Male-pregnancy, myth and biology

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » To Marras 03, 2005 17:26

Arana kirjoitti: Teen itse mielelläni aika selvänkin eron uken ja semen välille, mutta mielestäni senkin pitäisi sujua niin, että molemmat säilyvät vielä käytökseltään ja ulkomuodoltaan tunnistettavasti miehinä.
Minä taas olen alkanut hiukan kyllästyä turhan jyrkkään seme/uke asetelmaan... sillä tosielämässä (oli sillä jotain tekemistä yaoin kanssa tai ei...) pojat kyllä vaihtavat vuoroja... ja sitten minun "söpö nuori poika-fiksaationi, vain kai sitten sanenee sen, että molemmat ovat ainakin tämän asetelman mukaan ulkomuodoltaan ukeja, jos kerran uken tulee olla nuori, nätti ja pieni.

Mutta tuokin on HYVIN tarina-kohtaista... kyllä minäkin katson mielelläni kostuvin silmin, kun voimakas seme kietoo käsivartensa suojelevasti herkän ukensa ympärille...:oops: en vain halua, että se on jokin kirjoittamaton sääntö.

Mutta onnekseni olen m-preggiä seuratessani törmännyt toisiinkin, joita häiritsee, että se joka tulee raskaaksi on ulkomuodoltaan lähes nainen! "Manly men can be nurturing too" (ei ihan korrekti lainaus, mutta...) ja se on vain totta! Ottaen huomioon miten rankka kokemus raskaus ja synnytys on niin eikö olisi järkevämpää, että fyysisesti vahvempi osapuoli hoitaisi sen...? :o

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ke Marras 09, 2005 22:44

Nyt täytyy kyllä vähän tarkentaa sanomisiani. Siis sillä, että pidän melko selvistä uke/seme-roolijaoista parisuhteessa, en tarkoita kuolaavani sellaista miehekäsdominoivapervopahapoikaetcseme äks söpölampisilmäprinsessaetcuke -suhdetta, vaan sitä, että yhdessä parisuhteessa on selvä uke ja selvä seme kyllä, mutta he eivät käyttäydy niin yksioikoisesti kuin edellämainitut stereotyypit. Uken ei tarvitse olla minun kirjoissani herkkä lainkaan ja yhden parisuhteen uke voikin olla toisin seme ja niin edelleen. Halusinpa tehdä tuon selväksi siltä varalta, että ilmaisin asian huonosti edellisessä viestissä.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ke Marras 09, 2005 23:11

Arana kirjoitti:Uken ei tarvitse olla minun kirjoissani herkkä lainkaan ja yhden parisuhteen uke voikin olla toisin seme ja niin edelleen. Halusinpa tehdä tuon selväksi siltä varalta, että ilmaisin asian huonosti edellisessä viestissä.
Aaa... anteeksi, en varsinaisesti tarkoittanut kohdistaa sitä sinuun... vaikka taisinkin antaa sen mielikuvan :( . Huomasin toki, että sanoit haluavasi molempien pysyvän miehinä:D . Minulle vain tuli viestistäsi mieleen, kuinka tuo mainitsemani/si stereotypia on alkanut olla jonkinlainen kirjoittamaton sääntö... mutta se taas tuntuu vallitsevan lähinnä näiden yaoi-fanityttöjen keskuudessa, joiden ikä-haitari taitaa olla siinä 14 kahtapuolta... olen kyllä huomannut, että... öh... kypsemmät yaoi-ihmiset rikkovat tuota sääntöä taiteessaan minkä ehtivät :D Variaatiot ovat aina jännittäviä! Vaikka nyt puhunkin itseni taas pussiin, niin ei minua kyllä haittaa voimakas seme/herkkä-prinsessa uke-asetemakaan... mikä tahansa asetelma on kiehtova, kun tarina on kerrottu asenteella.

Minä en kai vain kovin paljon perusta säännönmukaisuudesta... ja ihailen suunnattomasti niitä taiteilijoita, jotka uskaltavat tehdä omia juttujaan. Se on aika wow....

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ke Marras 09, 2005 23:46

Allekirjoitan mukisematta kaiken edellisessä viestissä sanotun. Ja en minäkään syyttämään lähtenyt, selitin vain hieman, etten jättäisi ihmisille vääriä vaikutelmia. Ja toisaalta, kuten sanoitkin, asetelman toimivuus riippuu paljon kertomistavasta. Kyllä minäkin niistä prinsessaukeista ja voimamiessemeistä ilokseni aina silloin tällöin luen, mutta pitemmän päälle etenkin ne uket rupeavat vain ärsyttämään olemalla kaikessa mahdollisessa semejä huonompia.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”