Male-pregnancy, myth and biology

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » La Syys 24, 2005 22:02

Arana kirjoitti:Juniorin leffa-ansiot eivät kummoiset olleet, edes komediana. Se oli kaikessa naurettavuudessaankin epähauska ja pateettinen teos.

Tarinasi idea kuulostaa kieltämättä aika herkulliselta, vaikken tuota mies-vauva-näyn seksikkyyttä allekirjoitakaan.

Sympatiani menevät automaattisesti lapselle, jonka täytyy kasvaa sellaisessa ympäristössä, oli sitten kuinka fiktiivinen ja epätodennäköinen tahansa.
Eww... toivottavasti en antanut sellaista kuvaa, että pitäisin kyseessä olevasta leffasta!

Vain yksi lievemmistä perversioistani :D

Tiedän monia kamalampiakin perheasetelmia, kuten omani, jonka olisin vaihtanut mieluusti tuohon. :shock:

Mutta myönnän, että m-preg on kieltämättä vaikea aihe tehdä vakavasti otettavaa yaoi-fantasiaa (minulla ei ole mitään biologiaa vastaan, mutta sillä saisi olla parempi kyky nauraa itselleen), koska siitä tulee hyvin helposti tragi-komediaa tai parodiaa. Kvaakissa minulle sanottiin, että m-preg on naisten fiksaatio sille ajatukselle, kuinka parisuhde ei voi olla täydellinen ilman lasta. Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään intoa lisääntymiseen, joten en voi tietää onko näin. Näen vain m-pregin niin ihanan haastavana aiheena, etten voi olla tarttumatta siihen, vaikka myönnän, että kun ensin kuulin siitä se aiheutti minussa lähinnä huvittuneisuutta.

Here comes Candace (or tries anyhow...) Oh well to live is to learn and only one of us will leave here alive. :evil:
Viimeksi muokannut Candace, Pe Syys 30, 2005 20:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » La Syys 24, 2005 22:39

Olenko ainut joka oikeasti tykkäsi Juniorista ^^;; Toisaalta, minun mielestäni Arska on muutenkin niin lutunen X3
Noretus

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » La Syys 24, 2005 22:45

Noretus kirjoitti:Olenko ainut joka oikeasti tykkäsi Juniorista ^^;; Toisaalta, minun mielestäni Arska on muutenkin niin lutunen X3
Uh... pidin hänestä höppä-leffassa The Last Action Hero, mutta sympatiani kaikkosivat, kun hän kielsi homoliitot. Olen ryppy-otsa, mutta oli vaikeaa olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti.

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » La Syys 24, 2005 22:46

No mutta se on mun lapsuuden sankari ^^
Noretus

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » La Syys 24, 2005 22:57

Noretus kirjoitti:No mutta se on mun lapsuuden sankari ^^
Suotakoon tämä sitten teille, Noretus-sama :D

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » La Syys 24, 2005 23:07

Candace kirjoitti:
Noretus kirjoitti:No mutta se on mun lapsuuden sankari ^^
Suotakoon tämä sitten teille, Noretus-sama :D
Kiitos ^o^/
Noretus

Radiation
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Radiation » Ke Syys 28, 2005 22:02

Candace kirjoitti:
mutta sympatiani kaikkosivat, kun hän kielsi homoliitot.
Minkä se republikaani luonnolleen mahtaa... Toisaalta ehkä Arnold on moraalisen dilemman edessä ja taistelee sisäistä homoaan vastaan. Ainakin Commando on sen verran homo elokuva että ei sellasia rooleja ihan umpihetero voi ottaa.
Ja sitten vähän itse aiheesta: Ajatus lasten työntyminen pihalle ihmisestä jostain pienestä ruumiinaukosta aiheuttaa minussa epämiellyttäviä väristyksiä. *shiver* Onneksi minun ei tarvitse sellaiseen ikuna ryhtyä.

