Ikä

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

shiroi_

Re: Ikä

Viesti Kirjoittaja shiroi_ » Ke Heinä 22, 2009 23:35

Olen 16, pian 17 vuotta vanha (no en minä nyt niin vanhaksi itseäni tunne xD) tyttö. Yaoista kuulin seiskalla kun animeharrastuksenikin alkoi mutta kammoksuin sitä ysiluokalle asti. En edelleenkään pidä k-18 yaoista vaikka olenkin joskus sellaista katsonut enkä pysty katsomaan kovin yksityiskohtaista kuvaa taikka animea, mangaa. Enimmäkseen olen shounen-aita lukenut/katsonut ja pidän siitä paljon enemmän kuin yaoista. Fanfictionia olen lukenut paljon, järkyttäviä määriä anime ficcejä joista jonkun verran on ollut niitä yaoi ficcejä. Tosin aika nopeasti kyllästyin juonettomiin panoihin ja "siirryin" shounen-ai ficcien puolelle.

Mielestäni yaoin katsomisessa/lukemisessa ei ole ikärajaa milloin sen aloittaa koska sehän on ihmisestä kiinni. Mutta en silti ihan heti kannusta lapsia katsomaan yaoita. Itse en enää edes suostu koskemaan yaoihin mutta soft yaoin parissa viihdyn mainiosti. >w<
Under the vast night sky~

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ke Heinä 29, 2009 12:09

16 vuotta tulen täyttämään tänävuonna parin kuukauden päästä ja yaoihin tai oikeastaan Shonen-aihin tutustuin muutama vuosi takaperin. Taisi alkaa Gravitation musiikkivideolla. Rupesin seuraamaan sarjaa ja katsoin pari muutakin sarjaa. Kirjoitin ficcejä siitä ja niin. Lopulta yaoi oli saanutkin minut jo koukkuun. Muutaman kerran viikossa tulee katsottua/luettua yaoita, jos sellaista nyt löytyy.

Itse en asettaisi kyllä yaoille ikärajaa myöskään. Ei sitä kukaan kumminkaan noudattaisi. Taatusti melkein kaikki esim. 14 vuotiaat yaoifanit katsoisivat jotain k-18 meininkiä. Mutta kumminkin, ei sitä tarvitse. Ne katsoo, jotka kestävät katsoa sellaista raakaa meininkiä.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

mansqu-chan

Viesti Kirjoittaja mansqu-chan » Pe Heinä 31, 2009 10:03

No minä olen tässä jo jonkin aikaa ollut 14-vuotiaana, ja yaoihin ja shonen-aihin koukkuun jäin reilut puoli vuotta sitten. Eli aika vähän aikaa sitten olen tähän genreen ihastunut. Taisi kaikki saada alkunsa jostain Yami no Matsuein musa videosta, ja sittemmin olen tätä poikarakkautta innolla seuraillut. Enkä myöskään usko innon aivan heti laantuvan, sillä ainakin tällä hetkellä katselen aina jotain tähän aihepiiriin liittyvää animea kun aikaa jää. En ainakaan henkilökohtaisesti huomaa saaneeni minkäänlaisia traumoja mistään vähän ''rankemmastakaan kamasta'' vaikka sen puolelle taisin joskus lipsahtaa.. Tällä hetkellä katson kyllä melkein kaiken mitä löydän (ei nyt kumminkaan IHAN kaikkea :D) mutta mangan lukemisesta en oikein perusta, syytä tosin en ole siihen vielä loytänyt.

Sitten niistä ikärajoista. Yläikärajasta en tiedä, mutta minusta sitä ei ole. Kaikki saavat yaoita katsella ja lukea jotka haluavat? No se on minun mielipiteeni. Mutta Minunkin mielestäni alaikäraja menisi jossain ylä-asteen maastossa, sillä ala-aste ikäisille niinsanottu ''rankka'' yaoi voi olla vähän liikaa. Se tietysti riippuu aivan omasta henkisestä iästä, ettei siinäkään niin selvää rajaa ole.
Well then... right... I can say that`s my wonderland.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”