat kieroilut kohdistuvat siihen, miten saada Harry/Lupin/Draco/Sirius/etc sänkyyn, joten päässäni ei enää ole olemassa selkeää kuvaa siitä, millaiseksi hänet joskus aikoinani kuvittelin. Kalkaros on mustaa mössöä, antimateriaa, musta-aukko, barbababa.

Muuutta, nätti kuva, kivan pimeä, tykkään.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » To Helmi 17, 2005 20:22

Kuva

:shock: Oy. Sun Harry Potterit koskettaa Taru Sormusten Herraa. Ei sovi

Olen kyllä Charhan kanssa samaa mieltä, mitä tarkemmin luotu maailma ja mitä enempi hikeä, verta, kyyneliä ja muita ruumiin eriteitä sen eteen on vuodatettu niin sen ihanampaa. Itse olen niin nörtti, että on vaan kiva lukea jotain esseetä Keski-Maan monituisista joista ja pelloista (ja erityisesti haltioista *hihhii*) yms.
Toisaalta on kyllä sellaisia maailmoja joita ei ole luotu kovin mielikuvitusta hivelevästi, tulee mieleen Dragonlance ja punaset lohikäärmeet on pahoi ja ne syöksee tulta ja hopeiset on sitten hyviksii ja ne syöksee ....jotain... ja velhoilla on joko mustat, valkoiset tai punaiset kaavut aina päällä. Ettei sitten saa mennä liian pitkälle... Olikohan tässä jutussa joku pointtikin...? nojoo...: se on siis veteen piirretty viiva

Ja Pottereista en edes viitsi sanoa mitään.
Kiitos ja anteeksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tähdenlennon galleria”