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Pe Syys 30, 2005 15:21

Candace kirjoitti:
Arana kirjoitti:Juniorin leffa-ansiot eivät kummoiset olleet, edes komediana. Se oli kaikessa naurettavuudessaankin epähauska ja pateettinen teos.
Eww... toivottavasti en antanut sellaista kuvaa, että pitäisin kyseessä olevasta leffasta!
Nah, mainitsinpa vain mielipiteeni, kun liittyi aiheeseen ja Noretus oli hehkunnut. Ei huolta, en ole vetämässä johtopäätöksiä asioista, joita et koskaan sanonut. ^^
Candance kirjoitti:Mutta myönnän, että m-preg on kieltämättä vaikea aihe tehdä vakavasti otettavaa yaoi-fantasiaa (minulla ei ole mitään biologiaa vastaan, mutta sillä saisi olla parempi kyky nauraa itselleen), koska siitä tulee hyvin helposti tragi-komediaa tai parodiaa. Kvaakissa minulle sanottiin, että m-preg on naisten fiksaatio sille ajatukselle, kuinka parisuhde ei voi olla täydellinen ilman lasta. Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään intoa lisääntymiseen, joten en voi tietää onko näin. Näen vain m-pregin niin ihanan haastavana aiheena, etten voi olla tarttumatta siihen, vaikka myönnän, että kun ensin kuulin siitä se aiheutti minussa lähinnä huvittuneisuutta.
Äläs nyt, lopeta tuo haastavista aiheista puhe tai minäkin alan kohta innostua ja väännellä m-preggausta! Ja se nyt on yksi niistä harvoista aiheista, joita minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta laskea jo aivan liian pitkälle pakko-kokeilla-joskus-listalleni.

Se, joka puhui tuosta lapsesta parisuhteen täydentäjänä, ei ilmeisestikään ollut sitä kyklooppi-tarinaa tai muutenkaan m-preg-guroilua. Mutta oli siinä nyt vähän pointtiakin, siis minkä takia jonkun pitää väen vängällä alkaa tunkemaan miehille kohtuja ja sinne vielä tavaraa? Sanoisin, että on paljon mahdollista, että koko malepregnancyhössötys on lähtenyt juuri sellaisesta "eiks ois siistii, jos niil ois vielä vauva ja sit ne ois onnellinen perhe" -ajatuksesta, jonka joku kirjoittelija sai päähänsä miettiessään uutta [insert name]-ficciään. En itse tosiaan tiedä, mistä koko juttu alkoi, mutta ei perhe-fiksaatio ihan tyhmä selitys mielestäni ole. Tietenkin se esittää yaoia lukevan väestön aika persoonallisessa valossa, mutta eipä se mitään kauhean uutta ole.
Noretus kirjoitti:Toisaalta, minun mielestäni Arska on muutenkin niin lutunen X3
Terminaattori-Arskaa lutumpaa saa kyllä hakea ja Eraserissa ja Tosi valheissakin mies oli suhteellisen hellyyttävä, mutta sitten leffoissa tyyliin Junior ja Isäni on Turbomies nousee itku kurkkuun.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Pe Syys 30, 2005 20:56

Arana kirjoitti:Nah, mainitsinpa vain mielipiteeni, kun liittyi aiheeseen ja Noretus oli hehkunnut. Ei huolta, en ole vetämässä johtopäätöksiä asioista, joita et koskaan sanonut. ^^
Ooh, huh, huh! :D
Arana kirjoitti:Äläs nyt, lopeta tuo haastavista aiheista puhe tai minäkin alan kohta innostua ja väännellä m-preggausta! Ja se nyt on yksi niistä harvoista aiheista, joita minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta laskea jo aivan liian pitkälle pakko-kokeilla-joskus-listalleni.
Hee hee! Totta puhuen, kun itse selviydyin alkuhuumasta olen itsekin alkanut epäillä koko hankkeen kannattavuutta. Voi olla, että tekisin itseni vain naurunalaiseksi... mutta en luovu toistaiseksi siitä aiemmasta ideasta.

Osuit kyllä aika lähelle sen mainitsemani henkilön kuvausta aiheesta, se meni jotenkin näin:
"Eiks ois siistii jos nää sais vauvan?"
"Miten?"
"Taian avulla!"
Joten ehkä koko m-preg hössötys on vain hellyttävän lapsellinen, vähän kuin hiukan kieroutunut barbie-leikki... mutta en SILTI halua pistää aihetta pannaan, vaikka edelleen kerään rohkeutta lukeakseni ensimmäisen m-preg fictini (minulla on linkkikin suosikeissa ja kaikkea...). Koko ideahan on herkullinen. Uskoisin, että miehillä on vain jotain aihetta vastaan, paitsi Marco kyllä kerran innostui aiheesta Uutisvuodossa ja vaati saada tietää miten vauvaa voi syöttää... mutta Marcohan on "niitä" miehiä :D Näin oikeaan elämään viitaten, kuka tahansa nainen mielellään antaisi miehen synnyttää lapsen, jos se todella olisi mahdollista.

Radiation-kun... keisarinleikkaus on mahdollinen, mutta aihettaa "äidille" hankalia sisäisiä arpeutumia.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Loka 01, 2005 01:34

En onneksi tuohon m-pregiin ole juuri törmännyt, kun eipä tuo kauheasti kiinnosta edes ajatuksen tasolla.

Joillakin tuntuu olevan sellainen käsitys, että parille tarvitaan häät ja vauvoja ennen kuin he voivat elää elämänsä onnellisina loppuun saakka, ja minusta ne molemmat latistavat tunnelmaa vaikka tarinan henkilöt olisivat heteroitakin. Mutta kun ne kirkkohäät ja muksut on saatava vaikka henkilöt olisivatkin molemmat miehiä niin alkaa tuntumaan vielä hassummalta; ensin halutaan luoda epäsovinnainen pari, mutta samalla pakottaa se perinteiseen "isä, äiti ja kaksi lasta" -muottiin?

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ma Loka 03, 2005 22:50

starscream kirjoitti:Mutta kun ne kirkkohäät ja muksut on saatava vaikka henkilöt olisivatkin molemmat miehiä niin alkaa tuntumaan vielä hassummalta; ensin halutaan luoda epäsovinnainen pari, mutta samalla pakottaa se perinteiseen "isä, äiti ja kaksi lasta" -muottiin?
Miten niin epäsovinnainen? :wink:

Huu... en ole vieläkään uskaltautunut lukemaan yhtään fan fictiä aiheesta... :( miksi näin? Sillä tämä aihe todella kiehtoo ja haluan itsekin tehdä aiheesta mangan. Siinä olisi kukkahattu-tädeillä ihmettelemistä :wink: millähän perusteella he saisivat sen kiellettyä, sillä pelkästään homoseksuaalisuus ei saa enää olla pannauksen perusteena Suomessa (luulen ainakin).

Mutta jos joku haluaa kokeilla minun puolestani, niin tässä olisi linkki fan ficteihin: http://mpreg.brain-insane.com/fiction.html

En tosin voi suositella mitään tässä vaiheessa, sillä jo ne pikkuiset tossut etusivulla karkoittavat minut...

Sade

Viesti Kirjoittaja Sade » To Loka 06, 2005 03:44

Jo hetkosen aikaa olen tätä keskustelua seurannut ja hieman aihetta pohtinutkin. Jokin ei vain täsmää mun korvieni välissä tän suhteen. Tarkentaakseni omaa ajatustani mpregin suhteen otin ja luin muutaman pätkän fanficiä. Turvauduin Gravitationiin, koska se on mulle hyvinkin tuttu jo pitkän ajan takaa ja henkilöhahmot ihan eritavoin tuttuja kuin muissa sarjoissa.

Automaattisesti lukiessani mielsin parin heteropariksi, kun raskaudesta perinteisin metodein puhuttiin. En kyennyt samaistumaan tosissani ajatukseen kahden miehen biologisesta lapsesta noinkin perinteisin menetelmin, tilantein ja kristillisin arvoin (naimisiin kunniasyistä heti pikimmiten ja siunauksia pareille ja lapselle ja papit ja hääseurueet paikalle ja yaddayaddayadda). Samaan aikaan mietin täälläkin sanoiksi puettua ajatusta siitä, että miksi pitää kahden miehen välinen ihana Juttu pukea noin "perinteisiin" arvoihin sopivaksi purkkakuplaksi. Samalla pohdin tahtomattani sitä, että miksei pari adoptoinut lasta, jos kerran sellaisen halusivat. Joo, tiedän, ihan epäoleellinen asia fanficin suhteen, mut en voinut ajatusta paetakaan.

Yuki ja Shuichi olkoot omia ihania itsejään ilman raskauksia kumminkaan puolin - ainakin mulle <3 Rakkaustarinana tuo pari on vailla vertaa ja varmasti mulle sellaiseksi jääkin ^-^
Sade aka Sade-chan

""What do you fear the most in the world?" - "The possibility that love is not enough""

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » To Loka 06, 2005 11:43

Noretus

kipupiste

Viesti Kirjoittaja kipupiste » To Loka 06, 2005 11:57

Hmm. Olen itse miettinyt tätä asiaa viime aikoina. En varsinaisesti miesraskautta, mutta sitä, miten joskus tuntuu, että BL-jutuissa uke on nainen jolla nyt vaan sattuu olemaan penis.

Asia liittyy minusta laajemminkin siihen, miten todellisuudelle täydellisen vierasta suuri osa BL:stä (ja etenkin doujinsheista) on. Mitä nuoremmille lukijoille se on suunnattu, niin sitä "heterommaksi" ja epäuskottavammaksi poikarakkaus tuntuu käyvän. Syy on ehkä siinä, että teini-ikäisille asiat ovat niin kovin ehdottomia, ja toisaalta ristiriitaisia. Teini/varhaisaikuinen saattaa olla yhtä aikaa tiukka vaihtoehtoihminen ja todella jyrkkä moraalikysymyksissä. Konservatiivisuudella en tässä tarkoita mitään perinteisiä kristillisiä arvoja, vaan sitä että mitä ne arvot sitten pinnalta katsoen ovatkin, niin pohjalta löytyy kuitenkin tavalla tai toisella sellainen perinteinen moraali, vain jotenkin omituisesti sovellettuna. (Löytyy toki usein aikuisiltakin, mutta ehdottomuus tuntuisi kuitenkin useimmilta iän mukana karisevan.)

En oikein onnistu tässä pukemaan ajatustani kunnolla sanoiksi. Yritän ehkä myöhemmin uudestaan, jos jaksan...

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » To Loka 06, 2005 14:28

Pelkään.
Tabitha kirjoitti:Osuit kyllä aika lähelle sen mainitsemani henkilön kuvausta aiheesta, se meni jotenkin näin:
"Eiks ois siistii jos nää sais vauvan?"
"Miten?"
"Taian avulla!"
No ohhoh, ajatuksenjuoksuni näkyy kirmailevan samoja uria kuin jollain muulla, harvinaisempi juttu.

Mutta tämä homosuhteiden heteroillistaminen menee välistä aika naurettavuuksiin. Itse oikeastaan ihan tykkäilen siitä tavanomaisestakin seme-uke-kuviosta, mutta monet mangat, juurikin nämä lukioelämää kuvaavat, vetävät uken tyttöilyn ihan yli. Teen itse mielelläni aika selvänkin eron uken ja semen välille, mutta mielestäni senkin pitäisi sujua niin, että molemmat säilyvät vielä käytökseltään ja ulkomuodoltaan tunnistettavasti miehinä. BL-fanitus on viime aikoina alkanut selvästi olla "in"-juttu mangaa lukeville teinitytöille (krhöm, jollainen olen itsekin, paras aiheesta puhumaan siis), mutta mikä ihmetyttää on todellakin se, että monet haluavat kuitenkin homosuhteensa heterona. En mene mitään varmasti väittämään, mutta voisikohan olla niin, että kysymys poikaraabustelun suosiossa on jälleen kerran enemmän sitä, että voi sanoa lukevansa jotain tabuna pidettyä ja saada "ymmärtämättömät" ja "ahdasmieliset" ihmiset hämmennyksiin ja että voi sisäpiiristellä kavereiden kanssa että iihkakspoikaayhesneonniinsöpöi? Tällöin ei ole enää olennaista lukijalle se, että yleensä homosuhteen muodostavat kaksi saman sukupuolen edustajaa.
P.S. Pakko tunnustaa, että siinä on kyllä oma hohtonsa, kun vieressä istuva täti mulkkaa bussissa, kun revin muoveja Passion 2 -nimisestä matkalukemisestani, vaikka näin jälkikäteen ajatellen sellainen kiksien haku vähän noloa onkin.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”